Ga naar inhoud

Feli


feli

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
1 uur geleden, Yncke zei:

Ik ben eventjes in de war: is at blauwe nog geen inkt? Het ziet er toch behoorlijk af uit.

Neen, dit is de laatste schetsversie.

Het is zo goed als af omdat ik het laat nalezen voor ik definitief inkt. 

Vooral naar verhaalstructuur want de zelf opgelegde beperking van 20 pagina's is niet altijd ideaal om het verhaal vlot en duidelijk te vertellen. Dus er kunnen nog wijzigingen worden aangebracht.

 

Met vorige afleveringen wilde ik dit ook doen maar kon dit niet omdat niemand mijn schetsen begreep.  En als ze de actie niet kunnen volgen is het moeilijk feedback te geven.

(als er mensen zijn die iets van verhalen kennen en willen editor spelen, laat me dit weten.)

 

Intussen ben ik beginnen inkten.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Op ‎18‎/‎02‎/‎2018 om 18:21, Kristof Berte zei:

Ik zou de scene in de tweede, paginabrede kader op de kaderrand getekend hebben. Nu snij je hun voetjes eraf.

Dat gevoel heb ik nu net niet.  Dan zou het in het kader 'geperst' voelen, wat Verhaegen (S&W) nogal vaak deed.  Dat doet het ruimtegevoel geen goed, imo.  'k Zie het niet graag.  Prima zoals het is.

Die gags zijn best leuk, Feli.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
5 uren geleden, esteban² zei:

Dat gevoel heb ik nu net niet.  Dan zou het in het kader 'geperst' voelen, wat Verhaegen (S&W) nogal vaak deed.  Dat doet het ruimtegevoel geen goed, imo.  'k Zie het niet graag.  Prima zoals het is.

Die gags zijn best leuk, Feli.

Bedankt.  Deze week komen er weer 5.

Link naar reactie
6 uren geleden, esteban² zei:

Een paar grapjes die ik elders al zag, maar dat is nu eenmaal onvermijdelijk. Ik zie dat wel vaker bij Daily Comics. 

 

Elders gezien, bedoel je op mijn sociale media.  Of dezelfde grap bij een andere strip.
En indien het tweede, identiek dezelfde grap of iets soortgelijks.  Want als het identiek is wil ik het wel eens zien.

Ik streefde in de daily comics om wel een soort narratief te houden en niet lukraak grappen die alle kanten uitgaan.  Het was trouwens de laatste week. Ik heb nog geen nieuwe geschreven/getekend en stort mij volgende week op iets anders.

6 uren geleden, esteban² zei:

Is dat overigens een bewuste keuze, die duidelijke CalArts-stijl of is dat simpelweg wat je het best in de vingers hebt? :)

 

Oei, CalArts stijl! Dat is de laatste dagen eerder een verwijt dan een compliment! 😄 (de hele thundercats hetze is ook weer typisch twitter/tumblr/internet gewank)
Ik ben enorm grote fan van Steven Universe. (Rebecca Sugar ging trouwens niet naar CalArts)

Die cartoons en wat nog uit die stal komt zijn dus zeker een invloed op mijn werk.  Een uitgever haalde ook eens onmiddelijk die stijl aan bij het zien van mijn tekeningen.

Het is mijn smaak en ligt me dus ook het beste om te tekenen.  Maar ik ga er niet specifiek naar op zoek.

Link naar reactie
3 uren geleden, feli zei:

Elders gezien, bedoel je op mijn sociale media.  Of dezelfde grap bij een andere strip.
En indien het tweede, identiek dezelfde grap of iets soortgelijks.  Want als het identiek is wil ik het wel eens zien.

Ik streefde in de daily comics om wel een soort narratief te houden en niet lukraak grappen die alle kanten uitgaan.  Het was trouwens de laatste week. Ik heb nog geen nieuwe geschreven/getekend en stort mij volgende week op iets anders.
 

Oei, CalArts stijl! Dat is de laatste dagen eerder een verwijt dan een compliment! 😄 (de hele thundercats hetze is ook weer typisch twitter/tumblr/internet gewank)
Ik ben enorm grote fan van Steven Universe. (Rebecca Sugar ging trouwens niet naar CalArts)

Die cartoons en wat nog uit die stal komt zijn dus zeker een invloed op mijn werk.  Een uitgever haalde ook eens onmiddelijk die stijl aan bij het zien van mijn tekeningen.

Het is mijn smaak en ligt me dus ook het beste om te tekenen.  Maar ik ga er niet specifiek naar op zoek.

De Center Parcs grap en de twee laatste (all you can eat) moppen, dat zag ik elders al.  Een variant, uiteraard, maar dan met dezelfde clue.  Wat precies waar, dat kan ik meteen niet zeggen.  Dat zou opzoekwerk worden.  Flo did it.  Snippers did it.  Peanuts did it.  Ype did it.  The Simpsons did it. Het komt vaak voor.  Ook bij andere strook-gag-makers hier hoor. Dat is overigens helemaal geen verwijt.  Ik zie die varianten op die grappen om de zoveel tijd eens terugkomen. Het is nu eenmaal onvermijdelijk. :)

De CalArts discussie rond de nieuwe ThunderCats was mij ontgaan, thanks, nu kan ik lekker meedoen. 😛 Kidding.  Ah, in het geval van ThunderCats zie ik het niet meteen graag, die 'bean-faced' figuren, maar generaties schuiven nu eenmaal op.  Ik heb daar vrede mee.  't Is de stijl die nu hot is, 't is de logische keuze.  En dat was in de 80s niet anders.  He-Man figuren konden óók probleemloos in een ThunderCats episode rondlopen ...  Ik heb daar allemaal vrede mee. :) Steven Universe,  Gravity Falls, Adventure Time, ... 't zit allemaal in dezelfde lijn.  En de jouwe zou daar perfect tussen passen.  Dus ik zie nog een toekomst met deze figuurtjes! ;)  Dat kan alleen maar als een compliment opgevat worden, denk ik dan.  En zodoende vroeg ik het mij af ... Of het een bewuste keuze was.  Overigens ook niets nieuws.  Het is niet anders dan de tijd waarin iedereen Franquin als voorbeeld nam of daar op z'n minst door beïnvloed was.  Niets mis mee.  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zelfde stijl wel wat maar hij tekent toch veel beter. Ik ben fan dus er zal wel invloed zijn.  

Ik heb alles van deadendia gekocht.  De single comics, de tpb in eigen beheer en nu de officiële uitgave.


Grappige was dat ik die laatste via bol.com had gepreordered en hem een maand voor hij uit was al in bezit had.

Gewoon opgestuurd.  Heel heel vreemd.  Ik begrijp het nog steeds niet goed.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...