Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

Begonnen aan Star Wars : The Crimson Empire Saga HC, een boek dat ik nog nooit gelezen heb, ook niet in losse tpb's, omdat ik ergens had gehoord dat het niet zo goed zou zijn (ben vergeten waar ik dat las, of wie het zei). Het derde deel van de trilogie is ook nog niet zo lang uit, daar waar de eerste twee delen van midden de jaren '90 zijn, ergens.

Ik heb gisteren de eerste verhaallijn gelezen, de oorspronkelijke Crimson Empire bundel dus.

 

Ja, de 90s feel zit er in, en ja, er zitten enkele foutjes in het scenario, en nee, ik kan niet zeggen dat ik fan ben van de tekenstijl van Gulacy, maar dat neemt niet weg dat ik me hier weer ten zeerste mee heb geamuseerd. Ik vond het goed. Het verhaal speelt zich kort na Dark Empire af, en daar wordt ook naar verwezen. Opnieuw probeert iemand de troon van de restanten van het Empire te betreden, Carnor Jax, iemand van Palpatine's Royal Guards, dus je zou denken 'seen it all before', maar toch is het gelukkig een heel ander verhaal, deze keer.

Het verhaal wordt verteld vanuit het standpunt van Kir Kanos, de enige andere overlevende van de Royal Guard (ne slechterik dus eigenlijk) die op wraak zint. Jax heeft namelijk alle andere Royal Guards laten vermoorden.

Kanos gaat daarbij over lijken, ook over die van mensen die hem bijstaan in zijn queeste.

 

Alhoewel ik dus twijfelde om deze HC te kopen, ben ik content dat ik 'm heb. Nu ja, dacht ik, Dark Horse heeft 'm in een mooie HC uitgegeven, net als de Thrawn Trilogie en de Dark Empire trilogie, dus het boek moet toch iets bewezen hebben. Voorlopig spijt het me dus helemaal niet, dat ik het kocht. Goeie aanvulling bij de twee andere HC's. :)

 

DH site : http://www.darkhorse.com/Books/19-810/Star-Wars-The-Crimson-Empire-Saga-HC

Preview : http://www.darkhorse.com/Books/Previews/19-810

 

 

 

19810.jpg

Link naar reactie

Ook de tweede bundel uit de Crimson Saga HC, Council of Blood, heb ik graag gelezen. Springt wat meer van de hak op de tak dan het eerste deel, maar toch is er genoeg intrige, actie en avontuur aanwezig om goeie, ouwerwetse Star Wars fun af te leveren.
Kir Kanos geeft zich uit voor bounty hunter, en ondertussen probeert hij The Ruling Council verder uit te moorden, want volgens hem zijn zij even schuldig aan de dood van de Emperor(s klonen, cfr Dark Empire) en de Royal Guard. Hij moet zich ook schuil houden, want hij heeft zelf de grootste bounty op zijn hoofd staan.

Dat deze reeks zich tot nu toe voor het grootste deel afspeelt vanuit het standpunt van de restanten van het Empire, en niet vanuit het standpunt van The New Republic, blijft een goed (euh) uitgangspunt voor deze reeks.

De tekeningen van Gulacy... nee, ik ben geen fan, maar ze ergeren me ook niet. ;)

Link naar reactie

En ja, ook het derde deel uit de Star Wars The Crimson Empire Saga HC heb ik weer graag gelezen. Leia, Luke en Han spelen deze keer ook een grote rol in het verhaal, voor de rest intrige en actie, en er zitten verwijzingen in naar de Thrawn HC en de Dark Empire HC. Ja, ik ben best wel content met dit boek. Het is dan misschien niet zo goed getekend of geschreven als de boeken van bijv. Ostrander en Duursema, maar er zijn veel strips die dat niveau niet halen :)

 

En nu een HC omnibus met o.a. Luke en Mara’s trouwfeest er in , Dark Horse. ;)

Link naar reactie

Heb de eerste Clone Wars omnibus uit.

Wat is dit goed! Zo goed zelfs dat ik zaterdag nog eens naar de Clone Wars film heb gekeken.

 

De mindere verhalen zijn wel altijd die met Kenobi en Skywalker... Minder, maar niet slecht.

 

Wegens verslaving, nog eens naar Clone Wars reeks aan het kijken. :)

De film is best ok, het eerste seizoen is goed tot zeer goed, maar het tweede seizoen is van een constant hoog niveau ! Zo goed !

En vanaf S2 is de animatie ook veel beter.

