Ga naar inhoud

Rode Duivels


Recommended Posts

Geen Simons, geen Meunier, wel Vandenborre. Bankzitter Gillet dan nog reserve ook, en Simons niet.... Gelukkig vermoed ik hier geen lobbywerk van Anderlecht in  :e007:

 

Geen Naingolan ( toch basisspeler van AS Roma ) en Simons: Dufour en Witsel gaan die plaats moeten invullen, waardoor Januzaj in de ploeg kan komen...

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Als Casteels fit is, gaat Proto naar huis :) Januzaj gaat (nog) geen potten-breken, denk dat het meer ellende is dan wat anders, daar willen te veel mensen mee-eten uit die ruif..... VdB is wel goed bezig, maar of hij zolang kan voetballen, ben nog altijd een beetje bevreesd voor z'n karakter (die man heeft zijn geschiedenis tegen).

 

Hoop wel dat ze ver in het WK mogen komen. ;)

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Maar er zijn er toch altijd maar 15 die effectief gaan spelen. Ik denk dat het middenveld en de verdediging altijd dezelfde spelers gaan zijn en dan wat zoeken naar een aanvaller die kan scoren. Ik vermoed dat Simons toch  niet aan de bak zou gekomen zijn, er zijn zoveel middenvelders.

Link naar reactie

Met Vandenborre ben ik niet gerust in.... Simons is te begrijpen. Januzaj is prima back-up voor Kevin Debruyne.

 

Toch een enorm sterke basisploeg als je ziet waar die allemaal spelen

 

Courtois ( Atletico )   

 

Alderweireld ( Atletico ) Kompany ( City ) Vermaelen (Arsenal) of Lombaerts (Zenit)  Vertonghen (Tottenham) 

 

Debruyne (Wolfsburg) of Januzaj (Man U ) Witsel (Zenit) Fellaini (Man.United) Hazard (Chelsea) Mertens (Napoli)

 

Lukaku (Everton)

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Simons en meunier niet mee, dat snap ik. Maar Ciman wel? Dan had ik toch eerder Naingolan meegenomen ipv Ciman. Je hebt voor de rechtsachter al VDB en Alderweireld.

VDB is naar het schijnt goed bezig dus ik snap wel dat ie er bij is. Als hij top is, dan is dat een goeie rechtsachter die ook aanvallende impulsen kan geven die Aldi en Cimi niet kunnen geven.

Voor linksachter zou ik Van Damme toch meepakken. Dat is een krijger die er zijn kop voor legt. Als je tegen een fysiek sterke ploeg moet spelen, gaat hij iets geven wat Vertongen op de linksachter niet kan geven. Vermaelen heeft geen match gespeeld en is bij Arsenal zevende keuze. Ik vind het een zeer goede voetballer, maar als je bij Arsenal niet van de bank komt, tja ...

 

Proto zou ik zowiezo meenemen. Casteels moet terugkomen uit blessure, dat is te twijfelachtig.

 

Origi ken ik totaal niet. Maar Vossen is een spits die altijd scoort ook als hij slecht zit. Is geen topper, maar in moeilijke matchen is hij wel de man die uit het niets kan scoren. Maar laat Origi dan de Wilmots van vroeger zijn en Januzai de Scifo van zoveel eeuwen geleden. Ook doorgebroken op zeer jonge leeftijd op een WK.

 

Bwa, tweede ronde zou al mooi zijn op hun eerste tornooi en dan binnen twee jaar Europees kampioen :)

Link naar reactie

Wilmots wil geen rechtsback die aanvalt, anders ligt die hele flank direct bloot. Mirallas/Mertens/Debruye zijn al knijpers naar binnen... Daarom vind ik het ook straf dat hij VDB kiest. Van Ciman kan ik het wel snappen. Is aan zijn beste seizoen ooit bezig. Was zondag tegen Club de beste man op het veld, en kan evt ook rechtsback spelen. Bovendien lijkt hij heel goed in de groep te liggen. Het feit dat Naingolan niet mee is, zal wel ergens daar te zoeken zijn. 

