Ga naar inhoud

R.i.p. Willi's Wereld


Recommended Posts

Er was hier ooit al eens een topic over de stripwinkel, maar dat vind ik met de beste wil van de wereld niet meer terug.

In ieder geval stopt de winkel definitief.

Na op enkele jaren tijd op vier verschillende locaties te zijn gehuisvest, nogal wat perikelen met een nieuwe medewerker, de overgang naar zuiver bordspellen en dan toch weer de verkoop van strips, is het doek definitief gevallen.

Ik zal de winkel en zijn vriendelijke uitbater in ieder geval heel erg missen...  :e001:

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Er was hier ooit al eens een topic over de stripwinkel, maar dat vind ik met de beste wil van de wereld niet meer terug.

In ieder geval stopt de winkel definitief.

Na op enkele jaren tijd op vier verschillende locaties te zijn gehuisvest, nogal wat perikelen met een nieuwe medewerker, de overgang naar zuiver bordspellen en dan toch weer de verkoop van strips, is het doek definitief gevallen.

Ik zal de winkel en zijn vriendelijke uitbater in ieder geval heel erg missen...  :e001:

 

Ja, hier : http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/609-stripwinkels-in-oost-en-west-vlaanderen/?p=36356

 

Maar er moet ook ergens een afgesplitste thread van geweest zijn.

Link naar reactie

Jammer, inderdaad.  Moet zeggen dat ik me 15 jaar geleden al afvroeg hoe een stripwinkel kan overleven in een "stad" als Roeselare.  Zelf had ik het toen - wonende in Roeselare - meer voor de Striep in Brugge (rituele treinrit).  

 

Jep, jammer.

 

Ik vroeg me dat ook af, maar het lukte toch.

In de jaren 90 (2de helft) werkte ik in Roeselare en ik ging onder de middag wel eens een stripje halen, maar ook ik hield vast aan mijn wekelijkse trip naar Gent in't weekend : Betty Boop, Pierke, Decascoop, Fnac, cd-winkels (dat bestond toen nog), ge kent dat wel.

Link naar reactie

Potverdikke, Kool Thing, één dag met de mannen van Beeldkwrtier weg uit Roeselare naar het stripfestival te Ieper, en heel de Roeselaarse stripcommerce zit op zijn gat !

 

:e007: ... Ik stond gisteren voor de deur om oa de Jorikus Magnus HC te reserveren want die was uitverkocht in Ieper, en zag toen het briefje hangen.

 

Intussen nog een mail ontvangen van Jozef. Boeken zijn neergelegd. Ik heb het er erg mee te doen.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Dat De Striep nog maar lang stand houdt want anders wordt het zeer triestig in West-Vlaanderen wat strips betreft...

Er is nog De Striep Oostende, De Boekenwolf in Kortrijk, Blitz in Waregem (tegelijk een videotheek) en Depuydt in Ieper. En uiteraard ook de Fnac in Brugge, maar ik weet niet of dat aanbod te vergelijken is met de andere Fnacs in het land.

Link naar reactie

:e007: ... Ik stond gisteren voor de deur om oa de Jorikus Magnus HC te reserveren want die was uitverkocht in Ieper, en zag toen het briefje hangen.

 

Intussen nog een mail ontvangen van Jozef. Boeken zijn neergelegd. Ik heb het er erg mee te doen.  

 

Erg jammer allemaal. Veel succes bij nieuw in te slaan wegen, Jozef !

Link naar reactie

Tja, wat ben ik dan blij in een stad te wonen met maar liefst 4 ssz-en.

 

Wat betreft het gedrukte woord: vroegah vond ik wel eens een krant (di landelijk dagblad) in de trein. Nu alleen nog maar de Spits en de Metro. Een krant kost tegenwoordig ook al 2 euro per stuk en natuurlijk kan je het nieuws voor nop op internet lezen......

Link naar reactie

Wat erg...

