Ga naar inhoud

Denkvoer.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Jaja, zover was ik ook al. Maar zijn er hier mensen die actief zijn met bitcoins?

 

 

Je verwacht toch niet dat bitcoins de oplossing gaan bieden, Mauser?

 

A Chinese Bitcoin exchange has vanished without trace, taking more than $4 million of the virtual currency with it and leaving profit-hungry investors out of pocket.

http://www.ibtimes.co.uk/articles/521557/20131112/chinese-bitcoin-exchange-gbl-vanishes-takes-coins.htm

Link naar reactie

Meisjes zijn toch berucht om't hebben van een prinsessencomplex. Zou zoiets ook voor jongens bestaan? Voor mezelf weet'k dat'k het koningencomplex heb en 'n tijdlang 'n godcomplex had, maar misschien ben ik te vrouwelijk van aard.

 

Ik bleek dan toch niet de enige te zijn.  Gelukkig bestaat er zoiets als pantheïsme.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Je verwacht toch niet dat bitcoins de oplossing gaan bieden, Mauser?

 

http://www.ibtimes.co.uk/articles/521557/20131112/chinese-bitcoin-exchange-gbl-vanishes-takes-coins.htm

Jah, dat gebeurt heelder dagen met ons huidig monetair systeem. Voordeel bij bitcoin dat er geen banken zijn en geen overheid die banken de hand boven het hoofd houdt. Ik wil wel eens zien hoe men rente/interest gaat afdwingen bij aankoop van grond of een huis.

 

 

  A Cyprus University Is First In The World To Accept Bitcoin For Tuition

 

http://www.businessinsider.com/cyprus-university-bitcoin-tuition-2013-11

 

Link naar reactie

Ik wil wel eens zien hoe men rente/interest gaat afdwingen bij aankoop van grond of een huis.

 

Ik wil wel eens zien hoe bitcoin kan verhinderen dat wanneer ik jou nu 100 bitcoins geef ik in ruil volgend jaar 105 bitcoins wil terugkrijgen. Bitcoin is enkel maar een money transfer platform. De banken en de overheden hebben daar momenteel geen controle over, maar vermits er nu zo in gespeculeerd kan worden, kan er ook perfect rente mee gevraagd worden.

 

 

  A Cyprus University Is First In The World To Accept Bitcoin For Tuition

 

http://www.businessinsider.com/cyprus-university-bitcoin-tuition-2013-11

 

ojee,... een universiteit uit Cyprus...

Doet me eraan denken dat in 2011 er ook een universiteit uit Texas in het nieuws kwam omdat die voor een hele hoop geld in fysiek goud investeerden. Ik hoop dat ze het op tijd verkocht hebben.

 

 

Misschien dat die bitcoins ooit wel eens wat worden, maar het zal toch nog niet voor morgen zijn.

 

"This run up, however, is ridiculous. Without a stable, non-fluctuating price Bitcoin is worth no more than a tulip bulb in a Dutchman’s purse."

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik wil wel eens zien hoe bitcoin kan verhinderen dat wanneer ik jou nu 100 bitcoins geef ik in ruil volgend jaar 105 bitcoins wil terugkrijgen. Bitcoin is enkel maar een money transfer platform. De banken en de overheden hebben daar momenteel geen controle over, maar vermits er nu zo in gespeculeerd kan worden, kan er ook perfect rente mee gevraagd worden.

 

 

 

En hoe ga je die rente afdwingen?

Link naar reactie

Maar allez Mauser, wat ben je nu toch aan het doordrammen?

 

Jij hebt 100 bitcoins nodig. Ik wil die wel geven, maar ik wil daar volgende jaar 105 bitcoins voor terug. Jij bent akkoord, dus we zetten dat op papier en je krijgt 100 bitcoins.

 

Als jij volgend jaar geen 105 bitcoins betaalt, ga ik met mijn papier naar de rechtbank. Ik krijg gelijk en jij moet dat betalen. Als jij dan nog niet betaalt, dan leggen we beslag op je loon, of je uitkering , krijg je een gevangenisstraf, ga je moeten sneeuw ruimen, ... vul maar in.

Link naar reactie

Maar allez Mauser, wat ben je nu toch aan het doordrammen?

 

Jij hebt 100 bitcoins nodig. Ik wil die wel geven, maar ik wil daar volgende jaar 105 bitcoins voor terug. Jij bent akkoord, dus we zetten dat op papier en je krijgt 100 bitcoins.

 

Als jij volgend jaar geen 105 bitcoins betaalt, ga ik met mijn papier naar de rechtbank. Ik krijg gelijk en jij moet dat betalen. Als jij dan nog niet betaalt, dan leggen we beslag op je loon, of je uitkering , krijg je een gevangenisstraf, ga je moeten sneeuw ruimen, ... vul maar in.

 

Openbare liquidatieverkoop in Menen ?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Toch nog een econoom die inzicht heeft en exacte wetenschap incorporeert.

