Ga naar inhoud

Eppo: Pep Special


André

Recommended Posts

De Pep-special is mij zeer goed bevallen. De hele special ademt echt 'Pep'. Naast de vormgeving ook door de kopjes boven de strips. Die mogen van mij definitief terugkomen!

 

Hoogtepunten: De Generaal door Mars, Vidocq door Fred de Heij (helaas erg kort), Wellington Wish (prachtig tekenwerk van Gerben Valkema, ik zou heel graag een lang verhaal van hem zien) en Bernard Voorzichtig (Pascal Oost en Pieter Hogenbirk).

 

Enige echte tegenvaller: het scenario van De Argonautjes.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

De Generaal vond ik vroeger een saaie, lelijk getekende strip. Maar wat Mars hier doet is echt schitterend. Zeer grappig.

Geef die man een eigen reeks!!!! ...En misschien moest ik die vroegere strips van De Generaal toch ook nog een keer bekijken...

De rest kon mij niet boeien: flauwe verhaaltjes. Wel allemaal heel goed getekend.

Link naar reactie

Mars komt hier de stoef in ontvangst nemen! Welkom, Mars!

:e005: :e005: :e005: :e005:

 

 

Dank je, Willy.

 

Maar ik ben al járen lid van dit forum (wel voornamelijk als lurker) en moest dus kiezen tussen stiekem lezen en mijn mond houden of even netjes in het openbaar mijn tranen van ontroering laten lopen.

 

Enfin, ik ben vast niet de enige stripmaker die hier op dit forum meeleest...

 

De laatste:  :hartje:  (Nee, echt.)

BLOGTWITTER • FACEBOOK

Link naar reactie

Dat wordt een zure blik opwerpen op de volgende beurs waar meneer Retep zijn gezicht laat zien.

 

Maar heeft iedereen nu die Pep-special gekocht...? Best leuk.

 

Ha leuk, samen met Imajica bij Mars zeuren om een dedie van Salvia (Periks dochter). Eens kijken wat hij daarvan gaat maken !

 

peric.jpg

Link naar reactie

Nu ik er veder over nadenk, zal het mij niets verbazen als Mars (als huistekenaar van Eppo), sowieso binnenkort de opdracht van Rob (DL) van Bavel krijgt  een spin off van Trigië in elkaar te flansen!

 

Ik denk, nee ik weet dat Mars daar iets heel moois van gaat maken, Trigië 2.0 door (Don) Mars Gremmen.......

Link naar reactie

Ik ben er bij hoor, retep. We hebben nog een paar maandjes de tijd om een epische scene te bedenken uit Trigie om door Mars te laten tekenen.

 

Ha leuk, samen met Imajica bij Mars zeuren om een dedie van Salvia (Periks dochter). Eens kijken wat hij daarvan gaat maken !

 

peric.jpg

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Heel even on topic, ik heb de PepEppo gekocht en de Gremmense Generaal is idd zeer vermakelijk, veruit de aardigste Pep bijdrage (hoewel ik de Vidocq/Erwin/Eric de Noorman van Fred de Heij ook leuk vond).. Dat Mars nog geen vaste strip in de Eppo heeft is een schande ! Deze man kan elk genre aan Trigie, de generaal, zelfs Roel Dijkstra. Het is dat ik geen abonnee ben, anders had ik de heer van Bavel een dringend schrijven gestuurd.

 

ps ik vraag een mooie Salvia aan mars of anders een kekke veldslag scene, ik kan me nog een aantal memorabele Trigie posters uit de Eppo herinneren.

Link naar reactie

Dit is idd DE poster, ik kan me nog herinneren dat ik probeerde het geval aan elkaar te plakken. Iets wat niet helemaal lukte waardoor één van die groene soldaatjes een erg rare helm kreeg. Die vreemde combinatie van zwaarden en hypermodern schiettuig in het Trigiaanse heeft me altijd verwonderd. 

Link naar reactie

Mag ik de heren Retep en Imajica er op wijzen dat ik straks de eerste ben om mijn Mars-Trigië-dedi in ontvangst te nemen. Ik verwacht ook een krabbel van Rob (DL) van Bavel op de volgetekende A3 en vanwege de geplande inkleuring door Don Mars is er waarschijnlijk geen tijd meer voor nog meer dedi's die beursperiode.

Link naar reactie

Ach, jij komt op beurzen toch altijd na 11-en aankakken. Dan sta ik al te dringen bij het Don Mars signeerbordje.....

 

Ik kom ook altijd na 11-en aankakken, maar dan is mijn dochtertje allang binnen en staat vooraan in de rij bij Don Mars voor een 4 delige Trigie dedi. In full colour. Sorry jongens, die gespierde kerels in rokjes zijn voor mij.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Vandaag ook maar even de Pep special gekocht bij de sigarenboer om de hoek. De hoogtijdagen van Pep waren voor mijn tijd, dus die heb ik niet meegemaakt, later wel wat jaargangen gelezen uiteraard. Op de schreeuwerige Catawiki reclame na ademt dit blad een heerlijke nostalgie uit, (was leuk geweest als men reclames uit die tijd had gebruikt) met inderdaad als hoogtepunt De Generaal en als goede tweede Baron van Tast, die heb ik altijd erg leuk gevonden.

De Generaal heb ik sowieso altijd al geniaal gevonden, geweldig getekend en heerlijke humor. Naar mijn mening moet het Eppo team maar eens serieus nadenken om deze reeks door te zetten met Mars de Smet als tekenaar. Goed gedaan ! En als ik het juist heb zie ik een klein rolletje voor Peter de Smet als kok in deze aflevering ?

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Naar mijn mening moet het Eppo team maar eens serieus nadenken om deze reeks door te zetten met Mars de Smet als tekenaar. Goed gedaan ! En als ik het juist heb zie ik een klein rolletje voor Peter de Smet als kok in deze aflevering ?

 

Merci, Imajica.

 

Mars de Smet was echt en heus éénmalig. En ja, Peter de Smet - en het vogeltje van de generaal - hebben een cameo in het laatste plaatje. 

 

Edit: nou misschien nog één keer voor een Eppo-Eppo-special.

BLOGTWITTER • FACEBOOK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...