Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

Aura Sings personage wordt geïntroduceerd in Ep. I (de film) en verder uitgewerkt in de tv reeks The Clone Wars.

Ge hebt geluk dat Dark Horse daar nog iets van herhaalt in de strips ;)

zeker, maar in de omnis komt het niet chronologisch voor, als je in issuevolgorde leest wel.

Het is niet het enige trouwens, aurra sing was maar een voorbeeld ;)

Link naar reactie

Ik vind niet chronologisch soms leuker. Zelf de puzzel ineen steken. Geen enkele van mijn grote comic reeksen las ik chronologisch, dat is ook bijna niet mogelijk, en ook niet nodig, maar wel even goed :)

 

The Clone Wars is ook niet chronologisch gemaakt en dus ook zo niet uitgezonden of op dvd gezet :) ik vond dat leuk om plots afleveringen te zien die zich eigenlijk in een ander seizoen afspelen.

Link naar reactie

Is dat al beslist ? Het laatste wat ik daarover las, was dat ze nog een lijstje aan het opstellen waren van wat canon zou zijn. En een opiniestuk op CBR of Newsarama, waar de schrijver vroeg om schoon schip te maken, maar niks was al beslist.

En de animatiereeksen ?

Link naar reactie

Is dat al beslist ? Het laatste wat ik daarover las, was dat ze nog een lijstje aan het opstellen waren van wat canon zou zijn. En een opiniestuk op CBR of Newsarama, waar de schrijver vroeg om schoon schip te maken, maar niks was al beslist.

En de animatiereeksen ?

Die horen er ook nog bij. Of't definitief is, weet ik niet maar het klonk wel zo.
Link naar reactie

Ik heb daar geen problemen mee, mijn strips waar ik van hou verdwijnen niet, met die beslissing :) Ik heb mijn strips ook beperkt tot een bepaalde periode.

En ik ben het gewend van bij Star Trek, daar zijn ook alleen de films en de tv reeksen canon. Zelfs de tekenfilms, waar GR toch aan meewerkte, worden niet als canon gezien. Maar ik ben blij met die strips, ook al spreken ze de films soms tegen ;)

Enige uitzondering is de nieuwe IDW reeks die de gaten tussen de nieuwe films opvullen, dat is wel canon.

Ik wil maar zeggen : mijn SW strips blijven voor mij even goed, canon of niet, maar ik kan me voorstellen dat daar weer een heel fanboy debat over zal gevoerd worden.

Wel jammer dan, is dat we Vos of Jennir niet meer zouden tegenkomen in de Marvel comics. ;)

Link naar reactie

Ps : Vos zit natuurlijk wel in de amimatie reeks (en in Ep II), maar daar was hij eerder een losbol, terwijl hij in de strips een gekwelde ziel is. Zijn padawan, haar naam ontsnapt me nu, zit ook in de reeks, maar ik weet niet meer of ze Order 66 heeft overleefd...

Link naar reactie

Ps : Vos zit natuurlijk wel in de amimatie reeks (en in Ep II), maar daar was hij eerder een losbol, terwijl hij in de strips een gekwelde ziel is. Zijn padawan, haar naam ontsnapt me nu, zit ook in de reeks, maar ik weet niet meer of ze Order 66 heeft overleefd...

Zij wordt in ep 3 on-screen in de rug geschoten dacht ik.

Voor mij blijven al mijn favoriete verhalen zeker ook in mijn continuity, maar vooral dat andere tijdlijnen zoals KotOR, DT of Legacy niet of heel anders zouden worden verdergezet en vooral een boel personages nooit meer terugkomen... *sad face*

Link naar reactie

Hallo iedereen,

 

het zou vreemd zijn dat Quinlan niet opduikt want die is wel genoemd in de film. Maar zijn padawan Aayla Secura zie je gedood worden in episode III. 

 

En mijn favorite Star wars series zijn de volgende 

Crimson Empire 

Knights of the old republic

Star wars (republic)

X-wing Rogue squadron

Star wars legacy

 

en bijna alle andere ook wel trouwens moeilijk te zeggen welke ik het leukst vind.

Link naar reactie

Wordt Dark Times eigenlijk nog verder gezet bij Marvel of is de reeks afgelopen met deel 7? (Ik heb deel 7 besteld, maar nog niet gelezen dus geen spoliers aub :e002: )

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik ben wel benieuwd wat ze gaan doen en hopelijk gaan ze niet teveel tegelijk uitbrengen want dat gaat pijn in mijn portemonnee.

 

Trouwens over Aurra Sing. Zij was gecreërd door Doug Chiang die heel veel heeft gemaakt voor de Phantom Menace. Hij had volgens mij nooit verwacht dat ze zo'n grote hit zou worden. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Hoi, ben nieuw op dit forum. 

