Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

Jedi vs Sith is wel erg lang geleden, en ik herinner me vooral tijdens de lezing dat ik me afvroeg waar dit dan precies paste.

Maar het verhaal, voor zover ik daar nog iets over kan vertellen, was wel aardig.

 

KotOR zou ik persoonlijk van de 1e omnibus heel hard wegblijven: slechte tekenaars, dienen Kevin J Anderson heeft niet goed begrepen hoe je comics schrijft en breed genomen is het gewoon ook veel minder interessant dan de titels laten uitschijnen. Het laaste deel van die omni is wel wat ooit allereerst in Tales of the Jedi (toen heette 't nog zo) bij DH verscheen, tevens ook 1 van de eerste nieuwe comics na de Marvel periode. Daar heb ik wel bijzonder goeie herinneringen aan (en dat verhaal houdt goed stand). De verderzetting daarvan steekt in Omni 2, die ik (alleen al om de personages) veel beter vind. Alles van omni 1 (of zo goed als) komt trouwens chronologisch wel voor omni 2 (duh) maar is pas later, in een kwalitatief (ook op productioneel gebied) zwakkere periode voor DH.

Die allereerste tales of the jedi heette dus 'Knights of the Old Republic' in ondertitel.

 

Na een tijd was het tijdvak van TotJ in limbo, tot er ofwel een videospel verscheen of enkele romans of beide, dat weet ik niet juist. TotJ werd vervangen door KotOR en DH probeerde 't nog eens met een nieuwe (ook 10 of 11 volumes, verscheen ongeveer gelijktijdig met Legacy en liep ongeveer even lang). Veel beter creative team, ook al is de art daar een stuk wisselvalliger. De schrijver pakt het wel heel goed aan met een mooie mix van humor en SW-actie/avontuur. De personages hebben ook een heel herkenbare eigen stem, wat ze alleen maar geloofwaardiger maakt. Na een volume of 7 lijkt de natuurlijke levensduur van de titel even overschreden en mankt die wat verder, maar de personages zijn hopelijk tegen die tijd voldoende aan je blijven kleven dat het niet teveel stoort.

 

Veel interessante info over Mandalorians, de oorlog, the dark side, force-incompetence en een hele resem exotische rassen.

Fuck, nu krijg ik ook goesting om dat te lezen...

Grr. Argh.

Link naar reactie

bedankt voor de superinfo!

ondertussen alle omni gelezen. menace revealed vond ik grandioos. De verhalen over Aurra Sing, Boba Fett zijn echt super, zowel tekentechnisch als qua verhaal. ik heb er me echt enorm mee geamuseerd. Normaal zou ik nu honor & duty lezen om dan aan te sluiten op de hele clone wars run, maar ik verwacht die bundel pas vandaag of morgne in de post.

Daarmee, om de tijd te doden, maar aan star wars tales begonnnen. Die eerste trade was wisselend van kwaliteit. Zeer goeie dingen (Skippy the jedi droid !!!) worden afgewisseld door mindere verhalen. Al bij al zeer toffe afwisseling. Ik heb er 4 trades van. Ik hoop dat honor & duty op tijd in de bus valt, dat ik verderkan.

Link naar reactie

Dark Times vol. 2 graag gelezen. Had 'm gekocht omdat de volgende die uitkomt (oftewel die die nu in singles loopt) voor een deel er een vervolg op is.

 

Clone Wars 3, 5 & 7... meh. Niet graag gelezen. Had ze beter niet gekocht. Ze spreken ook de tv reeks Clone Wars tegen. Dus, maw, deze boeken behoren niet tot mijn EU van SW (alweer verkocht). De tv reeks is natuurlijk wel part of my EU (ah, Ahsoka). Net zoals S3, was de eerste dvd van S4 niet echt goed. Maar de rest van het Seizoen weer wel. :)

Kom maar op met S5 !

Link naar reactie

honor & duty.

 

the missing link tussen republic en clone wars. Twee issues over Sagora autem, lid van de guard die samen met 2 jedi's (obi wan & anakin) de opdracht krijgt om de dood van een senaatslid te onderzoeken. Met daarna de eerste opdracht van Vader en palpatine als the emperor na zijn 'ongelukje'.

