Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

TIMELINE ISSUES TPBS                                                                                               ISSUES OMNIBUS          

 

 

REPUBLIC 1/6 Star Wars : Prelude to Rebellion                                                          1/6 Star Wars Omnibus: Rise of the Sith

 

SW 1 : THE PHANTOM MENACE            

 

REPUBLIC 7/12 Star Wars : Outlander                                                                      7/18 Star Wars Omnibus: Emissaries and Assassins

REPUBLIC 13/18 Star Wars : Emissaries to Malastare                              19/26 + 32/45 Star Wars Omnibus: Quinlan Vos: Jedi in Darkness

REPUBLIC 19/22 Star Wars : Twilight                                                                     27/31 Star Wars Omnibus: Menace Revealed

REPUBLIC 28/31 Star Wars : The Hunt for Aurra Sing    

REPUBLIC 32/35 Star Wars : Darkness    

REPUBLIC 36/39 Star Wars : The Stark Hyperspace War    

REPUBLIC 42/45 Star Wars : Rite of Passage    

REPUBLIC 46/48 + 78 Star Wars : Honor and Duty              

 

SW 2 : ATTACK OF THE CLONES            

 

REPUBLIC 49/50 Clone Wars Volume 1: The Defense of Kamino    

REPUBLIC 51/53 Clone Wars Volume 2: Victories and Sacrifices    

REPUBLIC 55/59 Clone Wars Volume 3: Last Stand on Jabiim    

REPUBLIC 54 + 63 Clone Wars Volume 4: Light and Dark     

REPUBLIC 60/62 + 64 Clone Wars Volume 5: The Best Blades    

REPUBLIC 65/71 Clone Wars Volume 6: On the Fields of Battle    

REPUBLIC 72/77 Clone Wars Volume 8: The Last Siege, The Final Truth

REPUBLIC 79/83 Clone Wars Volume 9: Endgame              

 

SW 3 : REVENGE OF THE SITH              

 

DARK TIMES 1/5 The path to nowhere    

DARK TIMES 6/10 Parallels    

DARK TIMES 11/12 Vector 2    

DARK TIMES 13/17 + 0 Blue Harvest    

DARK TIMES 18/22 Out of the wilderness    

DARK TIMES 23/ Fire Carrier              

 

SW 4 : A NEW HOPE                

 

EMPIRE 1/4 Star Wars: Empire Vol 1: Betrayal                        1/6 + 10/11 + 13/14 + 19/22 + 24/25 + 31 Star Wars Omnibus: At War with the Empire Vol. 1

EMPIRE 8/12 + 15 Star Wars: Empire Vol 2: Darklighter                                        26/27 + 29/30 + 32/35 Star Wars Omnibus: At War with the Empire Vol. 2

EMPIRE 13/19 Star Wars: Empire Vol 3: The Imperial Perspective                                                    7/28 Star Wars Omnibus: Boba Fett

EMPIRE 5/6 + 20/22 Star Wars: Empire Vol 4: The Heart of the Rebellion 8/9 + 12 + 15/18 + 23 + 36/40 Star Wars Omnibus: The Other Sons of Tatooine

EMPIRE 23/27 Star Wars: Empire Vol 5: Allies and Adversaries    

EMPIRE 29/34 Star Wars: Empire Vol 6: In the Shadows of Their Fathers

EMPIRE 35/40 Star Wars: Empire Vol 7: The Wrong Side of the War                                  

 

REBELLION 0/5 Star Wars: Rebellion Vol. 1: My Brother, My Enemy                                                  0/5 Star Wars Omnibus: The Other Sons of Tatooine

REBELLION 6/10 Star Wars: Rebellion Vol. 2: The Ahakista Gambit                                                 6/16 Star Wars Omnibus: At War with the Empire Vol. 2 REBELLION 11/14 Star Wars: Rebellion Vol. 3: Small Victories    

REBELLION 15/16 Star Wars: Vector Vol. 2, Chapters 3 & 4                        

 

SW 5 : THE EMPIRE STRIKES BACK              

 

SW 6 : THE RETURN OF THE JEDI                        

 

DARK EMPIRE 1/6 1       7/12 2 + empire's end              

 

LEGACY 1/3 + 5/7 Broken    

LEGACY 4 + 8/13 Shards    

LEGACY 14/19 Claws of the Dragon    

LEGACY 20/22 +27 Alliance    

LEGACY 23/26 The Hidden Temple

LEGACY 28/31 Vector    

LEGACY 32/36 Storms    

LEGACY 37/41 Storms    

LEGACY 42/46 Monster    

LEGACY 47/50 Extremes    

LEGACY 51/56 War                                  

Link naar reactie

Hoe kunt ge nu zeggen dat ge gaat wachten met Legacy ? :e010:

 

1) Dat is van het beste SW dat er te lezen valt !

