Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Puberaaltje

FACTS 2019

Recommended Posts

Op 13/3/2019 om 10:02, Bojangles zei:

Arthur Addams??  hopelijk haalt DCC Utrecht deze naam ook naar NL :)

en dan wordt er gezegd dat er teveel overlap is tussen DCC en FACTS ūüôā

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 13/3/2019 om 11:56, boomvavavoom zei:

en... nemen ze prints of sketchbooks ofzo meeÔĽŅ?

normaalgezien hebben ze dit wel bij, maar ik zal het eens navragen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 uren geleden, Ambreville zei:

Maar hij gaat toch tekenen? Laat iets weten. Helpt een Vip Ticket in die rijen?

Idem voor Joyce Chin & Howard ChaykiÔĽŅn :)ÔĽŅÔĽŅ

Howard Chaykin zijn info staat al op de site.

Voorlopig krijgen we de info van Arthur Adams (& zijn vrouw Joyce Chin) niet vast, maar hij stelt altijd een lijst op. Al weet ik niet of hij deze chronologisch afwerkt of er lukraak uit kiest. Maar weet dat hij sowieso geen goedkope artiest is en je toch wel ettelijke 100'en euro's zal moeten voorzien als hij voor jou een commissie zal maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb Alexandre Morellon ooit ontmoet in Angouléme en een mooie dedie van hem gekregen. 

Hij is een leerling geweest van Shovel vertelde hij en komt inderdaad van hetzelfde eiland als Shovel komt. 

Er is veel teken talent op dat eiland. Komt Shovel als leermeester wellicht ook mee ? ‚ėļÔłŹ

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, shakeitupguy zei:

We zijn ook heel blij met de komst met de volgende striptekenaar die behalve een passage in Angoulême nog niet eerder in onze contreien heeft komen signeren.

Alexandre Morellon komt speciaal van het eiland La R√©union naar Belgie voor de promotie van het verschijnen van zijn reeks Castan in het Nederlands door uitgeverij Microbe.¬†Zijn vrouw Abiga√Įl Morellon vergezelt hem en zal de gemaakte tekeningen inkleuren.

Er zal een speciaal gelimiteerd verzamelpakket (HC) met sleeve - 3 delen + plaats voor deel 4 worden aangeboden. 

Daar dit een heel gelimiteerde editie wordt (waar ook voor kan ingeschreven worden bij de normale stripwinkelier) weten we niet over hoeveel exemplaren we gaan beschikken maar kans is groot dat het niet voor iedereen zal zijn.ÔĽŅ

Aangezien ik pas zondag ga even de vraag of er dan op zondag nog wel 'losse' albums voor handen zullen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

MIsschien kunnen ze een paar van die pakketten met drie delen splitsen zodat ze er wel voor iedere geinteresseerde een hebben? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 13/3/2019 om 11:56, boomvavavoom zei:

en... nemen ze prints of sketchbooks ofzo mee?

4 uren geleden, devilcreator zei:

normaalgezien hebben ze dit wel bij, maar ik zal het eens navragen.

net antwoord gekregen. Ze zullen prints & sketchbooks bij  hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht

UNIEKE ILLUSTRATIE-MOGELIJKHEID
Kevin Eastman heeft een unieke illustratie getekend van de Teenage Mutant Ninja Turtles  op het Genste Gravensteen. Voor de handtekeningsessie van Kevin Eastman is enkel een zwart/wit afbeelding beschikbaar.

In samenwerking met Kevin Eastman wordt een kwaliteitsvolle sérigraphie gemaakt met de kleurenversie van de illustratie. Deze kwaliteitsvolle sérigraphie heeft een A3 formaat en wordt gedrukt op 250gr paper. Het wordt genummerd tot het nummer van de reservaties met een maximum van 50 stuks.

Omwille van de hoge productiekost is de prijs van deze¬†s√©rigraphie¬†50‚ā¨ (inclusief de handtekening). Een minimum van 15 reservaties is nodig om de druk hiervan te starten. Hebt u interesse in deze unieke¬†s√©rigraphie, stuur dan een email¬†naar¬†peter@theartistgallery.be met uw voornaam, familienaam en¬†Gsm-nummer. Na ontvangst van deze mail, wordt een mail met de¬†betaling gegevens¬†verzonden. De betaling moet ten laatste ontvangen zijn op 25 maart 2019.
Het is niet mogelijk een specifiek nummer te reserveren en alle reservaties moeten opgehaald worden op de beurs.
Verkoop is definitief na betaling. Indien u niet naar FACTS kan komen wordt geen terugbetaling voorzien. 

