Ga naar inhoud

Rode Duivels


Recommended Posts

Ach, ik ben al dik tevreden met de laatste vier. Toch bekruipt me het gevoel dat van Gaal het ook anders had kunnen doen:

 

-beginnen met twee half fitte spelerts (BMI, de Jong);

-daardoor al vroeg twee wissels moeten inzetten;

-nog voor het laatste kwartier Huntelaar voor RVP inbrengen;

-daarmee geen mogelijkheid meer hebben om Krul te brengen voor Cilessen die nog nooit in zijn loopbaan één penalty heeft gestopt;

-Vlaar de eerste pingel laten nemen.

Link naar reactie

Ik ben om 12 u gaan slapen, kon het niet meer aanzien.

 

Was gisteren wel leuk op tv met de 4 voetbalcommentatoren (waaronder de zeer gewaardeerde Jan Mulder).

 

Voor de match: 'Ik vrees dat we hier tot 1 uur gaan zitten'.

 

Half-time: 'Het ziet er naar uit dat we hier inderdaad tot 1 uur gaan zitten'.

 

Na 90 minuten: 'We zitten hier tot 1 uur'.

Link naar reactie

Ach, ik ben al dik tevreden met de laatste vier.

 

Toch bekruipt me het gevoel dat van Gaal het ook anders had kunnen doen:

- beginnen met twee half fitte spelerts (BMI, de Jong);

- daardoor al vroeg twee wissels moeten inzetten;

- nog voor het laatste kwartier Huntelaar voor RVP inbrengen;

- daarmee geen mogelijkheid meer hebben om Krul te brengen voor Cilessen die nog nooit in zijn loopbaan één penalty heeft gestopt;

- Vlaar de eerste pingel laten nemen.

 

In principe mogen we inderdaad blij zijn met het eindresultaat, als je in ogenschouw neemt wie er in de spelersgroep zit. 

 

En natuurlijk had van Gaal het anders kunnen doen. Met je suggesties ben ik het in principe wel eens. Maar deze suggesties worden gedaan met de wetenschap van de uitschakeling via penalties en die luxe had van Gaal niet. Voor hetzelfde geld had het wel gewerkt en was het dubbeltje de andere kant op gevallen.  

 

Nog weer wat andere suggestie is om meer te trainen op corners en vrije schoppen. Daar kan toch meer uit gehaald worden. 

Of met Huntelaar i.p.v. van Persie te beginnen. Die hebben we in de knock-out wedstrijden niet gezien. 

Link naar reactie

Retep heeft gelijk.

Vooral het starten met Bruno Martins Indi is onbegrijpelijk en onnodig. Werd weggespeeld op links, speelde eigenlijk een matig toernooi en had vervangers zat.

De Jong kan ik me wel voorstellen.

Van Persie.....tsja...die had veel eerder gewisseld moeten worden, maar zo op het laatst had ik hem ook gewoon laten staan (Krul kon er dan nog in en hij kan penalties schieten). 

Met Krul hadden we veel meer kans gehad met penalties, maar ja, in die fase kan het alle kanten op.

 

Al met al een prima toernooi (en ook een prima laatste wedstrijd, jammer dat Robben net even de finesse miste op het laatst). 

Twee landen uit de Benelux bij laatste acht, prima toch.

 

Potje tegen Brasil zal heel moeilijk worden, die moeten die 1-7 echt wegspelen en Nederland heeft geen rust en geen zin.

Link naar reactie

Die Krul-reacties zijn hilarisch om te lezen. Die jongen had nauwelijks een penalty gepakt en was derde keeper. De vervanging van Celissen leidde tot ongeloof, maar draaide superuit. Gewoon door motivatie en demotivatie bij de tegenstander. En nu zou hij opnieuw moeten ingebracht worden?

tsja, moeten idd. Door die actie wisten de Argentijnen direct dat Celissen geen penaltypakker was, en steeg hun zelfvertrouwen.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Die Krul-reacties zijn hilarisch om te lezen. Die jongen had nauwelijks een penalty gepakt en was derde keeper. .

 

Krul is gewoon eerste keeper van Newcastle, 2013/2014: 38 wedstrijden gespeeld..... Ik schat Newcastle hoger in dan Swansea of Ajax waar Zoet en Cilessen spelen. Ik vond Cilessen zwak spelen, zorgde voor veel onrust bij uitverdedigen en liet toch heel makkelijk een paar goals (Australie, Mexico) door. Krul is een reus van een kerel en een smeerkees bovendien, die had ik toch liever in de goal gehad tijdens de strafschoppen dan broekventje Jasper.

Link naar reactie

Potje tegen Brasil zal heel moeilijk worden, die moeten die 1-7 echt wegspelen en Nederland heeft geen rust en geen zin.

 

Vervelende wedstrijd, Brazilië heeft 30 minuten minder gespeeld en een dag meer rust. Maar alles is beter dan na penalty's op de vierde plaats te eindigen.  

