Ga naar inhoud

Stripdagen Rijswijk 2022 (september)


Recommended Posts

Ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit ben geweest :) maar ga nu voor het eerst!!!

 

REBOOT komt met een speciale ingekleurde NICKY SAXX, dus dat lijkt me al geweldig! Met nieuwe Romano Molenaar cover

 

image.png.71ef787fd22b2d0b6f2081ac76f33441.png

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
44 minutes ago, Richard Boom-vavavoom said:

Ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit ben geweest :) maar ga nu voor het eerst!!!

dus... iemand nog meer tips?
of weet iemand wie nog meer komt (qua uitgeverijen of tekenaars of wie dan ook)?

Laatste dag van mijn vakantie, dus leek me leuk om te gaan :)

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

dus... iemand nog meer tips?
of weet iemand wie nog meer komt (qua uitgeverijen of tekenaars of wie dan ook)?

Laatste dag van mijn vakantie, dus leek me leuk om te gaan :)

 


Vanaf 8 augustus wordt de website van De Stripdagen ververst met actuele beursinfo. 

Eppo zal ook vast weer ruim vertegenwoordigd zijn met tekenaars.

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
17 uren geleden, dutch lines zei:


Vanaf 8 augustus wordt de website van De Stripdagen ververst met actuele beursinfo. 

Eppo zal ook vast weer ruim vertegenwoordigd zijn met tekenaars.

 

Dat zal zeker het geval zijn maar de wereld is groter. En in die grotere wereld zijn er veel interessante strips en tekenaars. Het stripschap kiest blijkbaar alleen voor de inner circle en niet voor het aanjagen van de stripcultuur. 

Link naar reactie

Ik lees net dat Uitgeverij Kippenvel, de serie Jack Pott (van Minck RIP Oosterveer en Willem Ritsier) in een nieuw 6-delig formaat (oblong, dus overdwars-achtig) gaat uitbrengen.

 

Of het een reprint is van de oorspronkelijke 3-delige stripboekenserie, weet ik nog niet.
Of er ook materiaal wordt gebruikt wat nog niet eerder was verschenen, weet ik ook nog niet.

 

image.thumb.png.9050fb17093d18806b625de0289ec4ac.pngimage.thumb.png.723fd675e78a5ce59ec61bb253de1299.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
29 minutes ago, Richard Boom-vavavoom said:

Ik lees net dat Uitgeverij Kippenvel, de serie Jack Pott (van Minck RIP Oosterveer en Willem Ritsier) in een nieuw 6-delig formaat (oblong, dus overdwars-achtig) gaat uitbrengen.

 

Of het een reprint is van de oorspronkelijke 3-delige stripboekenserie, weet ik nog niet.
Of er ook materiaal wordt gebruikt wat nog niet eerder was verschenen, weet ik ook nog niet.

 

Ik kreeg nog de volgende info

 

Quote

het komt in oblong. Zwart wit. 2 stroken op n pagina. 110 pagina's dik.

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Met nog 3 weken te gaan, lees ik een bericht uit 05-22 en daarin staat

 

Quote

De Stripdagen komen er aan en in aanloop daarnaartoe gaan we je regelmatig iets vertellen over de stripmakers, uitgevers en standhouders die aanwezig zullen zijn.

 

Ik ben reuze benieuwd :). De term "regelmatig" bijvoorbeeld :) 


ach.. het zal wel. Ik beslis op de dag zelf dan wel. Als de organisatie de website nog niet eens kan updaten, dan weet ik het ook niet meer. En hun facebook is enkel reposts van anderen, zonder écht nieuws dat niet hierboven al staat.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
3 hours ago, Richard Boom-vavavoom said:

Met nog 3 weken te gaan, lees ik een bericht uit 05-22 en daarin staat

 

 

Ik ben reuze benieuwd :). De term "regelmatig" bijvoorbeeld :) 


ach.. het zal wel. Ik beslis op de dag zelf dan wel. Als de organisatie de website nog niet eens kan updaten, dan weet ik het ook niet meer. En hun facebook is enkel reposts van anderen, zonder écht nieuws dat niet hierboven al staat.

Persoonlijk ben ik dat druppelgewijs informatie geven met als achterliggend idee om een hype te creeren zo beu als koude pap.

Ik denk ook dat het eerder frustratie oplevert ipv extra bezoekers. Waarom zou ik naar dat festival gaan? Als het een verre verplaatsing is wil ik info vooraleer ik iets inplan. Tenzij je een Guarnido of dat niveau achter de hand houdt, heeft dit ook geen zit. Door te hypen en dan aan te kondigen is de kans groter dat je ontgoocheld ipv aantrekt.

 

 

 

Link naar reactie

Een hype zal Rijswijk niet worden. Vorig jaar druk op zaterdag bij een stand en voor de rest al vroeg in de middag doodse stilte. Ik heb begrepen dat het op zondag nog minder was.

Ik denk en vrees dat men gewoon niks te delen heeft. Mijn agenda is dat weekend leeg en zal zo blijven tenzij Guarnido komt 😉. Dank voor de suggestie!

Om het wel evenwichtig te verdelen .Brussel strips is ook niet geïnteresseerd in communicatie. 

Link naar reactie
11 hours ago, Stripenbd said:

Een hype zal Rijswijk niet worden. Vorig jaar druk op zaterdag bij een stand en voor de rest al vroeg in de middag doodse stilte. Ik heb begrepen dat het op zondag nog minder was.

