olli Posted April 4, 2013 Posted April 4, 2013 Wie weet er wat meer te vertellen over Stripbeurs Etten in Doetinchem? Quote
Bojangles Posted April 23, 2013 Posted April 23, 2013 Ik ben ook zeer benieuwd of deze beurs doorgaat ..Doetinchem lijkt me een leuke plek voor een beurs/ een keer wat anders Quote
olli Posted April 23, 2013 Author Posted April 23, 2013 Ik ben ook zeer benieuwd of deze beurs doorgaat ..Doetinchem lijkt me een leuke plek voor een beurs/ een keer wat anders Ik ben er al achter dat het om Etten gaat en niet om Effen. Quote
retep Posted April 23, 2013 Posted April 23, 2013 Een beurs met een wat merkwaardige affiche Als Nick dat ziet...... Quote
PL-STRIPS Posted April 23, 2013 Posted April 23, 2013 Wij staan er in ieder geval met 1 kraam, bevestiging gehad dus wij nemen aan dat het door gaat. Quote
retep Posted April 24, 2013 Posted April 24, 2013 Een beurs met een zeer originele flyer/affiche maar zonder verdere informatie over tekenaars, participanten etc...... Dat wordt een cult beurs zeg ik je ! Quote
netsrak Posted April 24, 2013 Posted April 24, 2013 Op http://www.dorpsplein-etten.nl/evenementen/stripboekenbeurs-2013/ staat nog wat meer info. Nog geen tekenaars bekend: Er komen tekenaars naar Etten en wie dat zullen zijn zal de komende maanden duidelijk worden. Voor de laatste informatie, raadpleeg regelmatig deze site. De volgende uitgevers hebben zich aangemeld: - Arboris Zelhem ( sponsor 1e stripboekenbeurs in Etten)- Boumaar Heerlen Quote
retep Posted April 24, 2013 Posted April 24, 2013 Ik vond een heel stuk over Paul Teng in die link van netsrak. Kan ik hieruit opmaken of deze komt signeren ? Quote
Guest Toon Posted April 24, 2013 Posted April 24, 2013 Beste mensen, De hoogste tijd om te reageren op jullie discussie over de ophande zijnde stripboekenbeurs in Etten / Gelderland. Op de eerste plaats gaat deze 1e Gelderse Stripbeurs op zondag 23 juni a.s. in Etten uiteraard gewoon door. Daar geen discussie over. De organisatie ligt bij de Stichting Dorpsplein Etten en wij gaan ervan uit dat wij een paar jaar nodig zullen hebben om een vaste plaats te veroveren tussen de bestaande beurzen. Ik ben zelf een stripboekenliefhebber en heb 4 boeken getekend over mijn geboorteplaats Etten. Ik ben een aantal malen bij Paul Teng op bezoek geweest voor zijn advies. Helaas komt hij niet naar Etten om te signeren maar wie weet in de toekomst. De flyer met Kuifje heb ik getekend en voor volgend jaar is de tekening al klaar. Ook over Kuifje. Het zijn zogenaamde boekomslagen van nog uit geven boeken van Herge. Het maakt in ieder geval veel reacties los zo is mij al langer duidelijk. Die voor volgend jaar mogelijk nog meer. De titel is dan: Kuifje en de Droom van Herge. Wij zijn nog heel druk om meer stripboek handelaren naar Etten te krijgen en tekenaars. Uitgeverij Arboris komt met tekenaars zo is mij toegezegd. Op onze site : www.dorpsplein-etten.nl vindt u alle informatie. Al het begin is moeilijk maar wij zijn ervan overtuigd dat over enkele jaren de Gelderse Stripbeurs in Etten een spraakmakende zal zijn. Een stripboeken beurs op een prachtig dorpsplein in het pytoreske Etten in de Achterhoek. Voor ons is het belangrijk de stripwereld in de belangstelling te houden en iedere hulp daarbij is welkom. Kent u stripboekhandelaren?? spoor ze aan naar Etten te komen. U zien wij natuurlijk graag als bezoeker van onze stripbeurs. Gratis toegang en gratis parkeren. Vriendelijke groeten, Toon Helmes Organisatie 1e Gelderse Stripbeurs. in Etten. ( bij Doetinchem) Quote
retep Posted April 25, 2013 Posted April 25, 2013 Toon, ik zou je een beetje beraden over het publiceren van boeken over kuifje/Herge en het gebruik van Kuifje en co. google eens op Moulinsart en Nick Rodwell, een (niet zo'n heel prettige) wereld gaat voor je open. Quote
