Ga naar inhoud

Leuke Dingen


retep

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Helemaal niet. Buurman plaatst ladder tegen zijn houten afsluiting en snoeit al mijn begroeiing op gelijke hoogte met zijn afsluiting. Begroeiing die helemaal niet overhangt. Mijnheer leunt over op mijn eigendom en snoeit alles binnen de perimeter gemeten vanaf zijn afsluiting tot waar hij aankan met overleunen.

Link naar reactie

In nederland kun je je buur vragen om overhangende takken te verwijderen (zelf mag je dat niet). Wanneer de buur daar geen gehoor aangeeft mag je ze zelf verwijderen. Takken die op de grond de buur hangen, daar moet je vanaf blijven. Zal ik Mausert en zijn buur voor de rijdende rechter opgeven. De rechter is een stripmaker..........

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hier in Begisch apenland mag je beide. Je vraagt de buur/eigenaar of het mogelijk is zijn begroeiingen wat bij te houden zodat er geen overhangend loof en/of takken zijn die zouden kunnen storen of schadelijk zijn. Indien daar geen gehoor aan gegeven wordt kun je zelf hetgeen wat overhangt verwijderen en over de omheining gooien, terug bij de buur die eigenaar is van de beplantingen. Wat allemaal vrij logisch is en waar ik absoluut geen probleem mee heb.

Maniakale buurman had mij al tot bij de vrederechter gebracht, na het tonen van fotomateriaal vond de vrederechter dat er hier en daar wat loof - we spreken dan over twijgjes van max 30 cm met bladeren aan - mocht verwijderd worden van mijnentwege. Buurman, die de rest van zijn tuin op vrij regelmatige basis - zeker 1maal/week - bijhoudt zodat er geen enkele struik eigenlijk een struik is, maar een continu bijgesnoeid bolvormig of vierkantvormige begroeiing, vond het teveel snoeiwerk, om ook hetgeen, wat tot voor kort overhing komende van mijn begroeiingen, even af te knippen. We spreken dan over iets dat met 5 minuten knipwerk geklaard wordt.

Wat ik dan ook gedaan heb. Maar zonder snoeien. Ik heb nl. de takken gewoon omgebogen en verweven tussen andere takken die niet overhangen en enkele boomstammen. Die op mijn grond staan. Uiteraard. De struiken groeien wel in de hoogte, tot een meter of 4, maar niet over, als in: overhangend, op het perceel van de buur.

Maar blijkbaar was dat niet voldoende voor maniakale buurman, want hij snoeide al die takken - tot 80 cm van zijn afsluiting - waarvan hij dacht dat ze binnen een maand ofzo zouden kunnen overhangen.

Nochtans is laissez faire anarchokapitalisme in ecologie juist zeer bevorderlijk voor mens en natuur...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hangt af van gemeente tot gemeente. Wetgeving daaromtrent is vrij lokaal.

Maar daarover had buurman een eind gelden ook iets over te zeggen, blijkbaar, iets met zonlicht en zo, terwijl de zon aan de andere kant van zijn tuin opkomt 's morgens, om dan tegen de middag pal boven ons te staan en pas in de vooravond beginnen onder te gaan aan de kant waar mijn tuin aan de zijne paalt.

Dus hij kan onmogelijk last hebben van begroeiingen die het zonlicht wegnemen in zijn zicht. Trouwens, hij maakt geen gebrui, van zijn tuin door er veel in te vertoeven met een terras, volk uitnodigen enz...hij is enkel in de weer met alles maniakaal bij te houden. Voor de rest waart hij binnenshuis rond.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

En of!  De rest van de buurt heeft min of meer dezelfde ervaringen met die persoon. Een zwijgzaam type, zo eentje waarbij geen blad scheef mag liggen of hij krijgt het op zijn heupen.

Zijn kat komt alleszins liever bij mij dan in zijn huis ergens te liggen suffen.

En het is een duivenmelker. Zegt ook genoeg. :e011:

Link naar reactie

Beter een goede buur dan een verre vriend. Mijn achterburen hebben mij ook al voor de vrederechter gebracht omwille van een flinke beuk en twee majestueuze eiken in mijn tuin. Die worden regelmatig onderhouden (facturen van een mondige en erkende boomverzorger in de hand!), en de vraag van mijn buren om die monumenten van de natuur WEG te doen werd afgewezen. In tegenstelling tot wat Mauser zegt mogen de buren niet zelf beginnen zagen aan mijn bomen, dat heeft de vrederechter duidelijk gezegd. Drie jaar later zegt buurman alreeds terug een spaarzaam gedag als ik hem in de straat passeer, buurvrouw kijkt steevast alsof ze azijn gedronken heeft.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Beter een goede buur dan een verre vriend. Mijn achterburen hebben mij ook al voor de vrederechter gebracht omwille van een flinke beuk en twee majestueuze eiken in mijn tuin. Die worden regelmatig onderhouden (facturen van een mondige en erkende boomverzorger in de hand!), en de vraag van mijn buren om die monumenten van de natuur WEG te doen werd afgewezen. In tegenstelling tot wat Mauser zegt mogen de buren niet zelf beginnen zagen aan mijn bomen, dat heeft de vrederechter duidelijk gezegd. Drie jaar later zegt buurman alreeds terug een spaarzaam gedag als ik hem in de straat passeer, buurvrouw kijkt steevast alsof ze azijn gedronken heeft.

