André Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Wat een leuk nummer.Zeker De generaal door Mars Quote Link to comment
dutch lines Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 De Pep-special is mij zeer goed bevallen. De hele special ademt echt 'Pep'. Naast de vormgeving ook door de kopjes boven de strips. Die mogen van mij definitief terugkomen! Hoogtepunten: De Generaal door Mars, Vidocq door Fred de Heij (helaas erg kort), Wellington Wish (prachtig tekenwerk van Gerben Valkema, ik zou heel graag een lang verhaal van hem zien) en Bernard Voorzichtig (Pascal Oost en Pieter Hogenbirk). Enige echte tegenvaller: het scenario van De Argonautjes. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
linthout Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 De Generaal vond ik vroeger een saaie, lelijk getekende strip. Maar wat Mars hier doet is echt schitterend. Zeer grappig. Geef die man een eigen reeks!!!! ...En misschien moest ik die vroegere strips van De Generaal toch ook nog een keer bekijken... De rest kon mij niet boeien: flauwe verhaaltjes. Wel allemaal heel goed getekend. Quote Link to comment
ricq Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Ik vond het tekenwerk van Johnny Goodbye ook erg tegenvallen. Er zaten mooie dingen tussen. Vooral De Generaal was goed. Die mag wel vaker terug komen. Over het algemeen was het niveau hoger dan in een reguliere Eppo. Quote Link to comment
ivo Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Die kopjes mogen ze in een eigentijdse versie inderdaad zeker terugbrengen! Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
marioboon Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 De Generaal vond ik vroeger een saaie, lelijk getekende strip. Maar wat Mars hier doet is echt schitterend. Zeer grappig. Geef die man een eigen reeks!!!! .. Laat Mars gewoon de Generaal overnemen. Hit verzekerd. Quote Link to comment
Mars Gremmen Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Waarom heeft dit forum geen 'Vind-ik-leuk'-knop?! Quote BLOG • TWITTER • FACEBOOK Link to comment
Boekenmagazijn Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Waarom heeft dit forum geen 'Vind-ik-leuk'-knop?! Ik zie zo'n knop onderaan deze pagina staan. Quote Link to comment
ed hengeveld Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Inderdaad een erg leuk nummer, met De Generaal als hoogtepunt. En wat kritiek op de scenario's betreft: het valt natuurlijk niet mee om in één of twee pagina's een zinnig verhaaltje neer te zetten. Ik vond alle hommages zeer geslaagd. Ik kijk ook erg uit naar het boek over PEP dat eind van het jaar moet verschijnen. Quote Link to comment
Mars Gremmen Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ik zie zo'n knop onderaan deze pagina staan. Ach ja. Maar ik zocht meer naar individuele 'Vind-ik-leuk'-knopjes. Of eigenlijk maakte ik gewoon een grap. Hartjes kan ik natuurlijk wel geven. (Even zoeken.) (Gevonden!) Vooruit, nog ééntje dan: Quote BLOG • TWITTER • FACEBOOK Link to comment
linthout Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Mars komt hier de stoef in ontvangst nemen! Welkom, Mars! :e005: :e005: Quote Link to comment
Mars Gremmen Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Mars komt hier de stoef in ontvangst nemen! Welkom, Mars! :e005: :e005: Dank je, Willy. Maar ik ben al járen lid van dit forum (wel voornamelijk als lurker) en moest dus kiezen tussen stiekem lezen en mijn mond houden of even netjes in het openbaar mijn tranen van ontroering laten lopen. Enfin, ik ben vast niet de enige stripmaker die hier op dit forum meeleest... De laatste: (Nee, echt.) Quote BLOG • TWITTER • FACEBOOK Link to comment
Olsimar Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Naast de welgemeende complimenten toch een vraag: Eppo was toch een samenvoeging van de Pep en de de Sjors? Dus komt er nu ook een Sjors-special Mars? Vind van wel Quote Link to comment
Mars Gremmen Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Naast de welgemeende complimenten toch een vraag: Eppo was toch een samenvoeging van de Pep en de de Sjors? Dus komt er nu ook een Sjors-special Mars? Vind van wel Goed idee, Olsimar. Ik regel het wel even. Quote BLOG • TWITTER • FACEBOOK Link to comment
Olsimar Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Naast de welgemeende complimenten toch een vraag: Eppo was toch een samenvoeging van de Pep en de de Sjors? Dus komt er nu ook een Sjors-special Mars? Vind van wel Goed idee, Olsimar. Ik regel het wel even. Ok, Ik wist dat ik op je kon rekenen! Mogen we dan nu verzoeknummers gaan noemen? Quote Link to comment