Link naar reactie

Ik ben nu de tweede omnibus aan het lezen.

De eerste 100 blz (de strijd op en om Jabiim) was niet echt denderend, de volgende 100 blz waren al beter. Gelukkig komen er nog verhaaltjes met Quinlan Vos en Aayla Secura! Naar het verhaaltje over General Grievous kijk ik ook uit.

Is dat de mini door Dixon+Leonardi? Ik moet dat nog eens gaan lezen, maar 't schijnt goed.

Also: Dixon.

Link naar reactie

Ik kan toch maar zeggen zoals het is ? Vos zit in één aflevering. Vos mocht niet sterven bij Order 66. Star Wars Rebels handelt over de Dark Times. Alhoewel Rebels wel tieners in de hoofdrollen heeft. Maar dat neemt niet weg dat Vos daar ook in kan voorkomen. Aayla niet... :(

En ik vond het personage Vos tegenvallen in Clone Wars. Een film zit er niet in, denk ik, Disney zal voor bekende personages kiezen (lees : uit vorige films).

Link naar reactie

sw empire begonenn met at war with the empire vol 1. daarna vol 2, boba fett en the other sons of tatooiine. dan even iets anders en dan legacy.

 

over dit eerste deel: i really enjoyed this, every bit of it actually.

 

ik heb al wat mindere verhalen gelezen (vooral in de clone wars serie) maar deze eerste omnibus vond ik echt een aanwinst!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ik kan begrijpen dat niet iedereen deze stijl van tekeningen graag ziet, maar ik vind het prachtig.

Amai, wie zou daar problemen mee hebben?

Het is zeker anders dan wat meestal op SW-comics te zien is, maar kwaliteit is kwaliteit.

En dit is dan zelfs niet eens Hardman edoch zo uitstekend.

Een goeie vriend en mede Star Wars afficionado (sp?) leest de singles en is volledig in de wolken met de kwaliteit van deze reeks.

Helaas (this being DH) is't nog een tijdje voor de TP verschijnt zeker?

Link naar reactie

Preview: The Star Wars #1 (9 platen)

http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=17767

 

Before Star Wars, there was The Star Wars! This is the authorized adaptation of George Lucas’s rough-draft screenplay of what would eventually become a motion picture that would change the world.

Annikin Starkiller is the hero . . . Luke Skywalker is a wizened Jedi general . . . Han Solo is a big green alien . . . and the Sith . . . Well, the Sith are still the bad guys. High adventure and derring-do from longer ago, in a galaxy even further away!

 

Ik was hier aanvankelijk niet in geïnteresseerd. Maar nu ik de schuune tekeningskes zie... :)

swt1p1-cov-jand-50aa5.jpg

Link naar reactie

Heb eventjesnstilelegen met sw wegens andere dingen gelezen en ook een beetje een overdosis na en clone wars en empire helemaal na elkaar.

 

Maar sinds vandaag aan de eerste hc van leacy begonnen en waaaw, wat is dit weer zeer sterk!

 

"broken" net uit. wat een geweldig begin! cade is echt een erg interessante skywalker!

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Geen verhaalspoilers, maar als je helemaal niets wil weten, kan je het beter pas lezen nadat je de eerste trade hebt gelezen.

 

Knappe tekening trouwens.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Star Wars Purge Een verzameling van enkele Purge kortverhalen. i.e. Darth Vader die links en rechts Jedi elimineert, maar vooral geobsedeerd is door zijn haat voor Obi-Wan. De ene keer zien we hoe manipulatie van beide kanten werkt, maar the Dark Side het uiteindelijk haalt, de andere keer zien we hoe Palpatine zijn apprentice niet helemaal onder controle kan houden. 1 verhaal heeft een schabouwelijke tekenaar, de rest is goed tot uitstekend.

 

Star Wars General Grievous Enkele door Grievous persoonlijk getraumatiseerde Jedi besluiten een wraakmissie op touw te zetten, ook al worden ze daardooruit de Jedi Council gebannen. Zij zien het als de enige oplossing voor het Grievous-probleem maar komen zo wel in heel nauwe aanraking met de Dark Side. Ondertussen wil Grievous weten of hij the Force kan combineren met Geonosis robot-tech. Hint: that's bad!

Rick Leonardi art & helaas één van de weinige, zoniet enige SW scripts van Chuck Dixon. Hij vat de toon van dialogen en de hele sfeer van de wereld en de filosofie nochtans voortreffelijk. Een blijver.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...