Ga naar inhoud

Feli


feli

Recommended Posts

Gisteren werd nog een pagina gedeeld dus dat doe ik hier ook even:
post-66-0-86498000-1447398965_thumb.jpg
 

Dat laatste kader van die geletterde pagina! XD
Ik ken de podcast niet, dus ik hoop dat ik de strip ook zo ga kunnen volgen; het ziet er tof uit.

 

Het verhaal zal zeker leesbaar zijn voor de niet luisteraars.  Je zult natuurlijk wel veel missen van knipogen en easter eggs als je de podcast niet kent.
Op de gedeelde pagina staan er bijvoorbeeld al een zestal.  En de scene komt ook uit één van de tekenwinkelverhalen van de podcast.

 
Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Dienstmededeling:

Aangezien ik geen tijd heb om er verder aan te werken en het hier toch maar ligt te "slingeren" heb ik beslist om Hallo Vaarwel online te publiceren.
Ik weet nog niet hoeveel pagina's per week of op welke manier (als er tips of voorstellen zijn, laat iets weten).
Er volgt nog een "officiële" mededeling.

Voor de mensen die niet op de hoogte waren.  Hallo Vaarwel #4 was inmiddels gedrukt.  Kost zoals steeds €5.  Mensen dien interesse hebben kunnen hier reageren of mij een pm zenden, of stalken op twitter of facebook.  Van aflevering 2 en 3 heb ik ook nog enkele exemplaren. (1 is uitverkocht)

Einde dienstmededeling

 

post-66-0-60978900-1449783883_thumb.jpg

Link naar reactie

Momenteel heb ik helaas geen tijd om er verder aan te werken.  Al mijn vrije tijd zit nu in de "mosselen om half twee" strip.
Eenmaal die klaar is werk ik zeker nog het eerste seizoen af.  Dat wilt zeggen nog twee afleveringen.  

Nummer vijf is zelfs al voor 3/4 geschetst.

 

Intussen kun je wel de eerste vier afleveringen online herlezen!  :e012:

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Kleine mijlpaal: eerste 45 pagina's van de mosselen om halftwee strip zijn getekend!(en geinkt, gekleurd en geletterd) [emoji322] [emoji324]

Om te vieren zou in een tekening posten maar in lig net in bed en zit op mijn gsm.

Morgen dus een nieuwe tekening.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Moeilijk exact te bepalen, het heeft ook te maken met de 'inhoud' van een vignet op een pagina. Als er veel decor moet getekend worden dan kom ik soms niet toe met een volledige dag om één vignet te tekenen (van schets tot inkten - retouche en eventueel inkleuren niet meegerekend).

 

Het heeft ook te maken met de 'druk' die er op het realiseren van een pagina zit (en het mooie weer). Voor Razor kom ik gemiddeld op één pagina per week (absoluut geen druk). Voor Grueson is dat 1 à 2 pagina's (hier is wel druk mee gemoeid: elke week verschijnt een pagina online én in ongeveer een jaar tijd realiseer ik een boek van 80 pagina's).

 

Gans deze timing valt in het water in een week met een beurs.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Voorlopig teken ik enkel aan Grueson, en schrijf ik voor Razor.

 

Maar vanaf juli moet dat beiden tegelijk worden, en vooral de maand juli beloofd druk te worden (start Razor en deadline voor Grueson in druk gaat), dan zal ik waarschijnlijk aan bijna 3 pagina's per week moeten werken (maar zoals ik al zei, Razor hoeft niet echt). vanaf augustus valt Razor terug naar 1 pagina en Razor 1 pagina per week.

 

Ik kan niet leven van mijn strips, ik werk nog 4 dagen in loondienst. Voor de rest ben ik aan het tekenen  :e007: .

 

Voor dit jaar zit ik met nog minstens 15 beursdagen.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Voor de normale pagina's (dus waar geen speciallekes, uitgebreide overzichten of massascenes inzitten) doe ik ongeveer 7 dagen over, potlood en inkt. Dat wil niet zeggen een week, ik teken nu ongeveer 3-4u per dag, 4-5 dagen per week.

 

Ik heb twee maand halftijds gewerkt vorig jaar, naar het einde toe slaagde ik erin om anderhalve potloodpagina per dag af te werken. 9-10 uur werken dan per dag. Ik kijk er enigszins nostalgisch op terug :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Hoelang doen andere tekenaars gemiddeld over een pagina?  Ik zit met een scenarist die denkt dat ik 30 pagina's in één week kan tekenen...  go figure.

Ik reken 10 uur per pagina om van blanco blad zonder scenario naar een Nederlandse en Engelse pagina online. Er zit behoorlijk wat spreiding op afhankelijk van de inhoud, natuurlijk, maar 't werkt goed als rule of thumb. Talking heads tekent snel maar schrijft traag, 'groots landschap' is twee woorden en veel tekenwerk.

 

Ik vind dat jouw scenarist zijn tijdmachine wel met je mag delen. ;)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zonder een discussie op gang te willen trekken, wellicht zien velen in, die heel graag tijd zouden willen hebben om zich volledig te kunnen wijden aan hetgeen ze echt zouden willen doen, dat het makkelijk aan de kant kunnen zetten van een kapitaaltje, om zo'n tijdspannes te kunnen overbruggen, heel welkom zou zijn. En dat dit, de laatste decennia heel moeilijk tot onmogelijk is geworden.

Gewoon een opmerking, zonder verdere intentie om daarop verder in te gaan. ( Brigadier Konradt kan gerust op zijn beide oren verder rusten en met een gerust hart ervan overtuigd zijn dat de gezapige sfeer op dit wonderlijke forum gevrijwaard blijft van onregelmatigheden en verontrustende commentaren die de gemoederen wel eens zouden kunnen doen verhitten.)

Link naar reactie

Ik werk altijd 's avonds nadat de kinderen in bed liggen en krijg (afhankelijk van het tekenwerk) 1 pagina klaar op een goed 2-3 dagen.  Dat is schetsen, inkten, kleuren (het is een vlakke inkleuring) en letteren.
Natuurlijk als er gebouwen, landschappen, auto's, dino's... enz moeten getekend worden kan dat soms véél langer duren.

Dit filmpje is 4000 maal versneld.  Dit is dus ongeveer 1 uur en 10 minuten werk dat je ziet.



Uiteindelijk is het wel een goede leerschool.
Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...