Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

De eerste drie afleveringen van Star War Rebels S2 gezien, of de Special en de eerste twee afleveringen zo je wil. 

Zéér goed! Ze hebben een serieus tandje bijgestoken in vergelijking met het vorig seizoen. A lot of walker action in de derde aflevering, en een mooie Clone Wars (euh) ontmoeting (?). 

 

uit de special

Link naar reactie

Star Wars: The Empire Strikes back

Goeie verstripping van Goodwin, knappe prentjes van Williamson (hier en daar zie je wel dat ze deadlines te halen hadden) en een betere herinkleuring dan in A New Hope (maar nu ook weer niet fantastisch).

 

star_wars_043_07-630x299.jpg

 

STWEMPIREHC_01.jpg

 

Star Wars: Skywalker strikes

Leuke introductie, de sfeer zit goed, wel een beetje afwachten welke richting het verder uit gaat. Ik ben benieuwd in hoever ze details introduceren die belangrijk gaan zijn voor The Force Awakens.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Heeft er iemand ondertussen die Lei tpb gelezen? Skywalker Strikes vond ik dikke fun, maar ook geen meesterwerk.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Leia TP ligt klaar, maar ik weet nog niet voor wanneer het zal zijn. 

En echte meesterwerken zijn er ook niet bij SW. Zolang het maar fun is. 

 

komkom, die zijn er toch wel vind ik hoor. Wat Wood gedaan heeft, die reken ik zeker bij de beste comics ooit. Dark times ook. Maar fun is zeker erg belangrijk in het sw universum.

Link naar reactie

Star Wars: Shattered Empire (Rucka/Chechetto)

Leuk, maar nogal kort (slechts 4 issues) en vooral gefocust op de ouders van Poe Dameron (een vd nieuwe hoofdpersonages uit The Force Awakens) en hun relatie met Luke, Leia en Han. De missie van Luke zal wss nog wel gevolgen hebben voor de film, maar uiteindelijk kom je niet zoveel te weten over de gebeurtenissen na Return of the Jedi.

 

De TPB was opgevuld met de eerste comic van de Leia mini serie en de eerste comic van de A new Hope adaptatie, om wat meer geld te kunnen vragen wss.

 

Leia: vond ik niet goed, Vooral niet de manier waarop Lei zelf werd neergezet door Waid, maar ik ben niet echt een fan van hem. Dan vond ik de Leia van Rucka veel beter. Ik ga die TPB overslaan

 

A new Hope: ik heb het al eens eerder gezegd, het eerste deel is niet echt een referentie en het slechtst getekende deel vd adaptatie. Pas vanaf issue 2 wordt het een stuk beter.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Heeft er iemand ondertussen die Lei tpb gelezen? Skywalker Strikes vond ik dikke fun, maar ook geen meesterwerk.

 

Star Wars: Shattered Empire (Rucka/Chechetto)

...

 

De TPB was opgevuld met de eerste comic van de Leia mini serie en de eerste comic van de A new Hope adaptatie, om wat meer geld te kunnen vragen wss.

 

Leia: vond ik niet goed, Vooral niet de manier waarop Lei zelf werd neergezet door Waid, maar ik ben niet echt een fan van hem. Dan vond ik de Leia van Rucka veel beter. Ik ga die TPB overslaan

 

...

 

 

 

 

O ja, ik heb die Leia TP vorige week proberen lezen, maar heb 'm terug naar de winkel gebracht. Vond er niet veel aan. Ook niet goed getekend.

Shattered Empire heb ik ook nog liggen. Zal voor morgen zijn. Maar ik vrees er wat voor. Die ongoings hebben precies meer om het lijf dan die mini reeksjes. Maar alla, het is Rucka, dus. 

Ik denk niet van de andere mini's te kopen (Chewbacca, Lando, enz), tenzij er nog Journeys to the Force Awakens uitkomen en die van Rucka me bevalt. 

Link naar reactie

Shattered Empire is best leuk hoor en goed getekend. Ik zie me die nog wel eens herlezen als ik de film gezien heb om na te gaan of er hints inzitten die ik nu gemist heb.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Shattered Empire, is dat dan een miniserie? 'k Ben niet mee met al dat Star Wars-geweld dat nu weer op ons wordt afgevuurd.

