bammar Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 SSZ meldt 'Arthur Berckmans, beter gekend onder zijn pseudoniem Berck, is vannacht overleden. Hij is in zijn slaap overleden in het woonzorgcentrum waar hij al jaren verbleef. Er is geen corona mee gemoeid, zijn lichaam was gewoon op. Berck werd 91 jaar. Hij zal de start van de integrale reeks van Sammy, waarvan in januari deel 1 bij Saga, niet meemaken.' Quote Link to comment
mojo Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 RIP. Ik heb gisteren toevallig nog een oude Zonneland vastgehad waarin enkele pagina's van zijn reeks Lowietje staan. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Veto Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 Ooit één keer ontmoet op het stripfestival van Middelkerke. Toen was ook Jean-Pol aanwezig. Toen heb ik een album van Sammy door Jean-Pol laten signeren en niet bij Berck aangeschoven. Dat zal er dus niet meer van komen. RIP. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
SPeeDy Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 RIP. Mooie herinnering aan signeersessie in Kruibeke bij Arcadia. Hij was toen ook al 80 jaar, petje af voor wat hij nog uit zijn potlood toverde op die leeftijd. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Tuizentfloot Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 Oprechte deelneming bij het overlijden van Berck, succesvol tekenaar die zowel in Kuifje als in Robbedoes, onze twee roemruchtigste stripbladen, publiceerde. Quote Link to comment
cartoonesk Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Triestig. Een groot tekenaar. Quote Link to comment
Recommended Posts