Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

Star Wars: episode IV A New Hope (Roy Thomas / Howard Chaykin)

Marvel geeft de stripbewerkingen van de originele trilogie opnieuw uit in HC met een nieuwe inkleuring. De bewerking v Thomas leest nog verbazend vlot na al die tijd en er zitten enkele scenes in die de film niet gehaald hebben. Grappig ook dat Jabba the Hutt een volledig andere alien is. De tekeningen v Chaykin zijn echter niet echt goed, vooral het eerste deel is bedroevend. Gelukkig weet Steve Leialoha (de inkter v Fables) vanaf issue 2 de meubelen nog enigszins te redden. De nieuwe inkleuring is ok, maar nu niet speciaal beter dan de originele. Op pagina 85 is er dan nog een ergerlijke fout waar ze Luke inkleuren alsof het Han is. Al bij al heb ik me er wel mee geamuseerd, maar het is goed dat Chaykin werd vervangen door Al Williamson. Alleen voor hem al ga ik me de volgende 2 delen ook aanschaffen.

 

portrait_incredible.jpg

 

tumblr_nmgjxbRvMd1sndzdgo1_1280.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

in afwachting van de marvel dingen, Knights of the old republic aan het lezen, de 3 omnibussen.

1 omnibus ver en 't is echt geweldig, met zayne carrick in de hoofdrol. Me like. Ik heb wel veel omnibussen, maar heb precies al spijt dat ik de omnibussen hiervoor (tales of the jedi en dawn of the jedi dacht ik) ook niet kocht. Maar Knights is een prima punt om te beginnen. al moet je dat nu niet meer doen denk ik, ten eerste omdat ze megaduur zijn en ten tweede omdat marvel alles gaat resetten. maar ik ga dit blijven koesteren. eens kijken of ik hierna nog een stuk ga lezen of dat er dan al nieuw spul is.

Link naar reactie

Marvel reset dat niet. Disney en Lucasfilm hebben dat beslist. ;)

Maar die Legends, als gij dat canon vindt, dan is dat canon. Voor mij is Luke nog steeds getrouwd geweest met Mara Jade, en hebben Han en Leia nog steeds drie kinderen. Ze mogen zijn resetten wat ze willen. :P

 

wel ja, die he!

en toch cool, een alternatieve tijdlijn, ik kan er wel mee leven :)

Link naar reactie

Marvel reset dat niet. Disney en Lucasfilm hebben dat beslist. ;)

Maar die Legends, als gij dat canon vindt, dan is dat canon. Voor mij is Luke nog steeds getrouwd geweest met Mara Jade, en hebben Han en Leia nog steeds drie kinderen. Ze mogen zijn resetten wat ze willen. :P

 

dju die dingen wist ik als "star wars nieuweling" niet, welke reeksen zijn dat waarin ze "happy family" spelen?

Link naar reactie

In Dark Empire trilogie is Han al getrouwd met Leia en is hun derde op komst/wordt geboren. 

Dan is er nog geen sprake van Mara Jade (dat personage is pas later in het leven geroepen). 

 

In de Thrawn trilogie is er naar mijn weten voor't eerst sprake van Mara Jade.

Ze heeft ook haar eigen mini reeks die zich vroeger dan de Thrawn trilogie afspeelt.

En Luke trouwt met haar in de bundel Union. Alleen daarom is dat voor mij een belangrijke bundel. Voor de rest is-ie niet zo goed. ;)

 

Van zowel de Dark Empire als deThrawn trilogie, zijn HC omnibussen. (of, beter gezegd, waren er HC omnibussen...)

De Mara Jade minireeks (niet zo belangrijk) zit in een SC omnibus.
De bundel Union is al jaren niet meer in herdruk. Ik heb de HC gelukkig nog kunnen vinden bij Cheap Comics, want mijn ouwe SC viel uit elkaar. 

Link naar reactie

in afwachting van de marvel dingen, Knights of the old republic aan het lezen, de 3 omnibussen.

1 omnibus ver en 't is echt geweldig, met zayne carrick in de hoofdrol. Me like. Ik heb wel veel omnibussen, maar heb precies al spijt dat ik de omnibussen hiervoor (tales of the jedi en dawn of the jedi dacht ik) ook niet kocht. Maar Knights is een prima punt om te beginnen. al moet je dat nu niet meer doen denk ik, ten eerste omdat ze megaduur zijn en ten tweede omdat marvel alles gaat resetten. maar ik ga dit blijven koesteren. eens kijken of ik hierna nog een stuk ga lezen of dat er dan al nieuw spul is.