 

Proto zou ik absoluut meenemen. Is gewoon de 3de beste doelman. Hopelijk beseft hij zelf ook dat hij minder is dan Mignolet en Courtois, en wil hij gewoon mee om mee te gaan.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Aap ziet het groots direct. Europees kampioen ! :)

 

Deze generatie wordt zo bejubeld door binnen- en buitenlandse pers dat het als een collectief falen beschouwd mag worden als ze niet ergens een prijs pakken. Of op zijn minst twee keer in de finale van een groot tornooi in de komende 20 jaar.

 

Misschien is dat mijn Nederlandse roots maar ik vind dat het gedoe met dat underdogje maar eens gedaan moet zijn. We hebben iemand in de ploeg staan waar sommige topanalisten en ex-spelers zeggen dat ie de gouden bal kan winnen (Hazard). We hebben de kampioen van Engeland, een van de beste keepers van de wereld en een hele goeie tweede om de eerste scherp te houden, de kampioen van Rusland (al stelt dat geen reet voor want anders hadden ze wel in West-Europa gespeeld), dragende spelers bij topclubs uit de Italiaanse competitie, die ook al niet meer is wat ze geweest is, maar nog steeds een stuk hoger dan de Franse. (Naingolan heeft zijn basisstek en is een dragende speler bij AS Roma, Mertens is ook al uitgegroeid tot basisspeler bij Napoli), en verder een paar goeie spelers in dienst van de ploeg (vertongen, fellaini, defour, debruyne) die geen absolute top zijn maar wel goeie spelers. Het enige zwakke punt is de spits. Lukaku is een goeie en zal nog beter worden maar het is geen Van Persie of Ibrahimovic (wat ik overigens een zeer irritant kereltje vind, die ibra) en Benteke is ook heel goed maar zal nooit een absolute topspits worden die bij een van de zes absolute topclubs (van dit moment) zal spelen.

Maar dan nog vind ik dat dit zo'n goede generatie is dat ze in de komende 20 jaar ergens een tornooi moeten winnen. Een EK of WK (of finale). En als dat niet gebeurd dan heeft deze generatie gefaald.

Als Nederland met zijn drie toppers en voor de rest goeie voetballers een WK finale kan halen, dan is dat een succes voor die generatie. Maar zo'n prestatie haal je niet door het veld op te stappen met dichtgeknepen billen en denken "als dat maar goed afloopt".

 

Gedaan met de angst, tijd voor zelfvertrouwen!

 

Er zijn geen excuses

Link naar reactie

Goed gesproken, Aap! 

 

Ik krijg het ook altijd op mijn heupen van dat bekrompen Vlaams/Belgisch(?) gedoe van de underdog, en nooit je kop boven dat maaiveld willen of durven te steken. Gelukkig lijkt me deze generatie voetballers daar zelf weinig last van te hebben. Het helpt als je in Nederland bent opgegroeid als tiener ( Alderweireld, Vertongen, Dembele, Chadli,... )   :e007: . Het kan nog goed komen. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik dacht eerst, Origi die naam heb ik toch al gehooord, maar dat was zijn pa :(

 

Hij zal waarschijnlijk net zoals Januzai weinig spelen, maar die laatste komt er zeker in omdat hij dan definitief bij België speelt :e002:

 

Ik vind eigenlijk hets strafst dat Thorgan Hazard niet meegaat. Er is natuurlijk veel concurentie voor die plaats en 2014 was in het begin minder, maar hij is toch een van de beste Belgische voetballers. En wat dan met Batshuayi? Waarschijnlijk zijn reputatie van moeilijke jongen.

Link naar reactie

Wat Thorgan betreft, lijkt het me duidelijk een geval van teveel concurrentie. Eden Hazard, Mertens, Chadli en Januzay... toch niet niks. Maar Thorgan heeft alleszins talent én is een topper in competities van het niveau van België en Nederland.

