Ga naar inhoud

Amateur Striptekenaar ontdekt forum


CBP2

Recommended Posts

Hey Allen,

Eerste post voor profielfoto test en gelijk een introductie.

Ik Ben CBP2 , Amateuristisch striptekenaar die vanaf de leeftijd van ongeveer 5 jaar tot aan nu (48 Jaar) met striptekenen bezig is geweest. Nooit actief geweest om het publiceerbaar te maken, dus houd ik ze vooral in mijn eigen favoriete stijl. A4 formaat met inkt en derwent colorsoft potloden . Ik ontdekte deze forum dankzij een lid van een andere forum, waar ik heel dankbaar voor ben.

Mijn strip is vooral gebaseerd op de oude Spy vs Spy , maar dan uitgebreid en veranderd naar eigen verhalen. De karakters lijken er ook totaal niet meer op .

Ik ben aan deel 39 bezig momenteel. (deel 1 t/m 25 was voornamelijk in schoolschriftjes getekend , 80blz 6 plaatjes per bladzijde) en deel 26 tm 38 is voltooid en nog steeds in mijn bezit.

deel 1 tm 25 heeft een invalide kat van echt heel lang geleden toen vernield. Heeft me 10 jaar gekost om de moed te vinden verder te gaan met striptekenen.

Ik beloof geen meesterwerken, maar amateurgekrabbel met heel veel karakters in het verhaal , waardoor vooral in de beginfase het nogal chaotisch lijkt met wie is wie ook alweer enzo.

 

Link naar reactie

Door het overlijden van mijn moeder een maand geleden was toen de zin om verder te tekenen een beetje afgezwakt (Ik stuurde haar altijd een bladzijde van het meest recente werk op , en ook aan mijn vader) Doordat ik hier bladzijden ben gaan plaatsen , ga ik ineens als een speer , 3 bladzijden van strip 39 in een mum van tijd , je ziet dus dat ik erg dankbaar mag zijn dat ik dit forum heb ontdekt. Het houdt me op de been.

Blijkbaar ben ik heel gevoelig voor uitwendige factoren voor het vinden van de zin om te tekenen. Eest de invalide kat , toen mijn moeder. Jullie website is mijn redding

 

Link naar reactie

Nog 3 Blz en mijn deel 39 is voltooid....dan wordt het wel tijd voor een jubileumstrip (40 delen )

In feite houd dat in dat ik op dezelfde strip op normale manier voortzet , maar het gewoon `Jubileum `-strip noem .

 

Mijn hoofd loopt over van de Ideeen waar ik nu nog niet veel over kan zeggen.

Mijn huidige getoonde strip (deel 28) zal ik in iets hoger tempo plaatsen. Vooral om te proberen om wat sneller bij deel 40 te geraken.

 

Mijn enige vraag is: Van deel 28 tot/met 39 gemiddeld iets meer dan 30 blz per strip. Is het praktisch om in 1 topic te houden? of een topic per deel ? Ik begrijp dat je dan een beetje veel topics gaat krijgen. Niet aan te raden !!!

 

Ik zie bij verschillende Topics een pagina-telling ...bij mij is dat (nog) niet het geval. Bij zoveel delen verwacht ik dus een hoog scroll-gehalte !

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 year later...

Mijn tekeningen hebben een hoog -teken maar raak en zie maar waar het schip strand - gehalte...

Dat is ook een beetje mijn bedoeling, namelijk om mijn energie en fantasie de vrije loop te laten.

verhalen krijgen daardoor niet de beste plot of verhaalllijn, maar lijkt het meer een soap over criminelen.

Delen ronden ook niet altijd lopende verhaaallijnen af, Wat ik wel jammer vind ,maar het maakt wel dat je gauwer een deel verder erbij pakt. Ik denk dat ik doorga tot ik niet meer kan , want een definitief einde aan het verhaal zou betekenen dat ik die energie en fantasie niet meer kwijt kan (in dit verhaal) wat ik hiervoor al mijn hele leven doe , ik weet niet beter!.

 

Vrij recent heb ik een nieuwe topic aan gemaakt , genaamd : Van Kwaad tot erger . Over 3 collegas in een detectivebureau.

Het plan voor het verhaal is er , maar de verhaaallijn is opnieuw ` uit de lucht gegrepen` .

 

Ik hoop dat het ook wel degelijk bekeken/gelezen wordt . van een paar weet ik het. Maar misschien is door de kwaliteit van het slordiger tekenen de interesse niet zo hoog voor velen. En dat geeft ook niet. Wetende dat het ergens staat om het terug te zien en misschien de interesse wekt onder sommigen , maakt het de moeite waard.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

@CBP2 Ik was begonnen met je strips te volgen maar heb tot nu toe niet meer alles gelezen.

Ik zie mezelf ook als amateur-tekenaar. Maar heb wel in kranten/stripbladen/amateurstripbladen gepubliceerd. Op een gegeven moment werd ik zelf gevraagd strips voor bladen of stripsites te tekenen. Dat zag ik als een compliment. Echter kreeg ik op de duur, toen ik online publiceerde, soms kritiek en dat trok ik me aan. Ik heb wel eens een pauze ingelast qua strips tekenen maar kwam altijd weer terug, omdat ook ik voornamelijk voor mezelf teken. Ik teken momenteel veel losse tekeningen met soms niet echt een grap erin.

Kortom teken gewoon verder! Groeten van mij.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...