2) Prachtige HC omnibussen.

3) Ostrander !

4) Duursema (voor het grootste deel) !

5) Dat gaat direct uitverkocht zijn. Kwestie wordt dat herdrukt ? En als dat herdrukt wordt, manneke, dat gaat u spijten dat ge dat niet in eerste druk hebt. :)

6) 't Is Star Wars ! Legacy ! verdorie toch !

 

 

die omnibussen van legacy zijn er toch nog niet?

anders zou ik ze al kopen hoor, als ze volledig zijn conform de issues.

als de omnibussen niet volledige zijn, koop ik de tpbs zoals bij clone wars.

Link naar reactie

Legacy is één lang verhaal. Ze kunnen daar niks van tussen laten. Allee, verdeeld over kleinere story arcs, maar daar kunnen ze niks van tussen laten, het gaat steeds over de zelfde personages (ik heb het over de eerste Legacy reeks, van  Ostrander, niet die waarvan er een preview staat hier wat hoger).

De eerste HC is voor binnenkort.

Link naar reactie

Legacy is één lang verhaal. Ze kunnen daar niks van tussen laten.

De eerste HC is voor binnenkort.

 

wel, en daar ga ik direct opspringen, ik heb dat niet anders gezegd. Ik zei: ik wil de omnibus, tenzij er grote gaten inzitten zoals in clone wars.;)

rise of the sith komt idd voor de film: heb het aangepast!

Link naar reactie

Ge zijt de Thrawn trilogie vergeten !

 

Tussen ep. 5 en ep. 6 (en een stukje er na) zit ook een Omnibus. Was een leuk boek (niet goed maar leuk, en graag gelezen), en vooral het stuk over Mara Jade (zie ook Thrawn) vond ik wel belangrijk. Ze wordt tenslotte Lukes vrouw, en moeder van de nieuwe Skywalker clan. Jedi's will return !

Link naar reactie

ok, die moet ik nog inpassen. 't is lang niet volledig: knights of the old rupublic, tales of the jedi, tales, ... staan er nog niet bij. laat me eerst met deze tijdlijn beginnen.

deze week heb ik republic compleet. dark times en dark emire had ik al. empire en rebellion zitten bij de volgende bestelling. legacy koop ik als er omnibussen verschijnen.

weet je: zo'n tijdlijn (met de daaraan gekoppelde uitgavenamen) maakt het voor mij eindelijk overzichtelijk :))

Link naar reactie

Het gaat hem niet alleen daarover, ook over de benaming: republic, clone wars, dark times. Eigenlijk is het hetzelfde maar onder een andere naam. Ik raakte er in het begin niet uit wijs. Maar ok, ik geef toe: het is wschl een europese tik maar ik heb graag dingen enigzins compleet. Daarom niet alles, alles, maar toch een afgeronde verhaallijn of een cyclus of iets dergelijks.

Link naar reactie

De delen die ik enkele blz geleden beschreef (met dus missende volumes) van Empire bijvoorbeeld, of van CW, zijn afgeronde verhalen. ;) Gelukkig kan je dat dankzij de achterkaft steeds afleiden. Of anders via het Internet.

Ik heb van 't weekend nog met CW 3, 5 & 7 in mijn handen gestaan in Worlds End, nu ik naar de CW reeks aan't kijken ben, maar ik heb ze toch maar terug gezet. De tekeningen stonden mij niet aan. Maar ik ben wel blij dat ik die andere trades heb.

Ik heb ook naar de CW digest boekjes staan kijken, daar zijn er ook een hele hoop van, en die stonden eerst op de site van SW om gaten op te vullen tussen de CW afleveringen, maar die boekjes heb ik ook niet gekocht. Ahsoka ten spijt. Maar ik ben wel content dat ik die film en seizoenen heb.

Ik bedoel : iedereen maakt zijn eigen Expanded Universe, en als jij volledig wil zijn, respect, maar ik denk dat je dan ook de minder goeie verhaallijnen zult tegenkomen. ;) Hopelijk tempert die hoeveelheid je enthousiasme niet.

Link naar reactie

Ik bedoel : iedereen maakt zijn eigen Expanded Universe, en als jij volledig wil zijn, respect, maar ik denk dat je dan ook de minder goeie verhaallijnen zult tegenkomen.

 

 

volledig akkoord he? ik ben benieuwd hoe die minderen zich zullen verhouden tegenover de anderen. I'll keep you posted! ;)

Link naar reactie

Ik ga een poging doen om mijn ervaringen te delen van de verhaallijn die ik momenteel volg, da's bijna alles, knight of the old republic sla ik even over. Ik begin dus bij republic en de omnibus Rise of the Sith.