Link naar reactie

Ik proef bij Kool Thing toch enige afgunst t.o.v. zijn noorderburen.....of totaal gebrek aan voetbalvisie...... :e005: :e005:.....Krul pakte de penalties echt, zat geen geluk bij, zat bij de andere drie van Costa Rica ook heel dichtbij.

Cillissen is geen penaltie-killer, had er zo maar twee kunnen pakken van Argentinië, maar heeft verder redelijk toernooi gekeept.

Nogmaals, dit is de enige fout van Louis geweest, had wissel moeten bewaren. 

 

Maar helaas, Oranje liet het onnodig/onkundig op strafschoppen aankomen, that's all in the game......

Link naar reactie

Ik proef bij Kool Thing toch enige afgunst t.o.v. zijn noorderburen.....of totaal gebrek aan voetbalvisie...... :e005: :e005:.....

 

Beiden kloppen. Het is mij niet te doen over Krul, maar over het feit dat Van Gaal door die actie Cilessen ondermijnd heeft. Hij staat nu overal bekend als die keeper die geen penalty kan stoppen.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Penalties liggen toch voor 95 percent aan degene die hem trapt. Hard en laag in de hoek en geen keeper die eraan komt, zelfs al kiest hij de goede hoek,, dat is fysisch onmogelijk.

 

Maarja de meeste van die spelers staan natuurlijk te bibberen op hun benen als ze in zo'n situatie een penalty moet nemen. Op training trappen ze die met hun ogen dicht binnen.

Link naar reactie

Penalty killers bestaan natuurlijk, een keeper moet (het liefst) groot zijn, vertrouwen uitstralen, naar voren durven te stappen, ingestudeerd zijn en (het vertrouwen hebben om) zo lang mogelijk blijven staan.

Wel eens met Zwendel dat er ook een groot deel rust bij de penalty nemer.

 

Wissel Cilessen-Krul was uitstekend, gebeurt in alle sporten, alleen het nadeel is dat je maar twee wissels over hebt en in dat daglicht gezien is het opstellen van Martins Indi stom en achteraf zeer waarschijnlijk bepalend geweest.

En Cilessen is niet goed in strafschoppen, toch geen probleem, dat was Seedorf ook niet.....als je topsport bedrijft, moet je niet klagen (dat doet hij ook niet), als er beteren zijn in bepaalde onderdelen, dan moet je dat accepteren. Kittel gaat ook niet voorop Alpe D'Huez op......

Link naar reactie

Zwendel, we zijn het gedeeltelijk eens, Turkije heeft hele goede spelers (oa Atletico) en is thuis normaal gesproken moeilijk te verslaan (al deden wij dat wel), Tsjechie is toch ook redelijk en Ijsland speelde play-off voor de WK, dus tweede in een poule......

De nummers 1 van de poules treffen elkaar niet, dus........logisch dat je elkaar niet treft.

Maar gezien dit WK schrijf ik landen niet snel af.

 

En Belgie, tsja, Bosnie best redelijk (vergelijkbaar Tsjechie) en Israel kan aardig onverwachts uit de hoek komen.

 

Maar gezien het feit dat de eerste twee zich rechtstreeks plaatsen en de betere nummers drie ook, moeten beiden makkelijk door kunnen. 

Link naar reactie

Nu ja als ze zich in deze groepen niet kunnen plaatsen, dan hebben ze ook geen plaats in de finale.

 

En het wordt zeker voor Belgie eindelijk eens tijd om met een typeelftal te spelen en wat automatismen aan te kweken en niet na elk foutje iemand (zeker geen verdediger) te gaan vervangen. Er komen volgend jaar lekker wat wedstrijden die niet al te moeilijk zijn, dus uitstekende gelegenheid.

 

En het type elftal ligt nu toch min of meer vast.

 

Courtois

 

Verdediging: Alderweireldt  ???  Kompany  Vertonghen met ???= Lombaerts of Vermaelen

 

Middenveld: Fellaini    Witsel    ???

 

Aanval: De Bruyne    Hazard + Origi of Lukaku afhankelijk van de tegenstander

Link naar reactie

benteke komt ook nog terug uit blessure he

Ja maar ik vrees dat die het erg moeilijk gaat hebben om zijn plaats terug te winnen.

 

Binnenkort staat Januzai daar ook.

 

En wat met Batshuayi, als die bij Marseille van zijn streken afraakt is dat ook een serieuze kandidaat. En Bakkali idem zodra die bij een grote ploeg speelt.

Link naar reactie

Er zit nog wat jeugd aan te komen...

 

En Charly Musonda jr. die het mooie weer maakt bij de beloften van Chelsea. 

En Ferreira-Carrasco die bij Monaco speelt en Moutinho uit de ploeg hield

En verdediger Vermijl die na Januzaj werd verkozen als beste belofte van Man U

En verdediger Matthias Bossaert die werd verkozen als beste belofte van Man City en nu werd overgeheveld naar de A-ploeg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Beloftes van grote ploegen geloof ik niet in.

