Ga naar inhoud

Beste Belgische Strip - 2De Ronde


nobody

  

76 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vindt u de beste Belgische strip ? (2de ronde, 5 titels blijven over)

    • De Chninkel (zwart-wit) (had 8 stemmen)
      12
    • De boogschutters - Thorgal 9 (had 8 stemmen)
      15
    • QRN op Bretzelburg - Robbedoes en Kwabbernoot 18 (had 8 stemmen)
      22
    • De dorpsgek van Schoonvergeten (zwart-wit) (had 7 stemmen)
      21
    • De Kiekeboes 26: Album 26 (had 6 stemmen en won dat ander wedstrijdje)
      6


Recommended Posts

Zegt je niets omdat je 't niet goed vindt, of zegt je niets omdat je het niet kent ?

In't tweede geval zou ik toch aanraden 'm eens te lezen. 

De dorpsgek (en dan bedoel ik de z/w versie) is echt een topstrip, zowel grafisch als qua verhaal.

 

In't andere geval... jammer :)

Ik ken het niet, maar ik beloof bij deze plechtig dat ik het boek in zal kijken wanneer ik deze tegenkom.

Link naar reactie

Om eerlijk te zijn heb ik nooit de hypoe rond QRN van Rob&Kwab begrepen...  Voor mij is De gorilla en Pas op Kwab beter

 

Voor mij is QRN ook niet de beste Franquin. Maar dat de beste Belgische strip er een van Franquin moet zijn, staat voor mij niet ter discussie, het is eigenlijk alleen de vraag welke. 

Link naar reactie

Maar zoals het er nu voor staat, dan kan het eigenlijk maar tussen twee strips meer gaan :P

Wel, dat is nu net waarom het volgens mij een stuk interessanter is om voor drie te gaan. De Chninkel en De Boogschutters zitten volgens mij voor een stuk in dezelfde vijver te vissen, die concurrentie elimineren zou de finale een stuk spannender maken. 't Is geen voetbal dat je er maar twee op een veld kunt zetten, he. :)

Link naar reactie

Das wel een linke boel. Al 2 weken 20-17 en dan plots 20-20. Wie heeft hier zijn mémé en pépé laten stemmen ;)

ps als er toch een nieuwe stemming komt zou ik het tussen Schoonvergeten, Robbedoes en Thorgal of Chninkel laten gaan, niet de strips, want bv QRN is duidelijk niet de beste van Franquin.

 

 

... De Chninkel en De Boogschutters zitten volgens mij voor een stuk in dezelfde vijver te vissen, .... :)

Neen begot. Voor De Boogschutters zou ik kunnen stemmen, maar voor De Chninkel in geen duizend jaar :e002:

Link naar reactie

QRN is zonder twijfel de beste Robbedoes. Ik kies toch voor de Dorpsgek omdat ik dit, bij de uitgifte, een veel origineler verhaal vond dan de Robbedoes.

Qua tekeningen prefereer ik Franquin boven Comes. ( Al zijn ze lastig met elkaar te vergelijken)

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Wie waagt het... eerste een rondje "Beste Robbedoes en Kwabbernoot" en "Beste Van Hamme-Rosinski", :e007:

 

Neenee, al die twijfel doet me besluiten dat de Dorpsgek een veel stabielere keuze is, en dus winnaar, :cheerf2:

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...