Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Van Ditmar Strips

STRIP , een nieuw maandelijks stripmagazine

Recommended Posts

17 uren geleden, Daan zei:

Volgens mij heb jij meer verstand van Japans dan van Engels...

それはそうですね😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 uren geleden, Tom B zei:

Strip wordt in het engels wel degelijk ook gebruikt in de betekenis van beeldverhalen.

Comic is dus enkel Amerikaans... die zaken durf ik misschien wel eens verwisselen. Ik haal mijn Brits enkel uit de boeken die ik lees en daarin gaat het nooit over strips, eerder over trollen die bij de Nachtwacht willen en zo.

Maar geef toe, de link met het werkwoord is snel gelegd. De cover die @Vittorio aangeeft windt er zelfs weinig doekjes rond 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Tanuki zei:

Comic is dus enkel Amerikaans... die zaken durf ik misschien wel eens verwisselen. Ik haal mijn Brits enkel uit de boeken die ik lees en daarin gaat het nooit over strips, eerder over trollen die bij de Nachtwacht willen en zo.

Maar geef toe, de link met het werkwoord is snel gelegd. De cover die @Vittorio aangeeft windt er zelfs weinig doekjes rond 😉

Neen, Amerikanen gebruiken ook het woord strip. Meestal om het onderscheid te maken tussen krantenstripjes (strips) en de rest (comics).

Strip is letterlijk het Engelse woord voor strook. In het Nederlands bestaat het woord nog maar 110 jaar, we hebben het uit het Engels overgenomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Tom B zei:

Neen, Amerikanen gebruiken ook het woord strip. Meestal om het onderscheid te maken tussen krantenstripjes (strips) en de rest (comics).

Strip is letterlijk het Engelse woord voor strook. In het Nederlands bestaat het woord nog maar 110 jaar, we hebben het uit het Engels overgenomen.

BD is ook een letterlijke vertaling van strip of newspaper strip.

Deel dit bericht

Link naar bericht
41 minuten geleden, Tom B zei:

In het Nederlands bestaat het woord nog maar 110 jaar, we hebben het uit het Engels overgenomen.

Dat moet ergens in 1888 geweest zijn. toen ook HLN voor het eerst verscheen... Vertel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, Vittorio zei:

Dat moet ergens in 1888 geweest zijn. toen ook HLN voor het eerst verscheen... Vertel!

Ik vergis me... 1908...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zou dat eerste STRIP nummer nu echt helemaal gedrukt zijn en daarna helemaal vernietigd??? Of is dit een marketing-stunt om wat reuring te creëren plus naamsbekendheid? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
52 minuten geleden, eriktex zei:

Zou dat eerste STRIP nummer nu echt helemaal gedrukt zijn en daarna helemaal vernietigd??? Of is dit een marketing-stunt om wat reuring te creëren plus naamsbekendheid? 

Volgens Van Ditmar hier hebben de persen twee achtereenvolgende dagen gedraaid, 14 en 15 november. Maar de 14e was men al somber over de distributie. Ik kan me goed voorstellen dat de stekker er toen al voortijdig uitgetrokken is. Als marketingstunt lijkt het me erg bedenkelijk, de naam van je product is meteen gekoppeld aan een 'probleem'. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Ambreville zei:

BD is ook een letterlijke vertaling van strip of newspaper strip.

van 'getekende strip' om precies te zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Tuizentfloot zei:

Het heeft eventjes geduurd, maar het blad is eindelijk verschenen !

image.thumb.png.b4944b1fec3e6b9a4874f333fa3e7388.png

Oh, ze hebben de 'begaafde Vlaamse tekenaar van beeldverhalen Karel Bouman' (= Boumans) gecontracteerd, met De Avonturen van Olivier. Blad kan nu al niet meer stuk :cheerf2:

11.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is jandorie een voorloper van Kiekeboe!!! Kiekeboe en Konstantinopel lopen er allebei al in rond!!! Daar heeft Merho dus de mosterd gehaald!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen