Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

62937_s0.jpg

 

Batman - Heart of Hush : Laat ik eerlijk zijn. Ik vind dit zeker niet slecht, maar ook zeker niet het fantastische verhaal waarvoor het overal op het net voor wordt omschreven. Tommy en Bruce hebben een verleden, dat wisten we al lang. Voor mij is dit gewoonweg een matig Batman-verhaal met flashbacks uit Bruce zijn verleden, niets meer.

 

5141027.jpg12110_900x1350.jpgSuperman_New_Krypton_Volume_3_Graphic_Novel_Cover.jpg320px-Superman_New_Krypton_Volume_4_Graphic_Novel_Cover.jpg

 

Superman - New Krypton vol. 1, 2, 3 & 4: Een entertainende saga over de Kryptonians die uit de fles van Brainiac zijn gekomen. Volledig Kandor werd indertijd door de schurk van de oorspronkelijke planeet Krypton gestolen. Nu zijn al deze aliens vrij en proberen ze een nieuw leven te creëren. Aangezien dat op Aarde aanvankelijk niet lukt, maken ze een volledig nieuwe planeet. Maar ook daar kennen ze geen rust...

Ik las dit zeer graag, maar wat me uitermate stoorde was dat er blijkbaar nog minireeksen en aanverwanten ontbreken om het verhaal echt volledig te maken. Dit wordt opgelost met "tussenteksten" maar toch stoorde het me wat.

 

1150857.jpg

 

Superman - War of the Supermen: Een jaar na de gebeurtenissen van New Krypton keert Superman terug naar de planeet waar Zod ondertussen bezig is aan zijn meesterplan. Veel kan je er niet over vertellen omdat het voornamelijk actie is. Het was vooral welkom omdat het een echt einde bevat, wat van bovenstaande saga zeker niet gezegd kan worden.

Link naar reactie

Ik heb van New Krypton alle tussenreeksen en bundels gelezen, en ik heb me daar uitermate mee geamuseerd.

Na GL en GLC, vond ik deze saga misschien wel de beste van DC, van de laatste jaren.

 

Volgorde en mijn mening over dat alles, vanaf hier : http://www.stripdata...p=443433#443433

En nog meer over de volgorde : http://www.stripdatabank.be/stripforum/viewtopic.php?p=447448#447448

 

De enige die'k niet las was die Superboy trade. Ik vond niet dat ik iets miste.

Link naar reactie

Ik heb van New Krypton alle tussenreeksen en bundels gelezen, en ik heb me daar uitermate mee geamuseerd.

Na GL en GLC, vond ik deze saga misschien wel de beste van DC, van de laatste jaren.

 

Volgorde en mijn mening over dat alles, vanaf hier : http://www.stripdata...p=443433#443433

En nog meer over de volgorde : http://www.stripdata...p=447448#447448

 

De enige die'k niet las was die Superboy trade. Ik vond niet dat ik iets miste.

 

Merci voor die chronologie, maar nu heb ik wel plots veel minder zin om dat te gaan lezen.

Niet 4 volumes maar 8. Waarom nummeren ze die dan niet van 1 tot 8? Vroeger had ik daar veel meer

geduld voor, maar ik snap nu maar wat goed dat gilles het noorden kwijt was. Gilles, je moet gewoon nog

4 boeken (als je Brainiac meetelt) oppikken. Niks aan, toch?

Link naar reactie

Met 8 heb je nog veel te weinig ! :)

 

De enige die je eigenlijk kan overslaan zijn de Superboy (ik las m niet), de Mon-el en de Flamebird And Nightwing boeken. Al de andere, dus ook de Supergirl boeken, bevatten heel belangrijke informatie.

 

En Last Stand of New Krypton vols 1 en 2 zijn toch belangrijk, voor je War of the Supermen leest.

 

ja...

Ik ben steeds meer van DC gaan houden. De speciale sfeer, het groteske avontuur...

Marvel, met hun 4 slaapverwekkende Aaron Wolverines in één trade van 17 dollar, nee, dat is gedaan. ;)

Link naar reactie

Saucer Country vol 1 door Cornell & Kelly.

Ik verwachtte er redelijk veel van, maar voor mij viel het een beetje door de mand.

