Ga naar inhoud

Waarom Strips Nog Kopen In Een Stripwinkel


nobody

Recommended Posts

GN = oude wijn in nieuwe zakken. Als je het eng bekijkt dan benadert literaire strip nog wel het beste wat het ooit had moeten zijn, maar er zijn zo veel comics en strips die het predikaat GN opgeplakt hebben gekregen dat 'ze' daarmee hun eigen glazen hebben ingegooid en dus geen echte niche meer zijn.

Link naar reactie

Amazon verkoopt Graphic Novels / Comics / Eurostrips (wel Franstalig) van Dupuis en Integrales.

Voor mijn NL strips (dat zijn er maar weinig) deed ik dat via Marktplaats, maar die zijn nu allen compleet.

Maar het valt mij op dat Graphic Novels hier minder genoemd worden of lijkt dat zo?

En Yendor/Dick Bos verkopen voornamelijk Nederlandstalige strips... dus je bent niet hun doelgroep.

Er is naar mijn weten ook niet een online winkel zoals cheap-comics voor Nederlandstalige strips.

 

Ik koop ook meer bij cheap-comics/amazon dan Yendor, omdat ik meer comics dan strips koop.

 

Dus ik denk dat deze discussie niet opgaat in Nederland...

In Amerika wel, kleine comic winkels kunnen nooit tegen een instocktrades/cheapgraphicnovels op.

Link naar reactie

Mwa, ik vind het persoonlijk ook wat tegenvallen bij Yendor qua variëteit in het aanbod van Engelstalige strips. Ik kom daar ook eigenlijk alleen voor Nederlandstalig materiaal en pik soms wat Engelstalig mee (de rest gaat vooral via Cheapcomics / catawiki / ebay). Wel een goede winkel voor de rest overigens, kom er graag.

Link naar reactie

Yendor verkoopt best veel comics, ik kom er regelmatig en blijf vaak hangen voor een praatje met de uiterst vriendelijke medewerkers en baas......

In die tijd komen er net zoveel "comic" kopers als "Nederlandse strip" kopers voorbij en....de nodige oude vrouwtjes voor de puzzels.. :e005: :e005:.

Vaak bestellen divers kopers de comics, denk ik, ze liggen ook vaak achter de balie met ordernummer.

 

Yendor geeft spaarkaarten uit met korting 10% en hebben een geweldige service (vind ik althans).

Het is, denk ik, een van de grootste in Nederland.

 

Ik kom er al uit de tijden dat ze nog Fantastic Visions heetten.... 

Link naar reactie

Ben 1 keer bij Yendor geweest...was ook snel weer weg....maar dat was wel lang geleden...

 

Tijdens mijn jaar in Rotterdam ben ik er af en toe gepasseerd, maar vond het toch maar niks ivm bv Het besloten Land, Mekanik of Brüsel (een jaar Brussel was erg bevredigend op stripvlak).  Ook qua randactiviteiten.  Nu koop ik ook wel online (bv bij Super Héros), meer voor de tijd dan voor de prijs of voor de extra's.  

Link naar reactie

Er zijn verschillende reden dat ik regelmatig naar mijn vaste stek World's End te Gent ga.

 

- altijd een leuk uitstapje,

- goed aanbod van de comics, manga en strip,

- beschikt over bord en cardgames, beide dingen die ik regelmatig speel,

- Scherpe prijs voor comics, zeker met de korting,

- bereikbaar (ik woon in gent en het is maar een mini-omweg als ik van het werk huiswaarts ga)

- beide shopkeepers geven goed advies;

- ik snuister graag eens tussen de nieuwe boekjes,

- ik kan meteen beginnen lezen bij thuiskomst met nieuwe aankopen,

 

- daarnaast vind ik het ook belangrijk dat zulke winkels blijven bestaan:

 

Ikzelf ben (nu al 13 jaar geleden) begonnen met verzamelen toen ik op terugweg van school samen met een maat passeerde in de Betty Boop. Hij kwam de nieuwe wolverine halen en bij het snuisteren tussen de manga, waarvan ik voorheen alleen Akira, DBZ en Striker kende, vond ik een reeks die mij aanspraak. Ik kocht de eerste 2 en 6 maand later had ik de volledige reeks Stratège (FR), Lone Wolf and Cub (ENG) en Akira (NL). Na voornamelijk manga en strips (vastenavond van as, tardi, talentuitgaves) te verzamelen nam ik uiteindelijk mijn eerste comic mee. Ik had hem al een paar keer vastgehad maar ik vond de inkleuring maar niets. Uiteindelijk toch een kans gegeven want de schrijver, neil gaiman, las ik zeer graag. Dat was het begin van mijn 'vertigo' periode.

 

Had mijn maat gewoon wat wolverines besteld op amazon was ik misschien nooit hieraan begonnen.

Link naar reactie

Als ik al eens iets koop via tinternet, dan is het meer omdat ik het geduld niet heb om te wachten tot de stripwinkel die bepaalde TPB in z'n winkel heeft liggen. Dat het wat goedkoper is, neem ik er dan met plezier bij. Maar de winkel blijft voor mij wel de voorkeur hebben. 't Gaat ook om de jacht. Ja, ik zal m'n ontbrekende Jugurtha of Fantalia wel vinden op Catawiki of andere veilingsites, maar wat is er leuker dan dat er plots, zonder dat je het verwacht, zo'n exemplaar in een tweedehands bak steekt en dan nog wel voor een normale prijs?  Al meegemaakt en echt, dan ben ik zo blij als een klein kind.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...