 

Dit was de enige vaste SSZ die ik ooit heb gehad... Sinds ik niet meer in Roeselare werkte, kwam ik er veel minder... Maar Jozef hield altijd mooi 'mijn' boekjes (nieuwe Arq, Kobijn, ...) langs de kant...

 

Super-vriendelijke man - gaf ook altijd goeie tips. En ik bleef hun site gebruiken om vlug te zien wat er recent allemaal was verschenen...

 

Hoe lang gaan ze nog door? Of is het al definitief dicht?

 

De 'perikelen' met de medewerker en de zijstappen naar de bordspelen zijn me niet helemaal duidelijk, maar je voelde wel dat het 'evenwicht' wat zoek was - al vond ik het ook weer 'gedurfd' om nieuwe wegen in te slaan en een nieuwer/jonger publiek te proberen bereiken...

 

Dju toch - écht spijtig!

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast Natte aap

da's wel kutnieuws. Ik ben er nooit geweest, ken Jozef niet, heb heel die winkel zelfs nooit gezien denk ik, maar het is altijd erg als er zo iets gebeurt. Het is zoals Koen het zegt, als je nergens je strips kan kopen in je buurt, hoe kan je dan stripliefhebber worden.

Niks mis met je FC de kampioenen en jommeke in de gazettenwinkel of supermarkt te kopen, maar als je een andere strip wil moet je naar de stripwinkel en als die er niet meer is, houdt het op.

Onze hobby is met uitsterven bedreigd, nog even en we moeten Greenpeace en wwf bellen.

Link naar reactie

Niks mis met je FC de kampioenen en jommeke in de gazettenwinkel of supermarkt te kopen, maar als je een andere strip wil moet je naar de stripwinkel en als die er niet meer is, houdt het op.

Onze hobby is met uitsterven bedreigd, nog even en we moeten Greenpeace en wwf bellen.

 

Ik zou me meer zorgen maken over de strips in de supermarkten en sigarenwinkels die toch het opstapje naar de hobby strips zijn. Als die er niet meer zijn, begint het niet eens.

 

Stripwinkels zijn meer voor op een leeftijd als je al een auto hebt en mogelijkheden om iets verder te zoeken.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik zou me meer zorgen maken over de strips in de supermarkten en sigarenwinkels die toch het opstapje naar de hobby strips zijn. Als die er niet meer zijn, begint het niet eens.

 

Stripwinkels zijn meer voor op een leeftijd als je al een auto hebt en mogelijkheden om iets verder te zoeken.

 

ik ben wel akkoord met je stelling hoor. De meeste liefhebbers beginnen inderdaad met de commerciële supermarktstrips. We hebben dit weekend nog herinneringen opgehaald hoe we vroeger de GB (nu Carrefour) binnen gingen en de aap als een speer naar de strips vloog om daar drie kwartier later terug opgepikt te worden door de totaal niet ongeruste ouders (tja, jaren 70, toen kon dat nog). Ondertussen had ik meerdere strips verslonden en vaak kreeg ik ook een jommeke of suske en wiske (ik spaarde die toen) en mijn eerste Thorgals heb ik in diezelfde GB gekocht.

 

Ik denk niet dat FC de kampioenen en Urbanus en Kiekeboe snel uit de supermarkten in Vlaanderen zal verdwijnen zolang ze blijven verkopen (zeg nooit nooit hé). Maar hoe dat in Nederland zit, weet ik niet zo goed. De supermarkten waar ik kom, hebben geen strips.

Link naar reactie

En in winkels als Bruna liggen er dan nog een paar Jan Jans en de Kinderen, een Garfield en dan hebben we het zowat gehad. Nederland is nog veel meer een braakliggend gebied wat betreft verkooppunten van strips dan Vlaanderen. Ik mag van geluk spreken dat ik in het Antwerpse woon en de stripwinkels maar uit te kiezen heb: Alex, Beo, Mekanik...

Link naar reactie

En in winkels als Bruna liggen er dan nog een paar Jan Jans en de Kinderen, een Garfield en dan hebben we het zowat gehad. Nederland is nog veel meer een braakliggend gebied wat betreft verkooppunten van strips dan Vlaanderen. Ik mag van geluk spreken dat ik in het Antwerpse woon en de stripwinkels maar uit te kiezen heb: Alex, Beo, Mekanik...