Star wars is een passie, de films en series heb ik ontelbare keren gezien. Maar nu wil ik ook wel eens de comics lezen. Ik kocht star wars omnibus knights of the old republic volume 1 en 2 op bol.com, maar volume 1 was opeens niet meer beschikbaar. Ik zit hier nu met volume 2 zonder te weten wat ervoor gebeurde. Weet hier iemand een BETROUWBARE site die star wars comics in nederland of belgië gevestigd is?

Link naar reactie

Hoi, ben nieuw op dit forum. 

Star wars is een passie, de films en series heb ik ontelbare keren gezien. Maar nu wil ik ook wel eens de comics lezen. Ik kocht star wars omnibus knights of the old republic volume 1 en 2 op bol.com, maar volume 1 was opeens niet meer beschikbaar. Ik zit hier nu met volume 2 zonder te weten wat ervoor gebeurde. Weet hier iemand een BETROUWBARE site die star wars comics in nederland of belgië gevestigd is?

Welkom.

 

Vergeet ook niet om op deze draad eens te kijken naar andere SW reeksen ook. ;)

 

Knights of the Old Republic lees ik niet, ik beperk me tot de periode rond  de films. Daar is al meer dan genoeg van. Maar zoals men hier zegt : Cheapcomics.

Have fun !

 

Vergeet ook de plaatstelijke stripwinkel niet. Sommige hebben echt wel veel SW bundels (Worlds End in Gent bijvoorbeeld, maar als ge niet uit de streek zijt...) ;)

Link naar reactie

STAR WARS - DARTH VADER and the Lost Command HC

Speelt zich een week of 3 na de gebeurtenissen uit Revenge of the sith af, het prille begin van de Dark Times dus. Vader droomt nog van Padmé, en heeft het moeilijk, ondertussen moet hij een verloren schip gaan zoeken ergens in een uithoek van de melkweg die nog niet tot het Rijk behoort. Daar krijgt hij het aan de stok met de plaatselijke bevolking, en hun religieuze leider.

Niet slecht, maar toch eerder een leuk niemendalletje, je leest er amper een half uur aan, toch wel wat weinig voor een dure HC. De tekeningen zijn niet van het niveau dat we bij SW gewoon zijn.

Kopen op eigen risico. ;)

 

STAR WARS - DARTH VADER and the Ghost Prison HC

Deze vind ik wel zeer goed. En ook prachtig getekend. Enkele weken na de gebeurtenissen in The Lost Command worden de eerste nieuwe officieren ingehuldigd, geen klonen dus, en die hebben een stoomcursus militaire school gevolgd, ipv de gebruikelijke jaren. Daar werden ze ingelijfd door iemand die zelf wel op de troon zou willen zitten. Op de inhuldiging op Coruscant plegen ze een coup en proberen Vader en de Keizer te vermoorden.

Dit verhaal wordt verteld vanuit het standpunt van één van de nieuwe officieren.

Deze vind ik wel zijn geld waard. Aanrader is te veel gezegd, maar ik ben toch blij dat ik 'm heb. :)

 

Afbeeldingen uit Ghost Prison HC :

 

post-585-0-37424000-1401781280_thumb.jpg

post-585-0-24733400-1401781288_thumb.jpg

Link naar reactie

DT heeft een open einde. Er is wel een soort v afronding, maar de serie zou gemakkelijk kunnen verder gezet worden (hoop doet leven ????)

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

DT heeft een open einde. Er is wel een soort v afronding, maar de serie zou gemakkelijk kunnen verder gezet worden (hoop doet leven )

 

 

zeker, vanaf deel 4 ofzo werkt het ook wat in oneshots. Maar zoals velen hier vind ik Dass Jenir ook meer dan boeiend. Ik hoop zeker ook op verderzetting

Link naar reactie

STAR WARS - DARTH VADER and the Ninth Assassin HC heeft een beetje hetzelfde probleem als de eerste : te vlug uit.

Het boek begint zeer sterk, zeer goeie SW sfeer, mooi getekend, maar halverwege verwatert het wat, het wordt wat teveel fantasy naar mijn zin. Er is genoeg gaande, maar het wordt wat simpel uitgewerkt.

Voorlopig kan ik alleen maar And The Ghost Prison echt aanraden. De andere twee zijn op eigen risico ;)

Link naar reactie

Ik ga alleen om 17u. Of anders op oudejaarsavond, de late voorstelling.

 

Heb net nog eens in de SSZ staan kijken naar de SW bundels, voordat Marvel er aan begint, en mijn collectie is volledig. Allez, naar mijn goesting. ;) Er staan er nog veel die ik niet heb, maar ik koop nu alleen nog de nieuwe. Tis een mooie collectie, bij DH, jammer dat die uit de SSZ gaat verdwijnen...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...