Ja, speelt zich af tijdens en na de laatste veldslag in Return of the Jedi. Het is het eerste officiële verhaal dat zich tussen Jedi en de nieuwe Star Wars film afspeelt. De andere series en mini series spelen zich voor ROTJ af.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Shattered Empire is goed getekend, en daarmee houdt het op. Dit stelt eigenlijk niet veel voor. Het leest als een gecancelde ongoing. Het had potentieel, maar 't is véél te kort. En lijkt totaal niet belangrijk voor de komende film, ook al staat er Journey to the Force Awakens op de cover ;)
 

Of 't zouden die boompjes moeten zijn :)


 
En dan nog twee comics van andere reeksen als extra... 
Geldklopperij, heet dat.  
Marvel moet me dat niet teveel meer lappen. Nu ja, vanaf nu volg ik toch alleen maar de 2 ongoings meer. Maar ik ga Dark Horse toch beginnen missen, nu.

Link naar reactie

Shattered Empire is goed getekend, en daarmee houdt het op. Dit stelt eigenlijk niet veel voor. Het leest als een gecancelde ongoing. Het had potentieel, maar 't is véél te kort. En lijkt totaal niet belangrijk voor de komende film, ook al staat er Journey to the Force Awakens op de cover ;)

 

 

Of 't zouden die boompjes moeten zijn :)

 

 

En dan nog twee comics van andere reeksen als extra... 

Geldklopperij, heet dat.  

Marvel moet me dat niet teveel meer lappen. Nu ja, vanaf nu volg ik toch alleen maar de 3 ongoings meer. Maar ik ga Dark Horse toch beginnen missen, nu.

Dat hebben ze wel nog al geflikt bij 'Journey to...' subtitels.

Jammer dat Rucka's naam erop staat.

Link naar reactie

Ik ben Knights of the Old Republic aan het lezen, welke omnibussen behandelen de Sith Wars waar ze over spreken in Knights?

Dat zal Tales of the Jedi vol 1 &/of 2 zijn. Een van de eerste Dark Horse reeksen, over ongeveer hetzelfde tijdvak, maar toen de visie daarop wat anders was. 2 vind ik zelf een stuk minder interessant dan 1 (Kevin J Anderson is niet wat ik een goeie of zelfs competente schrijver zou noemen).

Hopelijk kan je die nog vinden.

Link naar reactie

Star Wars: 1. Skywalker Strikes (Cassaday & Aaron)

 

Mijn allereerste Star Wars strip ... Als kind las ik wel de vertaalde comics van Juniorpress, maar sindsdien had ik geen enkele interesse in dat uitgebreide universum, waarin er weinig links leken te zijn met de oorspronkelijke filmtrilogie. Aangezien één van mijn favoriete schrijvers (Jason Aaron) nu een reeks zou gaan schrijven die een direct vervolg zou zijn op The Return of the Jedi, was mijn interesse gewekt. 

 

Het is me alleszins goed meegevallen. Het klopt wel dat ik hier eerder las, dat een aantal scènes opgebouwd lijken te zijn uit dialogen die rechtstreeks uit de films komen. Zo is het gekibbel tussen Han en Leia charmant, maar lijkt het allemaal net iets te veel op eerdere verhalen. Toch zie je Aaron in de loop van deze bundel al groeien en meer loskomen van het oorspronkelijke materiaal. John Cassaday levert mooi werk, maar zelf kijk ik meer uit naar wat Stuart Immonen vanaf bundel 2 met de reeks zal doen. 

 

Conclusie: aangename kennismaking en perfecte ontspanning! Daar kan ik zeker mee leven, hoewel de Jason Aaron van Southern Bastards of Scalped toch véél sterker werk aflevert.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb genoten van Star Wars TFA. Het was een goeie blockbuster, effectief in de stijl en sfeer van de originele trilogie. In die zin was hij de hype waard, maar er zaten ook scenes in waar het een beetje rammelde. De TFA introduceert ook heel veel verhaal, nieuwe personages, oude personages,... zodat niet alles en iedereen even veel kan worden uitgewerkt. De moeite om te gaan kijken om daarna af te tellen naar de volgende film. Ik hoop trouwens op een comicreeks die de achtergrond van bepaalde personages een beetje toelicht.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...