Idd. dat is een echte luxe!!

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

ik zie in de carrefour toch ook strips van uitgeverijen als deadalus en saga liggen. En ook zeer veel dupuis, lombard en dargaud. Wat toch de instapstrips zijn. en in de top 5 van strips staat toch vaak een thorgal, XIII of Largo boven een suske en wiske. Behalve als er een nieuwe amoras verschijnt natuurlijk :-)

Link naar reactie

Op de site van de standaard boekhandel kun je ook ongeveer alles bestellen, en op de stripwinkelsite van proxis.com eveneens, daar kun je zelfs de arcadia-uitgaven bestellen. Op proxis heb je het hele jaar door 10 procent korting (heb je een speciale code voor nodig), en krijg je nog eens kortingspunten die enkele procenten van het totale aankoopbedrag bevatten, die je bij je volgende aankoop bovenop de 10 procent krijgt aangeboden, waardoor je uiteindelijk meer korting hebt dan in een stripspeciaalzaak.

Niettemintegenstaande bestelde ik mijn strips liever in Willis Wereld.  :e001:

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Is hij finaal gesloten?

Of zal hij nog zijn strips uitverkopen?

Zit nu voor de 2e keer bij hem met een op één aankoop na volle klantenkaart dat ik mag wegflikkeren!

Had het liever geweten bij mijn laatste bezoek-de week voor de melding hier- had ik toch nog 20€ kunnen gebruiken.

Ik heb de eerste keer ook prijs gehad, ik geloof dat ik toen zo'n 60 euro verloren heb.

Deze keer kreeg je per 400 euro 40 euro korting als je goeie klant was.

Ik had recht op 5 van die kortingsbonnen volgens mijn eigen berekeningen waarvan ik er bij mijn laatste bezoek één heb kunnen gebruiken, en nog één meekreeg om de volgende keer te gebruiken. Ik heb er wel een aantal keer om moeten "zagen". 

De overige 3 moesten nog uitgerekend worden, maar ik begreep toen eigenlijk niet zo goed wat daar nog aan moest uitgerekend worden.

Het was waarschijnlijk toen al ferm aan het broeden. Da's toch weer 160 euro door mijn neus geboord... :e001:

Normaal gezien komt er geen uitverkoop, dat zou niet mogen van de rechter, werd mij gezegd.

Nu ja, het is ambetant, but I'll live.

Ik vind het duizend keer erger voor Jozef...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Ik heb de eerste keer ook prijs gehad, ik geloof dat ik toen zo'n 60 euro verloren heb.

Deze keer kreeg je per 400 euro 40 euro korting als je goeie klant was.

Ik had recht op 5 van die kortingsbonnen volgens mijn eigen berekeningen waarvan ik er bij mijn laatste bezoek één heb kunnen gebruiken, en nog één meekreeg om de volgende keer te gebruiken. Ik heb er wel een aantal keer om moeten "zagen". 

De overige 3 moesten nog uitgerekend worden, maar ik begreep toen eigenlijk niet zo goed wat daar nog aan moest uitgerekend worden.

Het was waarschijnlijk toen al ferm aan het broeden. Da's toch weer 160 euro door mijn neus geboord... :e001:

Normaal gezien komt er geen uitverkoop, dat zou niet mogen van de rechter, werd mij gezegd.

Nu ja, het is ambetant, but I'll live.

Ik vind het duizend keer erger voor Jozef...

