Ga naar inhoud

X-Men, Wolverine & Andere Mutanten


niemand

Recommended Posts

Ik had Uncanny door Bendis links laten liggen en volgde enkel All New X-men, maar deze maand verschijnt een eerste omnibus van deel 1-3. Uiteindelijk toch een preorder voor geplaatst.

 

513JjR%2BbOcL.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

ALIS VOLAT PROPRIIS, ik weet niet wat het betekent, maar het is de titel van de derde en laatste trade van CAPTAIN MARVEL as an emissary in space from the Avengers to the greater galaxy.

 

Was daar wel nieuwsgierig naar.

 

Alis volat propriis is a Latin phrase used as the motto of U.S. state of Oregon.[1]

The official English version of the motto is "She flies with her own wings," in keeping with the tradition of considering countries and territories to be feminine

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Uncanny X-men 1-3 (Bendis)

Ik heb me hier ongelooflijk goed mee geamuseerd. Ik ga op Facts zeker de rest kopen. Bendis en mutanten, dat klikt wel voor mij. Sommige deeltjes zijn wel amper te volgen als je all new x-men niet hebt gelezen, wat omgekeerd niet is.

Ik heb zo'n HC omnibus op groter formaat, maar regelmatig valt er een stuk vd tekeningen weg na de vergrotingen. Slordige uitgave. Ik heb al spijt dat ik de tpbs niet gekocht heb.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wolverine: Enemy of the state herlezen.

 

Romita Jr kan tekenen, maar het verhaal v Millar begint al gauw te vervelen. Veel meer dan een opeenvolging v overdreven knok en slachtpartijen is het niet.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wolverine 3 film zou gebaseerd worden op Old Man Logan

 

http://www.aintitcool.com/node/74507

 

Nu, ik vermoed eerder dat ze het personage zullen gebruiken en het uitgangspunt dat Logan zich heeft teruggetrokken en een gezin heeft gesticht, waarna bepaalde gebeurtenissen hem terug in actie laten komen. Op zich niet onlogisch vermits Hugh Jackman toch ook al een dagje ouder wordt.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Waarschuwing 1: het is mijn dag niet vandaag. 

Waarschuwing 2: ik schrijf dit na slechts 2 van de 6 comics te hebben gelezen, maar ik weet niet of ik nog verder ga kunnen lezen, want: 

 

All New X-men, Inevitable vol. 1: Ghosts of Cyclops is bucht (de eerste twee comics toch). Hopeless kan het nochtans, dat heeft hij al bewezen, maar ik verdenk Marvel ervan dat ze hem de opdracht gegeven hebben om er een slecht kinderboekje van te maken, dat ik nog niet eens aan kinderen zou geven, omdat ze anders een aversie tov strips zouden kweken. Wat een slechte, inspiratieloze herkauwing van voorgaande al niet te bijster goeie verhalen is me dit? 

De tekeningen, tja, ik ben geen fan van Bagley. Ik was dat al niet ten tijde van USM, en dat ben ik nu nog niet. 

 

Misschien is het morgen een betere dag ;) en lees ik toch nog verder, maar ik betwijfel het sterk. Marvel is namelijk al enkele jaren bezig met X om zeep te helpen, allemaal om FOX een kloot af te trekken. Bastards. 

 

Nu ga ik ff verder balen. Niet omwille van X.  :114:

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Tijdens de recente secret wars is het age of Apocalypse nog eens naar bovengehaald omdat het een onderdeel uitmaakte van battleworld. Aan dat verhaal heb je niet zoveel als je de epic uit de jaren '90 niet gelezen hebt. Daar begon het allemaal en ik heb zoals reeds gezegd de bundels te koop aan een lage prijs... ????????????????

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Uit de gekocht-draad:

...

Dit is de Old Man Logan uit Millars mini reeks, die door Secret Wars (wat ik niet las) nu in het heden terecht is gekomen. Ben aan de helft van vol. 1, en het is goed. En dat verwachtte ik ook wel, gezien Lemire schrijft. De tekenstijl, daar ben ik minder fan van, maar it grows on me. Ik hou wel van deze OLM en de gritty DD reeksen. Maar daar zal het wat Marvel betreft ook wel bij blijven, voor mij. 

Je hoeft de vorige boeken ook niet gelezen te hebben, alles wordt netjes uitgelegd in dit eerste deel. Maar die van Millar is natuurlijk wel zeer goed  :)

En er zijn ook flash backs naar (euhm) de toekomst  ;) zoals onderstaande prent. 

