Ga naar inhoud

Illustraties Matti


Matti

Recommended Posts

Hallo iedereen!

 

Mijn werk staat op mattiman.tumblr.com of je kan mijn Twitterpagina volgen waar ik altijd mijn tekeningen deel. Ik teken vooral fan art (Game of Thrones, Star Wars, The Legend of Zelda, ...), maar sleutel nu en dan ook aan eigen, origineel materiaal. Ik ben van plan om meer te tekenen zoals de onderstaande afbeelding en ondertussen schrijf ik aan een eigen strip waar ik binnenkort voor begin te tekenen. Feedback is altijd welkom!

 

tumblr_n724pgUBok1reoewko1_540.png

Link naar reactie

Knap werk. De tekenstijl van de strip is toch heel anders dan de plaatjes die je hierboven toont.

Ik vind de vele mopjes en clues wel goed (al lijkt er verhaaltechnisch soms wat fout te zitten), maar ik kan me inbeelden dat die humor niet voor een groot publiek werkt.

Bijvoorbeeld. Die Jurassic World-scène: leuk! Maar misschien kan die dino op het eind nog een pak karikaturaler en dwazer getekend worden?

Link naar reactie

Bedankt! De strip is inderdaad niet zo uitgewerkt als mijn individuele tekeningen, maar ik zal inderdaad mijn best moeten doen om ze naar hetzelfde niveau te brengen. Ik had er eigenlijk nog niet zo over gedacht.

Leuk om te lezen dat de moppen werken. Wat zit er precies verkeerd verhaaltechnisch? 

Link naar reactie

Leuke, toegankelijke stijl. Zeer geschikt voor een webcomic. De achtergrond bij die Zelda-plaat doet me denken aan de stijl van Jeroom :)

 

Wat de gags betreft, denk ik dat je soms de grap wat meer moet opbouwen, iets meer sfeerschepping. De leukste 1 pagina gags komt de grap niet zozeer voort uit de clue, maar uit de situatie. Guust Flater bijvoorbeeld, om maar eens de lat heel erg hoog te leggen, is vooral zo leuk door de setting, de personages met hun specifieke karakters...

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Thanks! Jup, ik zal meer proberen in te spelen op het scheppen van sfeer en de broer en zus een meer eigen karakter te laten hebben. Ik ben trouwens van plan om de volgende strips gewoon ook wat in te korten. Ik heb mezelf willen vastzetten aan die één pagina per comic, maar soms is dat gewoon te lang voor wat het is.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ik heb beslist op de webcomic al stop te zetten. Ik geraakte niet aan het niveau dat ik wou bereiken want ik legde mezelf te veel beperkingen op met het oppervlakkige parodiegegeven en de deadlines. Ik kon enkele weken de deadline niet halen en heb nu ook geen zin meer, ik kan meer dan snelsnel een middelmatige strippagina uit mijn pen toveren. Het was een leuk experiment dat eerder stopte dan voorzien, niet meer.

 

Daarom heb ik beslist om mezelf nu volledig op deftig illustratiewerk te gooien en ondertussen op het gemak (met volle overgave wel) aan een diepgaande strip te werken. Daarom heb ik ook de naam van het topic aangepast.

 

En dit weekend (op zondag) sta ik samen met David op FACTS, spannend!

Link naar reactie

De Zelda-achtige scènes in de natuur vind ik wel leuk (cfr. de plaat die je ook op Facts te koop aanbood),maar wanneer het wat technischer wordt (cfr. batmobile) schort er toch een en ander aan het perspectief...

Een Zelda-achtig stripje (liefst niet te duur) zou ik misschien nog wel kopen :-). De prentjes die je op Facts te koop aanbood waren ook wel leuk, maar de muren hangen al vol met kaders hier thuis, dus tja... :-).

Link naar reactie

Inderdaad, chapeau voor de mensen die consistent hun deadline halen en een hoog niveau kunnen behouden!

 

Dankjewel Ivo. Ik ben inderdaad geen groot technisch tekenaar, het is zeker iets waar ik meer op moet oefenen. Voor het moment zit er geen stripje in het verschiet, maar ik sluit zoiets ook niet uit. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Mocht je het schaduwwerk aanbrengen terwijl je de tekening maakt, dan zal dat waarschijnlijk niet geforceerd overkomen zoals nu. Je hebt waarschijnlijk een filter in photoshop aangebracht nadat de illustratie werd gemaakt.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...