Ga naar inhoud

Feli


feli

Recommended Posts

Heel tof verhaal. Alleen was ik niet direct mee met de overgang tussen bal en Koning voetbal.

 

Nee, dat is inderdaad niet zo goed uitgekomen als ik voor ogen had.  Misschien was het beter de bal te tekenen terwijl hij aan het transformeren was.

Nu, ik doe mee aan zo een dingen om eens iets anders uit te proberen, om eens met een deadline te werken, en om uit mijn comfortzone te treden.  Daarom doe ik bvb ook mee aan inktober.

 

Bij dit verhaal heb ik vooral op de kleur gelet.  Ik probeerde met een beperkt palet overzichtelijke samen horende pagina's te maken. En ik wil vooral dat het een opgewekte vibe uitstraalt, wat toch goed gelukt is in mijn ogen.

Link naar reactie

Als dat tv kijken een verhaalelement is, zou ik 'm er toch opzetten. Alleen trekt ie nogal hard de aandacht, zo zwart als ie is, zonder dat er echt elementen zijn die 'tv' zeggen. (Striptekenaars hadden 't toch een stuk simpeler toen er nog twee antennes op stonden. ;) ) Ik zou 'm ook een beetje kantelen, ik weet wel dat de vluchtlijnen evenwijdig zijn met 't kader, maar toch...

Link naar reactie

Zoals Yncke zegt, als het tv-kijken een rol speelt zou ik die er zeker op zetten. Ik ken de context van je verhaal natuurlijk niet. Maar ik zou bv de tv in het midden van je kader zetten, en de "camera" achter je tv plaatsen zodat je personages nog met kop en schouders te zien zijn en de tv de onderkant van je plaatje inpalmt. (Afhankelijk van wat je met dit plaatje eigenlijk wil vertellen weliswaar.)

 

Hoe het er nu uitziet wordt mijn aandacht iets te hard naar linksbeneden getrokken door je knalzwarte tv.

Link naar reactie

Die ene kerel zit nogal hard chips te eten en TV te kijken, zonder toestel vind ik dat een beetje vreemd. Ofwel zet je zijn ogen gewoon richting spreker, is dat ook opgelost.

 

Persoonlijk zou ik het televisietoestel zelfs nog prominenter in beeld zetten. Omdat je hem wegsteekt in een hoekje, ben je het gevoel van diepte dat je zoekt een beetje kwijt.  Zoals hij nu staat overlapt hij ook een beetje moeilijk met dat flesje op tafel.

 

Al moet ik erbij zeggen dat dit volgens mij vooral zaken zijn waar je als tekenaar mee bezig bent. Als argeloze lezer kijk je hier gewoon over :)

 

Eén klein detail nog: het etiket van het flesje rechts op tafel volgt de zelfde lijn als de tafelrand, dat probeer ik altijd te vermijden.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

oei oei, weer veel te lang niet komen kijken hier  :e008:  Maar ik heb niet echt commentaar buiten het feit dat alles er weer heel goed uitziet :D tof dat je ook eens vergelijkingen maakt met een oudere panel

 

Ivm de tv op de vorige pagina, als je die behoudt zou ik hem in ieder geval wel zwart houden (aangezien dingen die dichter bij het oog staan altijd meer contrast hebben/donkerder zijn dan dingen verder van je ogen) dus misschien is het niet slecht om de rest ookal in te kleuren om dan te zien of het contrast nog zo hard opvalt?

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...