 

Old-Man-Logan-vol-1-Berserker-3.jpg

 

 

Ik heb Wolverine - Old Man Logan vol. 1: Berzerker ondertussen uitgelezen, en ik vind het zéér goed. 

Eindelijk weer een Wolvie reeks die ik wil volgen. 

 

De tekeningen vind ik ondertussen ook zeer goed :)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Wolverine: Weapon X (Barry Windsor Smith) herlezen. Het leek wel of ik het voor de eerste keer las, zo veel nieuwe details ontdekt (of herontdekt kan ook met die Alzheimer). Geweldige comic.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wolverine: Noir

Logan is een detective eind jaren 30 en wordt ingehuurd door Mariko. Vanaf dan gaat het in traditionele Noir stijl bergaf voor Logan, met tussendoor enkele flashbacks en alternatieve versies van verschillende Wolverine bekenden. Je moet er ook niet teveel van verwachten, maar ik heb me er wel mee geamuseerd.

 

background.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Na Inhumans vs X-men komt er blijkbaar weer een soort reboot: Resurrxion

 

Een hele hoop nieuwe X-titels ook. 

 

http://www.newsarama.com/31684-what-is-this-new-x-men-titles-line-up-coming-from-resurrxion-marvel-explains.html

 

ResurrXion-Group-Tease.jpg?1477083010?in

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

THE FOUR SISTERS

CIVIL WAR II

 

Dat zijn de twee trades van ALL-NEW WOLVERINE, een verse Wolverine in de vorm van Laura, een hevige madam. Haar avonturen zijn geschreven door Tom Taylor. Ik had voordien nog nooit van Tom gehoord. Hij doet dat in orde, Laura is in goeie handen.

 

Een nieuwe Wolverine, HOERA!

 

GRAAG gelezen!

post-503-0-61162900-1478571677_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DEADPOOL'S SECRET SECRET WARS...

 

Hoe de Secret Wars van negentienvierentachtig echt verliepen. Een hilarisch epos door Cullen Bunn. Dit is een Warzones trade met Deadpool in de hoofdrol. Deadpool als held der helden achter de schermen. Met een ontroerend einde. Echt waar.

 

Er is ook nog Mrs. DEADPOOL AND THE HOWLING COMMANDOS door Duggan geschreven. Jammer genoeg maakte die er zich wat te gemakkelijk vanaf...

post-503-0-09312600-1478573733_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

DEADPOOL: FLASHBACKS...

 

Tijdens de run van Posehn en Duggan op de vorige Deadpool reeks werden soms "shelved issues" gebruikt. Telkens het creative team niet op tijd klaar raakte met de comic voor een bepaalde maand werd er een oud nummer gepubliceerd. Het speciale eraan is dat het dus die "shelved" dingen zijn, issues die om de een of andere reden nooit uitgebracht werden en zo bijna vergeten en verloren raakten.

 

Het begint met DEATH COMES TO TINSELTOWN (or THE LAST HITLER). Eigenlijk een Nick Fury and the Howling Cmmandos verhaal, ergens uit de jaren vijftig. Er doet een mysterieus personage in mee dat een rood masker draagt. Dit zou het eerste verhaal zijn waar Deadpool in opdook... Zo gaat het verder tot de jaren negentig, waar het personage van Deadpool meer comercieel succes begon te kennen en zo ook een prominentere rol kreeg binnen het Marvel Universe.

 

Voor wie eens een stukje comic-geschiedenis wil lezen kan dit een interessante trade zijn. Ieder hoofdstuk wordt voorafgegaan door een inleidende pagina waar alles mooi wordt uitgelegd en geplaatst in zijn historische context.

 

Boeiend! ;)

post-503-0-95763400-1479817383_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Extraordinary X-men vol. 1: X-Haven heb ik zeer graag gelezen. Is goed. Maar ik had eigenlijk niks anders verwacht van Lemire & Ramos. Alhoewel de tekeningen toch beter konden, bij momenten. 
Big fun! veel meer moet je er niet achter zoeken. 

 

Nu heb ik even op het Internet zitten zoeken, om te weten waar ze het eigenlijk over hebben als het over Cyclops & The Inhumans gaat. Als ik het goed heb begrepen, zitten er tussen Bendis' X-run (en Secret Wars) enkele maanden (in het verhaal dus) en zijn de zaken 'waar ze het over hebben' nog niet verschenen in bundel. Dat zou gaan verschijnen als Death of X en Inhumans vs. The X-men. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Weet iemand meer? 

 

26030945.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...