 

Ik dacht eerst, Origi die naam heb ik toch al gehooord, maar dat was zijn pa :(

 

 

Inderdaad, was nog spits bij Oostende :e007:  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Wat Thorgan betreft, lijkt het me duidelijk een geval van teveel concurrentie. Eden Hazard, Mertens, Chadli en Januzay... toch niet niks. Maar Thorgan heeft alleszins talent én is een topper in competities van het niveau van België en Nederland.

 

 

 

eigenlijk toch ongelooflijk hé. Of Naingolan. Mja, we laten een sterkhouder van AS Roma (de tweede in de Serie A) thuis omdat we denken dat we er beter hebben. Hoeveel landen zouden dat kunnen zeggen? En dat dan zo'n voetbaldwerg als België dat kan is toch niet te vatten.

 

In het geval van Thorgan moet hij eerst nog bevestigen in een grotere competitie. Dus laat hem nog een jaar of twee in Italië of bij een Duitse/Engelse middenmoter en dan weet je wat je er aan hebt.

 

Malanda, nog zo eentje. Speelt ook bij een Duitse middenmoter. In de vorige generatie zou die zonder twijfel als eerste op het wedstrijdblad gestaan hebben. Nu wordt hij zelfs niet opgeroepen.

Link naar reactie

Inderdaad ongelofelijk. We zitten ons gewoon druk te maken over bankzitters of afhakers terwijl we naar het WK2002 gingen met spelers die speelden of bankzitter waren bij buitenlandse ploegen als Willem II ( Geert de Vlieger ), Schalke ( Wilmots, Van Kerkhoven, Vermant ) of Derby County ( Strupar ). Dat was het. Er gingen toen nog spelers mee van St Truiden of Moeskroen naar het WK...; 

 

 

Je moet eens scrollen onderaan deze link. Dan zie je de toenmalige rode duivels tegen het brazilië staan. Wat een niveauverschil ( en dan nog was het scheids Prendergast die het verschil maakte ) 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB_op_het_wereldkampioenschap_voetbal_2002

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik ben ook geen fan van Ciman, maar om één of andere reden is die er altijd bij, dus dat kon je wel verwachten. Daar zal wel een reden voor zijn die wij niet kunnen beoordelen (de kleedkamer). Was Van Damme niet eens gestopt bij de Duivels op een moment dat het minder goed ging? Misschien speelt dat nog mee, en linksachters zijn er eigenlijk al genoeg, want Vermaelen & Lombaerts kunnen daar ook uit de voeten.

 

Nainggolan heeft een paar keer zijn kans gehad in oefenwedstrijden en blijkbaar niet voldoende laten zien daar. Misschien lag hij ook niet goed in de groep, zoals KT aangeeft. Chadli vind ik persoonlijk ook een naam waarover je kan twijfelen, is toch vaak niet 100% fit de laatste tijd. Maar hij heeft heel de campagne meegemaakt en dat zal wel meespelen.

 

De keuze voor Van den Borre vind ik leuk en logisch. Die jongen wordt onderschat op verdedigend vlak. Met Kompany daarnaast om hem in te tomen moet dat wel goed komen. Meunier is eigenlijk een linkerspits dus dat is ook niet meteen de meest verdedigende rechtsback. En in principe zal Alderweireld toch wel spelen. Vermaelen zal ook spelen, centraal naast Kompany. Die is geen 7e keuze bij Arsenal maar 3e, alleen heeft hij de "pech" dat die 2 anderen bijna altijd spelen.

