cinco Posted August 15, 2021 Share Posted August 15, 2021 Die van Doorzon bijvoorbeeld. Via die specials heb ik Heinz en Calvin & Hobbes leren kennen. En het tweede wintertenenboek van Urbanus met pagina's van de Katzenjammer Kids en ook een ganse Sebedeus-strip van Piet Tibos. Quote Link to comment
kbellon Posted August 15, 2021 Share Posted August 15, 2021 Ik las vroeger elke vakantie een MEGA-stripboek van standaard uitgeverij. Eveneens Urbanus en S&W vakantieboeken gehad. Allemaal veel plezier aan beleefd. Dit topic doet me er bovendien aan denken: bestaan er nog vakantiestripboeken? Ik zie dit namelijk nooit meer passeren in de stripwinkel. Quote Link to comment
cinco Posted August 15, 2021 Author Share Posted August 15, 2021 46 minuten geleden, kbellon zei: Ik las vroeger elke vakantie een MEGA-stripboek van standaard uitgeverij. Eveneens Urbanus en S&W vakantieboeken gehad. Allemaal veel plezier aan beleefd. Dit topic doet me er bovendien aan denken: bestaan er nog vakantiestripboeken? Ik zie dit namelijk nooit meer passeren in de stripwinkel. Het laatste mega-stripboek van SU dateert geloof ik van 2015. Quote Link to comment
kbellon Posted August 15, 2021 Share Posted August 15, 2021 Die staat hier nog jammer wel dat het gestopt is. Heb daarmee als kind nieuwe reeksen ontdekt zoals Sarah en Robin, Waterland, Figaro, Betty en Dodge, Orphanimo!!,... Quote Link to comment
kbellon Posted August 15, 2021 Share Posted August 15, 2021 3 minuten geleden, kbellon zei: Die staat hier nog jammer wel dat het gestopt is. Heb daarmee als kind nieuwe reeksen ontdekt zoals Sarah en Robin, Waterland, Figaro, Betty en Dodge, Orphanimo!!,... En Sam! Quote Link to comment
Daan Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 Er komen nog altijd flink wat uit van die albums uit. Veel uit de Donald Duck stal maar ook Suus en Sas, Jan, Jans en de Kinderen en Tina. Check: https://www.lastdodo.nl/nl/areas/search?cf[6797]=33439&type_id=147&sort_by=relevance&q=vakantie&include_all=1&stamps_filter=0&from=2021&to=2021 Quote Link to comment
kbellon Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 Ik woon zelf in België en hier brengen ze die donald duck of jan, jans en de kinderen vakantieboeken niet uit geloof ik Quote Link to comment
mojo Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 Er was zo'n vakantieboek van Kuifje dat enkele specials bundelde. Dat heb ik altijd heel graag en vaak gelezen. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Peter Motte Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 5 hours ago, kbellon said: Ik woon zelf in België en hier brengen ze die donald duck of jan, jans en de kinderen vakantieboeken niet uit geloof ik Euh ... Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Red Arrow Posted August 16, 2021 Share Posted August 16, 2021 5 uren geleden, kbellon zei: Ik woon zelf in België en hier brengen ze die donald duck of jan, jans en de kinderen vakantieboeken niet uit geloof ik Het weekblad van Donald Duck ligt in Leuven in sommige krantenwinkels. De strips en pockets zijn al jaren verdwenen. In Wallonië liggen ze nog wel (in het Nederlands). Quote Link to comment
kbellon Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 Op 16/8/2021 om 21:24, Red Arrow zei: Het weekblad van Donald Duck ligt in Leuven in sommige krantenwinkels. De strips en pockets zijn al jaren verdwenen. In Wallonië liggen ze nog wel (in het Nederlands). Ooh nooit in Leuven gezien eigenlijk In Wallonië in het NL is ook best gek. Quote Link to comment
Recommended Posts