 

ondertussen de 3 omni's uitgelezen. het lot van zayne carrick is er eentje waar ik enorm mee heb meegeleefd. Daarenboven is deze reeks een ideaal instappunt, hoewel ik voor mezelf misschien nog eerder was begonnen met dawn of the jedi, maar je kan niet alles hebben. :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Star Wars vol. 1: Skywalker Strikes vind ik zeer goed. Fun van begin tot einde. De eerste helft is bijna alleen actie, waardoor ik me wat zorgen maakte, het leek teveel op een poging om de films te imiteren, maar hey, big fun! Het verhaal begint pas echt bij de tweede helft van het boek: Luke die info zoekt over hoe je een Jedi wordt, Han en Leia die een nieuwe uitvalsbasis zoeken, bounty hunters en andere (euh) personages (*) die hen achtervolgen, enz. Ja, zeer goed. 

 

(*) ik kan het niet anders schrijven, wegens spoilers ;)

 

Star Wars - Darth Vader vol. 1: Vader is eerder gewoon een zusterreeks van de hoofdreeks. Daar waar het een aanvulling is, is het nog iets of wat interessant, daar waar de reeks haar eigen weg zoekt, daar vind ik het een stuk minder. Ook niet zo goed geschreven of getekend als de hoofdreeks. Deze reeks blijf ik waarschijnlijk niet volgen. 

 

 

Maar voor wie van de originele film trilogie houdt, en wie doet dat niet, kan ik de hoofdreeks van harte aanraden! 

Eigenlijk is het bijna een must. 

post-585-0-01041100-1445016938_thumb.jpg

Link naar reactie

Star Wars vol. 1: Skywalker Strikes vind ik zeer goed. Fun van begin tot einde. De eerste helft is bijna alleen actie, waardoor ik me wat zorgen maakte, het leek teveel op een poging om de films te imiteren, maar hey, big fun! Het verhaal begint pas echt bij de tweede helft van het boek: Luke die info zoekt over hoe je een Jedi wordt, Han en Leia die een nieuwe uitvalsbasis zoeken, bounty hunters en andere (euh) personages (*) die hen achtervolgen, enz. Ja, zeer goed. 

 

(*) ik kan het niet anders schrijven, wegens spoilers ;)

 

Star Wars - Darth Vader vol. 1: Vader is eerder gewoon een aanvulling (zeg maar aanhangsel) bij de hoofdreeks. Daar waar het een aanvulling is, is het nog iets of wat interessant, daar waar de reeks haar eigen weg zoekt, daar vind ik er niks aan. Ook niet zo goed geschreven of getekend als de hoofdreeks. Deze reeks blijf ik niet volgen. 

 

 

Maar voor wie van de originele film trilogie houdt, en wie doet dat niet, kan ik de hoofdreeks van harte aanraden! 

Eigenlijk is het bijna een must.

 

Over Darth vader kan ik niet meespreken, maar Skywalker strikes heeft mij ook uitermate kunnen bekoren. Knap tekenwerk, en een fris verhaal dat naadloos aansluit op episode 4. Wel enkele verrassingen die ik niet zag aankomen . Volgende maand verschijnen er een 4 tal tpb's van Star Wars, zal niet veel anders gelezen worden...

Link naar reactie

Star Wars vol. 1: Skywalker Strikes vind ik zeer goed. Fun van begin tot einde. De eerste helft is bijna alleen actie, waardoor ik me wat zorgen maakte, het leek teveel op een poging om de films te imiteren, maar hey, big fun! Het verhaal begint pas echt bij de tweede helft van het boek: Luke die info zoekt over hoe je een Jedi wordt, Han en Leia die een nieuwe uitvalsbasis zoeken, bounty hunters en andere (euh) personages (*) die hen achtervolgen, enz. Ja, zeer goed. 

 

(*) ik kan het niet anders schrijven, wegens spoilers ;)

 

Star Wars - Darth Vader vol. 1: Vader is eerder gewoon een zusterreeks van de hoofdreeks. Daar waar het een aanvulling is, is het nog iets of wat interessant, daar waar de reeks haar eigen weg zoekt, daar vind ik het een stuk minder. Ook niet zo goed geschreven of getekend als de hoofdreeks. Deze reeks blijf ik waarschijnlijk niet volgen. 

 

 

Maar voor wie van de originele film trilogie houdt, en wie doet dat niet, kan ik de hoofdreeks van harte aanraden! 

Eigenlijk is het bijna een must. 

 

post-585-0-01041100-1445016938.jpg

 

 

Ik heb Darth Vader volume 1 herlezen, en alhoewel ik bij mijn bovenstaande opmerkingen blijf, zal ik de reeks toch blijven volgen. Er staat blijkbaar één en ander te gebeuren in de komende deeltjes. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...