Ga naar inhoud

Guus Slim


nobody

Recommended Posts

On 9/22/2014 at 3:50 PM, Paul_NL said:

Hallo allemaal, dit is mijn 1e post op dit forum dus allereerst : hallo :)

Als verzamelaar heb ik sinds kort mijn zinnen gezet op de Guus Slim Omnibussen en kwam er al snel achter dat met name deel 1 en 3 zeer lastig te vinden zijn.
Klopt dit of zoek ik gewoon niet goed?

Ik ben op de hoogte van veilingsites als Bobbedoes en Catawiki (waar ze ook met regelmaat worden aangeboden) maar deel 2,4,5 en 6 zijn met gemak voor 10 euro het stuk te vinden.
Deel 1 en 3 lijken de prijs van complete verzamelingen omhoog te drijven..maar ik hoor het graag van mensen met meer kennis hiervan.

Je merkt dat met sommige strips de informatievoorziening op internet lang niet afdoende is!

Ik hoor het graag van jullie!

 

707177c0-f1c8-012f-a82c-005056960004.jpg

 

Als ik dat goed zie, staat de eerste hier aangeboden voor € 5,00. http://www.catawiki.be/catalogus/strips/series-helden/guus-slim/39087-de-eerste-avonturen?area=666917304ca20f41f252086f51ec15ec183409fc

Schiet me niet dood als het niet zo is ;) ik gebruik Catawiki amper.

Welkom

 

Edit : nou ja, het is een bibliotheekboek. Dus dat verklaart de prijs...

Link naar reactie

Welkom. :)

 

Op de catawiki veiling is de volledige reeks al verkocht voor 120, 90 euro en 50 euro (plus kosten) samen met de reeks Ragebol, allemaal afhankelijk hoe vlug je ze wil hebben denk ik.

 

http://veiling.catawiki.nl/kavels/30599-guus-slim-omnibus-1-t-m-6-6x-hc-1985-1987

 

http://veiling.catawiki.be/kavels/155065-guus-slim-omnibus-1-t-m-6-hc-1e-druk-heruitgave-1985-1987

 

http://veiling.catawiki.be/kavels/390145-guus-slim-omnibus-1-t-m-6-+-ragebol-1-t-m-5-hc-1e-druk-herdruk-1986-2003

Link naar reactie

Er ligt dan ook een paar decennia tussen beide uitvoeringen.

Voor het decembernummer van Stripgids werk ik momenteel aan een artikel over integrales. Ik hoop nog op medewerking van uitgevers om me hun plannen voor de volgende jaren kenbaar te maken want er komt een welgekomen golf van zulke integrales.

Link naar reactie

Ik heb enkel een tijdje moeten zoeken naar deel 1.  Maar uiteindelijk heel betaalbaar (ongeveer 15 euro) online kunnen kopen op 2dehands.be
Mijn collectie van zes omnibussen zijn dus nu compleet.  Meer dan de moeite om wat geduld te oefenen en geen zotte prijzen betalen.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik ben sinds korte tijd hevige fan geworden van Tillieux.Ik kende Guus Slim al jaren natuurlijk maar met ouder te worden zijn werk meer en meer gaan waarderen.

Ik hoop nu enkele van de prachtige uitgaves van Golden creek editions te kopen (hoog prijskaartje maar kan me niet bommen )

Als kind 2 titels gelezen die al een diepe indruk lieten op het oude Dupuis papier : Bomaanslag in de bergen en De rode paters.

Een tekenaar die heel sterk sfeer kan scheppen  (zie verdronken wagen ,een klassieker )

Naar mijn mening nog teveel onderschat maar de laatste jaren komt er verandering in.

Ik hoor ook geruchten over misschien integrales van Félix (voorloper van Guus ) in't Frans dan.

Ik plaats hem naast een Franquin zonder blozen.

Link naar reactie

Ik heb toen ook omnibus 7 en 8 gekocht, enkel in Frans verkrijgbaar.  Deze bevatten alle gags van César.  De nummering loopt door op de ruggen: omnibus 7 en 8.

Beide albums ook online gekocht.

Die heb ik een paar jaar geleden er ook nog bij gekocht. Het was op dit forum dat ik van het bestaan ervan op de hoogte werd gebracht.

Link naar reactie

Ik droom ervan dat ooit alle Félix-verhalen eindelijk in een paar integrales worden uitgegeven.