Die komen er toch nooit in en worden verhuurd aan kleinere Engelse ploegen, waar ze boerenkool voetbal spelen.

Wij hebben er ook zoveel bij City, Chelsea etc. spelen, allemaal erheen op 15e jarige leeftijd, kansloos.

Ze komen allemaal terug om minuten te maken (Bruma, van Aanholt, Rekik, Ebecilio etc. etc.).

 

Gewoon net als de Vrij, Wijnaldum, Vlaar, Depay, Blind, Martins Indi etc. je jeugdopleiding afmaken bij je eigen club en een paar jaartjes in het eerste voetballen.

 

Wel echte Belgische namen (ik ken ze eerlijk gezegd niet allemaal :e005: :e005:), Januzaj, Ferreira Carrasco, Musonda jr (waar is sr?), Benteke, Lukaku, Origi.......Bakkali nemen jullie toch hopelijk niet meer serieus, ook daar zijn er in Nederland al tientallen van voorbij gekomen, "oh, wat zijn we goed" en snel beledigd als een trainer durft te zeggen wat er aan mankeert.

 

Maar ik geloof wel in Belgische ploeg:

Courtois, Alderweireld, Vertonghen, Kompany (ondanks zwak toernooi), Vermaelen, Witsel, DeBruyne, Mertens, Origi en Hazard (al twijfel ik ook aan zijn instelling, geen teamspeler, beetje zeikerd). De 11e man weet ik niet (Fellaini, Januzaj, Miralles, Dembele of Chadli....ligt aan de vorm van het moment), Fellaini geen teamspeler en tactisch zwak, maar misschien kan Louis hem bijleren, hij heeft fysiek natuurlijk veel mogelijkheden.

 

De komende EK of WK kan zeker een prooi worden voor de Belgen.

Link naar reactie

Fellaini geen teamspeler en tactisch zwak, maar misschien kan Louis hem bijleren

 

Denk jij dat Fellaini over een paar weken nog bij United speetl? 

 

Hazard (al twijfel ik ook aan zijn instelling, geen teamspeler, beetje zeikerd). 

 

Je weet het niet. Klinkt als de Robben van een paar jaar geleden. 

Link naar reactie

Batshuayi is een speciaal geval, dat is mogelijk de beste Belgische spits, maar compleet associaal, lees eens zijn Wiki. Zelfs zijn ploegmaats  van Standard vertelden dit jaar openlijk op de radio dat er met hem niet te praten valt, die speelt gewoon op zijn eentje en dan nog was hij de beste spits in Belgie. Misschien dat ze in Marseille hem kunnen drillen.

 

En Januzaj dat gaat een hele goeie worden, een betere Hazard.

 

Bakkali weet ik eigenlijk niet meer, enkel dat die door de Nederlandse pers op een zeker moment de hemel ingeprezen werd.

Link naar reactie

Ok, gaan we hier verder. Ik neem aan dat een moderator de posts wel afsplitst indien nodig.

 

Zoals aangegeven komt een specifieke voetbaltrofee die uitgereikt wordt aan "de beste speler uit Afrika of van Afrikaanse afkomst" mij wat vreemd over. Zeker met een naam die verwijst naar de huidskleur van de spelers. Het wordt kennelijk niet zo beleefd in de Belgische voetbalwereld, gezien de lange tijd dat de trofee bestaat en de vele bekroonden die ik naar ik aanneem de prijs met trots hebben geaccepteerd.

 

Het deed mij denken aan de discussie die ik op een forum zag naar aanleiding van deze video:

 

 

De meesten vonden het een mooie cover, maar sommigen Amerikanen ergerden zich aan de stereotype manier waarop de (Finse) muzikanten zich neerzetten als hillbillies. En met name aan de indianentooi die 1 van de muzikanten droeg. Het dragen van een indianentooi door een niet-indiaan zou tegenwoordig als racistisch worden gezien in de VS (wat mij deed afvragen waarom je nog steeds indianentooien kan kopen bij online Amerikaanse speelgoedwinkels, maar goed).

Link naar reactie

Die Indiaanse hoofdtooi is toch wel interessant. Heb onlangs de eerste drie seizoenen van Treme gezien (fantastische reeks trouwens) en daar lopen Afro-Amerikanen ( ik begin al te twijfelen of dat een correcte benaming is) verkleed als indianen rond.

 

Wat betreft de Ebbenhouten Schoen. Voor mij zijn Kompany, Fellaini, Origi, Batshuayi etc. gewoon Belgen, net zoals die rare joden die in Antwerpen met rare hoeden en krulletjes rondlopen. Maar blijkbaar willen ze zichzelf toch op een of andere manier van de rest van de Belgen onderscheiden. En wie ben ik om daar iets op tegen te hebben.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...