cinco Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 Welke strips/reeksen hebben de papierkwaliteit die je het meeste bevalt? (geen speciale, gelimiteerde of luxe-edities) Quote Link to comment
Yncke Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 Ik was in ieder geval bijzonder onder de indruk van "Het Beest". Die cover, dat voelt bijna aan alsof 't van leer was. Quote yncke.be Link to comment
cinco Posted May 29, 2021 Author Share Posted May 29, 2021 31 minuten geleden, Yncke zei: alsof 't van leer was. van echte marsupilami-huid Quote Link to comment
acor Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Dark Dragon heeft een heerlijke geur en het papier voelt op donkere vlakken ruwer aan. I it! Quote Link to comment
Ambreville Posted May 31, 2021 Share Posted May 31, 2021 Dark Dragon print dan weer op veel te glanzend papier. Idem voor Daedalus waar tekenaars altijd klagen dat het zo onvriendelijk is voor dédi's. Zelf vind ik de hardcovers van Ballon/Dargaud/Dupuis... de beste naar aanvoelen en lezen toe zoals gebruikt in de Rommelgems, Roodbaard,... Maar goed dat luxes en Tirages de Tête's buiten beschouwing blijven. Dat is een wereld die ettelijke niveaus hoger staat, en waar elk papier een naam en een gewicht heeft. Quote Link to comment
cinco Posted July 17, 2021 Author Share Posted July 17, 2021 Ik merk dat het papier van de Kuifjes die ik sinds eind jaren '90 heb er nog altijd mooi wit uitziet terwijl de Asterixen van Dargaud uit dezelfde periode compleet vergeeld zijn. Quote Link to comment
cinco Posted December 10, 2021 Author Share Posted December 10, 2021 In enkele uitgaves van de Samberreeks waar Futuropolis ook bij betrokken was, staat vermeld dat ze op Perigord papier 135g zijn gedrukt. Quote Link to comment
Blutch Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Op 17/7/2021 om 18:28, cinco zei: Ik merk dat het papier van de Kuifjes die ik sinds eind jaren '90 heb er nog altijd mooi wit uitziet terwijl de Asterixen van Dargaud uit dezelfde periode compleet vergeeld zijn. Van mijn oude albums uit de jaren 70 en 80 zijn de Dargauds ook degene die het slechtst de tand des tijds doorstaan. Ze vallen ook gewoon uit elkaar. Castermans doen het inderdaad beter. Ik heb ook wel iets met de albums van Novedi, hoewel die erg dun konden zijn. Quote Link to comment
Recommended Posts