 

De eerste twee verhalen Qui-Gon and Obi-Wan: The Aurorient Express en Qui-Gon and Obi-Wan: Last Stand on Ord Mantell vond ik alvast geweldig. Beetje vlakke inkleuring in het begin, maar de verhalen dateren wel al van even geleden. De twee avonturenverhalen met Obi wan en Qui Gon in de hoofdrol spraken me erg aan. het derde verhaal Aurra's Song vond ik niets, maar ik heb wel het gevoel dat ik iets mis. Er worden personages vernoemd die ik niet ken, ik vermoed dat die in knights of the old republic zitten, die ik mss nog wel zal kopen, maar eerst deze superlange run. Tot daar zit ik, ik moet aan Jedi council vanavond beginnen, waar de republic vormt krijgt.

 

Veel te vroeg voor een oordeel uiteraard, maar ik ga proberen jullie regelmatig lastig te vallen met deze hopelijk unieke leeservaring.

 

 

 

 

 

 
Link naar reactie

Dat gevoel dat je iets mist, dat is iets wat je zult moeten leren los laten als je comics leest, vooral comics uit grote franchises. Je kan nooit alles weten ;) en als ze over personen of gebeurtenissen praten die je niet kent, dan moet je dat zien als een gewone discussie tussen de personages, herinneringen ophalen als het ware, en dat heeft geen invloed op het verhaal dat je aan het lezen bent.

Ik heb dat geleerd, om daar niet over in te zitten als ik bijv X-men of Star Wars lees.

 

Over Aurra Sing staat meer uitleg (niet veel) in de Clone Wars comicreeks, en ook in de tv reeks komt ze nu en dan eens voor. Ge weet wat u te doen staat... ;) hint hint

Link naar reactie

even doorgelezen in de eerste omni.

Jedi council: ja, de emperor probeert via een aantal tussenpersonen, waaronder het yinchorri volk voet aan de grond te krijgen en de jedi council uit te dunnen. hetgeen lukt op nogal vernuftige wijze. Tof verhaal.

 

Het verhaal erna gaat over de zoektoch naar een nieuw council lid. Twee personen worden naar voor geschoven. Qui Gon Jin, master van Obi Wan en Ki Adi Mundi, die ik hiervoor eigenlijk alleen maar kende als lid van de jedi council uit SW EP1. Maar daar hoorde ook Qui Gon Jin toe, dus bleef de uitkomst verrassend. Ik las dit in één ruk uit en vond het geweldig.

 

Nog een verhaal te gaan, Darth Maul, die ik uiteraard ook al ken uit EP1.

Link naar reactie

even doorgelezen in de eerste omni.

Jedi council: ja, de emperor probeert via een aantal tussenpersonen, waaronder het yinchorri volk voet aan de grond te krijgen en de jedi council uit te dunnen. hetgeen lukt op nogal vernuftige wijze. Tof verhaal.

 

Het verhaal erna gaat over de zoektoch naar een nieuw council lid. Twee personen worden naar voor geschoven. Qui Gon Jin, master van Obi Wan en Ki Adi Mundi, die ik hiervoor eigenlijk alleen maar kende als lid van de jedi council uit SW EP1. Maar daar hoorde ook Qui Gon Jin toe, dus bleef de uitkomst verrassend. Ik las dit in één ruk uit en vond het geweldig.

 

Nog een verhaal te gaan, Darth Maul, die ik uiteraard ook al ken uit EP1.

darth maul ook gelezen. erg sterk.

ben aan omni 2 begonnen: amissaries & assasins. eerste verhaal: anakin skywalker. we maken kennis met het kind anakin, volop bezig met de voorbereidingen tot de pod race. zo had ep 1 moeten beginnen natuurlijk. dat eerste verhaal vond ik zeer goed alweer.

Link naar reactie

i'm a buyer! :D

 

nog steeds in omni 2. de eerste vier verhalen vond ik schitterend. allemaal nevenverhalen van ep1, maar eigenlijk veel beter dan ep 1. het eerste grote verhaal was outlander, over ki-adi-mundi (lid van de jedi council) die op missie gestuurd wordt om een dood gewaande jedi (sharad hett) terug te halen. De rol van Aurra Sing (die een verhaaltje van een pagina of 20 had in de eerste omni dat ik niet goed vond, ook omdat ik er niets van begreep) wordt heel duidelijk in dit verhaal. Zeer goed alweer, de tekenstijl is er sinds het eerste deel ook veel op verbeterd. I'm digging this stuff!