Mars Gremmen Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ok, Ik wist dat ik op je kon rekenen! Mogen we dan nu verzoeknummers gaan noemen? Als ik het woord 'Trigië' maar niet hoor vallen. Maar ik heb eerlijk gezegd het idee dat Pep veel fanatiekere aanhangers had/heeft dan Sjors. Van die laatste heb ik zelf denk ik ook maar één of twee nummers gelezen. Quote BLOG • TWITTER • FACEBOOK Link to comment
retep Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Arad en Maya stond toch in de Sjors ? Pep was (het woord zegt het al) voor de iets dynamischer jeugd ! Quote Link to comment
Olsimar Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Als ik het woord 'Trigië' maar niet hoor vallen. Ai betrapt Mijn grote broer had een abo op Sjors zodoende ben ik er mee groot geworden qua strips en Perik zit in mijn geheugen gebeiteld (zijn dochter ook trouwens ) @retep Arad en Maya lekker seventies! Quote Link to comment
retep Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Dat wordt een Trigië dedie vragen aan Mars op de volgende beurs waar mr Gremmen zijn gezicht laat zien ! Quote Link to comment
Mars Gremmen Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Dat wordt een Trigië dedie vragen aan Mars op de volgende beurs waar mr Gremmen zijn gezicht laat zien ! Dat wordt een zure blik opwerpen op de volgende beurs waar meneer Retep zijn gezicht laat zien. Maar heeft iedereen nu die Pep-special gekocht...? Best leuk. Quote BLOG • TWITTER • FACEBOOK Link to comment
retep Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Dat wordt een zure blik opwerpen op de volgende beurs waar meneer Retep zijn gezicht laat zien. Maar heeft iedereen nu die Pep-special gekocht...? Best leuk. Ha leuk, samen met Imajica bij Mars zeuren om een dedie van Salvia (Periks dochter). Eens kijken wat hij daarvan gaat maken ! Quote Link to comment
Mars Gremmen Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ik hoor het al; geen signeersessies voor Mars dit jaar... Quote BLOG • TWITTER • FACEBOOK Link to comment
Olsimar Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Nu ik er veder over nadenk, zal het mij niets verbazen als Mars (als huistekenaar van Eppo), sowieso binnenkort de opdracht van Rob (DL) van Bavel krijgt een spin off van Trigië in elkaar te flansen! Quote Link to comment
retep Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Nu ik er veder over nadenk, zal het mij niets verbazen als Mars (als huistekenaar van Eppo), sowieso binnenkort de opdracht van Rob (DL) van Bavel krijgt een spin off van Trigië in elkaar te flansen! Ik denk, nee ik weet dat Mars daar iets heel moois van gaat maken, Trigië 2.0 door (Don) Mars Gremmen....... Quote Link to comment
Mars Gremmen Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Jaháá... ik ga Trigië 2.0 in elkaar flansen voor de Eppo Sjors-special. (Dat gezeur van die jongens ook altijd...) Quote BLOG • TWITTER • FACEBOOK Link to comment
TDPB Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Bekom eerst maar eens een half jaar van het werk aan die drie pagina's De Generaal, Mars. Quote Link to comment
Mars Gremmen Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Bekom eerst maar eens een half jaar van het werk aan die drie pagina's De Generaal, Mars. Dat klinkt dan ook wel weer verstandig. Quote BLOG • TWITTER • FACEBOOK Link to comment
Imajica Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Ik ben er bij hoor, retep. We hebben nog een paar maandjes de tijd om een epische scene te bedenken uit Trigie om door Mars te laten tekenen. Ha leuk, samen met Imajica bij Mars zeuren om een dedie van Salvia (Periks dochter). Eens kijken wat hij daarvan gaat maken ! Quote A Funny Thing Happened on the Way to the Forum Link to comment
retep Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Heel even on topic, ik heb de PepEppo gekocht en de Gremmense Generaal is idd zeer vermakelijk, veruit de aardigste Pep bijdrage (hoewel ik de Vidocq/Erwin/Eric de Noorman van Fred de Heij ook leuk vond).. Dat Mars nog geen vaste strip in de Eppo heeft is een schande ! Deze man kan elk genre aan Trigie, de generaal, zelfs Roel Dijkstra. Het is dat ik geen abonnee ben, anders had ik de heer van Bavel een dringend schrijven gestuurd. ps ik vraag een mooie Salvia aan mars of anders een kekke veldslag scene, ik kan me nog een aantal memorabele Trigie posters uit de Eppo herinneren. Quote Link to comment