Hij wijst ook schaliegaswinning af. :e011:  Het wordt niet expliciet gezegd maar het valt onder de noemer fossiele brandstoffen die in zijn geheel afgewezen wordt.

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ook. Een contract is een contract. Maakt niet uit of dat over euro's, bitcoins of schoenveters gaat.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131203_00869684?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=dso&utm_content=article&utm_campaign=seeding

 

 

De centrale bank zegt de opkomst en toenemende populariteit van virtuele middelen ‘met aandacht’ te volgen, maar houdt er geen toezicht op. Ze vallen namelijk buiten de reikwijdte van de wet op het financieel toezicht. Ook ondernemingen die er in handelen vallen buiten het toezicht van DNB.

 

Hoe moet dit dan geïnterpreteerd worden?

Link naar reactie

Hoe moet dit dan geïnterpreteerd worden?

 

Dat noch de centrale banken, noch de overheden ook maar enige garantie bieden voor de bitcoins die je ergens in bewaring geeft. Ook controleren ze niet of er gesjoemeld wordt op die markten waar bitcoins verhandeld worden. Tevens waarchuwen zij ervoor dat het best wel eens zou kunnen dat je vandaag 1000$ betaalt voor 1 BTC en er morgen nog maar 50cents voor krijgt.

 

Dat staat echter volledig los van onze contracten discussie hierboven. Bloempotten vallen ook buiten het financieel toezicht. Maar als wij in een contract overeenkomen dat ik jou volgend jaar 50 bloempotten moet geven en ik doe dat dan niet, dan kan jij daarmee een zaak tegen mij beginnen.

Link naar reactie

Vandaag de dag gebruik je bitcoins dan ook enkel om geld over te maken, om transacties uit te voeren.

 

Als ik jou aan het andere eind van de wereld wil betalen, koop ik nu een bitcoin voor 1000$, ik geef die bitcoin aan jou, en jij wisselt die bitcoin terug in voor 1000$. Waarom betalen met bitcoins? Snel, gemakkelijk, geen of zeer weinig transactiekosten, geen controle. Die geen controle is natuurlijk geweldig interessant voor personen met minder goede bedoelingen.

bitcoins zien als een munt waarin je kan beleggen of sparen is vragen om moeilijkheden.

 

Ik vind daarnaast dat dat wat weg heeft van een piramide spel. Degenen die daarmee gestart zijn hebben zich waarschijnlijk goed rijk gemaakt. En als je gelooft dat jij en ik heel autonoom zelf bitcoins kunnen gaan minen, sorry dan heb je het mis.

 

Men is begonnen met minen in 2009. En er werden 50 BTC's per 10 minuten gemaakt. Om de 4 jaar halveert men dat aantal. Nu worden er dus nog 25 BTC's per 10 minuten gemaakt.

 

De eerste 4 jaren werden er in totaal 10,5 miljoen BTC's gemaakt.

Van 2013-2017 zullen er 5,2 miljoen bij gemaakt worden

Van 2017-2021 nog 2,6 miljoen

enz...

 

Dat maakt dat er over 40 jaar in totaal 21 miljoen BTC's zullen gemaakt zijn, en vanaf dan komt er praktisch niets meer bij. De jaarljkse hoeveelheid is dan gewoon te klein geworden.

 

Dus bijna de helft van de BTC's die er ooit gemaakt zullen worden zijn in de eerste 4 jaar gemaakt. En die liggen al achter ons.

 

In een ideale wereld, waar er geen bevolkingstoename meer is en iedereen evenveel middelen heeft, zal er voor elke bewoner over 40 jaar 0,003 BTC ter beschikking zijn.

 

Als je denkt dat het echt iets wordt, en je hebt geld teveel, dan kun je dus best nu enkele BTC's kopen en bijhouden. Je kleinkinderen zullen rijjk zijn.

Maar er is momenteel niemand die garandeert dat de BTC volgend jaar nog zal bestaan, laat staan over 40 jaar.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Schande, ik vind dat iedereen bitcoins moet bezitten en niet alleen de rijken. Net als grond, water en energie moeten bitcoins gratis worden !

Je kunt ze minen. Hetgeen je met een Euro niet kunt doen.

Link naar reactie

Before you read further, please understand that most bitcoin users don't mine! Bitcoin mining is a business and very competitive one. Mining only makes sense if you plan to do it for fun and thus don't care if you make a profit, or if you can do it very efficiently and for a profit.

If you want to get Bitcoins based on a fixed amount of mining power, but you don't want to run the actual hardware yourself, you can purchase a mining contract .

