Ga naar inhoud

Jim Henson


cinco

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Op 2/8/2021 om 21:40, Comicoos zei:

Ik denk dat ‘The dark crystal’ zowat de enige film uit mijn kindertijd is die niet genadeloos werd neergesabeld door de inwonende youtube-generatie.

Geheel terecht natuurlijk.  Nu ja, dat deze niet werd neergesabeld.  Dat andere films wel dat lot ondergingen, is vermoedelijk wel wat minder terecht.  Maar The Dark Crystal blijft een film die ik als kind al eindeloos vaak zag, en dat is sindsdien enkel nog eindelozer geworden.  

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zonder de Nazi's geen Bert en Ernie of Miss Piggy!

 

Onderstaand interview met Frank Oz leerde me dat hij de eerste vijf jaar van zijn leven in België doorbracht (zijn ouders waren van deze kanten), en toen naar Amerika is moeten vluchten voor de nazi's.

En ook dat hij helemaal niet uit zichzelf is gestopt met zijn werk voor de Muppets. De nieuwe eigenaars willen hem gewoon niet meer, omdat hij -naar eigen zeggen- teveel een eigen mening heeft over hoe de personages moeten zijn. Wat jammer is, want anders konden we nog steeds de originele Piggy of Fozzie Bear gehad hebben.

 

https://www.theguardian.com/culture/2021/aug/30/frank-oz-on-life-as-fozzie-bear-miss-piggy-and-yoda-id-love-to-do-the-muppets-again-but-disney-doesnt-want-me?utm_source=pocket-newtab&fbclid=IwAR2in0bFL_5lbx2nOauoqzbtPO2-gqxxD0Bqtvp0v-Nf_eYk9jnVOtisn3c

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...