shakeitupguy Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Toon, ik zou je een beetje beraden over het publiceren van boeken over kuifje/Herge en het gebruik van Kuifje en co. google eens op Moulinsart en Nick Rodwell, een (niet zo'n heel prettige) wereld gaat voor je open. Inderdaad, let op met die affiche. Quote
Daan Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Ik denk niet dat er veel aan de hand is zolang hij geen origineel Hergé matreriaal gebruikt, oftewel: zijn eigen intepretatie van bestaande figuren gebruiken, mag volgens mij in Nederland gewoon zolang je er maar geen winstoogmerk bij hebt. Maar dat moet hij dan allemaal wel heel zeker weten... uitzoeken dus! Quote
tuinmantvkijken Posted May 19, 2013 Posted May 19, 2013 de organisatoren hebben hard gelobbyd bij de handelaren om te komen ze waren zelfs naar gouda afgereisd en we werden nog achteraan gebeld maar om nou in het buurt schap etten te gaan staan ik zelf niet echt veel zin in Quote
nesnaj kcin Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 Dit vind ik toch wel aardig grappig Tuinman want jij staat toch ook wel eens in Putten dat is nou ook weer niet een werelddorp. En om het bij voorbaat al af te schieten omdat het een buurtschap is vind ik wat kort door de bocht. Etten heeft wel een groot achterland met een aantal aardige steden in de buurt zoals Arnhem,Doetinchem, Zevenaar en Lichtenvoorde Quote
tuinmantvkijken Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 @ nesnajkcin je loopt zwaar achter ik sta zeker al 4 jaar niet meer in putten kom er nog wel inkopen doen is om de hoek zowat maar ken ik je? je bent blijkbaar nog al op dehoogte Quote
nesnaj kcin Posted May 21, 2013 Posted May 21, 2013 Tja ken je mij, ik weet het niet. ik denk het wel of in ieder geval van gezicht. Jou ken ik van gezicht in ieder geval en we hebben wel eens wat gepraat. De laatste keer dat ik online een omschrijving van mezelf gaf werd ik figuurlijk in elkaar gerost op de beurs in Gorinchem, door onze aller Koen of door een of ander, ander figuurlijk groepje LEUK . Sindsdien hou ik me een beetje op de achtergrond. Maar alle gekheid op een stokje, ik denk dat een hoop mensen mij van gezicht kennen niet wetende dat ik dat ben. Ik hou er niet zo van om op de voorgrond te treden. Ik zal me bij jou kenbaar maken op de eerst volgende beurs waar jij staat en ik kom. Quote
tuinmantvkijken Posted May 21, 2013 Posted May 21, 2013 @ moeilijke naam tijger ik heel veel gezichten maar ben vreselijk slecht in namen maar leuk spreek je Quote
nesnaj kcin Posted May 21, 2013 Posted May 21, 2013 Probeer die nickname van mij maar eens achterstevoren te lezen en je weet wat meer Tuinman! Quote
Guest Gast Posted May 25, 2013 Posted May 25, 2013 Effen is een prachtig plaatsje, en heel makkelijk te bereiken via de a12 en a18 bovendien. En gratis parkeren, waar maak je dat nog mee? Quote
Daan Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 En gratis parkeren, waar maak je dat nog mee? euh, in Gorinchem, Kampen, Zwolle, Breda en vast nog veel meer Quote
eriktex Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 In Zwolle? Ik moest 9 euro aftikken (vorig jaar zelfde plek 5,50...)!!! Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
retep Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Breda ? Lecram heeft voor het parkeren van zijn bolide toch best wel wat eurotjes moeten dokken. Je kon dan wel ergens op 2 km lopen de auto stallen maar die parkeergarage onder het theater was wel verdomd handig..... Quote
eriktex Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Nee, Breda net over de gracht was gratis...400 meter lopen of zo...maar je moet het wel effe weten. Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
tuinmantvkijken Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 @erik bij het politie buro voor is het toch gratis parkeren of iets verder de heuvel op bij die tempel Quote