De personages doen me niet echt veel, krijgen niet erg de kans (en nooit nu, want de reeks loopt nog een 10tal nummers na het einde van deze bundel) om hun persoonlijkheid te laten zien en ergste van al: dit is bij het zwakste tekenwerk van Ryan Kelly ooit. Meer dan eens dacht ik een ander personage te lezen dan wie er op de pagina stond, omdat de gezichten zo erg op elkaar geleken.

Dan zijn er bovendien een paar personages die net een beetje te "kooky for kooky's sake" zijn, maar dat lijkt naar het einde van deze bundel wel te beteren.

Het laatste verhaaltje 'a field guide to flying saucers' bevalt me dan weer veel meer, en moet zeker regelmatig terugkomen.

Het onderwerp zint me wel redelijk, en de kijk op UFO-lore is zeker ook interessant, dus ondanks mijn eerste slechte indruk, durf ik misschien toch een 2e volume proberen. Ik vrees wel een beetje voor de resolutie van het mysterie, dat wellicht weer te snel en incoherent zal moeten afgehandeld worden.

Link naar reactie

Naar het einde toe van Promethea zit er een stijlbreuk in de comics, hoewel ik de redenering van de meer realistische stijl wel begrijp vond ik die echt niet mooi, nuja, het was al niet even slecht als het gebruik van foto's zoals in eerder in het verhaal maar toch.

Wat ik me afvraag, zijn de comics van Tom Strong ook de moeite en ik veronderstel dat dit vóór Promethea afspeelt?

Link naar reactie

Ah oei, het is dan een compleet andere Tom Strong? Want naar het einde toe van Promethea komt er een zekere Tom Strong in voor

 

Da's dezelfde. Maar de algemene stijl van Tom Strong is totaal anders dan Promethea. TS is veel meer klassieke Superman/Tarzan. Ik vond de eerste 8 à 12 goed, maar daarna kon het me niet echt enorm boeien. Het laatste deel van TS is wel een soort epiloog van Promethea, als ik het me goed herinner. #37 of iets dergelijks.

Heb je Top 10 al gelezen, want da's goed comicken, dadde.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik las daarnet A Man Called Hawken uit.

 

5420725-a-man-named-hawken-tp.jpg

 

Door levende legende & all-time soft-spotter Tim Truman (waarmee ik bedoel, ook al doet hij niet altijd precies wat ik wil (zie Conan) toch zal ik zijn werk elke keer opnieuw uitproberen) en zijn zoon Ben Truman.

Van Ben had ik op een samenwerking op een Conan kortverhaaltje na, niks gelezen, en ik vreesde lichtelijk voor nepotisme & beginnersproblemen. Ik kan met blijdschap melden dat dit niet te vergelijken is met toen de zoon van Hermann zich met zijn strips kwam moeien :e012::e007:

Hawken is een regelrechte, onherroepelijk ter helle opgeschreven klootzak die voor zijn eigen wandaden en die van anderen wraak zoekt.

 

He rides the Camino de Muerte on a blind mule.

 

Lelijk, oud, vreselijk karakter en hoegenaamd niet sympathiek, maar wel superleutig om over te lezen.

Ook al wil dit (zoals alle boeken tegenwoordig zeker?) terugkomen voor meer na de eerste 6 nummers in deze bundel, toch is dit een balls-to-the-wall, double barrel, in your face revenge/horror verhaal, met net genoeg weirdness om me naar Vertigo Jonah Hex te doen verlangen, met bij de beste zwart/wit Truman art in zijn carriere (heel leuke wash en schaduweffecten). Je moet natuurlijk wel accepteren dat iedereen die Truman tekent ook lelijk is. Of hij dat nu zo bedoelt of niet anders kan, daar heb ik nooit echt een antwoord op gevonden, maar ik vind hem uiterst interessant.

Met werk als Scout, Hawkworld, Spider, Grimjack en vooral Jonah Hex en Lone Ranger & Tonto (beiden met Joe Lansdale) heeft hij een plek in mijn kast veroverd. Ook al ben ik niet even onder de indruk van zijn werk op Conan, spreekt de rest van zijn output boekdelen over zijn talent.

