nobody Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 On 9/22/2014 at 3:50 PM, Paul_NL said: Hallo allemaal, dit is mijn 1e post op dit forum dus allereerst : hallo Als verzamelaar heb ik sinds kort mijn zinnen gezet op de Guus Slim Omnibussen en kwam er al snel achter dat met name deel 1 en 3 zeer lastig te vinden zijn. Klopt dit of zoek ik gewoon niet goed? Ik ben op de hoogte van veilingsites als Bobbedoes en Catawiki (waar ze ook met regelmaat worden aangeboden) maar deel 2,4,5 en 6 zijn met gemak voor 10 euro het stuk te vinden. Deel 1 en 3 lijken de prijs van complete verzamelingen omhoog te drijven..maar ik hoor het graag van mensen met meer kennis hiervan. Je merkt dat met sommige strips de informatievoorziening op internet lang niet afdoende is! Ik hoor het graag van jullie! Als ik dat goed zie, staat de eerste hier aangeboden voor € 5,00. http://www.catawiki.be/catalogus/strips/series-helden/guus-slim/39087-de-eerste-avonturen?area=666917304ca20f41f252086f51ec15ec183409fc Schiet me niet dood als het niet zo is ik gebruik Catawiki amper. Welkom Edit : nou ja, het is een bibliotheekboek. Dus dat verklaart de prijs... Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Als 't ook in het Frans mag, koop dan deze sublieme, met lijvige achtergronddossiers voorziene integrales: http://www.dupuis.com/gil-jourdan-l-integrale/bd/gil-jourdan-l-integrale-tome-1-gil-jourdan-l-integrale-tome-1/18176 Quote Link to comment
Bonte Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Welkom. Op de catawiki veiling is de volledige reeks al verkocht voor 120, 90 euro en 50 euro (plus kosten) samen met de reeks Ragebol, allemaal afhankelijk hoe vlug je ze wil hebben denk ik. http://veiling.catawiki.nl/kavels/30599-guus-slim-omnibus-1-t-m-6-6x-hc-1985-1987 http://veiling.catawiki.be/kavels/155065-guus-slim-omnibus-1-t-m-6-hc-1e-druk-heruitgave-1985-1987 http://veiling.catawiki.be/kavels/390145-guus-slim-omnibus-1-t-m-6-+-ragebol-1-t-m-5-hc-1e-druk-herdruk-1986-2003 Quote Link to comment
Krimson Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Ik ontbreek ook nog deel 1 , niet wanhopen die passeert wel is ergens op een site voor een redelijk bedrag. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Er ligt dan ook een paar decennia tussen beide uitvoeringen. Voor het decembernummer van Stripgids werk ik momenteel aan een artikel over integrales. Ik hoop nog op medewerking van uitgevers om me hun plannen voor de volgende jaren kenbaar te maken want er komt een welgekomen golf van zulke integrales. Quote Link to comment
Veto Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Ik heb enkel een tijdje moeten zoeken naar deel 1. Maar uiteindelijk heel betaalbaar (ongeveer 15 euro) online kunnen kopen op 2dehands.beMijn collectie van zes omnibussen zijn dus nu compleet. Meer dan de moeite om wat geduld te oefenen en geen zotte prijzen betalen. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Elvis Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Ik ben sinds korte tijd hevige fan geworden van Tillieux.Ik kende Guus Slim al jaren natuurlijk maar met ouder te worden zijn werk meer en meer gaan waarderen. Ik hoop nu enkele van de prachtige uitgaves van Golden creek editions te kopen (hoog prijskaartje maar kan me niet bommen ) Als kind 2 titels gelezen die al een diepe indruk lieten op het oude Dupuis papier : Bomaanslag in de bergen en De rode paters. Een tekenaar die heel sterk sfeer kan scheppen (zie verdronken wagen ,een klassieker ) Naar mijn mening nog teveel onderschat maar de laatste jaren komt er verandering in. Ik hoor ook geruchten over misschien integrales van Félix (voorloper van Guus ) in't Frans dan. Ik plaats hem naast een Franquin zonder blozen. Quote Link to comment
Veto Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Ik heb toen ook omnibus 7 en 8 gekocht, enkel in Frans verkrijgbaar. Deze bevatten alle gags van César. De nummering loopt door op de ruggen: omnibus 7 en 8.Beide albums ook online gekocht. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Peter Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Guus slim is een van de beste stripreeksen aller tijden volgens mij Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Ik heb toen ook omnibus 7 en 8 gekocht, enkel in Frans verkrijgbaar. Deze bevatten alle gags van César. De nummering loopt door op de ruggen: omnibus 7 en 8. Beide albums ook online gekocht. Die heb ik een paar jaar geleden er ook nog bij gekocht. Het was op dit forum dat ik van het bestaan ervan op de hoogte werd gebracht. Quote Link to comment
