Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

Zouden die nieuwe Legacy verhalen ook in HC omnibussen terecht komen ?

Of is het de moeite niet om dat te kopen ?

 

Is onderstaande eigenlijk de eerste nieuwe Legacy na Ostrander ?

 

Preview Legacy Prisoner of the Floating World 1

http://www.comicbook...review&id=15575

 

prv15575_cov.jpg

 

Het zou kunnen dat de licentie net verloopt rond de periode dat ze aan HCs kunnen gaan denken. Ik denk dat je best voor de bundels gaat die je kunt pakken. Of 't de moeite zal zijn, geen idee, DH maakt van Legacy een periode in SWEU, net als KotOR, Clone Wars en consoorten. Dit is dus de eerste legacy na Ostrander, maar focust op andere personages, 't is te zeggen de Solo clan.

Link naar reactie
"We're not stepping on the old 'Legacy,'" Bechko was quick to add. "These are new characters. That was such a rich, textured world built up with those characters -- we're really starting from a little-bit different place, even though they're in the same general time period."

 

Ik denk dat het op dezelfde manier zal werken als SW Rebellion lezen: een boel personages zullen mogelijks aanwezig zijn, maar zich daarom nog niet gaan moeien met wat er gaande is. Ik herkende een paar van de Legacy personages in die preview: Gar Stazi, de Imperial Knights en nog een paar bekende gezichten, maar die hadden een verhaallijn die op zich al eerder parallel met die van Cade en gezelschap liep, dus dit bouwt gewoon verder aan die tijdsperiode. Should be good.

Ben ook naar een interview met John Ostrander aan't luisteren (Wordballoon, where else!) die o.a. al zei dat hij heel graag meer Legacy (met Cade) zou doen.

Zijn plannen voor Dawn of the Jedi (of Jeedai) klinken ook goed. Agent of Empire doet me veel minder (tot niks).

Link naar reactie

iemand een idee wanneer die omnibus van legacy komt?

 op de site van DH staat hij aangekondigd voor juni

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Douglas Wheatley (Dark Times)

Carlos Danda (tekenaar vd Brian Wood Star Wars)

Jan Duursema

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Een schrijver zoals Brian Wood zou ik anders ook wel super vinden :3

 

 Ik ook  :e002:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Hey Star Wars comics luitjes. Klein vraagje dat ik hier even lanceer. Als jullie vinden dat er een Star Wars tekenaar op FACTS moet komen, naar wie gaat jullie voorkeur? In het verleden hadden we al Colin Wilson & Cam Kennedy & Stéphane Roux (covers).

Carlos D'anda

Jan Duursema

Dave Dorman

Cam Kennedy mag gerust nog eens langskomen

John Ostrander (scenarist)

... en Brian Wood !!

 

En als je toch bezig bent (maar heeft niets met Star Wars te maken): George R.R. Martin!

 

 

 

Link naar reactie

Door dat ik dark times zo ontzettend goed vind ok vector 1 en 2 gekocht, zo heb ik ook dt 3. Maar vector sluit ook aan bij old republic, rebellion, legacy,....

Iemand die me wegwijs kan maken?

Vector verscheen bij DH op het moment dat Marvel immens veel succes had met hun Civil War x-over. Stradley leek in interviews toen aan te geven dat zij dat succes met SW toch ook zouden moeten kunnen halen. Dus verzon hij (of whomever) een bindend element tussen de verschillende tijdvakken die op dat moment in de comics liepen. Ziedaar: Vector. Der zijn er natuurlijk altijd die alleen al bij het idee van een x-over wat groen worden, en DH gaf ook niet meteen een cadeautje door de verschillende volumes enkel in die Vector bundels aan te bieden, maar het is wat het is. Eén element wordt geïntroduceerd in KotOR, keert terug in Dark Times en Rebellion (niet zo ver van elkaar verwijderd) om dan finaal uit te monden in Legacy. Het verkoopspunt van de x-over was ook dat er repercussies in elk van de titels zou zijn. Ik denk dat vooral Legacy en KotOR daar het meest mee hebben kunnen doen, maar Rebellion misschien ook, met die monsterplaag waar ze mee te maken krijgen (ik weet het verder niet, want Rebellion las ik niet).

In mijn idee (maar ik volgde dan ook 3 van de 4 lopende reeksen) was Vector wel een succes, ook al omdat je niet alles ervan moet lezen om mee te kunnen (maar misschien een beetje verplicht wordt door de verpakking).