Link naar reactie

Gisteren gelezen :

 

100-bullets-vol-13-wilt-tp-558-p%5Bekm%5 MAY110226_m.jpg

 

- Het eind van '100 Bullets'. Ik hou van de reeks maar het wordt de lezer vaak te moeilijk gemaakt door een teveel aan personages (die vaak van kamp veranderen) en verhaallijnen. Het werd me soms wat te veel maar toch bleef ik gefascineerd verder lezen tot een abrupt maar bevredigend einde. Het tekenwerk van Risso is hemels.

 

- De laatste one-shots van Jonah Hex pre-New52.

Over de eerste bundel was ik zeer enthousiast. Dat enthousiasme werd minder. Het werd nooit slecht maar het was zelden memorabel. In de laatste bundel sprong vooral de door Jeff Lemire getekende #69 er uit.

Ik deel je mening over beide boeken volledig. Ik hield het voor bekeken rond 50. Wellicht houd ik mijn bundels zelfs niet. Palmiotti & Gray blijf ik wel interessant vinden en ik koop hun materiaal regelmatig, maar Jonah Hex miste een 'whoa!' op regelmatige basis.

100 Bullets: Azz kan zijn personages ook allemaal veel te vindingrijk doen praten (en in veel te bedekte termen over bepaalde van de mysteries) maar Rissos art kan je niet negeren. Ik moet die reeks toch nog maar eens aanpakken.

Link naar reactie

Ik deel je mening over beide boeken volledig. Ik hield het voor bekeken rond 50. Wellicht houd ik mijn bundels zelfs niet. Palmiotti & Gray blijf ik wel interessant vinden en ik koop hun materiaal regelmatig, maar Jonah Hex miste een 'whoa!' op regelmatige basis.

100 Bullets: Azz kan zijn personages ook allemaal veel te vindingrijk doen praten (en in veel te bedekte termen over bepaalde van de mysteries) maar Rissos art kan je niet negeren. Ik moet die reeks toch nog maar eens aanpakken.

Ik ben met Hex ook ergens rond de 50 gestopt, en na die OGN die werkelijk nergens op trok. De eerste Hex bundels heb ik zeer graag gelezen, maar na een stuk of 5 à 6 moest ik me verplichten om er aan te beginnen. Nooit een goed teken. ;)

Zijn al een hele tijd verkocht. Palmiotti & Gray begin ik net als bijv. Aaron, ferm overroepen te vinden.

Link naar reactie

Aaron vind ik geregeld geniaal.

Een van de grappigste en origineelste comics die ik ooit gelezen heb is Wolverine and the X-Men deeltje 17.

Gaat over Doop en kan apart gelezen worden.

Die reeks wordt trouwens steeds beter. De vierde bundel is echt super.(de derde bundel vond ik minder goed)

Wat daarna komt heb ik in losse deeltjes. Die serie is voor mij van het beste wat momenteel te krijgen is.

Heeft er iemand de Hulk al gelezen van Aaron? Ik zie dat er veel verschillende tekenaars aan werken en het is niet altijd naar mijn smaak getekend..Het schrikt mij een beetje af...

Link naar reactie

Ik hoop echt dat de reeks weer beter wordt. Vol. 1 van zijn Wolverine & The X-men vond ik zeer goed. Vol. 2 echter, vond ik te kinderachtig voor woorden. ;)
Maar ik heb 3, 4 en 5 al in pre-order staan, dus ik zal ze blijven lezen. :)

 

Ik heb Aaron nog maar twee keer geniaal gevonden, en het was twee keer bij Vertigo. Bij Marvel vind ik 'm echt op automatische piloot schrijven. Zoals een vriend van me zei in de winkel : hij voegt niks toe aan de personages, aan het Marvel U. Je voelt niet dat het Aaron is die schrijft. euh...

Link naar reactie

Aaron vind ik geregeld geniaal.

Een van de grappigste en origineelste comics die ik ooit gelezen heb is Wolverine and the X-Men deeltje 17.

Gaat over Doop en kan apart gelezen worden.

Die reeks wordt trouwens steeds beter. De vierde bundel is echt super.(de derde bundel vond ik minder goed)

Wat daarna komt heb ik in losse deeltjes. Die serie is voor mij van het beste wat momenteel te krijgen is.

Heeft er iemand de Hulk al gelezen van Aaron? Ik zie dat er veel verschillende tekenaars aan werken en het is niet altijd naar mijn smaak getekend..Het schrikt mij een beetje af...