Marinelli Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Hopelijk worden die mooie FR integrales van Guus Slim binnenkort ook vertaald, zoals ook die prachtige Roodbaard-boeken van Sherpa. Zo horen integrales gemaakt te worden :-) Quote Link to comment
Olsimar Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Welkom Paul en je ziet als je hier over integralen begint heb je gelijk respons Quote Link to comment
retep Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Wie is hier fan van Tillieux/Guus Slim, beste verhaal etc? Ik ben een heel grote Tillieux fan, de beste Slim is natuurlijk de verdronken wagen met als goede tweede de scooterchinees (een album waar het alleen maar regent). Let ook op de verhalen die Tillieux schreef: Jess Long, Baard en Kale, Natasja, Quote Link to comment
anathema76 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Ik droom ervan dat ooit alle Félix-verhalen eindelijk in een paar integrales worden uitgegeven. Ik ben zo zot van Tillieux dat ik zelfs twijfel om de nieuwe integrales van Guus Slim in het Frans te kopen (ik heb de NL-versies uit de jaren '80 al), enkel en alleen al voor de mooie uitgaves en de lijvige achtergronddossiers... Als Kontiki me zou kunnen zeggen of die integrales kans maken om ooit vertaald te worden, dan wacht ik nog wel even ;-) Een origineel van Tillieux, dat is jammer genoeg onbetaalbaar.... Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Niet die van Tillieux, nee. Quote Link to comment
anathema76 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Elvis wrote: Ik hoor ook geruchten over misschien integrales van Félix (voorloper van Guus ) in't Frans dan. Klopt, Editions de l'Elan zou dat in 2015 op de markt willen brengen. Ik kijk er al naar uit!!! Quote Link to comment
Tweetie Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Als Kontiki me zou kunnen zeggen of die integrales kans maken om ooit vertaald te worden, dan wacht ik nog wel even ;-) Ik weet niet of Kontiki dat nu al kan zeggen. Het zal afhangen hoeveel integrales er van Beverpatroelje en Baard & Kale verkocht gaan worden. Als dat commercieel loopt, zullen andere series vanzelf volgen. Quote Link to comment
anathema76 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Ik weet niet of Kontiki dat nu al kan zeggen. Het zal afhangen hoeveel integrales er van Beverpatroelje en Baard & Kale verkocht gaan worden. Als dat commercieel loopt, zullen andere series vanzelf volgen. Ik zal mijn best doen en zelf al Baard & Kale kopen. Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Ik ben een heel grote Tillieux fan, de beste Slim is natuurlijk de verdronken wagen met als goede tweede de scooterchinees (een album waar het alleen maar regent). met mijn voorliefde voor exotiek en sfeer zet ik beide albums net andersom op 1 en 2 Maar verder zijn alle albums zeer zeer goed. Ik merk trouwens net dat ik deel 1 van de integrales ook niet heb. Toch eens naar op zoek gaan. (hoeveel van die integrales/omnibussen zijn er verschenen in het Nederlands? Ik dacht 6) Quote Link to comment
Aaltomuoto Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 6 in totaal idd. Wist niet dat er in het frans ook nog 2 Felix integrales waren, is die serie de moeite waard? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Niet Felix, twee van Caesar en Josientje. Dat zijn alle gags die ook in de vier gewone softcoveralbums verschenen. Quote Link to comment
Aaltomuoto Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Ah gags, dat is heel andere koek dan Guus Slim dus. Quote Link to comment
anathema76 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Niet Felix, twee van Caesar en Josientje. Dat zijn alle gags die ook in de vier gewone softcoveralbums verschenen. De Franse integrale die een paar jaar geleden verscheen, telt pakweg 370 blz Vier SC in NL = 4x48 gags. Dan is Caesar en Josientje zeker nooit volledig verschenen in het NL Quote Link to comment
berre Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Veel woordspelingen van Tillieux zijn onvertaalbaar, vandaar dat er wellicht minder pagina's van Cesar in de nederlandse bundels zitten. Ik heb vorig jaar de Franse integrales gekocht en mijn nederlandse bundels aan mijn neefje gegeven. Geen idee of hij er iets om geeft... Quote Mijn cartoons: http://jupskedrie.blogspot.be/ Link to comment
berre Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Van Felix zijn er een aantal delen (minstens 6) van een integrale Franstalige uitgave verschenen bij Niffle, in zwart/wit. Eigenlijk zijn die geen must want de meeste van die korte verhalen zijn herwerkt in de latere series van Tillieux. Quote Mijn cartoons: http://jupskedrie.blogspot.be/ Link to comment