 

Ik ben zo zot van Tillieux dat ik zelfs twijfel om de nieuwe integrales van Guus Slim in het Frans te kopen (ik heb de NL-versies uit de jaren '80 al), enkel en alleen al voor de mooie uitgaves en de lijvige achtergronddossiers... Als Kontiki me zou kunnen zeggen of die integrales kans maken om ooit vertaald te worden, dan wacht ik nog wel even ;-)

 

Een origineel van Tillieux, dat is jammer genoeg onbetaalbaar....

Link naar reactie

Als Kontiki me zou kunnen zeggen of die integrales kans maken om ooit vertaald te worden, dan wacht ik nog wel even ;-)

 

Ik weet niet of Kontiki dat nu al kan zeggen. Het zal afhangen hoeveel integrales er van Beverpatroelje en Baard & Kale verkocht gaan worden.

 

Als dat commercieel loopt, zullen andere series vanzelf volgen.    

Link naar reactie

 Ik ben een heel grote Tillieux fan, de beste Slim is natuurlijk de verdronken wagen met als goede tweede de scooterchinees (een album waar het alleen maar regent).

 

met mijn voorliefde voor exotiek en sfeer zet ik beide albums net andersom op 1 en 2 ;) Maar verder zijn alle albums zeer zeer goed.

 

Ik merk trouwens net dat ik deel 1 van de integrales ook niet heb. Toch eens naar op zoek gaan. (hoeveel van die integrales/omnibussen zijn er verschenen in het Nederlands? Ik dacht 6)

Link naar reactie

Enkele zomers geleden had ik die Felixen mee op vakantie. Ik heb weinig problemen met de Franse taal, maar ik heb me er toch wat door moeten worstelen. Je moet er geen honderd pagina's van na elkaar lezen. Veel verhalen eindigden met een ellenlange, droge uitleg en de obligate uitsmijter.

Link naar reactie

Wat een hoop nieuwe reacties, leuk!

Als verzamelaar beperk ik mij tot hardcovers (zowel comics, manga alsmede de europese strips) en Baard en Kale is nieuw voor mij.

Na een kleine zoektocht zie ik dat deze door Arboris als Integrale zullen worden uitgegeven (13 delen, 3 delen per jaar, 3 strips per boek als ik het goed heb gezien).

Is het de moeite waard deze reeks te gaan lezen?

 

als je Guus Slim leuk vindt, dan mag ke verwachten dat je Baard en kale ook leuk gaat vinden. Ik vind 'm persoonlijk net niet van het niveau van Guus Slim maar het blijft wel de klassieke nostalgische Dupuis stijl uit hun topperiode. Het zit er ietsjes onder maar het blijft lekker weg lezen. (vind ik hé, da's ook maar een opinie natuurlijk)

Link naar reactie

Enkele zomers geleden had ik die Felixen mee op vakantie. Ik heb weinig problemen met de Franse taal, maar ik heb me er toch wat door moeten worstelen. Je moet er geen honderd pagina's van na elkaar lezen. Veel verhalen eindigden met een ellenlange, droge uitleg en de obligate uitsmijter.

Ik lees zelden twee albums na elkaar. Het is als televisiekijken, duurt het te lang dan raak ik versufd  :e010:   :e005:

Link naar reactie
  • 1 month later...

Het is eigenlijk al uit mijn jeugd geleden dat ik Guus Slim las toen ik voor een habbekrats de omnibussen kocht. Ik weet nog dat ik goed kon lachen met dat exotische verhaal en Vlinder en Guus in de gevangenis. Ik heb laatst nog wel die Franse 50/60-versie van De Verdronken Wagen gelezen, maar dan enkel de commentaren onder elke halve plaat.

 

voiture-immergee-gil-jourdan-t3-re-editi

Link naar reactie

Die Félixen vond ik wat taaier. Ik had de Franse integrales van Niffle eens mee op reis en die lange epistels op het eind van het verhaal om alles eens goed uit te leggen, begonnen me toch te vervelen.

 

Mijn favoriete Félix is deze:

 

d5f9b1a0-7252-012e-a193-0050569439b1.jpg

Link naar reactie

Die luxes van Golden Creek van Gil Jourdan zijn ongelooflijk mooi uitgegeven.

En ze zijn bezig alle albums van Tillieux getekend geleidelijk uit te geven op die manier.

Onverwoestbare albums en unieke sfeerweergave wat die eerste 10 albums van Slim betreft.

Ik ben met ouder te worden nog veel meer fan geworden van de man...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...