Loved it, alot. Niet alleen omdat het het twee grote hoofdstukken verbind, maar ik vond het verhaal van de plcihtsbewuste Sagora erg goed gebracht. Ostrander stond er op de cover en overal waar die naam totnog toe opstond was het verhaal niet minder dan zeer goed.

 

Nu begin ik aan Clone Wars, ik hou mijn hart een beetje vast na de negatieve commentaren hierboven. Jullie horen het wel. :)

Link naar reactie

en over Vector: ik kan alleen maar zeggen over het stuk van vector dat past in dark times (het derde deel dus).

Ik had dat eerst niet, had alleen DT 1/2/4/5. Toen ik alleen het stukje van vector las als dark times 3 vond ik (puur persoonlijk he) dat ik toch een stuk had gemist van het verhaal. Over de verder opzet van vector kan ik nog niets kwijt wegens niet gelezen en zo verschillende werelden laten samensmelten lijkt me op het eerste zicht nogal gekunsteld. Maar ik was blij met DT 3, dat zeker :)

Link naar reactie

Ik vind niet dat ik iets mis, zonder Vector. ;)

maar het is dan ook MIJN EU.

 

CW 1, 2, 4, 6, 8 & 9 heb ik zéér graag gelezen. (2 misschien ietsje minder)

't is niet om dat ik 3, 5 & 7 niet goed vind, dat ge uw hart moet vasthouden, hoor. :)

Ah, ok, dat had ik nog niet begrepen. Ik begin er in elk geval met veel verwachting aan!

Link naar reactie

CP ?

 

The Guard ? 't Is al een tijdje geleden, maar dat zegt me niks.

Ik las, en vond goed van CW 1, 2 (ietsje minder), 4, 6, 8 & 9.

 

Die die ik niet goed vond :

Vol 3 gaat over Jabiim (keert ook terug in het veel beter Empire vol. zoveel).

Vol. 5 kreeg ik niet uitgelezen.

Vol. 7 : Obi en Ani gaan Ventress gaan zoeken. Very Jedi unlike, vond ik dat.

Link naar reactie

Net deel 4 van CW uitgelezen en ik ben het grotendeels met jullie eens. Deel 4 vond ik het beste totnogtoe. het spel tussen Dooku en Quinlan is verbluffend: daarom lees ik SW! :)

Delen 2 en 3 waren wat minder, maar toch blij dat ik ze heb :)

K'Krukh krijgt in deel 4 ook zijn intrede, hetgeen waar op dark times zal aansluiten. Ja, het boeit me allemaal heel erg.

De omni van legacy bestel ik als ik weer terug ben van mijn welverdiende vakantie!

Link naar reactie

Verder gelezen, maar niet veel want het mag even duren, aan Star Wars Legacy book I. Zo goed ! Ook in het Legacy Handbook zitten lezen, dat achteraan in het boek zit (let op, ik mag dat lezen voor ik de strip uit heb, want ik las al een hoop bundels indertijd, maar voor anderen : niet op voorhand in het Handbook zitten lezen vanwege de spoilers), en het is toch ongelofelijk wat Ostrander hier uit zijn mouw schudt. Hij creëert een complexe wereld, binnen het Star Wars universum natuurlijk, en hij doet dat zeer goed. Aanrader. Voor iedereen. Maar zeker voor Star Wars fans. En fantasy fans.  

Zoals ik al schreef : voor mij de beste Star Wars Expanded Universe stripreeks. :)

Vier blz preview hier te vinden : http://www.darkhorse.com/Books/23-428/Star-Wars-Legacy-Book-1-HC

 

23428.jpg

Link naar reactie

Tss, ik wou wachten met dit te kopen tot ik terug was na mijn vakantie in juli omdat ik al genoeg leesmateriaal heb, maar of dat gaat lukken.  :e012:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Nog niet gekocht. In de SSZ enkele blz gelezen (tsk!), en ik denk dat het mijnen tand niet gaat zijn. Maar misschien wordt het wat vloeiender na enkele comics. Die eerste comic, dat was precies : teveel info in te weinig prentjes.

