sjaakie Posted January 4, 2024 Posted January 4, 2024 een kennis is op zoek naar een stripboek / tekening uit de periode 1970/1980, strips als Rik Ringers, Robbedoes, GuustFlater, hij is op zoek naar een tekening maar weet niet meer wie de personage was. deze tekening is vrij groot ten opzichte van de andere, zo'n 20x25cm en staat op de laatste bladzijde. Op de tekening staat een buitenaards schip (ufo) met daarin een Alien maar ook de personage van deze strip, hij gaat met die buitenaardse mee om ze ergens mee te helpen, buiten staat ook een professor die iets naar de personage roept, dit is het enige wat hij nog weet. Quote
Air Posted January 4, 2024 Posted January 4, 2024 Ik zocht deze week naar een gagstrip die ooit in een (muziek)magazine stond. Het hoofdpersonage is een pratende hond (bulldogachtig) die naar concerten en festivals gaat. In mijn herinnering het blad oor of aardschok. Quote .
Suske Posted January 4, 2024 Posted January 4, 2024 24 minutes ago, sjaakie said: een kennis is op zoek naar een stripboek / tekening uit de periode 1970/1980, strips als Rik Ringers, Robbedoes, GuustFlater, hij is op zoek naar een tekening maar weet niet meer wie de personage was. deze tekening is vrij groot ten opzichte van de andere, zo'n 20x25cm en staat op de laatste bladzijde. Op de tekening staat een buitenaards schip (ufo) met daarin een Alien maar ook de personage van deze strip, hij gaat met die buitenaardse mee om ze ergens mee te helpen, buiten staat ook een professor die iets naar de personage roept, dit is het enige wat hij nog weet. Het zou om dit verhaal van Rik Ringers kunnen gaan, maar het kan evengoed Luc Orient of Dani Futuro zijn. BobFish 1 Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
Rataplan Posted January 4, 2024 Posted January 4, 2024 25 minuten geleden, Air zei: Ik zocht deze week naar een gagstrip die ooit in een (muziek)magazine stond. Het hoofdpersonage is een pratende hond (bulldogachtig) die naar concerten en festivals gaat. In mijn herinnering het blad oor of aardschok. Aardschok. Ik zie die hond in zijn zwart leren motorjasje, met blauwe jeans zo voor me, maar vraag me de naam niet. Air 1 Quote
Ambreville Posted January 4, 2024 Posted January 4, 2024 1 hour ago, sjaakie said: een kennis is op zoek naar een stripboek / tekening uit de periode 1970/1980, strips als Rik Ringers, Robbedoes, GuustFlater, hij is op zoek naar een tekening maar weet niet meer wie de personage was. deze tekening is vrij groot ten opzichte van de andere, zo'n 20x25cm en staat op de laatste bladzijde. Op de tekening staat een buitenaards schip (ufo) met daarin een Alien maar ook de personage van deze strip, hij gaat met die buitenaardse mee om ze ergens mee te helpen, buiten staat ook een professor die iets naar de personage roept, dit is het enige wat hij nog weet. Ik vermoed Luc Oriënt. Die had altijd een professor op overschot. Peter Motte 1 Quote
Bonte Posted January 4, 2024 Posted January 4, 2024 1 uur geleden, sjaakie zei: een kennis is op zoek naar een stripboek / tekening uit de periode 1970/1980, strips als Rik Ringers, Robbedoes, GuustFlater, hij is op zoek naar een tekening maar weet niet meer wie de personage was. deze tekening is vrij groot ten opzichte van de andere, zo'n 20x25cm en staat op de laatste bladzijde. Op de tekening staat een buitenaards schip (ufo) met daarin een Alien maar ook de personage van deze strip, hij gaat met die buitenaardse mee om ze ergens mee te helpen, buiten staat ook een professor die iets naar de personage roept, dit is het enige wat hij nog weet. Het klinkt als iets uit het weekblad Kuifje, kan het daarin gestaan hebben? Quote
Peter Motte Posted January 5, 2024 Posted January 5, 2024 Kan ook Luc Orient zijn. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Air Posted July 23, 2024 Posted July 23, 2024 een kabouter die door Tante Sidonia door elkaar wordt geschud Quote .
METALBAT Posted July 25, 2024 Posted July 25, 2024 Op 4/1/2024 om 19:39, Rataplan zei: Aardschok. Ik zie die hond in zijn zwart leren motorjasje, met blauwe jeans zo voor me, maar vraag me de naam niet. Igor the metal mastino Air 1 Quote
Peter Motte Posted July 25, 2024 Posted July 25, 2024 een strip met tekstballonnen Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Ambreville Posted July 25, 2024 Posted July 25, 2024 On 1/5/2024 at 11:32 AM, Peter Motte said: Kan ook Luc Orient zijn. 90% zeker van Luc Orient. Quote
Air Posted July 25, 2024 Posted July 25, 2024 1 uur terug, Peter Motte zei: een strip met tekstballonnen Peter Motte 1 Quote .
Peter Motte Posted July 25, 2024 Posted July 25, 2024 Maar die is het niet. Air 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted July 27, 2024 Posted July 27, 2024 Nee, die was het volgens mij ook niet. Ik hou wel wat van experimentele strips, maar die gaat me wat te ver. Te beweeglijk. Te lawaaierig. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Air Posted August 24, 2024 Posted August 24, 2024 -slug- (er zijn comics voor elke interesse blijkbaar…) Quote .
Air Posted September 17, 2024 Posted September 17, 2024 Ooit op stripfestival Breda gekocht stripje (2015 denk ik?) in zwart wit, over een dromerige jongen (Dick of Dirk…?) deze scène staat mij bij… de hoofdpersonage doet de afwas, en wordt plots overvallen door een enorme tentakel die door het afvoerputje te voorschijn komt… allemaal van dat soort “korte dagdromen”… ik kan het boekje niet meer vinden… Ik weet nog goed dat die ateur erg aandringend was, ik was drie keer langs zijn stand gelopen, en op zijn aandringen uiteindelijk het boekje gekocht met bijbehorende Dedi. (volgens mij een in eigen beheer uitgeven boekje..) Quote .
Air Posted September 23, 2024 Posted September 23, 2024 Op 25/7/2024 om 16:30, Peter Motte zei: een strip met tekstballonnen Quote .
Recommended Posts