Ga naar inhoud

Was er queer coding bij Europese stripantagonisten?


cinco

Recommended Posts

Neen, natuurlijk niet. Daar zat geen meesterplan achter van de auteur. Beetje zoals ze nu te pas en te onpas amerikaanse superhelden outen als gay or queen or whatever. Ze kijken gewoon bij welke personages dat niet té ongeloofwaardig zou zijn en dan zijn die plots maar zo, terwijl niets in hun verleden daarop wees.

Link naar reactie

Deze headcanon van een online Zwendelfan wil ik je niet onthouden:

 

Quote

The thing is the early Zorglub was gay af. The later writers didn’t understand this. He’s not really a super villain determined to take over the world, his entire motivation is just ‘senpai notice me’. M&M made him super straight and then Y&V just made him a straight up supervillain. It was a shame and also completely deleted all of his character development of living happily with the Count up until that point. Sigh.

 

afbeelding.png.516446d7ce7f68a685ac001e291b5d26.png

Link naar reactie

Er zitten wat rare dialogen tussen lefranc en Jean-jean in de reeks. En -het kan zijn dat ik dat helemaal anders herinner- in een van de verhalen waar lefranc in de jungle belandt was hij heel erg bezig met hoe hij eruit zag en zijn make-up-doos. Helaas heb ik de albums hier niet liggen, dus ik kan het niet echt opzoeken.

 

Ik heb ooit een ferme roddel over Martin en zijn assistenten gehoord, die verklaart waarom er zoveel onderhuidse homo-erotische spanningen in al zijn reeksen zitten. Maar ik ben te beleefd om die roddel hier te herhalen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...