Elke keer mijn kaart bijna vol was, kocht ik strips tot het bedrag (400 nero's). Daarna liet ik Jozef het bedrag uitbetalen en kocht ik de rest van mijn strips. De eerste keer had ik ook prijs en heb ik geld verloren en sindsdien heb ik mijn lesje wel geleerd. Nu zal ik ook wel verliezen omdat niemand dit had zien aankomen( althans ik toch niet). Ik ben de dag voor de aankondiging op facebook nog geweest en niets wees erop dat hij ging sluiten. Hij sprak zelfs over een hele nieuwe website ditto bestel en betalingsmethode!! Spijtige zaak voor ons liefhebbers van de strip :e001:

Link naar reactie

Jozef,

 

We gaan je missen....iedere week de donderdagavond lagen mijn strips klaar....iedere week was ik als verwoed stripliefhebber aanwezig om te kopen.  Alles is zo onverwachts gebeurd, nog enkele weken geleden had je de winkel mooier gemaakt....leuker en schitterender...

In ieder geval wens ik je het beste en hoop ik dat er toch iemand zal gevonden worden om je winkel over te nemen.
je was ook voor de winkelstraten een fantastisch iemand, iemand met ambitie en zorg voor het welzijn van de winkeliers...

Jammer....dat het zo verlopen is.

Link naar reactie

Jozef,

 

We gaan je missen....iedere week de donderdagavond lagen mijn strips klaar....iedere week was ik als verwoed stripliefhebber aanwezig om te kopen.  Alles is zo onverwachts gebeurd, nog enkele weken geleden had je de winkel mooier gemaakt....leuker en schitterender...

In ieder geval wens ik je het beste en hoop ik dat er toch iemand zal gevonden worden om je winkel over te nemen.

je was ook voor de winkelstraten een fantastisch iemand, iemand met ambitie en zorg voor het welzijn van de winkeliers...

Jammer....dat het zo verlopen is.

Het is moeilijk om uit te leggen hé?

Om de één of andere reden vind ik het feit dat de winkel op zich stopt minder erg dan wat het moet doen voor de uitbater.

Ik denk dat ik in mijn leven nergens mijn geld iedere keer met zo een goed gevoel aan iemand heb toegestopt dan in die winkel...  :e001:

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Idem hier,Chorasan. Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd. Ik heb Jozef gisteren nog aan de lijn gehad en wenste hem ook het allerbeste. Hopelijk gaat het wat met hem want deze man verdiend DIT zeker NIET!!!  Onze strips kunnen we elders kopen maar ik zal ook onze wekelijkse babbel missen en ook zijn glimlach. Tenslotte ga ik al naar W.W van het prille begin toen de winkel nog op het Rodenbachplein zat. Het ga je goed Jozef en hopelijk  komt alles toch nog een beetje goed voor hem.

Link naar reactie

Zeer spijtig nieuws. WW is ook al sinds jaar & dag mijn vaste SSZ.

Ik vond het al raar dat de website niet geupdate werd met de nieuwste nummers, maar ik dacht even dat Jozef geen tijd had om de site te updaten. Ik ging vandaag eens passeren tot ik het briefje aan de deur zag hangen.. :(

 

Hopelijk zal hij snel werk vinden want hij was inderdaad een sympathiek iemand die altijd open stond voor een babbeltje.

 

 

Ik weet nog niet naar welke winkel ik nu zal gaan. Was er over +-2 jaar geleden ook geen gerucht dat de boekenwolf in Kortrijk misschien ook hun deuren ging sluiten?

Link naar reactie

Mijn eerste online vooruitbetaalde bestelling en ik heb al prijs.

Per abuis Luuna 7 in mijn mandje gegooid ipv deel 8.

En nu maar hopen dat ik nog kan ruilen alvorens ze op de post wordt gedaan.

Het zou moeten lukken, want ze staat al anderhalve week op "te verzenden"...

*zucht*

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

ha, je weet het.... Dit is nog de stock die zijn eigendom was. Buitenkansjes voor liefhebbers van manga, comics, beeldjes, en enkele honderden 2de handsstrips.

 

Als winkel hebben we wel interesse in een paar van de figuren, helaas kunnen we er uit respect voor onze leverancier niet op bieden.

Dit is blijkbaar een levering (groot lot) die nooit aan hun werd betaald...

 

Desalniettemin zit er hier en daar wel wat moois bij, zeker een mooi buitenkansje voor eventueel geïnteresseerden.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...