retep Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 @erik bij het politie buro voor is het toch gratis parkeren of iets verder de heuvel op bij die tempel Bij het politiebureau ? Voortaan niet meer zo hard rijden met die ouwe bus tuinman ! Quote
eriktex Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 Een tempel in Zwolle? Ik wist niet dat die Romeinen zo Noordelijk gebouwd hadden?! Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
tuinmantvkijken Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 ik had um midden voor de kerk staan retep en die oude bus wil wel voor uit als je die parkeer garage hebt rechts gezien van af de kerk komend kunje ca 10 m er voor links af kleine parkeer have voor buro iets verder door rijden naar boven kunje ook parkeren daar zit die tempel Quote
Daan Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 ik had um midden voor de kerk staan retep en die oude bus wil wel voor uit als je die parkeer garage hebt rechts gezien van af de kerk komend kunje ca 10 m er voor links af kleine parkeer have voor buro iets verder door rijden naar boven kunje ook parkeren daar zit die tempel Volgens mij is dat stukje alleen voor vergunninghouders tuinman! @ Erik, gratis bij het Provinciehuis! Staat ook keurig op de website vermeld... anders weet ik volgend jaar nog wel een ander adresje voor je! Wel een paar minuutjes lopen, maar niet onoverkomelijk. Quote
tuinmantvkijken Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 ik dacht alleen een paar zeker niet allemaal weet niet zeker Quote
Olsimar Posted May 30, 2013 Posted May 30, 2013 Iedereen zit natuurlijk te wachten op namen en ik heb ze!!: Herman Roozen John Heijink Raquel Versteeg Zie ook: http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarchief/ZKR/20130529/ZKR_ZKR-1-24_130529_2.pdf Quote
retep Posted May 30, 2013 Posted May 30, 2013 Iedereen zit natuurlijk te wachten op namen en ik heb ze!!: Herman Roozen John Heijink Raquel Versteeg Zie ook: http://www.deweekkrant.nl/files/pdfarchief/ZKR/20130529/ZKR_ZKR-1-24_130529_2.pdf Die weekkrant ploft iedere week op je deurmat ? Daar moet jij als oost nederlander wel naar toegaan Olsimar: "We hopen dat er zoveel mogelijk mensen uit het oosten van het land hier naartoe komen." Quote
Olsimar Posted May 30, 2013 Posted May 30, 2013 Ik ga wel even kijken ja denk ik. En die weekkrant (Zutphense Koerier) is mijn baken Quote
Bojangles Posted June 17, 2013 Posted June 17, 2013 Weet iemand of er nog meer tekenaars komen (naast de 3 die al vermeld staan)? Lijkt me in ieder geval een leuke beurs ..op een mooie plaats (achterhoek mooi en rustig:) Quote
tuinmantvkijken Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 ff wezen kijken er was ook nog ander soort beurs in de omgeving kleine beurs ca 15 a 20 kramen het was rustig de mensen die er liepen waren wel serieus aanbod was wisselend ik was er om ca 11:00 Quote
Theoak Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 5 Tekenaars gesignaleerd, ook nog Matt Baaij en Rob van Barneveld. Toch wel zo'n 20 kramen, sommige standhouders hadden wel meerdere kramen, dus ongeveer 11-12 standhouders. Ik had wat familie-verplichtingen in de buurt dus het was wel even leuk om te kijken (en kopen) en een paar praatjes te maken. Quote
nesnaj kcin Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Erg leuke en klein opgezette beurs. compleet met podium voor lokale attracties zoals accordeonspelers,biergarden en vettebekafhaalpunt. Er waren bekende en minder bekende standhouders ook al waren het er niet veel. Kortom ik vond het een geslaagde beurs. Alleen jammer van het wisselvallige weer. Quote
tuinmantvkijken Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 ook de mannen van het Brabant stripspektakel waren afgereisd voor de pr Quote
Bojangles Posted June 24, 2013 Posted June 24, 2013 kleine ,maar leuke beurs!! ..hopelijk volgend jaar weer! Quote
Tweetie Posted June 13, 2014 Posted June 13, 2014 Effe naar boven trekken, volgende week is het weer stripbeurs in Etten. Quote
Recommended Posts