Is dat een beetje duidelijk?

Link naar reactie

Vector verscheen bij DH op het moment dat Marvel immens veel succes had met hun Civil War x-over. Stradley leek in interviews toen aan te geven dat zij dat succes met SW toch ook zouden moeten kunnen halen. Dus verzon hij (of whomever) een bindend element tussen de verschillende tijdvakken die op dat moment in de comics liepen. Ziedaar: Vector. Der zijn er natuurlijk altijd die alleen al bij het idee van een x-over wat groen worden, en DH gaf ook niet meteen een cadeautje door de verschillende volumes enkel in die Vector bundels aan te bieden, maar het is wat het is. Eén element wordt geïntroduceerd in KotOR, keert terug in Dark Times en Rebellion (niet zo ver van elkaar verwijderd) om dan finaal uit te monden in Legacy. Het verkoopspunt van de x-over was ook dat er repercussies in elk van de titels zou zijn. Ik denk dat vooral Legacy en KotOR daar het meest mee hebben kunnen doen, maar Rebellion misschien ook, met die monsterplaag waar ze mee te maken krijgen (ik weet het verder niet, want Rebellion las ik niet).

In mijn idee (maar ik volgde dan ook 3 van de 4 lopende reeksen) was Vector wel een succes, ook al omdat je niet alles ervan moet lezen om mee te kunnen (maar misschien een beetje verplicht wordt door de verpakking).

Is dat een beetje duidelijk?

Zeer duidelijk, erg bedankt!

Link naar reactie

Hey Star Wars comics luitjes. Klein vraagje dat ik hier even lanceer. Als jullie vinden dat er een Star Wars tekenaar op FACTS moet komen, naar wie gaat jullie voorkeur? In het verleden hadden we al Colin Wilson & Cam Kennedy & Stéphane Roux (covers).

Dustin Weaver zou leuk zijn, net als Doug Wheatley. Uiteraard Jan Duursema & John Ostrander zou ontstellend cool zijn. (maar ik weet dat jullie liever voor tekenaars gaan).

Brian Ching lijkt me daardoor meer wat jullie meestal zoeken, maar die vind ik dan weer veel minder interessant.

Hoho, wat dacht je van Travis Charest? Je vergat overigens dat je ook Adam Hughes al hebt langsgekregen.

Link naar reactie

ook deel twee weer uit. iets minder, maar nog steeds zeer goed. vanavond het vervolg in vector en dan de andere delen. Geeft me weer zo'n zin om nog meer SW te kopen. Heb alleen DT, Dark empire en the quinlam vos omnibus. legacy ga ik ook zeker volgen in omnibus vorm. Zijn er nog omibussen die erg de moeite zijn?

Link naar reactie

en niet in omnibusvorm kijk ik uit naar de eerste Brian Wood trade, die in september zou verschijnen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

die ga ik ook zeker volgen:

 

sw van wood en sw legacy in omnibusvorm. Dat lijken me geweldige aanvullingen op het weinige beetje sw dat ik heb.

 

Ik raad je ook nog Clone Wars 9 aan. Dat album sluit aan bij Episode 3 en kan je lezen als een prequel op Dark Times. Added bonus: het einde van het verhaal rond Quinlan Vos (vermits je de omnibus hebt)

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik zou aanraden : Clone Wars 4, 6, 8 & 9. In deze bundels wordt Vos‘ verhaal vertelt. Ook in 1 & 2 staan hoofdstukken die over hem gaan. Met alleen de Vos omnibus heb je nog niet de helft van zijn verhaal, en voor mijn part is het één van de beste verhaallijnem uit de SW comics.

Er zijn ook drie Clone Wars omnibussen, maar daar staan ook de volgens mij niet interessante verhalen in, met ook minder goeie tekeningen, en ze hebben het Dass Jennir verhaal uit CW9 niet opgenomen in omnibus 3.

Link naar reactie

Ik vind ook dat SW Empire 4, 5, 6 & 7 en daarop volgend SW Rebellion 1 & 3 een zeer goed verhaal vertellen.

Eerst enkele leuke kortverhaaltjes over Leie, Han of Luke en daarna een lang verhaal met Luke en enkele nieuwe personages in de hoofdrollen. Empire 4 is misschien nog niet van het niveau dat ge gewend zijt, maar het wordt altijd maar beter per volume ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...