Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

Disney heeft duidelijk een plan met Star Wars. Al die aankondigen zien er interessant uit.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Hello, vraagje

 

Ik heb nu alle Dark Horse omnibussen van Star Wars verzameld.

Nu heb ik gezien dat er ook een heel deel boeken van Star Wars zijn (The New Jedi Order, X-wing, The Han Solo Trilogy, Darth Bane Trilogy, ...)

Passen deze boeken ook in het zelfde universe als dat van Dark Horse.

 

Of zijn dit echte aparte verhalen.

Link naar reactie

Hello, vraagje

 

Ik heb nu alle Dark Horse omnibussen van Star Wars verzameld.

Nu heb ik gezien dat er ook een heel deel boeken van Star Wars zijn (The New Jedi Order, X-wing, The Han Solo Trilogy, Darth Bane Trilogy, ...)

Passen deze boeken ook in het zelfde universe als dat van Dark Horse.

 

Of zijn dit echte aparte verhalen.

 

Je hebt ook de HC omnibussen ? Thrawn Trilogy enz. 

Ik vraag het maar omdat die op het net niet altijd opgesomd worden in omnibussen lijsten. 

Link naar reactie

ok thx

 

iemand een paar tips van boeken die je zeker moet lezen

strips bedoel je dan?

de beste recente runs zijn die van brian wood (4 tpbs en gedaan) en dark times (1 tem 7).

beide schitterende collecties

wel oppassen: dark times deel 3 is eigenlijk vector (een soort samenloop in 4 sw verhaallijnen) delen 4 en 5 dacht ik.

wat kuzuri ook zegt: je hebt dit wel nodig om alles te snappen.

Link naar reactie

Naast de Thrawn Trilogy HC heb ik ook nog Crimson Empire Saga HC (bevat ook een trilogie), die heb ik ook heel graag gelezen, en Dark Empire Trilogy HC. Die laatste bevat naar mijn weten de eerste Star Wars comics door Dark Horse uitgegeven (Dark Empire I) en heeft voor mij een grote nostalgische waarde. Dark Empire II is ook nog zeer goed, maar III is wat minder, veel korter (en dus gehaaster) en jaren later uitgekomen. Maar ik vind dat dus ook een goed boek. 

Dan zijn er nog de drie Star Wars Legacy HC's. 

Link naar reactie

Ik ben even aan het bekijken welke Star Wars series er zijn:

 

Star Wars:

de hoofdreeks, die ga ik voorlopig volgen

 

Princess Leia:

Mini serie, koop ik wss vermits maar 1 TPB

 

Darth Vader:

Ik ga de eerste TPB een kans geven, daarna zie ik wel

 

Journey to The Force Awakens: Shattrered Empire:

wat gebeurde er in de nieuwe Canon tussen ep VI en VII. Het is me niet duidelijk of het een mini serie is of een lopende reeks, maar ik ga sowieso de 1ste (of enigste) TPB kopen.

 

Dan heb je er nog 2 waar ik aan twijfel:

 

Kanan: The Last Padawan:

speelt zich af tijdens de Dark Times, over het verleden vh personage uit Rebels. Kan interessant zijn.

 

Lando:

ook een mini-serie, dus mss, als de reviews goed zijn

 

Ik denk dat ik beter maar al een plekje vrijmaak in mijn kast.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

ok thx

 

iemand een paar tips van boeken die je zeker moet lezen

 

Als je er niet mee inzit dat dit alles geen canon meer is:

- De Thrawn trilogie van Timothy Zahn vond ik erg goed (maar die heb je allicht al gelezen in comic formaat).

- De boeken van de New Jedi Order vond ik super (maar dat zijn er wel 19 !!)

- Darth Plagueis van James Luceno is zeker de moeite...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Graag gezien. De trailer van S2 is veelbelovend!

 

Clone Wars S6 is goed, heel interessant voor de SW canon, meer dan andere seizoenen. Alleen jammer dat mijn all region BR niet echt goed marsjeert. Ik heb zelfs een stuk van een aflevering moeten downloaden om't te kunnen zien... 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

het is hier al eerder gezegd, maar liever nog een keer meer dan minder: mocht je nog boeken willen kopen van de legendarische dark horse periode, die heel veel moois herbergde: het is nu of nooit. Alles is out of print en voor sommige delen wordt al goud betaald. Binnen dit en 2 jaar is alles onbetaalbaar geworden. Mocht je iets willen proberen, zie de pagina's hiervoor en anders willen we er nog wel eens over beginnen, gewoon omdat we er graag over praten ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...