pudifar Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Het is een open deur intrappen, maar die Franse integrales zijn altijd de moeite. Ook al ken je onvoldoende Frans, als fan van Tillieux mag je dat niet missen. En de aankoop is misschien een stimulans om dat Frans wat op te krikken Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Enkele zomers geleden had ik die Felixen mee op vakantie. Ik heb weinig problemen met de Franse taal, maar ik heb me er toch wat door moeten worstelen. Je moet er geen honderd pagina's van na elkaar lezen. Veel verhalen eindigden met een ellenlange, droge uitleg en de obligate uitsmijter. Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Wat een hoop nieuwe reacties, leuk! Als verzamelaar beperk ik mij tot hardcovers (zowel comics, manga alsmede de europese strips) en Baard en Kale is nieuw voor mij. Na een kleine zoektocht zie ik dat deze door Arboris als Integrale zullen worden uitgegeven (13 delen, 3 delen per jaar, 3 strips per boek als ik het goed heb gezien). Is het de moeite waard deze reeks te gaan lezen? als je Guus Slim leuk vindt, dan mag ke verwachten dat je Baard en kale ook leuk gaat vinden. Ik vind 'm persoonlijk net niet van het niveau van Guus Slim maar het blijft wel de klassieke nostalgische Dupuis stijl uit hun topperiode. Het zit er ietsjes onder maar het blijft lekker weg lezen. (vind ik hé, da's ook maar een opinie natuurlijk) Quote Link to comment
pudifar Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Enkele zomers geleden had ik die Felixen mee op vakantie. Ik heb weinig problemen met de Franse taal, maar ik heb me er toch wat door moeten worstelen. Je moet er geen honderd pagina's van na elkaar lezen. Veel verhalen eindigden met een ellenlange, droge uitleg en de obligate uitsmijter. Ik lees zelden twee albums na elkaar. Het is als televisiekijken, duurt het te lang dan raak ik versufd Quote Link to comment
nobody Posted November 5, 2014 Author Share Posted November 5, 2014 Guus wie ? Edit : Afgesplitst door Koen van deze topic : http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/1854-de-atmosfeer-op-dit-forum/page-12#entry147978 Quote Link to comment
retep Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Slim, Guus Slim. Gil Jordan in het frans..... Quote Link to comment
nobody Posted November 5, 2014 Author Share Posted November 5, 2014 Ah Gil Jourdan ! Ja ! Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Slim, Guus Slim. Gil Jordan in het frans..... Bijkans, het is Gil Jourdan. Quote Link to comment
retep Posted November 6, 2014 Share Posted November 6, 2014 Oepsie, ik vraag me af, weet K'tiki dit nu allemaal uit zijn hoofd of moet hij dit opzoeken ? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted November 6, 2014 Share Posted November 6, 2014 Dit wist ik nu wel. En ik prefereer eigenlijk de humor van De Hel in Texiguay boven de polar De Verdronken Wagen Quote Link to comment
retep Posted November 6, 2014 Share Posted November 6, 2014 Hoe kun je dit nu menen, de supense in de verdronken wagen (de verzopen Dauphine die vast komt te zitten), de vaart die in het verhaal zit. Scooterchinees komt wat mij betreft op een goede tweede plek, een album waar het cantinu regent, die suffe Spek met zijn opiumsigaretjes...... Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted November 6, 2014 Share Posted November 6, 2014 Het is eigenlijk al uit mijn jeugd geleden dat ik Guus Slim las toen ik voor een habbekrats de omnibussen kocht. Ik weet nog dat ik goed kon lachen met dat exotische verhaal en Vlinder en Guus in de gevangenis. Ik heb laatst nog wel die Franse 50/60-versie van De Verdronken Wagen gelezen, maar dan enkel de commentaren onder elke halve plaat. Quote Link to comment
retep Posted November 6, 2014 Share Posted November 6, 2014 Meer dan 55 jaar oud en nog goed te lezen, die Tillieux was echt goed...... Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted November 6, 2014 Share Posted November 6, 2014 Die Félixen vond ik wat taaier. Ik had de Franse integrales van Niffle eens mee op reis en die lange epistels op het eind van het verhaal om alles eens goed uit te leggen, begonnen me toch te vervelen. Mijn favoriete Félix is deze: Quote Link to comment
Elvis Posted November 6, 2014 Share Posted November 6, 2014 Die luxes van Golden Creek van Gil Jourdan zijn ongelooflijk mooi uitgegeven. En ze zijn bezig alle albums van Tillieux getekend geleidelijk uit te geven op die manier. Onverwoestbare albums en unieke sfeerweergave wat die eerste 10 albums van Slim betreft. Ik ben met ouder te worden nog veel meer fan geworden van de man... Quote Link to comment
Recommended Posts