Link naar reactie

ondertussen ook omni 2 uitgelezen. het grote verhaal, emissaries & asssasins viel me een beetje tegen. het verhaal was niet slecht hoor, maar teveel tekst voor wat het was. enfin, het moest er eens van komen he? het laatste grote verhaal, over jango fett darentegen was subliem met een tekenstijl die veel passender is. het geeft de perfecte voorzet naar de clones. goeie bundel weer, alles bij elkaar, blij dat ik hem heb.

 

next up: quinlam vos (omni 3 van de klassieke sw dus)

Link naar reactie

Die Jango Fett was door de uiterst onderschatte Ramon Bacchs, die o.a. ook Jedi vs Sith voor Dark Horse deed, en ik dacht ook nog wel wat anders.

Het laatste grote werk dat ik me van hem herinner, was de Detective Comics Dark City run met Dave Lapham. Hij deed nadien denk ik ook wel die 'Frontline'

event comics in Civil War, Invasion en dergelijke bla, maar sindsdien...?

Link naar reactie

jedi vs sith heb ik ook op de time line zien staan en ook knights of the old republic. eerst dit, dan zie ik wel weer.

 

ondertussen bijna de bundel van vos weer uit. dit is een must voor iedereen, elk verhaal is zeer goed.zelfs het wat silly achtige 'the devorian version' vond ik uitermate onderhoudend.

 

vervang jar jar binks door vilmarh grahrk in ep1 en brei zijn verhalen erdoor en je hebt een film die even goed kan zijn als ep4.

Link naar reactie

Och, ik vond jar jar best leuk hoor. Maar ep 1 had een beter film kunnen zijn ( vind ik) als je ziet welk matriaal ter beschikking hebt. Ik zou eerder voor vilmarh als sidekick opteren omdat niet alleen grappig is , maar ook meer gelaagdheid, hij hoort de kant toe die geld heeft, of die iets te wedden aanbiedt. Maar die gelaagdheid is mss niet makkelijk over te brengen in een film van 2 uur. Hoedanook ben ik erg blij dat ik dit allemaal mag lezen.

 

Next up: omni van menace reveiled.

 

Ps. Ik vraag het nu al maar: is knights pf the old republic en jedi vs sith van hetzelfde niveau?

Link naar reactie

 

Ps. Ik vraag het nu al maar: is knights pf the old republic en jedi vs sith van hetzelfde niveau?

Jedi vs Sith is wel erg lang geleden, en ik herinner me vooral tijdens de lezing dat ik me afvroeg waar dit dan precies paste.

Maar het verhaal, voor zover ik daar nog iets over kan vertellen, was wel aardig.

 

KotOR zou ik persoonlijk van de 1e omnibus heel hard wegblijven: slechte tekenaars, dienen Kevin J Anderson heeft niet goed begrepen hoe je comics schrijft en breed genomen is het gewoon ook veel minder interessant dan de titels laten uitschijnen. Het laaste deel van die omni is wel wat ooit allereerst in Tales of the Jedi (toen heette 't nog zo) bij DH verscheen, tevens ook 1 van de eerste nieuwe comics na de Marvel periode. Daar heb ik wel bijzonder goeie herinneringen aan (en dat verhaal houdt goed stand). De verderzetting daarvan steekt in Omni 2, die ik (alleen al om de personages) veel beter vind. Alles van omni 1 (of zo goed als) komt trouwens chronologisch wel voor omni 2 (duh) maar is pas later, in een kwalitatief (ook op productioneel gebied) zwakkere periode voor DH.

Die allereerste tales of the jedi heette dus 'Knights of the Old Republic' in ondertitel.

 

Na een tijd was het tijdvak van TotJ in limbo, tot er ofwel een videospel verscheen of enkele romans of beide, dat weet ik niet juist. TotJ werd vervangen door KotOR en DH probeerde 't nog eens met een nieuwe (ook 10 of 11 volumes, verscheen ongeveer gelijktijdig met Legacy en liep ongeveer even lang). Veel beter creative team, ook al is de art daar een stuk wisselvalliger. De schrijver pakt het wel heel goed aan met een mooie mix van humor en SW-actie/avontuur. De personages hebben ook een heel herkenbare eigen stem, wat ze alleen maar geloofwaardiger maakt. Na een volume of 7 lijkt de natuurlijke levensduur van de titel even overschreden en mankt die wat verder, maar de personages zijn hopelijk tegen die tijd voldoende aan je blijven kleven dat het niet teveel stoort.

 

Veel interessante info over Mandalorians, de oorlog, the dark side, force-incompetence en een hele resem exotische rassen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...