Ga naar inhoud

Schaken in strips


ErwinChess

Recommended Posts

  • 1 month later...
On 11/24/2023 at 4:53 PM, cinco said:

pagina 27 in deze Kobijnstrip (en ook op de binnenkant van de kaft)

 

549207.jpg.5a763ff870d069ae51dd0b52ef06d181.jpg

Ook weer een mooie toevoeging aan de collectie.
Deze kende ik ook nog niet!
Helaas ontbreekt in de digitale versie die ik van dit album heb kunnen vinden de binnenkant van de kaft, maar op pagina 40 wordt ook nog vrolijk geschaakt......
Thanks!!

Link naar reactie
On 12/9/2023 at 11:17 AM, cinco said:

Blacksad 7

laatste vak van plaat 48, dus op bladzijde 50

Ook weer een nieuwe! Gaat lekker zo! Thanks!
Helaas beschik ik (nog) niet over dit album, dus ik heb weer iets te zoeken!
Vooralsnog blijft het voor mij dus een verrassing wat er op deze blz. staat...
Maar mijn dank is (weer) groot!

Link naar reactie
On 1/10/2024 at 7:43 PM, cinco said:

Al eventjes geleden dat @ErwinChess deze plaats gecheckt heeft.

Heeft hij nog nieuwe voorbeelden van schaken in strips nodig of heeft hij ondertussen voldoende?

Ik blijf (heel graag) op zoek naar nieuwe voorbeelden!
Door de kerst- en eindejaarsdrukte inderdaad een dikke maand hier overgeslagen, maar ik blijf erg blij met alle schaakitems die hier door jullie worden aangedragen!
Er zitten regelmatig nieuwe vondsten bij (en dat met een lijst van reeds ca 2000 verschillende bekende titels......)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 10/2/2024 om 16:46, ErwinChess zei:

Geen echte strip, maar ik bewaar dit soort cartoons zeker wel! Mede ook omdat het van een bekende tekenaar is.
Thanks!
Weet je ook uit welk album o.i.d. dit komt?

Hallo. Deze heb ik gescand uit dit (Franstalig) pocketboek (zie afbeelding) (collectie J'ai lu BD). Zal ook wel een gewone albumversie van zijn. (in het Nederlands weet ik niet)

Ik vind het wel een strip (drie opeenvolgende afbeeldingen) maar daar kan over gediscussieerd worden (maar hoeft niet ;) ). Het is wel zo dat Mordillo vaker cartoonist genoemd wordt maar zijn creaties zijn soms ook strips.

 

j'ai lu bd MordilloOpus1poch_26022006.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
On 2/12/2024 at 9:29 AM, cartoonesk said:

Hallo. Deze heb ik gescand uit dit (Franstalig) pocketboek (zie afbeelding) (collectie J'ai lu BD). Zal ook wel een gewone albumversie van zijn. (in het Nederlands weet ik niet)

Ik vind het wel een strip (drie opeenvolgende afbeeldingen) maar daar kan over gediscussieerd worden (maar hoeft niet ;) ). Het is wel zo dat Mordillo vaker cartoonist genoemd wordt maar zijn creaties zijn soms ook strips.

 

j'ai lu bd MordilloOpus1poch_26022006.jpg

Thanks!
Ik ga verder op zoek. Alles van Mordillo mbt schaken voeg ik toe aan mijn collectie...ook losse plaatjes (en bijv. de afbeeldingen van de legpuzzels). En dat doe ik met meer bekende/beroemde tekenaars (Jan van Haasteren, Henk Kuijpers, Joost Swarte, Hein de Kort, Martin Lodewijk, Hergé, Peyo etc. etc.)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...