Imajica Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Ik zal morgen de Peppo ook eens kopen, en misschien moeten we maar eens een hartig woordje met Dhr. van Bavel gaan praten bij de volgende beurs, retep. Maar, de meest memorabele poster was natuurlijk die 4 delige. Dit lijkt me wel iets voor Mars. Quote A Funny Thing Happened on the Way to the Forum Link to comment
retep Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Dit is idd DE poster, ik kan me nog herinneren dat ik probeerde het geval aan elkaar te plakken. Iets wat niet helemaal lukte waardoor één van die groene soldaatjes een erg rare helm kreeg. Die vreemde combinatie van zwaarden en hypermodern schiettuig in het Trigiaanse heeft me altijd verwonderd. Quote Link to comment
Olsimar Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Mag ik de heren Retep en Imajica er op wijzen dat ik straks de eerste ben om mijn Mars-Trigië-dedi in ontvangst te nemen. Ik verwacht ook een krabbel van Rob (DL) van Bavel op de volgetekende A3 en vanwege de geplande inkleuring door Don Mars is er waarschijnlijk geen tijd meer voor nog meer dedi's die beursperiode. Quote Link to comment
retep Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Ach, jij komt op beurzen toch altijd na 11-en aankakken. Dan sta ik al te dringen bij het Don Mars signeerbordje..... Quote Link to comment
Mars Gremmen Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Fijn dat jullie net als ik zo van gespierde kerels in korte rokjes houden, jongens. Ik hoop snel met Trigië van start te kunnen gaan. Even naar mijn gouache-doosje zoeken. Quote BLOG • TWITTER • FACEBOOK Link to comment
TDPB Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Fijn dat jullie net als ik zo van gespierde kerels in korte rokjes houden, Jongens. Het is niet voor niets dat Trigië nog getekend is geweest door Olivier Frey/Zack (google hem, beste Trigië-fans). Quote Link to comment
Imajica Posted August 9, 2013 Share Posted August 9, 2013 Ach, jij komt op beurzen toch altijd na 11-en aankakken. Dan sta ik al te dringen bij het Don Mars signeerbordje..... Ik kom ook altijd na 11-en aankakken, maar dan is mijn dochtertje allang binnen en staat vooraan in de rij bij Don Mars voor een 4 delige Trigie dedi. In full colour. Sorry jongens, die gespierde kerels in rokjes zijn voor mij. Quote A Funny Thing Happened on the Way to the Forum Link to comment
Imajica Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Vandaag ook maar even de Pep special gekocht bij de sigarenboer om de hoek. De hoogtijdagen van Pep waren voor mijn tijd, dus die heb ik niet meegemaakt, later wel wat jaargangen gelezen uiteraard. Op de schreeuwerige Catawiki reclame na ademt dit blad een heerlijke nostalgie uit, (was leuk geweest als men reclames uit die tijd had gebruikt) met inderdaad als hoogtepunt De Generaal en als goede tweede Baron van Tast, die heb ik altijd erg leuk gevonden. De Generaal heb ik sowieso altijd al geniaal gevonden, geweldig getekend en heerlijke humor. Naar mijn mening moet het Eppo team maar eens serieus nadenken om deze reeks door te zetten met Mars de Smet als tekenaar. Goed gedaan ! En als ik het juist heb zie ik een klein rolletje voor Peter de Smet als kok in deze aflevering ? Quote A Funny Thing Happened on the Way to the Forum Link to comment
Mars Gremmen Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Naar mijn mening moet het Eppo team maar eens serieus nadenken om deze reeks door te zetten met Mars de Smet als tekenaar. Goed gedaan ! En als ik het juist heb zie ik een klein rolletje voor Peter de Smet als kok in deze aflevering ? Merci, Imajica. Mars de Smet was echt en heus éénmalig. En ja, Peter de Smet - en het vogeltje van de generaal - hebben een cameo in het laatste plaatje. Edit: nou misschien nog één keer voor een Eppo-Eppo-special. Quote BLOG • TWITTER • FACEBOOK Link to comment
Imajica Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Jammer dat het éénmalig was. En als je het niet erg vind neem ik bij de volgende stripbeurs een Generaal boekje mee voor een Generaal tekening Mars. En Trigie uiteraard. Quote A Funny Thing Happened on the Way to the Forum Link to comment
Mars Gremmen Posted August 10, 2013 Share Posted August 10, 2013 Jammer dat het éénmalig was. En als je het niet erg vind neem ik bij de volgende stripbeurs een Generaal boekje mee voor een Generaal tekening Mars. En Trigie uiteraard. Ach, het is weer eens wat anders dan Roel Dijkstra. Quote BLOG • TWITTER • FACEBOOK Link to comment
Recommended Posts