 

Proto komt op mij altijd over als een nuchtere, slimme en faire speler. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat hij dwars zou liggen als derde keeper, zoals sommigen beweren. Origi ken ik niet, maar als Gertje Verheyen zijn fiat gegeven heeft, moeten we daar het volste vertrouwen in hebben. :e012:

Link naar reactie

 

In het geval van Thorgan moet hij eerst nog bevestigen in een grotere competitie. Dus laat hem nog een jaar of twee in Italië of bij een Duitse/Engelse middenmoter en dan weet je wat je er aan hebt.

 

Thorgan Hazard zou waarschijnlijk beter al een jaartje geleden bij een buitenlandse sub-topclub gegaan zijn.

Nu is hij toch al 21, op die leeftijd speelde zijn broertje al een tijdje bij Rijsel. Als hij nu naar het buitenland gaat zal hij serieus wat geld kosten en met die Gouden Schoen gaat hij toch al direct serieus moeten presteren, dus veel tijd om te groeien gaat hij niet meer krijgen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Thorgan Hazard zou waarschijnlijk beter al een jaartje geleden bij een buitenlandse sub-topclub gegaan zijn.

Nu is hij toch al 21, op die leeftijd speelde zijn broertje al een tijdje bij Rijsel. Als hij nu naar het buitenland gaat zal hij serieus wat geld kosten en met die Gouden Schoen gaat hij toch al direct serieus moeten presteren, dus veel tijd om te groeien gaat hij niet meer krijgen.

 

true

Link naar reactie

Blijkbaar is er nog een ex-Belgische belofte die vast in de ploeg staat bij Lazio Roma, ene Luis Pedro Cavanda.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/luis-pedro-cavanda/profil/spieler_102192.html

 

 

Jaja, alles is beter dan vandenborre :e007:

Cavanda is een hele goeie back. Jammer dat hij bij de duivels nooit geen kans heeft gekregen. Maar ja, Belgen volgen nu eenmaal de Italiaanse competitie niet.

"Gelukkig" roepen we dan wel Bakali op na drie matchen...

Link naar reactie

Ha, even trollen op dit puur belgische topic......haha.

 

Wat is in principe jullie opstelling en speelsijl.....4-4-2 ?

Jullie hebben misschien wel de beste keeper ter wereld, een prima verdediging, een gemiddeld middenveld (pak me maar aan...haha) en een zwakke voorhoede. Bij ons is het andersom.....

Maar op een groot toernooi heb je goals nodig, tegenhouden alleen is niet genoeg.

 

Ik hoor steeds de naam Timmy Simons, is dat die van PSV ? Die was toen al opgeblust.

Geef mij Driesje maar....

 

Als laatste noot maak ik me een beetje zorgen om de mentale kracht van mijn Belgische vrienden, hazard, Felliani, Chadli, Dembele....allemaal baasjes en vaak alles of niets, maar goed...als het alles wordt kunnen jullie heel ver komen.

 

Veel succes, en laten we hopen dat de benelux de wereld kan verrassen

Link naar reactie

Ik ben natuurlijk niet akkoord met Lecram, behalve voor het succes voor Benelux :)

 

We hebben een middenveld van wereldklasse (Hazard en De Bruyne horen daar ook bij want het is eigenlijke een 4 - 5 - 1).

 

De verdediging is top in Europa, maar zou net als alle andere Europese boonstaken wel eens door kleine rappe spelertjes alla Messi koud gepakt kunnen worden.De enige topper daar is Kompany (daarmee bedoel ik voetbaltechnisch).

 

In de aanval is het een probleem, geef ik toe. Een hoop bijna-toppers, maar geen toppers zoals Nederland en dat maakt dikwijls het verschil.

 

En de mentale weerbaarheid van Hazard: hij heeft Mourinho terecht te kakken gezet.

Link naar reactie

Zwendel, voetbal is leuk om over te keuvelen....hahaha

En over het middenveld zijn we het inderdaad niet eens, ik zie er geen eentje van wereldklasse....Hazard zal nooit winnen wat Mourinho gewonnen heeft, Felliani grootste miskoop premier league, De Bruyne te zwak voor Engelse league, Dembele en Chadli mooi weer spelers. Driesje prima, maar niet meer dan dat en Witsel sterk.

