Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

 

 

Star Wars General Grievous Enkele door Grievous persoonlijk getraumatiseerde Jedi besluiten een wraakmissie op touw te zetten, ook al worden ze daardooruit de Jedi Council gebannen. Zij zien het als de enige oplossing voor het Grievous-probleem maar komen zo wel in heel nauwe aanraking met de Dark Side. Ondertussen wil Grievous weten of hij the Force kan combineren met Geonosis robot-tech. Hint: that's bad!

Rick Leonardi art & helaas één van de weinige, zoniet enige SW scripts van Chuck Dixon. Hij vat de toon van dialogen en de hele sfeer van de wereld en de filosofie nochtans voortreffelijk. Een blijver.

 

Is dat een stand alone?

Link naar reactie

Star Wars Dark Times vol. 6 : Fire Carrier heb ik graag gelezen. Goed boekje. Is het vervolg van K‘Kruhks verhaal, uit vol. 2. Naast K‘Kruhk komt er nog een bekende Jedi in voor, die net als K ook in Legacy zit. Altijd leuk :) zo‘n verwijzingen.

Ook Star Wars vol. 1 In the Shadow of Yavin gelezen. Nu ja, ik was er eergisterenavond al aan begonnen, maar na 40 blz of zo, had ik al zin in iets anders. Gisteren verder gedaan, en vandaag nog een stuk...
Ik ben niet onder de indruk en niet enthousiast. Slecht is het niet, maar Wood gebruikt teveel tekst en vergeet de typische SW fun, de humor en het avontuur. Soms is het gewoonweg saai. De personages zijn ook niet helemaal juist geschreven. Ik mis dus voorlopig de SW feel in deze reeks. De tekeningen zijn goed, maar missen toch ook die feel voor een stuk, en het ritme zit niet goed bij momenten.
Ik hoop dat het beter wordt in vol. 2. Dan las ik toch liever SW Empire 4, 5, 6 & 7, en SW Rebellion 1 & 3.
En ik kreeg heimwee naar de Classic Star Wars bundels met de krantenstrips in van Archie Goodwin en Al Williamson, nu bijna twintig jaar geleden herdrukt door DH, die zich ook afspeelden tussen ep. IV en V. Avontuur van de bovenste plank. Of speelt de nostalgie mij parten...? ;)

Link naar reactie

Ah, nu ik weet wat ik moet verwachten van Woods strip, zal het me bij herlezen misschien beter bevallen. Maar voorlopig vond ik het meer een SW soap, en daarmee bedoel ik een lange aanloop naar iets dat dan een klein beetje op een avontuur begint te lijken, dat waarschijnlijk in de volgende delen zijn beslag zal krijgen, dan een SW adventure zoals we dat gewend zijn. Maar het gebrek aan humor zorgt dat het zwaar op de hand lijkt (*),  en het teveel aan tekst breekt toch een beetje het ritme bij het lezen.

Nu soit, misschien ben ik wel weer alleen met die mening, als ik de reviews op het net zie. ;)

 

(*) niks op tegen, een SW strip mag zwaar zijn van mij, maar daarvoor is er hier voorlopig te weinig verhaal.

Link naar reactie

Voor zover ik dat net zag op de DH site, zitten die krantenstrips voorlopig nog niet in een omnibus.

 

Ik ben daar ook op aan het wachten. Ik heb die graag gelezen via de stripbib.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik dacht dat het beter zou zijn bij herlezen, maar nee, Woods SW vol. 1 vind ik nog steeds saai. Gisteren weer gestopt met lezen na 50 blz.

Vanavond de rest. Als ik er door geraak. :)

Ik blijf het volgen, en ik wil het echt goed vinden, maar het is zo moeilijk...

Ik blijf het volgen omdat de reeks na Wood gewoon verder loopt, natuurlijk. (als we chance hebben) ;)

en ook omdat ik denk dat Woods run beter zal worden vanaf vol. 2, natuurlijk.

Link naar reactie

Dat is goed mogelijk. Dat is ook alleen maar mijn mening. ;)

Alhoewel andere mensen er over zwijgen, over deze strip...

