Ga naar inhoud

Strips Op De Markt 2014 11 Mei Gouda


Deweb

Recommended Posts

Op 11 mei is het weer strips op de markt in Gouda. Hoofdgast dit jaar is Toon van Driel, gekend van heel wat cartoons en gags. Hij komt niet alleen signeren en het jaarlijkse stripbier voorzien van een etiket, maar ook een presentatie geven "De toekomst van de strip volgens Toon'. 

 

Zoals elk jaar ga ik naar dit evenement. Welke mede-repers zal ik er tegenkomen?

Link naar reactie
  • 1 month later...

Even naar boven halen. Aanstaande zondag is het stripmarkt in Gouda.

 

Aardig om te weten is dat je gelijk kunt kijken hoe de winkel van Silvester in Gouda eruit ziet,die morgen open gaat: https://www.facebook.com/SilvesterGouda

 

Hier is de pagina van de organisatie met de laatste nieuwtjes: http://www.stripsopdemarkt.com/Nieuwsflits.php

 

Neem veiligheidshalve een regenjas mee: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

Link naar reactie

Ik kom. Met paraplu. Maar wees niet bang, ik zal niet druppen op de handel. Of dat proberen althans. 

Overigens is er volgens nu.nl voor morgen toch nog een zonkans van 40% (tegenover een regenkans van 90%, dat wel)

 

Ik lees trouwens net dat Martin Lodewijk door omstandigheden niet aanwezig zal zijn.

Link naar reactie

Het was helaas inderdaad nat en winderig. Niet de hele dag, zeker niet constant heftig en er was ook wel eens een spatje zon, maar over het algemeen..niet om vrolijk van te worden.  

  
Verschillende kramen waren toen ik aankwam (ca. 10:20) overigens al opgeruimd. Ik hoorde dat een aantal verkopers bij aankomst al direct is omgekeerd, dat sommige kramen al waren weggewaaid en de rest ging gedurende dag wel naar huis (soms al tijdens het toch-maar-opbouwen).
De organisatie zag dat trouwens ook en probeerde er zo goed als mogelijk wat van te maken. De kramen die er waren hielden er allemaal de moed echter redelijk goed in. En deze keer waren de 'graaibakken' een uitkomst: Je stond lekker droog te zoeken. Verder wisselde het aanbod, al moest je voor nieuwe albums toch echt wel de nieuwe Sylvester in (prachtige winkel overigens). Niet moeilijk ook: Met dit weer zijn nieuwe albums zonde om buiten te zetten.  

 

In de refter van het stadhuis was het warm, aangenaam en gezelliger dan ooit. Bij de tentoonstelling was het zoals gewoonlijk afwisselend rustig en druk. Dat laatste zeker als Toon van Driel aan het signeren was. Erg vriendelijke man die met veel humor zijn licht liet schijnen op verleden en toekomst van de strip (internet en animatie). Daarna voorzag hij met even veel plezier menig boekje (en zelfs een pluche pinguin!) van een tekening en een praatje. 

 

Ja, het was ondanks de regen een geslaagde dag met leuke aankopen.

Complimenten overigens weer voor de organisatie, die zich er voor de verandering manmoedig doorheen sloeg.  

Link naar reactie

Het was dramatisch slecht weer en hierdoor eigenlijk een onmogelijke beurs. Buiten waren bijna geen kramen en daardoor heel weinig aanbod.

Binnen was wel leuk, maar na een uurtje had je het wel gezien. Toon inderdaad een aardige man, de andere tekenaars natuurlijk ook.

Kennis gemaakt met mede reper Luk Bey en nog even een overdekt terras gedaan met Campesino en Retep (en Margit natuurlijk).

 

Het is dat ik zo dichtbij woon, anders een verloren dag.

Link naar reactie

Het was dramatisch slecht weer en hierdoor eigenlijk een onmogelijke beurs.

 

Buiten waren bijna geen kramen en daardoor heel weinig aanbod.

 

Het weer was weer eens slecht in Gouda. Daardoor waren een aantal kramen leeg, maar de meeste handelaren hebben toch het grootste gedeelte van de dag gestaan. Misschien moet de beurs naar Juli of Augustus om een een keer wat beter weer te krijgen. Nu is het volgens mij vijftig procent kans op slecht weer. 

 

Wat trouwens ook niet hielp is dat alle winkels in het centrum dicht waren. Daardoor had de markt alleen aanloop van de echte stripliefhebbers en niet of nauwelijks van toevallige passanten.

Link naar reactie

Het weer was weer eens slecht in Gouda. Daardoor waren een aantal kramen leeg, maar de meeste handelaren hebben toch het grootste gedeelte van de dag gestaan. Misschien moet de beurs naar Juli of Augustus om een een keer wat beter weer te krijgen. Nu is het volgens mij vijftig procent kans op slecht weer. 

 

Wat trouwens ook niet hielp is dat alle winkels in het centrum dicht waren. Daardoor had de markt alleen aanloop van de echte stripliefhebbers en niet of nauwelijks van toevallige passanten.

 

Ik vind dat een enorm verschil met Kampen: dat is op een zaterdag en dan zijn alle winkels open. Dan krijg je 's morgens de verzamelaars aan de kraam en 's middags de winkelende menigte. Dat werkt erg goed. Ik gok echter dat je in Gouda niet op een zaterdag op dat plein kan staan i.v.m. een reguliere markt.

 

En Kampen in augustus is (afkloppen) altijd mooi weer...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Normaal gesproken is er ook koopzondag in Gouda tijdens strips op de Markt en dat werkt dan wel (ook de andere kant op). Maar dat was dit jaar wel gewoon op 4 mei. Mogelijk mocht dat wel, maar mochten er geen activiteiten op het plein zijn (of waren die er al). Waarschijnlijk is het vervolgens niet verzet naar de volgende koopzondag ivm Haarlem. 

Link naar reactie

 

Normaal gesproken is er ook koopzondag in Gouda tijdens strips op de Markt en dat werkt dan wel (ook de andere kant op). Maar dat was dit jaar wel gewoon op 4 mei. Mogelijk mocht dat wel, maar mochten er geen activiteiten op het plein zijn (of waren die er al). Waarschijnlijk is het vervolgens niet verzet naar de volgende koopzondag ivm Haarlem.

Een aantal jaar geleden is het op 4 mei georganiseerd. Toen moest het plein na afloop snel leeg i.v.m. de herdenking.

 

En een koopzondag is lang niet zo druk als een reguliere zaterdag...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...