Achterhoede met Kompany (voetballend zwak, maar imponerend qua uitstraling en kracht), Vertonghen en Vermaelen is wel heel sterk.

Keeper is de beste ter wereld, en daar kan je ver mee komen.

Eerste ronde gaat lukken, tweede wordt zwaarder met Ghana (onderschat die niet), Portugal of Duitsland. Maar gek genoeg denk ik dat jullie wel het juiste elftal hebben om Duitsland te verslaan......

Link naar reactie
Gast Natte aap

het blijft toch dubbel. Enerzijds zoveel vreugde bij een WK, anderzijds is dit een staaltje van mensonterende toestanden in de naam van het grote geld.

Wat moet ik nu doen. Kijken en dit gedocht impliciet goedkeuren of met Koen op café gaan en onze gezamenlijke walging uitschreeuwen op de barricades?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Felliani moet naar de kapper van "van Gaal" :e005: :e005:

 

serieus, stond dat ergens? Grappig :)

 

Hm, misschien kan fellaini wel een box to box worden onder Van Gaal?

Link naar reactie

het blijft toch dubbel. Enerzijds zoveel vreugde bij een WK, anderzijds is dit een staaltje van mensonterende toestanden in de naam van het grote geld.

Wat moet ik nu doen. Kijken en dit gedocht impliciet goedkeuren of met Koen op café gaan en onze gezamenlijke walging uitschreeuwen op de barricades?

Ik zou mij daar niet teveel zorgen over maken. Brazilië scoort vrij goed op de democratie-index. Je kan dat niet vergelijken met het Argentinië van Videla of zelfs met de Volksrepubliek China.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie-index

 

En bottinekes heeft men in Antwerpen ook. Beter dat men interventie eenheden een goede training geeft. Als er een aanslag is en de interventiemacht werkt niet goed dan krijgen ze op hun bord dat ze slecht werk gedaan hebben, dus waarom niet trainen?

Link naar reactie
Gast Natte aap

bwa, het gaat me meer over die zogezegde opkuis in de favela's, de arbeidsomstandigheden, de schendingen van de mensenrechten bij de bouw van de stadions, etc ...

Dat ze straks hooligans helemaal naar de tering schoppen, zal me eerlijk gezegd worst wezen, het kan niet hard genoeg zijn.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

http://www.nbcnews.com/news/world/brazils-black-bloc-anarchists-vow-run-riot-world-cup-n112866

 

AO PAULO, Brazil — Their faces hide behind scarves, gas masks and motorcycle helmets. TV images show them smashing cars, hurling bricks at police and setting tires ablaze on the streets of Sao Paulo and Rio de Janeiro. Brazilian politicians have claimed they are a national security threat.

But who really are these protesters who plan to run riot at the World Cup as soon as the inaugural game kicks off on June 12?

 

Brazil’s police allege the militants form an extremist group called the Black Bloc, and say they are watching its leaders. The local press has published exposes claiming that the Black Bloc is funded by foreigners intent on spoiling the nation’s moment of glory.

However, speaking to GlobalPost, a veteran of Brazil’s radical protest movement said the Black Bloc is not an organization at all. Rather, it’s a tactic of demonstrators who are leaderless, angry and determined to raise hell.

“It is the 10 percent of the demonstration that don’t run from police, who are not scared. Nobody owns it,” said the protester, who identified himself only as AM because of the risks of arrest.

The tactic, AM explained, consists of militant protesters, often masked and wearing dark colors, swelling together in a block during demonstrations. They break into runs, jump and shout, helping to provoke confrontation. And when police inevitably react, they are not scared to hit back.

“It is the violence that has always been in the slums of Brazil but now has come to the center of town,” said AM, a 32-year-old native of Sao Paulo.

