Ga naar inhoud

R.I.P. Han Peekel


AHMO

Recommended Posts

Overleden Han Peekel 😥

Met zijn programma Wordt Vervolgd, maakte hij iconisch programma over  strips en tekenfilms

Vooral Tex Avery kwam toen weer, bij de grote publiek, in een hernieuwde belangstelling.

Voor mij was het bijzonder dat de tekenaars en scenaristen ook voor het programma geïnterviewd werden.

Je moet zien, dit was de tijd voor internet / Youtube en toen zag je nauwelijks tekenaars op het scherm

en op beurzen waren ze vaak druk aan het tekenen.

Toeval wilt dat ik net de DVD box op Marktplaats hebt gekocht en niet voor de eerste twee van de drie DVD's

maar om de laatste DVD waar alle intwerviewene met striptekenaars opstaan.

Helaas nog geen tijd gehad om te kijken.

 

Rust zacht Han!

 

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1967160397/televisiemaker-han-peekel-75-overleden

afbeelding.png

Link naar reactie

:( 

Mijn medeleven aan wie hem heeft gekend.

 

Ik heb Han Peekel in mijn jeugd eens gezien toen ik eens met de Wordt Vervolgd Club een reis naar Ponypark Slagharen had gewonnen. We gingen daar heen met een speciale Wordt Vervolgd-trein. Han was de "conducteur"! Hanco Kolk was daar ook in die trein en op het perron, waar hij grote tekeningen van Gilles maakte. (in Wordt Vervolgd Clubblad stonden oude strips van Gilles).

 

Ik kijk de derde dvd van de Wordt Vervolgd-dvd-box regelmatig! Leuk om die stripmakers te zien.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...