't Is precies iets dat door de meeste niet echt bekeken is (de perikelen met Silvestri en zijn vervangingen zullen ook wel niet geholpen hebben). Ik hoorde dat het wel nog interessant is, maar eerder abrupt afgebroken.

Heb je Wolverine van Aaron gelezen? Spock zal wel snel komen vertellen hoe slecht het is, maar ik heb me er goed mee geamuseerd. Vooral het onderdeel na zijn aftocht in de hel en de gevolgen daarvan vond ik goed. Helaas ook erg wisselvallig tekenwerk tegen dan.

 

En nu we 't daarover hebben: Marvel geeft Wolverine by Hama & Silvestri uit, bizar genoeg met Jungle Adventure en Blood Lust. Op zich geen probleem, want beide zijn toffe throwback-verhalen en al veel te lang out of print, maar dat hadden ze wel even goed in een andere bundel met nog een one-shot of 2 kunnen voegen.

Hoe dan ook, De moeite tot uiterst goed. Afhankelijk van hoe selectief ze zijn (der zitten wat filler-crap nummers tussen) kan dat een bijzonder schone collectie zijn, zeker tot en met Adam Kubert ergens rond #100. Nadien... Veel zwakker materiaal, maar tis zeker een goed teken dat ze dit herdrukken.

Link naar reactie

Zijn afdaling in de hel vond ik niet zo denderend. Maar de twee trades die daarop volgden konden er mee door.

Maar wat daarna kwam, dat was te slecht voor woorden (Goodbye Chinatown en Back in Japan, dacht ik).

Ook Rot van Bunn trekt op niks. Deze drie heb ik al verkocht, maar de Hell trilogie heb ik nog. En Wolverine & the X-men heb ik ook nog. :)

Link naar reactie

Zijn afdaling in de hel vond ik niet zo denderend. Maar de twee trades die daarop volgden konden er mee door.

Maar wat daarna kwam, dat was te slecht voor woorden (Goodbye Chinatown en Back in Japan, dacht ik).

Ook Rot van Bunn trekt op niks. Deze drie heb ik al verkocht, maar de Hell trilogie heb ik nog. En Wolverine & the X-men heb ik ook nog. :)

Wolverine by Hama & Silvestriiiiiiii? Zeker als je de huidige portrayal van Logan zat bent...

Link naar reactie

Ik ben bezig met Scalped en Thor: God of thunder; Great Comics! 

Verder heb niets van Jason Aaron gelezen maar hoor veel goede verhalen over Wolverine and the X-Men en Punisher Max.

Link naar reactie

Ik ben bezig met Scalped en Thor: God of thunder; Great Comics! 

Verder heb niets van Jason Aaron gelezen maar hoor veel goede verhalen over Wolverine and the X-Men en Punisher Max.

Punisher Max door Aaron vond ik een waardige sequel van de Ennis Punisher Max (maar die is wellicht nog steeds beter). Ik ben nooit fan geweest van Dillon op Punisher (of superhero-styled comics in't algemeen), vooral omdat het zijn beperkingen teveel in de verf zet, maar hij kan wel een verhaaltje aanschouwelijk maken.

Link naar reactie

Te donker voor je? Ik kan er inkomen eh!

Sorry, maar behalve Weapon X, was Aarons Wolverine gewoon ondermaats.

Koen : Wolverine & The X-men vol. 2 vond ik te kinderachtig voor woorden. Hopelijk is het vervolg weer van het niveau van vol. 1.

En de nieuwe Hellfire Club is een lachertje vergeleken met de vorige.

Link naar reactie

 

Zoals Donnie ooit eens verklaarde :

Maky, he's a stickler for Wolverine...

;)

Proud of it, chump. Ook al zijn er limieten hoor. Ik denk bijvoorbeeld dat ik 'Dark' Wolverine van me zal afzetten, net als die abominabele Origins reeks, en de Loeb drek, en misschien wel die voorlopers van Origins, Origins & Endings, net na de Millar-run. Dat brengt misschien genoeg op om die nieuwe collecties te financieren.

Wolverine, hij is niet wat hij geweest is. (vrij vertaald naar zijn eigen catchphrase :e007: )

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...