 

En ook : het is van lang geleden (in de SW geschiedenis). Straks moet ik Tales of the Jedi and what not ook kopen. Alhoewel die natuurlijk niet van Ostrander zijn...

 

zuchtje. ;)

Link naar reactie

it is THAT good.

 

Ik heb de eerste 50 single issues of zo ooit gelezen via de stripbib, dus met die eerste omnibus zal het herlezen worden, daarom dat ik er nog even mee wou wachten. Maar ik heb er wel zin in.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik heb de eerste 50 single issues of zo ooit gelezen via de stripbib, dus met die eerste omnibus zal het herlezen worden, daarom dat ik er nog even mee wou wachten. Maar ik heb er wel zin in.

Haha, "de eerste 50", ik denk dat de reeks 50 nummers heeft gelopen, plus 6 van de War mini... Dus je zal gewoon de hele reeks herlezen, denk ik.

Link naar reactie

Haha, "de eerste 50", ik denk dat de reeks 50 nummers heeft gelopen, plus 6 van de War mini... Dus je zal gewoon de hele reeks herlezen, denk ik.

 Ja wie weet,   :e005: kan me in ieder geval het einde niet meer herinneren en die war mini heb ik zeker niet gelezen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ge MOET nooit iet eh. De 1st issue info-dump is zeker een minpunt, maar dat vermeldde ik ook in mijn initiële bespreking, somewhere on here. Voor de rest is't Legacy kwaliteit.

Heb uw bespreking een stuk later gelezen dan die eerste comic.

Ik zal 'm nog eens in mijn handen nemen, van't weekend.

 

Maar het is dus anders dan Tales of the Jedi, of Knights of the Old Republic ?

Link naar reactie

Heb uw bespreking een stuk later gelezen dan die eerste comic.

Ik zal 'm nog eens in mijn handen nemen, van't weekend.

 

Maar het is dus anders dan Tales of the Jedi, of Knights of the Old Republic ?

't Heeft die sfeer wel: wildere tech, een wilder universum, kleinere beschaving etc. maar voor de rest zijn eigen ding.

Link naar reactie

Hoe kunt ge zooo lang wachten daarmee ? :e010:

SM of Jedi willpower ?

 

 

nee, maar ik vertrek op verlof he, ik kan moeilijk bestellen tijdens mijn verlof he en ik riskeer het niet om het te laten toekomen als ik er niet ben. de post is in staat om het terug te sturen. 't wordt een megabestelling als ik terug kom, want ook alles van freakangels zal erbij zitten!

Link naar reactie

cw part 7. deel 6 was een stuk minder, maar nog steeds fun. Ik vond deel 7 weer erg goed. Ventress is cool, zoals Quinlam eigenlijk, schipperend tussen light and dark.

Nog 2 volumes en dan vakantie. En daarna Empire, rebellion en legacy natuurlijk. Maar die moet ik nog allemaal bestellen, dus lezen is voor het najaar.

Link naar reactie

Hoe lang is die vakantie misschien en lees je in die periode niks, of alleen geen comics?

 10 dagjes met mijn zoontje en vrouwlief. neenee, ik neem wel wat dingen mee, veel dingen waar ik veel leeswerk aan heb. vorig jaar age of bronze 1, 2 en 3, daar ben je uren/dagen mee zoet.  dit jaar oa hellblazer 1, das ook een kluif waar ik hier niet doorheen geraakte de eerste keer. ook the massive en kurosawa corpse delivery service 1 gaat mee.

Link naar reactie

sw cw helemaal uit. erg genoten over het algemeen. het einde vond ik erg bevredigend, met een goeie overgang naar dark times, niet moeilijk natuurlijk, want eigenlijk veranderd de reeks alleen van naam. binnen een paar weken meer.

ik ga john long silver, de vier delen nog proberen lezen voor ik nu vertrek met mijn stapelje vakantiestrips :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...