Een dezer gaan we de tekening ontvangen en dan plaats ik het hier. De eerste bestellingen zijn ondertussen al binnen gelopen. ūüėé

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een nieuwe vrijdag en een nieuwe lading tekenaars voor FACTS:

image.thumb.png.712b9d6de239b38957c61f3166ee18eb.png

@shakeitupguy had er al enkele aangekondigd maar hierbij de nog eens de namen:

• Julien Hugonnard-Bert: Doctor Who, Harry Potter, ...
  • Alexandre Morellon: Castan
  • Laurent Libessart: Alex, de jonge jaren
  • Francesco Barbieri: Disney, Warner Bros, Marvel, Looney Tunes, ...
  • Piero Ruggeri: comics of The Beatles, Michael Jackson, Jimi Hendrickx, ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 3/14/2019 at 4:34 PM, Tweetie said:

MIsschien kunnen ze een paar van die pakketten met drie delen splitsen zodat ze er wel voor iedere geinteresseerde een hebben? 

Probleem is dan dat iedereen deel 1 gaat kopen en 2 en 3 links gaan laten liggen.

Ik ben het in ieder geval aan het lobbyen met de uitgever om voldoende pakketten te bemachtigen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Goed nieuws. De definitieve tekening door Kevin Eastman is bijna af.

De verkoopvan de print gaat heel vlot waardoor er nog maar 10 exemplaren van de 50 kunnen besteld worden.

Niet aarzelen, uit de boodschap.

We krijgen heel wat aanvragen van buitenland voor deze serigraphie maar dit is dus enkel voor behouden aan de bezoekers voor de beurs.

IMG_3807.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 19/3/2019 om 11:28, shakeitupguy zei:

Probleem is dan dat iedereen deel 1 gaat kopen en 2 en 3 links gaan laten liggen.

Ik ben het in ieder geval aan het lobbyen met de uitgever om voldoende pakketten te bemachtigen.

Moet het 75‚ā¨ pakket gekocht worden voor een d√©die?

Of koppelkoop van de 3 HC's?

Is er voor BENJAMIN BLASCO-MARTINEZ ook een koppelverkoop van de 2 HC's?

Weet je al wat en hoeveel ‚ā¨¬†de speciale editie van¬†Arelate voor LAURENT SIEURAC wordt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, alexjodo zei:

Ik vrees dat er op dat moment nog geen losse hardcovers verschenen zijn.

Info op de site van De Poort:

Woensdag 27 maart 2019

Gelimiteerd verzamelpakket met box

Box cfr. De Slag/Berezina

1 box bevat HC deel 1 + HC deel 2 + HC deel 3 + plaats voor HC deel 4 die nog moet verschijnen

Enkel het aantal voorbestellingen wordt gemaakt

Geseald en genummerd

‚ā¨ 75,00

Woensdag 24 april 2019

Gelimiteerde hardcovers (los)

HC deel 1 - ‚ā¨ 19,95

HC deel 2 - ‚ā¨ 19,95

HC deel 3 - ‚ā¨ 19,95

Oplage zeer beperkt - 300 stuks per deel

Woensdag 26 juni 2019

Voordeelpakket softcover

Geseald

bevat SC deel 1 + SC deel 2 + SC deel 3

Enkel het aantal voorbestellingen wordt gemaakt

Geseald

‚ā¨ 21,95 i.p.v. ‚ā¨ 26,85

Woensdag 28 augustus 2019

Softcovers (los)

SC deel 1 - ‚ā¨ 8,95

SC deel 2 - ‚ā¨ 8,95

SC deel 3 - ‚ā¨ 8,95

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 hours ago, alexjodo said:

Weet je al wat en hoeveel ‚ā¨¬†de speciale editie van¬†Arelate voor LAURENT SIEURAC wordt?

Klopt wat Warson hierboven plaatste. Bedoeling is dat het als pakket verkocht wordt en word speciaal gemaakt om de serie te lanceren alsook hun aanwezigheid.  De dedi zal trouwens ook ingekleurd worden door de vrouw van de tekenaar (die deel 2 inkleurde). De uitgever moet iets terug verdiende voor de hele dure kost om het koppen vanuit La Réunion naar Vlaanderen te halen.

Omdat Castan een dure aankoop zal zijn, zullen we het houden bij 1 HC voor Benjamin Blasco ūüėé , net zoals 1 SC van Alix, jonge jaren voor Laurent Libessart.