Protesters inside the Black Blocs can actually have different political positions, he adds. But many, including him, are drawn to a form of anarchism, which he asserts is not left- or right-wing but against the entire system.

 

 
Anti-World Cup Rallies Catch On in BrazilNBC News
  •  
  •  
  •  
  •  
 

Like many in Brazil, AM is angry at the government’s spending some $11 billion on the World Cup while the country has dilapidated schools and hospitals. However, he also sees the protests as a chance to confront the wider problems in Latin America’s biggest nation. He views the movement against the cup as part of a global wave of protests being played out from Egypt to Spain to Oakland.

“The crisis is worldwide. People are seeing that representative democracy doesn’t represent anyone — here in Brazil, in London, in Greece or anywhere,” AM said. “When people go on the street and create pressure they become political actors.”

The Black Bloc tactic actually has its roots as far back as the 1980s in Germany, when squatters and anti-nuclear protesters mobbed together to confront police, and were dubbed “der schwarze block.”

It was taken on by protesters around the new millennium in the anti-globalization movement that disrupted World Trade Organization (WTO) meetings such as that in Seattle.

"The new generation is very radical"

In Brazil, Black Blocs gained steam during protests against transport price hikes in 2011. They then mushroomed during demonstrations against the mega sporting events last year, when they were at the center of a wave of clashes with police.

 

Many of those filling the blocs’ ranks are teenagers or in their early 20s, often from the middle and emerging lower-middle class, according to AM.

“The new generation is very radical,” the protester says. “Many have no children, serious jobs or responsibilities and they are not scared to confront the police head on.”

 

140523-black-bloc-brazil_b0d9c36109a3465Ioan Grillo / Global Post
Graffiti in Brazil for the "Black Bloc" protest movement.

Last week, Black Bloc protesters were among those who attacked businesses and lit fires in warm-up anti-cup marches.

But AM believes that’s nothing compared to how big protests could be during World Cup games.

The police have created a 2-kilometer (1.2 mile) exclusion zone around the stadiums. Protesters have a specific objective of fighting their way though the barriers.

 

“There is going to be a wall of police and there is going to be clashes,” he said. “Those inside the stadium will be under siege.”

Anticipating these confrontations, Brazilian legislators are discussing new anti-protest laws that could restrict demonstrators from wearing masks, among other things.

“People can complain, protest, dispute, that’s legitimate democracy,” Brazilian Justice Minister Jose Eduardo Cardozo told media last week. “What’s not legitimate is creating panic, disturbance, discomfort and damage.”

"The protests come from young people who are very disappointed with all politicians"

Such tough talk has been seen as a potential attack on the hundreds of thousands who demonstrate peacefully. Amnesty International has launched a campaign to stop rules against demonstrating, calling to “Give yellow cards to restrictions on protests.”

Riots disrupting the World Cup would be a definite strain for left-leaning Brazilian President Dilma Rousseff, who is seeking re-election in October.

However, many protesters condemn all the political parties, pouring scorn on the opposition as well as the government.

 

“The protests come from young people who are very disappointed with all politicians,” says Esther Solano, a social scientist who has been studying the Black Blocs. “The level of apathy among young people towards party politics here in Brazil is incredible.”

Solano concedes that a problem with the radical protests is they are not offering any clear alternative.

“It is a negative protest. They know what they don’t want but not what they want,” Solano said. “But this is because it is a historic moment of change. Many people are fed up with the old system but a new system hasn’t been built yet.”



Mooi zo.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

We gaan maar niet spreken over het ontzeggen van de toegang tot onderwijs, huisvesting, voeding enz door de Braziliaanse overheid en multi's die alles privatiseren.

 

Zelfde problematiek als met die klucht in Sotchi en Oekraine met hun MaFifa.

Patienten op straat zetten omdat de ziekenhuisbedden gereserveerd worden voor supporters en spelers en ander parasiterend entourage waarvan het niet eens duidelijk is wat ze nog met voetbal te maken hebben...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...