 

 

hij ligt nog op mijn te lezen stapel, maar daar ligt erg veel op.

om een idee te geven:

nu ben ik unwritten aan het lezen (zit in deel 4 vd 7)

kursosagis corpse delivery service (13 delen op papier)

hellsing (10 delen op papier)

elephantman 6 (ben van plan om alles te herlezen om te zien of het nieuwe deel een eindpunt kan zijn.)

walking dead hc 9 (ben van plan om alles -of een groot deel - te herlezen om te zien of het nieuwe deel een eindpunt kan zijn.)

hellblazer 4/5/6

legacy hc 2

ravine vol 1

star wars general grievous

star wars dark times 6

en dan de run van wood.

 

 

euh....tja...misschien eens een versnelling hoger schakelen!

Link naar reactie

 

 

 

euh....tja...misschien eens een versnelling hoger schakelen!

you think ?

 

Ik weet wel dat veel 'm nog niet hebben gelezen. ;) Maar ik dacht dat Donnie mij in BB liet verstaan 'm te hebben gelezen. Ik weet alleen niet wat hij er van vond, dus Lav, het kan nog steeds zijn dat ik de enige ben die dat een beetje saai vindt. Saai is misschien ook  niet het juiste woord. Het is traag, en bouwt op naar de volgende delen wellicht, dus het is wat modern opgevat (overall story arc), maar dat is niet wat we van SW gewend zijn bij DH. Sommigen zullen het dus goed vinden, maar ik zeg : overall story arcs allemaal goed en wel, maar ik wil ook in mijn afzonderlijke bundels een beetje vintage SW avontuur, en minder tekst. :)

Link naar reactie

 

walking dead hc 9 (ben van plan om alles -of een groot deel - te herlezen om te zien of het nieuwe deel een eindpunt kan zijn.)

 

Neen, geen eindpunt.

Ik heb hem gisteren uitgelezen en vraag me echt af waarom je zou willen stoppen. Het wordt nog altijd beter en beter, deze was wederom een hoogtepunt.

Why would anybody want to stop with this?

Grr. Argh.

Link naar reactie

Neen, geen eindpunt.

Ik heb hem gisteren uitgelezen en vraag me echt af waarom je zou willen stoppen. Het wordt nog altijd beter en beter, deze was wederom een hoogtepunt.

Why would anybody want to stop with this?

 

nee, ok, ik begreep dat hier ook al ondertussen.

invincible 18 vond ik wel een eindpunt. (die las ik de laaste 3 weken allemaal opnieuw).ik las dat graag tot de laatste pagina, maar voor mij is het verhaal nu gedaan.

Link naar reactie

vind je?

 

Ik was niet echt op zoek naar een eindpunt voor invincible, maar het is gewoon een mooie afronding van, na 18 delen.

net zoals ik na deel 11 (war & pieces) van fables ook dacht: ik ben er.

of na 'de kooi' van thorgal.

 

Dat wil niet zeggen dat het me tegenstak ofzo hoor. Maar ik lees graag vanalles wat en soms is het tijd voor iets anders.

Ik las zowel thorgal als fables nog wel verder, maar na bovengenoemde delen vond ik het toch minder dan voorheen.

Link naar reactie

Ik ga er ook eindelijk eens aan beginnen.  Dark Empire (Trilogy) is ondertussen onderweg en zou woensdag moeten aankomen.  Het leek me een mooie start, zich afspelend in een universum dat me nog enigszins bekend is.  Daarna dacht ik met Dark Times verder te gaan (en die dus ook al te bestellen), of opteer ik toch beter voor een andere reeks?  Bestaat er van Dark Times overigens een bundeling?

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ha, vanochtend dacht ik nog : lang geleden dat Stilte nog van zich liet horen. (of misschien volgde ik het forum niet zo goed, de laatste weken).

Dark Empire is old skool (nu ja, begin de jaren 90, niet de Marvel old skool). Ik hou daar van, uit nostalgie, hopelijk vind jij het ook goed.

 

Van Dark Times (wat niks met Dark Empire te maken heeft) zijn er al zes bundels, de zevende is aangekondigd, en deel 3 (de crossover Vector) is uitverkocht. Maar die heb je niet echt nodig.