Arelate voor LAURENT SIEURAC  :  geen idee. Ik vermoed dat DDB dit wel op zijn site zal plaatsen. Maar ik zal eens polsen bij hem op DDC. Alsook voor die van Henri Reculé.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bron Facebook Libessart - 18 maart 2019

Ik zal bij de FACTS in Gent zijn op zatedag 6 April om de nederlandse versie van "ALEX Origins" te signeren ! Rendez-vous le samedi 6 Avril prochain au FACTS à Gand pour la sortie de Alix Origines en néerlandais !

Hij is er dus maar 1 dag?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Arthur Adams & Joyce Chin zijn geannuleerd voor deze editie.

We kunnen niet veel zeggen alleen dat Joyce gisteren een hersenbloeding gekregen heeft toen ze toekwamen in Chicago voor C2E2: https://www.bleedingcool.com/2019/03/23/joyce-chin-chicago-hospital-arthur-adams-c2e2/

Ze zal de komende tijd meer dan voldoende rust nodig hebben en daarom cancellen ze hun appearances voor de komende weken.

Voor wie het niet weet: Arthur Adams is de man van Joyce Chin. En natuurlijk moet hij bij zijn vrouw zijn voor de nodige zorgen te kunnen geven.

In de eerste plaats wensen we haar veel beterschap.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De reservatielijst voor de Kevin Eastman Sérigraphe is volzet en we werken nu met een reservelijst.

Indien er nog een plaatsje zou vrijkomen dan wordt je gecontacteerd.

Indien je nog niet betaald zou hebben gelieve dit dan asap te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor het gelimiteerd pakket van Castan dat recht heeft tot 1 tekening van tekenaar Alexandre Morellon en inkleuring door zijn vrouw gaan we met een reservatielijst voor de forummers werken zodat hun exemplaar alvast gegarandeerd is.¬† ūüėé

Iedereen die naar FACTS komt, kan bij deze een pakket reserveren door gewoon een PM te sturen naar mij met je naam en de dag dat je komt. Het pakket wordt gereserveerd tot 11u van die dag. Uiteraard is dit 1 pakket per persoon en zelf af te halen op FACTS. Zie je er vanaf, graag 24u op voorhand melden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En een project waar ik naast FACTS voor mijn eigen uitgeverij de voorbije maanden aan bezig was is eindelijk offici√ęel bekendgemaakt:

https://facts.be/2019/03/25/facts-celebrates-lectrrs-20th-participation/

Lectrr zal dit jaar voor de 20ste keer aanwezig zijn op FACTS en omwille van deze verjaardag hebben we een speciaal boekje gemaakt.

Het bevat vele ontwerpen, tekeningen, ... die hij voor FACTS gemaakt heeft tijdens zijn lange carri√ęre. Vele daarvan zou je zelf nooit direct aan hem durven linken.¬†De kostprijs voor dit boekje is 20‚ā¨ en bevat 48 pagina's.

Lectrr zal zaterdag en tot zondagmiddag aanwezig zijn op FACTS om dit te signeren. (ter info: pic is low res)

image.thumb.png.0844cdd86ace1a6d266e22d2a00bf70e.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 uren geleden, devilcreator zei:

een project waar ik naast FACTS voor mijn eigen uitgeverij

je bent gewoon een uitgeverij gestart!! Hoe cool is da!?!?!?!?

Anyway, ik heb respect voor dit initiatief en zal er eentje komen ophalen! Ik ben benieuwd wat Lectrrr met mijn "theme" zal aanvangen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 3/22/2019 at 11:19 AM, alexjodo said:

Deze speciale editie van Arelate zou 40‚ā¨ kosten (zijn dus de 3 albums alsook print + sleeve)? Ik heb gevraagd heen te dure uitgave en denk dat hij daar wel ingeslaagd os.

Ondertussen komen de reservaties binnen. Ik ben nog aan het lkijken om iets speciaals te doen voor de forummers die het pakket reserveerden.

DDB Prijzen boeken.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat als je alle albums van Arelate al hebt? Hoe kan je dan een dedi bemachtigen bij Sieurac? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

zo werkt het niet :) Nooit gedaan.
In principe is het pakket jouw tekening-kaartje. Wellicht dat je kan onderhandelen voor eenzelfde prijs aan andere artikelen bij de uitgeverij?

Deel dit bericht

Link naar bericht
49 minuten geleden, Veto zei:

Wat als je alle albums van Arelate al hebt? Hoe kan je dan een dedi bemachtigen bij Sieurac? 

Vraag bij de uitgever om een paar andere DDB softcovers. Ik betwijfel dat die daarover moeilijk doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Tweetie zei:

Vraag bij de uitgever om een paar andere DDB softcovers. Ik betwijfel dat die daarover moeilijk doet.

Ja? Oh, dat zou ideaal zijn. Bedankt voor de tip. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...