Ga naar inhoud

Rode Duivels


Recommended Posts

Natuurlijk. En wat te denken over de wedstrijd Kameroen-Kroatie. Volledig omgekocht. Brazilie-Ghana, idemdito.

Iedereen die denkt dat de wedstrijden niet gefixt zijn op een WK is enorm naief. Brazilie staat zeker in de finale. Anders breekt de pleuris uit daar.

 

Of ze hetzelfde truukje van de 12e man (scheidsrechter) tegen Duitsland durven uit te halen denk ik niet.....

 

Volgens retep en lecram werd de wedstrijd Chili-Brazilië gespeeld met een telegeleide bal. In de tribune zat een hoge piet van de FIFA met een afstandsbediening, die ervoor zorgde dat het schot van die Chileen in de laatste minuut op de lat belandde!

 

Heb je de wedstrijden Kroatie-Brazilie en Brazilie-Colombia gezien ? Heb je nu echt die scheids niet gezien: geldige doelpunten afkeuren van Kroatie, geen rode kaarten voor Neymar, Cesar en een gros andere Brazilianen, steeds weer fluiten voor Brazilie,Ik begrijp echt niet dat mensen die minimaal 20 matchen per jaar zien, niet door hebben wanneer een ploeg word bevoordeeld. Maar goed, noem me maar een cynische hollander die dit allemaal al had voorspeld lang voordat de WK begon.......

Link naar reactie

Wat betreft Kroatië-Brazilië geef ik je gelijk. Dat was een schandalige match. Gisteren was ook een schandalige match, maar dan langs beide richtingen. Mijn punt was dat de scheids in de wedstrijd tegen Chili geen fouten heeft gemaakt, en ze zonder een flinke dosis geluk die wedstrijd nooit gewonnen hadden. En dan zit je daar met je complottheorieën...

Link naar reactie

Ze kunnen niet elke scheids en keeper omkopen, het gaat er om een duwtje in de rug te krijgen. Voor sterke ploegen is dat meestal voldoende.

 

Ik weet niet op welke post juist dat ik het gezien heb, maar de FIFA heeft zelfs een reclamecampagne opgestart om hun imago betreft omkopen wat te verbeteren.

Het imago betreft omkopen verbeteren ? M.a.w. het mag ? :)

 

Anyway, succes zodadelijk !

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

En Tsja, België, geen geloof in een resultaat. En waarom niet?

 

Wilmots rare man, Miralles in de basis ipv Mertens', vreemd.

Fellaini onthutsend zwak, maar mocht blijven staan.

Maar zelfs Kompany speelde zwak, geloofde er niet in.

 

Toch petje af voor België, DeBruyne prima toernooi, tot voor deze wedstrijd een prima Origi, prima Alderweireld en Vertonghen, en natuurlijk een fantastische keeper...petje af voor Courtois.

Link naar reactie

Wat een halve finales, de toppers uit Zuid Amerika en Europa tegen elkaar.

 

Maar wat een zware partij, een dramatische van Persie en een prima Sneijder en Robben.

En prima strafschoppen

Gelukkig bleef Lecram er vertrouwen in houden. Nooit had hij het idee dat het mis zou gaan.............

Link naar reactie

Ik had het al opgegeven en dacht dat na het missen van alle kansen en ballen op lat/paal we wel met strafschoppen eruit zouden gaan.

Maar daar was ons orakel Louis weer, een geniale zet, een keeper die het intimiderende spelletje ging spelen en dat hielp zowaar.

Dik, dik en dik verdiend..............

 

Wie had toch verwacht dat wij zonder Strootman (en sinds groepsfase ook zonder de Jong) in de halve finale zouden komen.....een keeper van Ajax, de oude Kuijt als back, achterin twee/drie spelers van Feijenoord, eentje van Ajax en eentje van de nummer 14 uit Engeland (en zo nodig iemand van Wolfsburg). Op het midden eentje van Galatasaray, eentje van Swansea en eentje van PSV en als het nodig is eentje van het gedegradeerde Norwich. Alleen voorin Bayern Munchen en Manchester United (met invallers uit Kiev of PSV). Dat is toch razend knap, de keeper speelt pas half jaartje eredivisie......

 

Zo zie je maar, dat het opkijken tegen spelers van Man City, Chelsea, Atletico M, Arsenal, Bayern, Barca, Real, Juve etc. onzin is.

Het gaat niet alleen om talent of naam, maar ook om de teamspirit, de speelstijl, de beleving, het geloof erin, opofferingszin, fitheid........en de nodige dosis geluk...hahahaha

Link naar reactie

Saaie en frustrerende match, op Werchter zullen er velen zich beklagen dat ze daarvoor een optreden laten schieten hebben, denk ik.

 

bah neen, ik stond met 4 Repers te kijken in de tent, en net zoals de andere 15.000 kijkers was het enorm spannend. Veel ambiance en spanning.

Aan de andere kant benijd ik wel de Hollanders. Pearl Jam had net Alive ingezet toen de zege bekend geraakte. Plots zag je overal oranje T-shirts zwaaien; en brulde iedereen het anthem mee. Oh ja, ik stond op 10 meter vh podium

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

En Kool Thing, al een beetje bijgekomen ?

 

Nauwelijks. Het gebrek aan spelsysteem van Wilmots heeft hem de das omgedaan, maar wat een zwakke ploeg zijn die Argentijnen toch. Ik had zo graag een verlenging willen zien. De trainer had zijn volledige voorlinie vervangen. Die gingen nooit een 2de kunnen maken. En Messi, is een schim. Laat hem fysiek afzien/lopen, en hij doet niets meer.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

 als Belgie een iets ervarener (leep is wellicht meer het woord) had gehad zou er met dit spelers materiaal een halve finale ingezeten. Die Argentinos vond ik niet erg goed/overtuigend.......

 

Voor mijn  gevoel was het gewoon de instelling. België was al tevreden met wat bereikt was en wilde niet persé winnen.

 

Qua spelers doet België niet onder voor Nederland, qua instelling en team spirit mogen ze niet eens in de schaduw staan. En misschien is het wel de trainer die daarvoor zorgt. 

Link naar reactie

Eindelijk verstandige woorden van Tweetie. Toch niet helemaal correct: gisteren gehoord op de treurbuis: als Belgie van Gaal had gehad hadden ze never nooit van de argos verloren. van Gaal smeedt een elftal en weet het maximale rendement eruit te halen. Een trainer kan niet spelers beter laten spelen maar wel het max er uit halen.....

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...