Ga naar inhoud

🎬 Blue Sky • Jouw 3 Favorieten (Poll)


3 Favorieten?  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. 3 Favorieten?

    • Ice Age (2002)
    • Robots (2005)
    • Ice Age 2 - The Meltdown (2006)
    • Horton Hears a Who! (2008)
    • Ice Age 3 - Dawn of the Dinosaurs (2009)
    • Rio (2011)
    • Ice Age 4 - Continental Drift (2012)
      0
    • Epic (2013)
      0
    • Rio 2 (2014)
      0
    • The Peanuts Movie (2015)
    • Ice Age 5 - Collision Course (2016)
      0
    • Ferdinand (2017)
      0
    • Spies in Disguise (2019)


Recommended Posts

image.thumb.png.cbd7315d3e3d97b0859325c8504e8f19.png

 

 

Nu ze bij Disney de stekker uit BlueSky (van het opgekochte FOX) getrokken hebben, komen er geen nieuwe titels meer.  Slecht nieuws voor de vele animators en medewerkers natuurlijk.  Veelbelovende (soms vergevorderde) projecten als Nimona zijn stopgezet.  En wat ik persoonlijk erg jammer vond, de stripverfilming van Mutts eveneens.  In dat project had ik alle vertrouwen als ik bedenk wat ze met Snoopy gedaan hebben.  Foster klonk ook helemaal niet slecht.  Dat Ice Age 6 en Rio 3 ook in de maak waren, vergeef ik de studio graag.  Die brengen het nodige geld op.

Wat zijn jullie 3 favorieten uit het rijtje?

 

image.thumb.png.fe503d03137d7ee3abbdeee5c658c14f.png


 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Yup, Blue Sky heeft op alle vlakken écht wel een zeer geslaagde Peanuts-verfilming afgeleverd, maar in het bijzonder door die stijl zo succesvol te transformeren.  En aangezien Horton Hears a Who eigenlijk ook al een bijzonder geslaagde adaptatie was van dezelfde regisseur, had ik er wel een goed oog in.  Reden te meer dat ik zo uitkeek naar Mutts.  Jullie kennen die strip, toch?  Dat Disney die producties niet gewoon laat doorschuiven naar hun eigen animatiestudio's, al is het voor Disney+, begrijp ik niet goed.

 

De allereerste Ice Age blijf ik de meest bijzondere vinden.  Bijzonder grappige rechttoe rechtaan road-movie waar ik ook zeer goede herinneringen aan heb.  2 keer in de bioscoop gezien.  Ferdinand, waar ik ook wel een positieve indruk van heb, nog niet gezien.  De Ice Age sequels vond ik minder.  Die films kregen een andere vibe en de randcast werd veel te groot.  Piraat-apen staan ook veel te ver van hoe het ooit begon allemaal.

 

Het art-book van die Peanuts staat nog op mijn verlanglijstje.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
19 minuten geleden, esteban² zei:

Dat Disney die producties niet gewoon laat doorschuiven naar hun eigen animatiestudio's, al is het voor Disney+, begrijp ik niet goed.

 

Zakelijke strategie??

 

"So rather than risk competing with you, I've decided simply to buy you out."

 

 

Link naar reactie

Dat verrast mij nu wel.  Blue Sky was toch altijd al een grote bekende speler in de animatiewereld.  Ze hadden ook eigenheid en ik vond wat ze uitbrachten alles behalve slecht.

 

Yup, Rio is met die vogels, Waldorf.  En meteen ook de film die Pixar deed beslissen om de productie van het veelbelovende Newt stop te zetten.  Beide films bleken haast exact hetzelfde verhaal te hebben, ook al was het met salamanders ipv vogels.  In de plaats werd Brave dan de eerstvolgende Pixar-titel.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Toen dat van Newt bekend gemaakt werd, was het al Brave. 😛 

 

Maar zwijg me ervan.  Ik vond The Bear and the Bow een mooie titel, ook achteraf gezien.  Maar toen kwamen de one-word titels, inderdaad.  Ik blijf ook Rapunzel (zonder Unbraided) zeggen, mede dankzij hij feit dat die bij ons dan wél zo heette.

 

Wat cancelled projects bij Blue Sky betreft, stiekem hoop ik dat Nimona en bovenal Mutts beide nog op de één of andere manier weer naar boven komen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • esteban² changed the title to 🎬 Blue Sky • Jouw 3 Favorieten (Poll)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...