Ga naar inhoud

Star Wars comics

Ja, Marvel begint met een nieuwe continuïteit. Ik geloof dat enkel de tekenfilmreeksen nog deel uit maken van hun universum.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Yep, de films (natuurlijk), de animatiefilm en de animatiereeksen The Clone Wars en Rebels. En de nieuwe Marvel comics zijn ook officiële canon.

Al de rest zijn Legendes.

Maar nog eens : mijn Dark Horse verhaallijn die ik in de loop der jaren heb opgebouwd, van ergens kort voor Ep. 1 tot en met de trouw van Luke en Jade, dat is voor mij ook officiële canon. De mijne dan wel, maar toch. Stel je voor dat Quinlan Vos niet zou bestaan hebben in het SW universe...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik was mijn zoontje gaan afzetten in de bioscoop en was naar de trailers in de lobby aan het gapen toen daar plots een nieuwe star wars trailer begon. Er was geen geluid en de zon scheen in het scherm dus ik had eerst niet door naar wat ik aan het kijken was, maar ging wel degelijk om the Force Awakens. Ik ben enkele dagen in het buitenland geweest en dacht eerst dat ik hem gemist had, maar die trailer is effectief nog niet verschenen en zou pas vertoond worden samen met Avengers 2 als ik het goed heb begrepen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Disney gaat 20 nieuwe boeken (comics?) publiceren voordat "The Force Awakens" in de bioscoop komt:

"Titles will include Star Wars: Aftermath, Star Wars: Journey to the Force Awakens and Star Wars: Ships of the Galaxy, the latter appearing to be a vehicle guidebook. Then there’s Moving Target, which features Leia; The Weapon of a Jedi, about Luke Skywalker, and Smuggler’s Run, a Han Solo tale. Given the furious speculation over Abrams’ film, bloggers are likely to spend much of the autumn poring over the new books in the hope of unearthing so-called “Easter eggs”."

http://www.theguardian.com/film/2015/mar/11/journey-to-star-wars-the-force-awakens-disney-to-publish-20-new-star-wars-books

Link naar reactie

Earlier today we got word of the first The Force Awakens tie-in novel Star Wars: Aftermath as part of the "Journey to The Force Awakens" books that will be released later this year. The description that was posted on Barnes & Noble and was noticed by the folks at Jedi-Bibliothek. The description reads,

Journey to The Force Awakens.

The second Death Star is destroyed. The Emperor and his powerful enforcer, Darth Vader, are rumored to be dead. The Galactic Empire is in chaos.

Across the galaxy, some systems celebrate, while in others Imperial factions tighten their grip. Optimism and fear reign side by side.

And while the Rebel Alliance engages the fractured forces of the Empire, a lone Rebel scout uncovers a secret Imperial meeting...

I have to say, this sounds fantastic! The concept of a secret Imperial meeting gives me chills because it sounds like it's setting up the Empire we will be seeing in The Force Awakens. No word yet on who's writing this or when the release date is, but suffice to say the description has me excited and really looking forward to the book.
Link naar reactie

Kan het dat het 2e deel v die nieuwe afleveringen van Star Wars Rebels pas nu uitgezonden wordt door Disney in België? Ik dacht dat ik ze gemist had, maar afgelopen vrijdag was er toch een nieuwe.

Link naar reactie

Ik heb nog geen nieuwe zien passeren. Alleen maar heruitzendingen.

Drie per week.

Ik heb vrijdag blijkbaar een nieuwe aflevering opgenomen op Disney XD, die hulptroepen heet en het vervolg bleek op een dag om nooit te vergeten. Dan zijn ze er wss net terug mee begonnen. Programmeren dan maar zou ik zeggen. Ik vermoed dat die aflevering nog wel eens herhaald zal worden.

Link naar reactie

Ja, das wel vervelend dat altijd alles wordt opgenomen, maar beter zo dan dat je iets mist.

Link naar reactie

Van The Clone Wars heb ik slechts enkele losse afleveringen gezien en ik was toen niet echt overtuigd. Ik vind de NL versies voorlopig ook nogal prijzig.

Link naar reactie

Ik heb vrijdag blijkbaar een nieuwe aflevering opgenomen op Disney XD, die hulptroepen heet en het vervolg bleek op een dag om nooit te vergeten. Dan zijn ze er wss net terug mee begonnen. Programmeren dan maar zou ik zeggen. Ik vermoed dat die aflevering nog wel eens herhaald zal worden.

Die aflevering 'Hulptroepen' wordt nu zaterdag gelukkig herhaald. Want die van vorige zondag en van vandaag waren nog steeds herhalingen van ouwe afleveringen. 

Waarschijnlijk was het een eenmalige uitzending op vrijdag. Met de film deden ze dat indertijd ook. 

Hulptroepen is inderdaad het vervolg op de mid season finale. 

Ja ik ben een beetje beginnen opzoeken, ik dacht al dat ik die aflevering niet meer te zien zou krijgen voor de rest van het seizoen was afgelopen. ;)

Link naar reactie

Heb je ook Disney XD? Of enkel de gewone? (Kan zijn dat XD in zo'n extra pakket zit dat ik heb) Op XD geven ze het op vrijdag.

Link naar reactie

Zit standaard op 601. Op vrijdag een nieuwe, de woensdag erop herhaling.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Er bestaat nog een andere trailer, met meer beeldmateriaal van Luke Skywalker en jedi. Benieuwd wanneer die uitkomt.

Link naar reactie