Lav Posted January 15, 2015 Posted January 15, 2015 Het wordt eens tijd dat ik aan een nieuw animatiefilm begin en zou graag hier mijn work in progress meedelen om feedback doorheen heel het proces te krijgen. Heel kort waar het over gaat; een personage komt via de spiegel van zijn badkamer in een onderwater wereld terecht. Ik wil dat de film toegankelijk blijft voor iedereen, het zal dus een duidelijk begin en einde hebben maar in de onderwater wereld wil ik vooral heel vrij mijn eigen ding kunnen doen. Hier zijn al een paar schetsen, de eerste zijn gebaseerd op Katie Scott, ik was heel benieuwd hoe haar illustraties zouden vertalen naar animatie dus stay tuned voor dat zou ik zeggen. En mag ik bij deze ook een schameless plug doen naar mijn facebook pagina? Quote Lav A Fistful of Lines
Yncke Posted January 15, 2015 Posted January 15, 2015 Toffe creatuurtjes. Ik ben heel benieuwd hoe je zult laten bewegen. Quote yncke.be
Lav Posted January 15, 2015 Author Posted January 15, 2015 hah, ikzelf ook kleuroefening Quote Lav A Fistful of Lines
Guest Kameraad Mauser Posted January 16, 2015 Posted January 16, 2015 Je lijnvoering is steviger geworden. Is de inkleuring manueel of digitaal gebeurd? Quote
Lav Posted January 16, 2015 Author Posted January 16, 2015 Digitaal. Dat van die lijnvoering kan wel zijn omdat het hier enkel nog maar in potlood is of misschien omdat ik eindelijk terug meer mijn eigen ding doe en me niet meer zo druk maak om de rest Quote Lav A Fistful of Lines
Lav Posted January 27, 2015 Author Posted January 27, 2015 een beetje moeilijk om te zien hoe de schaduw van mijn "garnaal" zou zijn met die bal erbij. Feedback is meer dan welkom Quote Lav A Fistful of Lines
Yncke Posted January 27, 2015 Posted January 27, 2015 Ghogh. Wat valt daarop te zeggen? Ik vind 't super! Met de staart subtiel alien, toch heel erg een zeecreatuur, en die bal geeft ook een 'zee'-gevoel zonder duidelijk te zijn wat 't is. Quote yncke.be
Lav Posted January 29, 2015 Author Posted January 29, 2015 Merci, ik heb wel nog steeds het gevoel dat er iets ni klopt met die schaduw, misschien dat ik het opnieuw in een andere stijl ga inkleuren. Van deze laatste ga ik een animatieloop maken, het zou een soort schat zijn dat in de film voorkomt Quote Lav A Fistful of Lines
Yncke Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Merci, ik heb wel nog steeds het gevoel dat er iets ni klopt met die schaduw, misschien dat ik het opnieuw in een andere stijl ga inkleuren. Ah, de schaduw. Voor die bal weet ik ongeveer waar het lichtpunt zich bevindt, maar voor die garnaal niet. Voor 't bovenlijf zou ik rechtsboven achter mij zeggen, voor 't middenstuk recht achter mij, en voor de staart rechtsboven voor mij. Anderzijds, onder water heb je gigantisch veel bizarre brekingen, misschien kan 't wel kloppen... Ik ben heel benieuwd naar die animatieloop. Quote yncke.be
Waldorf Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Toffe dingen! Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Guest Kameraad Mauser Posted February 1, 2015 Posted February 1, 2015 fish015.jpg Mooi. Lijnen wat dikker en dit kan zo op een shirt. Gesteld dat sommigen een idee nodig hebben voor een band ofzo. Anderzijds ook ideaal als cover, logo of centraal idee van de film. Quote
Lav Posted February 2, 2015 Author Posted February 2, 2015 Merci allen ik ben nog wat aan het uitproberen om te zien hoe ik het zou inkleuren enzo Quote Lav A Fistful of Lines
feli Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Merci allen ik ben nog wat aan het uitproberen om te zien hoe ik het zou inkleuren enzo Hypnotiserend. Voor de garnaal misschien proberen met een lichte variatie in de lijnen om de schaduw aan te dikken. Quote Survivor of the big PC crash of 2014http://davidfelizardareal.tumblr.com/http://www.hallovaarwel.be/
feli Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Hypnotiserend. (waar is mijn 3D brilletje) Voor de garnaal misschien proberen met een lichte variatie in de lijnen om de schaduw aan te dikken. Quote Survivor of the big PC crash of 2014http://davidfelizardareal.tumblr.com/http://www.hallovaarwel.be/
Yncke Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Ik vind die ontsnappende luchtbelletjes super. Quote yncke.be
Lav Posted February 10, 2015 Author Posted February 10, 2015 Hier stapt Bob (al mijn personages zonder naam noem ik Bob) door zijn spiegel naar de andere wereld. Ik ben eigenlijk voorlopig nog geen fan van het toekomend ding dus dat zal ik nog veranderen Quote Lav A Fistful of Lines
Yncke Posted February 10, 2015 Posted February 10, 2015 Ik vind 't knap hoe Bobs hoofd het midden houdt tussen mens en vis. Quote yncke.be
feli Posted February 10, 2015 Posted February 10, 2015 In welk programma animeer je? Ik had altijd graag animatie gestudeerd maar het is iets anders gelopen. Heb er wel een grote interesse voor. Quote Survivor of the big PC crash of 2014http://davidfelizardareal.tumblr.com/http://www.hallovaarwel.be/
Lav Posted February 10, 2015 Author Posted February 10, 2015 momenteel gebruik ik tv paint maar dat is eigenlijk niet zo straight forward als andere programma's en ook niet even populair (en dus minder tutorials van te vinden). Voor beginners zou ik eigenlijk toon boom aanraden, ik ben gewoon met tv paint begonnen omdat het andere nog niet op de computers op school stond maar ga deze zomer mij ook eens verdiepen in toon boom Quote Lav A Fistful of Lines
Lav Posted February 17, 2015 Author Posted February 17, 2015 Dit is een shot voor als Bob nog aan het slapen is in de echte wereld. De stijl is een beetje anders om het verschil tussen de 2 werelden wat duidelijkt e maken (ookal ga ik nog met kleur werken en gaat er met muziek/klank ook een groot verschil voelbaar zijn). Ik had schrik dat mensen misschien niet graag mijn losse stijl zouden zien in animatie dus heb ik eerst een versimpelde versie geprobeerd maar ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de tweede ga gaan, dat is uiteindelijk ook gewoon meer mijn ding. Bob is nogal een arme jongen in de echte wereld en het contrast tussen de lichtjes chaotische lijnen en de meer duidelijke lijnen in de onderwater wereld passen bij het concept vind ik. Of vinden jullie die stijl toch te storend? Quote Lav A Fistful of Lines
WVlieg Posted February 17, 2015 Posted February 17, 2015 Stijl is helemaal niet storend. Slapende Bob is heel erg leuk gedaan... Quote
Yncke Posted February 17, 2015 Posted February 17, 2015 Ik geef ook de voorkeur aan het tweede. Het werkt een stuk beter in de animatie, vind ik. Quote yncke.be
Snow Leopard Posted February 17, 2015 Posted February 17, 2015 Het tweede. Mooi dynamisch. De ademhaling van de 2e is wel snel maar misschien is dat wel je bedoeling. Quote
Lav Posted February 17, 2015 Author Posted February 17, 2015 Merci voor de feedback! De timing ga ik nog aanpassen eer ik snurk geluid heb opgenomen. Lol, het valt me trouwens nu pas op dat ik in herhaling val en automatisch een arm boven het hoofd teken als iemand slaapt (terwijl ik dat zelf helemaal niet doe als ik in een diepe slaap zit). Dit is een werk van een jaar of 2 geleden Quote Lav A Fistful of Lines
feli Posted February 18, 2015 Posted February 18, 2015 Ik geef ook een voorkeur aan het tweede. Zit meer dynamiek, vorm en diepte in dan het eerste. Quote Survivor of the big PC crash of 2014http://davidfelizardareal.tumblr.com/http://www.hallovaarwel.be/
Cederzo Posted February 19, 2015 Posted February 19, 2015 Sowieso het tweede, heel leuke stijl! Een klein muggenzifterig detail, ik vind bij de tweede zijn arm wel raar aan het lichaam bevestigd, doet mij denken aan een houten arm of prothese. Quote
Lav Posted March 13, 2015 Author Posted March 13, 2015 Merci voor de feedback, ik zie wat je bedoelt Cederzo, mij stoorde het persoonlijk niet maar misschien dat ik het dan toch ga aanpassen. Ik zou graag nog eens bladwijzers laten printen en wou daarvoor o.a. deze tekening gebruiken. Ik ben wel zeer twijfelachtig over de kleur, zou ik best voor lijntekening, zwart wit of toch kleur gaan? Quote Lav A Fistful of Lines
Kristof Berte Posted March 14, 2015 Posted March 14, 2015 Niet twijfelen: kleur zit goed Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
Lav Posted March 16, 2015 Author Posted March 16, 2015 Merci, ga ze volgende week laten drukken!Geen idee of ik dit uiteindelijk ga gebruiken Quote Lav A Fistful of Lines
Lav Posted March 16, 2015 Author Posted March 16, 2015 Hmmmm ik denk dat ik de middelste sowieso al ga laten vallen, van de anderen weet ik nog niet welke ik eventueel zou printen Quote Lav A Fistful of Lines
Cederzo Posted March 17, 2015 Posted March 17, 2015 Ik vind de uiterst rechtse wel heel leuk. Dynamischer dan die linkse 2 en ook wel wat mysterieus doordat je de voorwerpen niet helemaal te zien krijgt. Zou misschien enkel de tekst groter/leesbaarder zetten. Mooi! Quote
Lav Posted March 23, 2015 Author Posted March 23, 2015 alright, ik zal deze week een testprint maken Quote Lav A Fistful of Lines
Guest Kameraad Mauser Posted March 23, 2015 Posted March 23, 2015 Is dat een Moleskine waar je in schetst? Quote
Lav Posted March 23, 2015 Author Posted March 23, 2015 Nee, een moleskine heeft geen ringen denk ik? Het is gewoon een simpel goedkoop A5 schetsboekje, papierkwaliteit is niet denderend maar ik was toch niet van plan om iets van verf hierin te gebruiken aangezien ik voornamelijk ergens onderweg iets teken en vond het handig dat ik gemakkelijk bladeren eruit kon scheuren als ik niet tevreden was Quote Lav A Fistful of Lines
Yncke Posted March 23, 2015 Posted March 23, 2015 Heb je plannen om die twee steampunkvissen te verbladwijzeren? Ze zijn prachtig. Quote yncke.be
Lav Posted March 30, 2015 Author Posted March 30, 2015 De eerste testprints, ik ga denk ik de 2e (garnaal) en laatste (kwalachtig ding) gebruiken voor bladwijzers Quote Lav A Fistful of Lines
Recommended Posts