 

http://www.weusecoins.com/en/mining-guide

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/12/25/de-school-als-voorsortering-van-de-werkvloer-lezing-door-paul-verhaeghe

 

De school is een weerspiegeling van de neoliberale maatschappij, gekenmerkt door de survival of the strongest. Dat vertaalt zich in het gekende watervalsysteem en een sterk toenemend aantal stoornissen. De leerkracht wordt herleid tot half manager, half therapeut.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

 

https://witnessthis.wordpress.com/2009/10/05/incentive-to-work/

 

A NEW WORLD: Where technology replaces servitude

 

 

Wat heb je toch tegen werken, luiwammes? Hier werken meer dan veertig mensen, en volgens mij zijn er weinig die hier tegen hun zin werken. Soms is het lastig, soms hebben ze minder zin, maar over het algemeen heb ik de indruk dat ze hier graag zijn. De bouw is natuurlijk een sector waar je het resultaat van je eigen werk ziet. De meesten die hier werken zijn dan ook trots op wat ze verwezenlijken, en hebben graag dat het werk goed gedaan is. 

Er zijn er natuurlijk die liever niet zouden werken, maar net dat zijn de mensen van wie ik denk dat ze hun tijd dan zouden verschijten voor de tv of op café. Van onze beste werknemers weet ik dat ze ook in hun vrije tijd graag iets te doen hebben.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Er is veel nutteloos werk. Productie kan volledig geautomatiseerd worden.  Trouwens, als zaken degelijk worden geproduceerd en niet onderhevig zijn aan een constante groeicurve dan is er enkel maar nood aan zaken op het moment dat er eventueel vraag naar is.

 

De complete dienstensektor. Kan enkel maar bestaan indien mensen geen tijd hebben om zaken zelf te regelen. Doordat we afhankelijk zijn van de essentiele benodigdheden  zoals water, voedsel en huisvesting zijn we wel verplicht om iedere dag te arbeiden. Waardoor er geen tijd meer overblijft om nog zaken te regelen. Die dan uit besteed worden aan de dienstensektor.

 

Deze maatschappij zit weinig efficient in elkaar.

 

Wat ik heel graag zou hebben is dat we konden evolueren naar een samenleving waar we zaken kunnen doen omdat we willen, niet omdat het moet, moeten omdat er op het einde van de maand een bedragje op de rekening staat waarmee je dan wat vreten kan komen uw huur of maandelijkse schuld aan de bank kan betalen, uw belastingen en na aftrek van al deze leuke zaken heb je dan nog wat zakgeld over om eens een uitje te doen of een concertje. Niet te laat want maandag staat alweer te lonken.

 

Om even mee te gaan in uw hersenspinsels: een bankdirecteur gaat graag werken. Inderdaad. Verzekeringshaaien ook. Politici ook.

 

Iemand die bij een Quick of Macdo werkt daarentegen....of aan de band staat. Of rondtuffen voor een pakjesdienst. Of ergens op een kantoortje dossiertjes beheren.

 

Wat heb jij trouwens tegen technologie en de daaruitvoortvloeiende automatisatie?

 

http://www.zerohedge.com/news/2014-01-12/meet-smart-restaurant-minimum-wage-crushing-burger-flipping-robot

 

Kijk, zoiets zou men direkt moeten implementeren op grote schaal.  En drones aanwenden om voedsel rond te sturen ipv ze uit te rusten met camera's om nummerplaten te registreren.

Link naar reactie

Het is wel heel erg neo-liberaal om naar een verregaande efficiëntie te streven, en iedereen zijn eigen plan te laten trekken. 

In Ikea kan je nu zelf je shit scannen aan de kassa. Ik neem die rij principiëel niet, omdat de m/v aan de kassa altijd vriendelijk goeiedag zegt, en dat schermpje niet. Dat is geen nutteloos werk. Iemand heeft daar een broodwinning aan, en ik heb daar respect voor. Je zou toch niet willen dat de aandeelhouders van Barco (van die schermpjes) geld verdienen terwijl eenvoudige kassiers(ters) ontslagen worden om de winst van Ikea te maximaliseren?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 months later...
Gast Kameraad Mauser

Het is wel heel erg neo-liberaal om naar een verregaande efficiëntie te streven, en iedereen zijn eigen plan te laten trekken. 

In Ikea kan je nu zelf je shit scannen aan de kassa. Ik neem die rij principiëel niet, omdat de m/v aan de kassa altijd vriendelijk goeiedag zegt, en dat schermpje niet. Dat is geen nutteloos werk. Iemand heeft daar een broodwinning aan, en ik heb daar respect voor. Je zou toch niet willen dat de aandeelhouders van Barco (van die schermpjes) geld verdienen terwijl eenvoudige kassiers(ters) ontslagen worden om de winst van Ikea te maximaliseren?

Wat een drogargument. Alsof die kassier(ster) niks ander kan doen? Net alsof de kassiers(ters) dankbaar op hun knieën zouden moeten vallen omdat Barco hen een doel in het leven heeft gegeven: 8 uur op een stoel zitten en artikelen voor een laser houden. :e009:

 

Zo kun je ook afkomen met zever als: we gaan geen auto's meer construeren want anders nemen we het werk af van diegene die lasten dragen...te gek voor woorden.

 

Gelukkig ben je niet iemand die ambities heeft om wat te gaan doen in de politiek...

 

Dayum... :e010:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...