Ok, maar ik heb altijd opgevangen dat de buur die hinder ondervindt van ovrhangende begroeiing, of denkt daar last te van zullen ondervinden, zelf de overhangende - dus niet de begroeiing op het eigandom dat niet van hem is - begroeiing mag snoeien, indien de eigenaar van de begroeiing geen gehoor geeft aan de besognes van de buur die ergens hinder ondervindt van de overhangende begroeiing. Tenzij dat de vrederechter anders beslist.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hier in apenland België kunnen weinig mensen groen verdragen. Tenzij het allemaal gemilimeterd, geregistreerd, erkend en zeer kleinschalig is. Men maakt zelfs een drama van bladeren tijdens de herfst.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Beter een goede buur dan een verre vriend. Mijn achterburen hebben mij ook al voor de vrederechter gebracht omwille van een flinke beuk en twee majestueuze eiken in mijn tuin. Die worden regelmatig onderhouden (facturen van een mondige en erkende boomverzorger in de hand!), en de vraag van mijn buren om die monumenten van de natuur WEG te doen werd afgewezen. In tegenstelling tot wat Mauser zegt mogen de buren niet zelf beginnen zagen aan mijn bomen, dat heeft de vrederechter duidelijk gezegd. Drie jaar later zegt buurman alreeds terug een spaarzaam gedag als ik hem in de straat passeer, buurvrouw kijkt steevast alsof ze azijn gedronken heeft.

Waarom dan wel?

Link naar reactie

En of!  De rest van de buurt heeft min of meer dezelfde ervaringen met die persoon. Een zwijgzaam type, zo eentje waarbij geen blad scheef mag liggen of hij krijgt het op zijn heupen.

 

Zijn kat komt alleszins liever bij mij dan in zijn huis ergens te liggen suffen.

 

En het is een duivenmelker. Zegt ook genoeg. :e011:

Nou ken ik een Vlaamse serie die FC De Kampioenen heet.... en daar is ook een duivenmelker bij...... Miserie, miserie, miserie

Link naar reactie

Hier in apenland België kunnen weinig mensen groen verdragen. Tenzij het allemaal gemilimeterd, geregistreerd, erkend en zeer kleinschalig is. Men maakt zelfs een drama van bladeren tijdens de herfst.

Apenland,,,, Tssss. Je mag trots zijn op zo'n mooi land met zulke mooie steden en zulk lekker bier.....

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Apenland,,,, Tssss. Je mag trots zijn op zo'n mooi land met zulke mooie steden en zulk lekker bier.....

http://www.tijd.be/ondernemen/voeding_drank/Brouwers_in_actie_tegen_alcoholscepsis.9801001-3074.art

 

Belgische brouwers maken steeds vaker alcoholarme of -loze dranken om niet voor een voldongen feiten te staan als mensen minder alcohol drinken nu de drug meer en meer in de verdrukking komt.
Belgische brouwers maken steeds vaker alcoholarme of -loze dranken om niet voor een voldongen feiten te staan als mensen minder alcohol drinken nu de drug meer en meer in de verdrukking komt.
Belgische brouwers maken steeds vaker alcoholarme of -loze dranken om niet voor een voldongen feiten te staan als mensen minder alcohol drinken nu de drug meer en meer in de verdrukking komt.

 

Belgische brouwers maken steeds vaker alcoholarme of -loze dranken om niet voor een voldongen feiten te staan als mensen minder alcohol drinken nu de drug meer en meer in de verdrukking komt.
Belgische brouwers maken steeds vaker alcoholarme of -loze dranken om niet voor een voldongen feiten te staan als mensen minder alcohol drinken nu de drug meer en meer in de verdrukking komt.

Belgische brouwers maken steeds vaker alcoholarme of -loze dranken om niet voor een voldongen feiten te staan als mensen minder alcohol drinken nu de drug meer en meer in de verdrukking komt.

 

Tjah...als het aan sommige verzuurde types ligt, die enkel maar kunnen denken in termen als verbieden en verplichten dan wordt er niet al teveel bier meer gebrouwen.

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...