AHMO Posted December 14, 2022 Share Posted December 14, 2022 Overleden Han Peekel Met zijn programma Wordt Vervolgd, maakte hij iconisch programma over strips en tekenfilms Vooral Tex Avery kwam toen weer, bij de grote publiek, in een hernieuwde belangstelling. Voor mij was het bijzonder dat de tekenaars en scenaristen ook voor het programma geïnterviewd werden. Je moet zien, dit was de tijd voor internet / Youtube en toen zag je nauwelijks tekenaars op het scherm en op beurzen waren ze vaak druk aan het tekenen. Toeval wilt dat ik net de DVD box op Marktplaats hebt gekocht en niet voor de eerste twee van de drie DVD's maar om de laatste DVD waar alle intwerviewene met striptekenaars opstaan. Helaas nog geen tijd gehad om te kijken.  Rust zacht Han!  https://www.telegraaf.nl/entertainment/1967160397/televisiemaker-han-peekel-75-overleden Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 14, 2022 Share Posted December 14, 2022 Â Mijn medeleven aan wie hem heeft gekend. Â Ik heb Han Peekel in mijn jeugd eens gezien toen ik eens met de Wordt Vervolgd Club een reis naar Ponypark Slagharen had gewonnen. We gingen daar heen met een speciale Wordt Vervolgd-trein. Han was de "conducteur"! Hanco Kolk was daar ook in die trein en op het perron, waar hij grote tekeningen van Gilles maakte. (in Wordt Vervolgd Clubblad stonden oude strips van Gilles). Â Ik kijk de derde dvd van de Wordt Vervolgd-dvd-box regelmatig! Leuk om die stripmakers te zien. Â Quote Link to comment
linthout Posted December 14, 2022 Share Posted December 14, 2022 Ik heb ooit eens in Wordt Vervolgd gezeten... Heb Han een paar keer ontmoet. Leek me wel een echte stripliefhebber. Â Quote Link to comment
sanderg Posted December 14, 2022 Share Posted December 14, 2022 Als kind keek ik wel een Wordt vervolgd. Was er eigenlijk net wat te jong voor. Vooral de tekenfilms vond ik leuk Han leek me altijd wel een zeer sympathiek mens. Hij heeft volgens mij best veel betekend voor (het vergroten van bekendheid van) (vooral) de Nederlandse stripwereld. Rust in vrede Han en mijn medeleven aan zijn nabestaanden Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
cartoonesk Posted December 14, 2022 Share Posted December 14, 2022 25 minuten geleden, linthout zei: Ik heb ooit eens in Wordt Vervolgd gezeten... Uw interview met Urbanus samen staat op de genoemde dvd! Quote Link to comment
Blutch Posted December 14, 2022 Share Posted December 14, 2022 Vaak naar gekeken. Ik herinner me nog bijdragen over de Blauwbloezen en over FC Knudde. En de Donald Duck- en Road Runner-imitaties, natuurlijk. Wordt Vervolgd op Nederland en De Stripkwis op BRT, daar moest je het als jonge stripnerd in de jaren tachtig zo'n beetje mee doen. Quote Link to comment
Tanuki Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 Voor mij pure nostalgie. Letterlijk want ik heb er nooit iets van kunnen terugzien. Â Â Quote Link to comment
Willem Posted December 25, 2022 Share Posted December 25, 2022 Ik kwam deze nog tegen. Quote Link to comment
Recommended Posts