Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (4)] Cover 42 Vs. Cover 3


nobody

  

60 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?

    • A
      15
    • B
      45


Recommended Posts

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?
 
Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.
Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.
De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.      :)
De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.
 
A
post-4-0-39323500-1477592907.jpg
 
Yncke
 
 
B
post-585-0-64572700-1477301789.jpg
 

Deze heb ik speciaal voor de cover gekocht (Casterman 2015).

Zwendel

 

Link naar reactie

Cover B doet me op een bepaalde manier denken qua ontwerp aan "Over de grenzen van de tijd". Die bruine kleur vind ik erg lelijk en zeker in combinatie met de titel in een bruinkleur is deze cover moeilijk aantrekkelijk van een afstand.

Cover A oogt een stuk frisser en heeft een mooi samenspel tussen (reeks)titel en afbeelding. De cover komt goddelijk over en er is een spanning met de titel "Gesel Gods" (want die was niet zo goddelijk volgens de geschiedenisboekjes). Ik ben het eens met JJL dat het font van Bajram hier niet zo goed werkt als bij de Franse versie. Maar toch kies ik voor deze cover. A dus.

Link naar reactie

Eindelijk eens onbevangen covers kiezen: ik heb geen van beiden gelezen. Ik kies voor cover B. A is Leni Riefenstahl en Albert Speer. Het ziet er verontrustend uit omdat iemand het zo in scene gezet heeft, en dat maakt mij wantrouwig. B draagt een echte dreiging in zich.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

ja die Thorgal inspariatie was me ook direct opgevallen. Ik weet nog niet op welke ik ga stemmen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

A: afgrijselijk lelijk font en de inkleuring vind ik ook niet je dat. Maar het idee en de compositie zijn wel top.

B: Goeie compositie, die schapen zijn een knap idee om alles wat "verontrustender" te laten lijken.

 

B heeft wat weg van 'over de grenzen van de tijd'

 

In tegenstelling tot 'Over de grenzen van de tijd', waar de personage echt acteren en geïntegreerd zijn in de tekening, lijkt ze er hier bijna achteraf bijgezet. Je ziet ook geen emoties.

 

Toch maar B (dankzij de schapen en omdat dat font van A écht te lelijk is), al gok ik dat hij er de volgende ronde uit ligt.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...