 

SWDE.jpg

Link naar reactie

 

Dark Empire is old skool (nu ja, begin de jaren 90, niet de Marvel old skool). Ik hou daar van, uit nostalgie, hopelijk vind jij het ook goed.

 

 

Da's mede de reden waarom ik met deze wilde starten, ;)  Zijn er nog reeksen die onder deze noemer vallen (en die ik los van andere reeksen kan lezen)?

 

(en tja, 'k was er even tussenuit, verlof en zo, maar helemaal terug nu...)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

De Thrawn Trilogie vond ik ook zeer goed. Ge moet deze wel meer op uw gemak lezen, wegens : er gebeurt redelijk veel, het is de verstripping van drie romans, en zes comics per roman is redelijk, euhm, compact. Met onder andere tekeningen van Vatine. Nu ja, alle drie de delen zijn zeer goed getekend, but Vatine !

 

Crimson Empire Trilogie heb ik ook graag gelezen, maar in deze zijn de personages uit de films amper aanwezig.

 

Deze twee boeken volgen in de Dark Horse Star Wars Universe direct op Dark Empire.

Dark Empire heeft, voor mij, als enig nadeel, dat ze met het derde deel, de trilogie heel vlug en in slechts twee comics hebben afgesloten.

 

SWTTT.jpg

 

SWCE.jpg

Link naar reactie

Aha, en lees ik ze dan best ook in deze volgorde: Dark Empire -> Thrawn -> Crimson Empire? 

Is er eigenlijk ergens een goede chronologie te vinden van alle bestaande reeksen, want als leek wat de comics betreft is 't niet zo eenvoudig hier aan te starten.  Wel al wat gezocht, maar wat ik vind blijft behoorlijk onoverzichtelijk.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Aha, en lees ik ze dan best ook in deze volgorde: Dark Empire -> Thrawn -> Crimson Empire?

Is er eigenlijk ergens een goede chronologie te vinden van alle bestaande reeksen, want als leek wat de comics betreft is 't niet zo eenvoudig hier aan te starten. Wel al wat gezocht, maar wat ik vind blijft behoorlijk onoverzichtelijk.

 

 

Je hoeft ze niet in volgorde te lezen, maar je kan dat doen, als je dat wil. ;)

 

In iedere SW bundel staat achteraan een lijst met de chronologische volgorde van de comics. Ik weet niet meer of die er in die trilogie HC omnibussen ook in staat...

 

 

 

of ook : http://www.darkhorse.com/Zones/StarWars/Timeline

 

Kijk, ik ben mis : Thrawn komt voor Dark Empire ! ;)

Link naar reactie

ja. Het is een jedi die, net als Quinlan Voss, Order 66 heeft overleefd. (Quinlan Vos, Quinlan Vos, Quinlan Vos, ik ben u aan 't brainwashen, Quinlan Vos...)

 

De meeste reeksen hebben meerdere schrijvers en verhaallijnen die door elkaar lopen.

In clone wars had je : 1) die van Kenobi en Anakin 2) die van Quinlan Vos, 3) nog enkele kleine verhaalijnetjes en one shots (oa één van Dass Jennir).

 

In Dark Times heb je : 1) die van Dass Jennir 2) die van de bemaning van dinges-lijkt-op ukulele 3) K'Kruhk zijn verhaal.

Die van 1) en 2) zijn weer aan't samen komen, 3) is gedaan in vol. 6. :)

 

Nee, tis niet ingewikkeld. (als je die reeksen leest)

Link naar reactie

Als dat nu niet flink is van mij, meteen opgezocht wie dat nu weer is om een beetje mee te raken, ;)  Ik onthoud "Clone Wars", en dat'ie Code 66 heeft overleefd. :P

Net als Quinlan Voss (maar die volgen we doorheen Star Wars Republic en Clone Wars, nadien niet meer) en die nog veel cooler is dan Dass  :e012:

Zoek eens of je de omnibi Jedi in Darkness en Clone Wars vol 2 en 3 (spock kan de lijst bevestigen) niet vindt. Onthou John Ostrander, Jan Duursema.

En als je daar wel iets voor hebt, Star Wars Legacy, zowel de eerste reeks (3 HCs of 11 bundels) als reeks II, now ongoing!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...