Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
IvoVWS

Overzicht scripts - Ivo VWS

Recommended Posts

Dat wordt maar een klein scriptje, zei ik tegen mezelf.
Een kort verhaaltje, zei ik tegen mezelf.

Snel klaar, zei ik tegen mezelf.

En dan doe ik dit.

A_Reason_To_Be2.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht

Merci! Nu, dat is nog maar de "bèta"-versie van het script. Nu komt het nalezen, aanpassen, schrappen, nog eens nalezen, nog eens aanpassen, schrappen, weer eens nalezen...

En daarna ga ik het gewoon gratis weggeven samen met twee andere scripts. :e005:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Status-update: de laatste drie maanden of zo heb ik verder gewerkt aan een Engelstalige reeks van drie verhalen die ik bij gebrek aan een beter idee "Soul Apps" genoemd heb. De naam, verwijzend naar onze menselijke zieltjes en hedendaagse technologie, is een mix tussen Faust en Black Mirror. Lucifer en technologie die de menselijkheid naar hun hand zetten. Momenteel is er één verhaal volledig klaar genaamd "Forget About It". De rest moet nog geredigeerd worden. 
Helaas heb ik geen budget of tijd om deze als een eigen productie te publiceren dus wat doet een mens met een connectie dan? Hij zet ze online en deelt mee dat wie goesting heeft om ermee aan de slag te gaan, gewoon de boel downloaden moet van de website.

Veel plezier ermee!

Me_new_Script_memekopie_scaled.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nieuw script online: "Good Vibes, Good Vibe$". Opnieuw, ik heb geen tijd of budget om er iets mee te doen maar iedereen mag het lezen en gebruiken als leermiddel/oefenmateriaal...

Ik heb ooit een halve encyclopedie geschreven over de boodschap achter het verhaal

If there is anything that I want you to think about, it’s sincerity. 

Here is how I see in; the things that upset you define you just as much as the things that you love, they confirm and even strengthen each other. Your anger has just as much reason to exist as your love under the condition that both are sincere and radical (as in they come deep within you). I believe that there are no negative emotions, only negative actions.

[...]There is an overemphasis in the media on happiness that, in my opinion, is harmful. Commercials are bombarding us with products that supposedly make us younger, healthier, successful and happier. [...]

I get the psychology and the purpose behind it. Happiness give the client a warm, fuzzy feeling and a happy client is more likely to spend money. [...]But thanks to smartphones and the attention economy, those “projections of happiness“ become omnipresent and that is not healthy for the human mind.

And that is also the message behind “Good Vibes, Good Vibe$“. To ask the question again, is there an autobiographical aspect to this story? Yes, there is.

EDIT: het derde verhaal komt er aan maar pas binnen een maand. Het is nogal een lang script.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb net heel vluchtig je script bekeken. Klopt het dat het verhaal geen tekst heeft? Afgezien van de SFX geluiden dan.

Trouwens, je zou het ook als een novella kunnen schrijven en dan met hier en daar illustraties. Budget technisch zou dit misschien beter aansluiten. Scheelt met het inhuren van een tekenaar voor 23 comic pagina's.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, SouthEast Comics said:

Ik heb net heel vluchtig je script bekeken. Klopt het dat het verhaal geen tekst heeft? Afgezien van de SFX geluiden dan.

Klopt volledig! Geen idee waar ik dat idee opgepikt heb maar het paste bij de sfeer van dit verhaal en de minimalistische aanpak ervan (één personage, één locatie, één smartphone, één mueslireep en één knoert van een depressie). 

1 hour ago, SouthEast Comics said:

Trouwens, je zou het ook als een novella kunnen schrijven en dan met hier en daar illustraties. Budget technisch zou dit misschien beter aansluiten. Scheelt met het inhuren van een tekenaar voor 23 comic pagina's.

Ik apprecieer het idee dat je aanreikt, het is goed bedoeld maar persoonlijk zou ik liever naar Planckendael trekken om daar in tutu gorillakak te gaan scheppen.

Een belangrijke reden waarom "Good Vibes, Good Vibe$" zo goed is (is dat gorillakak dat ik ruik of eigen stoef?), is net omdat de lezer in het donker gehouden wordt. Waar het verhaal echt over gaat, is een beetje ontdoken aan het oog. 
Het verhaal gaat NIET over Ilja die thuis zit maar over de greep die de smartphone en THE APP over hem hebben en hem beletten om zichzelf uit te drukken omdat negatieve mensen niet zo leuk zijn voor de online adverteerders. Daarom heet het ook "Good Vibes, Good Vibe$". Tevens is dat de enige titel die mij niet elkaar doet krimpen van schaamte. (Soul Apps? The Unnamed?)

Verder was er maar één persoon die kortverhalen met illustraties maken kon: Maarten Toonder. Alle anderen die zich aan dat formaat vergrijpen, zijn striptekenaars zonder enig benul van "sequential art" en incompetente schrijvers. Het resultaat is dan ook steevast bladverspillende "wank" van de ergste soort. 

Maar toch bedankt voor je input. :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

En het laatste en grootste script van de SOUL APPS-serie staat online!

Drie personages, allen op zoek naar een doel in een Orwelliaanse maatschappij, geraken betrokken bij rellen op het Ladeuze-plein.
Dat is zo'n beetje wat er gebeurt maar ik heb de neiging om een diepere betekenis in het verhaal te steken en dat is nu niet anders.

