Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Marvel Collects Dark Horse STAR WARS LEGENDS in April 2015

http://www.newsarama.com/21986-marvel-collects-dark-horse-star-wars-legends-in-april-2015.html

 

Marvel is not going to let the Dark Horse Star Wars "Legends" stories stay out of print for long. In April 2015, just four months into the license for Star Wars comics coming back to Marvel, they'll be releasing their first "Epic Collection," a 440 page, $35 trade paperback that brings several Dark Horse Star Wars comics together. The "Legends" tag is what Lucasfilm is putting upon all of the original "Expanded Universe" stories in comics and novels.

 

The first book is Star Wars Legends Epic Collection: The Empire Vol 1 TPB, so you'll be forgiven if you don't ask for it by its exact name. The series

will collect a group of series by writers like Randy Stradley, Haden Blackman, and Alexander Freed. The full collection contains:

 

STAR WARS: REPUBLIC 78-80, STAR WARS: PURGE 1, STAR WARS: PURGE — SECONDS TO DIE 1, STAR WARS: PURGE — THE HIDDEN BLADE 1, STAR WARS: PURGE — THE TYRANT'S FIST 1-2, STAR WARS: DARTH VADER AND THE LOST COMMAND 1-5, STAR WARS: DARK TIMES 1-5.

 

“We’re thrilled to be bringing our innovative Epic Collections to a galaxy far, far away,” says Marvel SVP Sales & Marketing David Gabriel in a press release. “We’ll be bouncing around to different periods of Star Wars history with each Epic Collection, constructing one huge tapestry, collecting full unbroken runs of all the greatest Star Wars comics from the past 35 years.”

 

Star_Wars_Legends_Epic_Collection_The_Em

Link naar reactie

Behalve Dark Times 1-5, denk ik niet dat gij daar veel van hebt. Tenzij ge de Purge TPB en de Honnor and Duty TPB hebt.

Die omnibussen van Dark Horse die ge koopt, dat is ook oude wijn in nieuwe zakken.

 

Kijk, ik vind het ook jammer voor DH dat ze SW kwijt zijn, héél jammer, maar dat zorgt er niet voor dat ik kwaad ben op Marvel. ;)

Link naar reactie

Behalve Dark Times 1-5, denk ik niet dat gij daar veel van hebt. Tenzij ge de Purge TPB en de Honnor and Duty TPB hebt.

Die omnibussen van Dark Horse die ge koopt, dat is ook oude wijn in nieuwe zakken.

 

Kijk, ik vind het ook jammer voor DH dat ze SW kwijt zijn, héél jammer, maar dat zorgt er niet voor dat ik kwaad ben op Marvel. ;)

 

republic heb ik ook volledig. verder niets, nee :)

ik ben ook niet kwaad op marvel hoor, ik zie wel wat er uit komt, maar 't zullen toch voornamelijk nieuwe reeksen zijn die ik koop.

met mijn vorige aankoop (oa. knights of thje old republic, trhrawn & red crimson empire) heb ik nu alles van vorige verhaallijnen :)

Link naar reactie

Marvel Collects Dark Horse STAR WARS LEGENDS in April 2015

http://www.newsarama.com/21986-marvel-collects-dark-horse-star-wars-legends-in-april-2015.html

 

Marvel is not going to let the Dark Horse Star Wars "Legends" stories stay out of print for long. In April 2015, just four months into the license for Star Wars comics coming back to Marvel, they'll be releasing their first "Epic Collection," a 440 page, $35 trade paperback that brings several Dark Horse Star Wars comics together. The "Legends" tag is what Lucasfilm is putting upon all of the original "Expanded Universe" stories in comics and novels.

 

The first book is Star Wars Legends Epic Collection: The Empire Vol 1 TPB, so you'll be forgiven if you don't ask for it by its exact name. The series

will collect a group of series by writers like Randy Stradley, Haden Blackman, and Alexander Freed. The full collection contains:

 

STAR WARS: REPUBLIC 78-80, STAR WARS: PURGE 1, STAR WARS: PURGE — SECONDS TO DIE 1, STAR WARS: PURGE — THE HIDDEN BLADE 1, STAR WARS: PURGE — THE TYRANT'S FIST 1-2, STAR WARS: DARTH VADER AND THE LOST COMMAND 1-5, STAR WARS: DARK TIMES 1-5.

 

“We’re thrilled to be bringing our innovative Epic Collections to a galaxy far, far away,” says Marvel SVP Sales & Marketing David Gabriel in a press release. “We’ll be bouncing around to different periods of Star Wars history with each Epic Collection, constructing one huge tapestry, collecting full unbroken runs of all the greatest Star Wars comics from the past 35 years.”

 

 

Toch redelijk zot dat ze al zo snel naar het DH materiaal grijpen... Vooral omdat het EU toch niet meer geldt?!?!

Link naar reactie

De in canon reeksen mogen wel verwijzen naar de Legends reeksen, maar het EU geldt inderdaad niet meer...

wie kan nog volgen ? Voor mij blijven mijn strips natuurlijk wel gewoon mijn EU. :)

 

Wie nog DH bundels wil, zal zich moeten haasten, zeker ? Ze zullen bij DH waarschijnlijk al veel langer geen herdrukken meer mogen hebben drukken.

Link naar reactie

Ik denk dat mijn collectie zowat compleet is. Any day now zou de laatste Legacy II moeten arriveren.

Ik denk dat ik Brian Wood's SW oversla, na dat erg middelmatige eerste volume en na wat ik hoorde er in de latere gebeurde.

 

niet doen. De run van Wood is erg goed. Ik nam er op vakantie tijd voor, iets wat je echt moet doen blijkbaar, want daar kleefde het wél.

Link naar reactie

Met die blauwe soldaten is dat toch eh? Der is toch nog een 4e Legacy II in aantocht, overigens. Yay!

Ja, die blauwe Senate Gardians, de corruptie, en moordaanslagen op senatoren, en één van die Guardians die moeite heeft met kiezen tussen zijn plicht en zijn familie. Het is goed, het is van Ostrander, eh. Maar ik miste Duursema ;)

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Star-Wars-Ezra.jpg

 

Op 3 oktober om 19u30 gaat 'Star Wars Rebels: Opkomst van het verzet' in première op Disney Channel. Deze spannende, één uur durende geanimeerde film volgt de epische traditie van de legendarische Star Wars-saga en wordt de inleiding op de langverwachte 'Star Wars Rebels' serie die vanaf zaterdag 25 oktober wekelijks om 14u45 op Disney Channel te zien zal zijn. Wereldwijd zal de serie in 163 landen worden uitgezonden, voor 400 miljoen gezinnen in 33 verschillende talen.

 

Digitaal bij Belgacom op kanaal 133, bij Telenet op kanaal 29 en bij TV Vlaanderen op kanaal 43.

 

Bezoek voor meer informatie www.disneychannel.be/StarWarsRebels

 

Aha. het is vandaag. Ik dacht dat ik het al gemist had.

 

 

Daarna is er een lego aflevering. Daar ga ik mij toch niet mee bezig houden. ;)

Link naar reactie

Star Wars : Darth Maul, Son of Dathomir graag gelezen. Het is een leuk boekje, deze verstripping van vier afleveringen uit SW The Clone Wars S6, die voor tv niet geproduceerd zijn wegens gedeeltelijk S6 niet afgewerkt na de schrapping van de reeks.

Vier afleveringen over vier comics is wel wat te beknopt, maar soit. Belangrijk is het niet, dit verhaaltje, en wereldschokkend ook niet, maar het is leuk om nog eens al die namen en planeten uit de TV reeks tegen te komen in een stripje. Maar je kan gerust zonder. ;)

Wie de tv reeks niet zag, zal waarschijnlijk veel vraagtekens hebben bij dit boekje, ook al zeggen de makers ervan dat je geen voorkennis nodig zou hebben.

 

3969872-star-wars---darth-maul---son-of-

Link naar reactie

En ook Star Wars vol. 4 : A Shattered Hope heb ik graag gelezen. Bevat een verhaal waarin heel de bende eindelijk nog eens samen zit in de M Falcon en op missie gaat. Zeer leuk. 

Dit is (waarschijnlijk) de laatste nieuwe Star Wars bundel van Dark Horse die ik gelezen heb. Het einde van een tijdperk. DH heeft tijdens een stuk van de jaren 90 bijna helemaal alleen de franchise levend gehouden. Thanx guys. 

 

StarWars-20-87077.jpg

Link naar reactie

Zit gezellig een koffietje te drinken met een medeliefhebber van comics op F.A.C.T.S.  We praten onder andere wat over de comics van Star Wars bij Dark Horse.  Ik zeg tegen hem dat ik van de overstap naar Marvel gebruik zal maken om een tijdje geen SW-comics meer te kopen en terwijl ik het zeg vraag ik bij mezelf af of de force wel strong genoeg zal zijn.... Een Jason Aaron-strip valt moeilijk te weerstaan.

En met zo'n cover van Ross (zie link hieronder) , een bewerking van de allereerste SW-comic van destijds ....

 

http://www.starwars7news.com/2014/10/marvel-unveils-star-wars-1-varient-cover-by-alex-ross.html

 

Don't resist it, padawan, the force is too strong in you :e007:  ;)

Link naar reactie

7 Star Wars Feature Length Movies You've Never Seen (x2)

http://www.ikwiz.com/list.asp?articleid=2182&id=65&name=7+Star+Wars+Feature+Length+Movies+You%27ve+Never+Seen+

 

 

De tweede in de eerste lijst, die italiaanse, is verdomd goed gemaakt. 

De laatste van de tweede lijst is een zweedse fanfilm van 1u50min. als ik ooit eens tijd heb...

Eén van de Ewoks films heb ik ooit eens gehuurd. Was niet zo denderend :)

 

De Christmas special staat er nog niet tussen. Daar heb ik eens de highlights van op youtube gezien. Some things cannot be unseen...

Link naar reactie

Star Wars Spoiler: Top 24 Leaked Concept Art From Episode VII

http://www.ikwiz.com/list.asp?articleid=4506&id=234&name=+Star+Wars+Spoiler%3A+Top+24+Leaked+Concept+Art+From+Episode+VII

 

Als je echt niks wil weten van de film, klik dan niet op de link. Maar ik zie geen spoilers, alleen coole dingen. 

En het is nog meer dan een jaar. Wedden dat in de trailers meer spoilers gaan zitten dan in deze 24 afbeeldingen ? :)

Link naar reactie

Die site staat vol leuke lijstjes. :)

Die italiaanse ga ik ook ooit eens bekijken. Net zoals Star Trek Continues (nog maar 3 afleveringen) dat veel professioneler is dan Star Trek Phase Two (waar ik amper vijf minuten kan naar kijken).

 

Alleen tijd vinden...

Mijn leesachterstand begint rampzalig te worden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...