Ga naar inhoud

Nat


Lav

Recommended Posts

Het wordt eens tijd dat ik aan een nieuw animatiefilm begin en zou graag hier mijn work in progress meedelen om feedback doorheen heel het proces te krijgen. Heel kort waar het over gaat; een personage komt via de spiegel van zijn badkamer in een onderwater wereld terecht. Ik wil dat de film toegankelijk blijft voor iedereen, het zal dus een duidelijk begin en einde hebben maar in de onderwater wereld wil ik vooral heel vrij mijn eigen ding kunnen doen.

Hier zijn al een paar schetsen, de eerste zijn gebaseerd op Katie Scott, ik was heel benieuwd hoe haar illustraties zouden vertalen naar animatie dus stay tuned voor dat zou ik zeggen.

 

fish001.jpg?w=480&h=589

 

fish002.jpg?w=480

 

fish004.jpg?w=480&h=543

 

fish005.jpg?w=480&h=585

 

fish006.jpg?w=480

 

fish007.jpg?w=480&h=591

 

fish008.jpg?w=480

 

fish009.jpg?w=437&h=544

 

fish010.jpg?w=418&h=521

 

fish011.jpg?w=392&h=501

 

fish012.jpg?w=424&h=551

 

 

 

En mag ik bij deze ook een schameless plug doen naar mijn facebook pagina:e008:  

Link naar reactie

Merci, ik heb wel nog steeds het gevoel dat er iets ni klopt met die schaduw, misschien dat ik het opnieuw in een andere stijl ga inkleuren.

Ah, de schaduw. Voor die bal weet ik ongeveer waar het lichtpunt zich bevindt, maar voor die garnaal niet. Voor 't bovenlijf zou ik rechtsboven achter mij zeggen, voor 't middenstuk recht achter mij, en voor de staart rechtsboven voor mij. Anderzijds, onder water heb je gigantisch veel bizarre brekingen, misschien kan 't wel kloppen...

 

Ik ben heel benieuwd naar die animatieloop.

Link naar reactie

momenteel gebruik ik tv paint maar dat is eigenlijk niet zo straight forward als andere programma's en ook niet even populair (en dus minder tutorials van te vinden). Voor beginners zou ik eigenlijk toon boom aanraden, ik ben gewoon met tv paint begonnen omdat het andere nog niet op de computers op school stond maar ga deze zomer mij ook eens verdiepen in toon boom

Link naar reactie

Dit is een shot voor als Bob nog aan het slapen is in de echte wereld. De stijl is een beetje anders om het verschil tussen de 2 werelden wat duidelijkt e maken (ookal ga ik nog met kleur werken en gaat er met muziek/klank ook een groot verschil voelbaar zijn). Ik had schrik dat mensen misschien niet graag mijn losse stijl zouden zien in animatie dus heb ik eerst een versimpelde versie geprobeerd maar ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de tweede ga gaan, dat is uiteindelijk ook gewoon meer mijn ding. Bob is nogal een arme jongen in de echte wereld en het contrast tussen de lichtjes chaotische lijnen en de meer duidelijke lijnen in de onderwater wereld passen bij het concept vind ik. Of vinden jullie die stijl toch te storend?

 

snurk.gif

 

snurk3.gif

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Merci voor de feedback, ik zie wat je bedoelt Cederzo, mij stoorde het persoonlijk niet maar misschien dat ik het dan toch ga aanpassen.

 

Ik zou graag nog eens bladwijzers laten printen en wou daarvoor o.a. deze tekening gebruiken. Ik ben wel zeer twijfelachtig over de kleur, zou ik best voor lijntekening, zwart wit of toch kleur gaan?

 

printduo31.jpg

Link naar reactie

Nee, een moleskine heeft geen ringen denk ik? Het is gewoon een simpel goedkoop A5 schetsboekje, papierkwaliteit is niet denderend maar ik was toch niet van plan om iets van verf hierin te gebruiken aangezien ik voornamelijk ergens onderweg iets teken en vond het handig dat ik gemakkelijk bladeren eruit kon scheuren als ik niet tevreden was :P

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...