Het is een pak groter uitgevallen dan ik verwacht had maar ik ben blij dat het personage JON-JON (ik ben echt niet goed met namen) eindelijk een volwaardige rol gekregen heeft. Tot nu was hij altijd maar een wat schimmige figuur. 
Ook een personage waarover ik best wel tevreden ben, is "The Dirtbag" oftewel de pedo. Geïnspireerd door Lars Von Trier's "Nymphomaniac" heb ik hem NIET geportretteerd als een amoreel roofdier maar een met schuldgevoelens overladen schlemiel. 

Op aanraden van een Facebook-contact ga ik nu "Forget About It" en "Good Vibes, Good Vibe$" vertalen naar het Frans om het te laten nalezen. Misschien komt er niets van maar wie niet waagt...

Ondertussen mag iedereen de scripts lezen. :e007:

finally_finishedkopie.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een nieuw seizoen, een nieuwe strip.

Charles Butler gaat het script van "A Reason To Be" tot een strip verwerken. Wanneer het eindresultaat klaar is, kan ik nog niet zeggen maar het zal heel zeker niet voor 2019 zijn. Hieronder is alvast een teaser.

Wie mij wil steunen of in de toekomst meer en betere strips wil lezen, kan dit via BuyMeACoffee

Preview.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

"Apocalyps" ingestuurd voor de Plastieken Plunk en uiteindelijk niet genomineerd

Een tegenslag kan gebeuren, je bent niet altijd de beste maar ik vraag me dan wel af, wat hebben die verhalen dat "Apocalyps" NIET heeft? 
Het artwork van Falco is erg mooi, we hebben een tempo gevonden dat bij het nummer paste, de uitwerking was mooi dus waar ging het dan mis?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kan het niet zo goed in woorden uitbrengen, maar als ik zo naar de genomineerden van de afgelopen jaren kijk (Plastieken Plunk), zie ik toch wel overeenkomsten.

1) Naar mijn mening wordt er dezelfde soort strips uitgekozen.

2) Alhoewel ik hier niet helemaal zeker van ben, maar volgens mij zie ik ook geregeld dezelfde namen in de jaarlijkse lijst terugkeren.

Dus het heeft echt niets met jouw strip te maken. Die zit prima in elkaar, ook de tekeningen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 19/10/2018 om 18:10, IvoVWS zei:

"Apocalyps" ingestuurd voor de Plastieken Plunk en uiteindelijk niet genomineerd

Een tegenslag kan gebeuren, je bent niet altijd de beste maar ik vraag me dan wel af, wat hebben die verhalen dat "Apocalyps" NIET heeft? 
Het artwork van Falco is erg mooi, we hebben een tempo gevonden dat bij het nummer paste, de uitwerking was mooi dus waar ging het dan mis?

Jamaar, heb je wel genetwerkt? :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minutes ago, Kristof Berte said:

Jamaar, heb je wel genetwerkt? :)

Euh... 

On 10/19/2018 at 6:32 PM, SouthEast Comics said:

Ik kan het niet zo goed in woorden uitbrengen, maar als ik zo naar de genomineerden van de afgelopen jaren kijk (Plastieken Plunk), zie ik toch wel overeenkomsten.

1) Naar mijn mening wordt er dezelfde soort strips uitgekozen.

2) Alhoewel ik hier niet helemaal zeker van ben, maar volgens mij zie ik ook geregeld dezelfde namen in de jaarlijkse lijst terugkeren.

Dus het heeft echt niets met jouw strip te maken. Die zit prima in elkaar, ook de tekeningen.

Merci. Het doet wel deugd dat de reacties goed zijn en dat ondertussen toch zo'n 400 mensen hun weg naar de strip gevonden hebben... :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vroeger werd wel wat geopperd dat De Plastieken Plunk een bepaald type strip er uitkoos.  Er is daar nog een heel topic over geweest op de getekende reep.

Ik vind wel dat de laatste 2 jaar ook andere 'leesbare' strips genomineerd worden. Dus het oude argument van dezelfde soort strips vind ik niet meer opgaan.

Ik deed dit jaar voor de derde of vierde keer mee en ben er nog nooit bij geweest. 

Dat is wel zuur maar dat is nu eenmaal een wedstrijd met een jury.  Je kan niet akkoord gaan maar je kan er niks aan doen.

Ik heb een vorige keer wat feedback gevraagd aan Peter en heb een duidelijke uitleg gekregen waar ik me ook in kon vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, feli zei:

Ik heb een vorige keer wat feedback gevraagd aan Peter en heb een duidelijke uitleg gekregen waar ik me ook in kon vinden.

Dat moet er inderdaad wel bij vermeld worden. Ik ben ook niet van alle inzendingen fan, maar alles wordt echt wel in eer en geweten samengesteld. En beargumenteerd. Peter Moerenhout doet dat zeer correct.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@Kristof Berte en @feli,  de goede intenties van Peter Moerenhout staan buiten kijf. Hij probeert het beste te maken met de weinige middelen die hij heeft en hij heeft me in het verleden ook altijd zeer correct behandeld. Geen slecht woord over hem. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat insinueerde ik zeker niet.  Peter is inderdaad altijd zeer correct.

Ik gaf enkel mee dat, indien je er niet aan uitraakt waarom je niet geselecteerd bent, je altijd wat feedback bij hem kan vragen.

Jammer dat er maar 1 stripwedstrijd in Vlaanderen bestaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen