Ga naar inhoud

Welke strips/reeksen hebben de papierkwaliteit die je het meeste bevalt? (geen speciale, gelimiteerde of luxe-edities)


Recommended Posts

Dark Dragon print dan weer op veel te glanzend papier.  Idem voor Daedalus waar tekenaars altijd klagen dat het zo onvriendelijk is voor dédi's.

 

Zelf vind ik de hardcovers van Ballon/Dargaud/Dupuis... de beste naar aanvoelen en lezen toe zoals gebruikt in de Rommelgems, Roodbaard,...

 

Maar goed dat luxes en Tirages de Tête's buiten beschouwing blijven. Dat is een wereld die ettelijke niveaus hoger staat, en waar elk papier een naam en een gewicht heeft.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 months later...
Op 17/7/2021 om 18:28, cinco zei:

Ik merk dat het papier van de Kuifjes die ik sinds eind jaren '90 heb er nog altijd mooi wit uitziet terwijl de Asterixen van Dargaud uit dezelfde periode compleet vergeeld zijn.

 

Van mijn oude albums uit de jaren 70 en 80 zijn de Dargauds ook degene die het slechtst de tand des tijds doorstaan. Ze vallen ook gewoon uit elkaar. Castermans doen het inderdaad beter.

Ik heb ook wel iets met de albums van Novedi, hoewel die erg dun konden zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...