Ik denk en vrees dat men gewoon niks te delen heeft. Mijn agenda is dat weekend leeg en zal zo blijven tenzij Guarnido komt 😉. Dank voor de suggestie!

Om het wel evenwichtig te verdelen .Brussel strips is ook niet geïnteresseerd in communicatie. 

In Brussel is her nier hypen, het is gewoon incompetentie. Er is nu wel een programma, maar dat is nog niet echt werkbaar.

 

 

 

Link naar reactie
16 hours ago, Ambreville said:

Persoonlijk ben ik dat druppelgewijs informatie geven met als achterliggend idee om een hype te creeren zo beu als koude pap.

alleen jammer dat die aanpak wél wordt benoemd, maar er wordt niets mee gedaan.
Van mij mag het ook alle info in 1 keer hoor... heerlijk!

Maar GEEN informatie 3 weken vantevoren, is werkelijk zot :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 8/2/2022 at 5:35 PM, dutch lines said:


Vanaf 8 augustus wordt de website van De Stripdagen ververst met actuele beursinfo. 
 

nada noppes :) . Jammer. Denk dat er teveel mensen op vakantie zijn. Bij mij op het werk kwam ik er ook achter dat plotseling iedereen (van consultant tot teamleider tot management) weg was en dat het overlapte. Niet handig, maar ach... we zullen opeens straks HEEL veel info krijgen, hoop ik,. Ik heb het nu over de Stripdagen weer :)

 

Quote

Eppo zal ook vast weer ruim vertegenwoordigd zijn met tekenaars.

 

a leuk om te horen. Wil er de nieuwe Sangre halen. Ik heb wel hun site/socials bekeken, maar ook daar niets over Rijswijk. Het is nogal stilletjes dus. Iedereen ligt aan het water :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Facebook-bericht De Stripdagen:
 

Beste stripliefhebbers,

We realiseren ons heel goed dat velen van jullie wachten op meer informatie over de komende Stripdagen op 3 en 4 september 2022 in de Broodfabriek in Rijswijk. Wees gerust, daar wordt hard aan gewerkt. De eerste berichten over signerende stripmakers en nieuwe albums zijn al op Facebook gepost. De komende dagen zullen dat er steeds meer worden totdat alle informatie bekend is. Tijdens het komende Kamper Stripspektakel op 20 augustus hopen we de definitieve lijst met standhouders en stripmakers af te ronden, hoewel de aanmelding ook daarna open zal blijven staan.

Tot ziens allemaal op 3 en 4 september in de Broodfabriek in Rijswijk!

 

Het bestuur van Het Stripschap en de organisatie van De Stripdagen

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
On 8/16/2022 at 10:54 PM, Daan said:

Ja, Facebook, daar heb je wat aan...🤭

? zeker. Daar stond deze (wazige) info op, dus...
En is ook het enige kanaal waar ze (zeker vandaag) flink actief op zijn met nieuwtjes re-sharen

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Van Facebook.

 

Zullen we dan maar?..

Want het wordt nu wel echt tijd om te vermelden welke stripmakers er sowieso naar De Stripdagen komen, ookal zijn alle details nog niet beschikbaar. Hier is een eerste overzicht:

Stephanie Melynda Camara – nieuw talent
Maria Schlüter – nieuw talent
Marissa Delbressine – Het Stripschap/zondag
Robert van der Kroft – Het Stripschap/zaterdag
Willem Vleeschouwer – Het Stripschap/zondag
Daniel van den Broek – Het Stripschap/zaterdag
Felisa – Reboot/nieuw talent
Lyx – Reboot/nieuw talent
Willem Ritstier - Reboot
Yan Gevuld
Marq van Broekhoven
Wilbert van der Steen
Marc Verhaegen
Superkipart
Argibald
Jeroen Funke
Jan Vriends
Tim Artz
Ferry Seegers
Ralph Dikmans
Claudia van Bakel
Anastasia Krylova
Maartje van der Voet
5 panel Beeldenstorm
David den Ouden
Gerben van Heeten
Irene Berbee
Raquel Versteeg
Wilma van den Bosch
Pascal Oost
Henrieke Goorhuis

Link naar reactie

image.thumb.png.95cacc3d756eb7843ac23ee66313a78e.png

 

Quote

De Stripdagen staan voor de deur en zoals beloofd laten we in deze nieuwsbrief weten welke stripmakers in de Eppo stand komen signeren. En hier zijn ze:

Dick Heins, Romano Molenaar, Martin Lodewijk, Aart Cornelissen, René Uilenbroek, Remco Polman, Gerben Valkema, Gerard Leever en Hans van Oudenaarden.

Romano en Remco zijn er beide dagen.

Dick, Martin, Aart en René alleen op zaterdag

Gerard, Hans en Gerben op zondag.

Een fraaie line-up en we hopen natuurlijk ook jou daar te zien!

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 8/23/2022 at 5:46 PM, fazerco said:

Van Facebook.

 

 

Felisa – Reboot/nieuw talent
Lyx – Reboot/nieuw talent
Willem Ritstier - Reboot
 

Leuk... Felisa is binnenkort ook te zien op de cover van Sisterhood :)

image.thumb.png.f3a7c14e0f720653a0bdddbd0f340982.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...