Boris Valeo Posted September 16, 2015 Share Posted September 16, 2015 De Onnoembaren Quote Link to comment
Aeaipejdziasm Posted September 16, 2015 Share Posted September 16, 2015 Dat is niet compleet. Quote Link to comment
Yncke Posted September 16, 2015 Share Posted September 16, 2015 Met de Onnoembaren is 'compleet' een beetje een hopeloze zaak, denk ik. Quote yncke.be Link to comment
Bart 01 Posted September 16, 2015 Share Posted September 16, 2015 Heb je de reeks dan wel "compleet" met die HC-integrales ? Is er gecensureerd in de softcover-versies van destijds ? In de HC's ontbreken toch hele stukken die in de SC's wel werden opgenomen. Jammer. Quote Link to comment
linthout Posted September 16, 2015 Share Posted September 16, 2015 In de HC's ontbreken toch hele stukken die in de SC's wel werden opgenomen. Jammer. Wat voor gedoe is dat eigenlijk met die reeks? Waarom is het niet compleet met die 12 boeken? Quote Link to comment
Bart 01 Posted September 16, 2015 Share Posted September 16, 2015 Ik heb het ooit eens willen opzoeken hoe dat nu juist met die reeks zat, maar het is quasi onbegonnen werk om daar een lijn in te krijgen. Volgens mij is in termen van HC bundelingen hierboven verzameld: hong kong cyclus, Korea cyclus en usa cyclus. Ontbreekt: de nul cyclus, maar het album gele geschiedenis uit die voorgaande cyclus werd achteraf nog aangepast en tussen de reeks gezet als afsluiter van de hong kong cyclus. Bij het lezen van de Hong Kong Cyclus viel me dan op dat er hele stukken weggelaten waren. Heb ooit ergens gelezen dat de auteurs (voor de zoveelste keer) het verhaal aangepast hadden om het beter begrijpbaar te maken. Ook werden in mijn herinnering scènes van plaats gewisseld. Ik zou ze nog eens moeten herlezen allemaal, maar de kwaliteit van die HC's is echt bedroevend. Ik heb het gevoel dat het papier er zo maar uit kan vallen. In elk geval een scherpe prijs want de eerste SC zijn hard to find. Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 17, 2015 Share Posted September 17, 2015 Heb je de reeks dan wel "compleet" met die HC-integrales ? Is er gecensureerd in de softcover-versies van destijds ? Volgens mij ontbreekt minstens het eerste verhaal dat ooit in Robbedoes verscheen, en waar in het eerste strookje een jeep Buck Danny overhooprijdt. De redactie vond dat de tekenaar & scenarist soms te ver gingen, daar kregen die twee dan ruzie over, en naar verluid ze zijn het redactiekantoor uitgestapt en elk in een andere richting weggegaan. Dat is achteraf toch goed gekomen, maar de reeks zwiert van de ene uitgever naar de andere. En het is vooral dat laatste dat het probleem veroorzaakt, vermoed ik. Overigens, als je ziet wat er nu in Spirou verschijnt, vraag ik me af of de huidige redactie wel nog problemen met de Onnoembaren zou hebben. Toegegeven: het probleem was waarschijnlijk niet de tekeningen, maar dat ze nogal politiek incorrect durfden zijn. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
airone Posted September 17, 2015 Share Posted September 17, 2015 Eigenlijk weet niemand hoe je de reeks moet lezen, zelf hanteer ik de volgorde die op de site van "de strip-aap" staat, voorwaarde is wel dat je alle mogelijke uitgaven hebt. http://informatiesite.stripaap.nl/webarticles/307-de-onnavolgbare-onnoembaren.html Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Spijtig eigenlijk. Dat eerste verhaal was echt gedurfd vernieuwend. Ik vind wel dat het later minder werd. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
JPAR Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Ik zoek de hong kong cyclus nog steeds. Iemand een idee of die in herdruk komt? Of weet iemand er nog 1 beschikbaar? Quote Link to comment
roi de la bd Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 @Peter Motte : het eerste verhaal (nummer nul-nul-nul) staat als extra in het album Beerput (zie hierboven op de foto). Quote Link to comment
roi de la bd Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Sorry, het staat ook vermeld bij die link van airone (de lijst van de strip-aap). Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Gele Geschiedenis is wellicht het meest herwerkte stripalbum ooit. In het Frans verschenen trouwens nog meer versies. Niet al te lang geleden nog een editie met de oorspronkelijke weekbladpublicatie en van een van de albums verschenen twee versies, een met een happy end, de ander niet. Slechts een van die twee werd vertaald. Quote Link to comment
Zwendel Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Ik zoek de hong kong cyclus nog steeds. Iemand een idee of die in herdruk komt? Of weet iemand er nog 1 beschikbaar? Ik ook, in het Frans is die nog wel verkrijgbaar. Ga die waarschijnlijk maar kopen. Quote Link to comment
JPAR Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Las laatst ergens dat hij herdrukt zou worden, maar krijg de bevestiging nergens. Quote Link to comment
Zwendel Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Het is in ieder geval raar dat ze die 3 delen uitgebracht hebben zonder de vierde (die 10 jaar eerder uitgegeven is). Betwijfel of ze die gaan heruitgeven. Die drie delen heb ik verleden jaar bij de 2+1 actie bij Carrefour gekocht, dus ze zitten waarschijnlijk nog met een stock. Quote Link to comment
airone Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Zal dan toch een veiling gaan worden als je hem in het Nederlands wil hebben. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment
JPAR Posted September 19, 2015 Share Posted September 19, 2015 Frans is voor mij geen optie. Maar even afwachten dus. Quote Link to comment
WAdriaensen Posted September 20, 2015 Share Posted September 20, 2015 Ik heb hier ooit ook nog een artikeltje over gepleegd: De Onnoembaren Conclusie: het is allemaal nog niet zo simpel... Zelf heb ik de Nul-, Hong Kong- en Korea-cyclus in het schap staan plus Shukumeï van Den Gulden Engel en Beerput (+ Nummer Driedubbel Nul) van Dargaud. Als Gele Geschiedenis van Den Gulden Engel inderdaad de volledige versie met zestig platen is, heb je volgens mij wel ongeveer alle verhalen in hun langst mogelijke vorm met de vier integrales + 2x Den Gulden Engel + Beerput/Nummer Driedubbel Nul. Quote Link to comment
bouncer Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 Eindelijk de Hong Kong - cyclus integraal gevonden, een duidelijk gelezen exemplaar met de nodige "damages and Bruises", maar voor lief nemend. Vreemd om een verhaal te lezen waarin scènes zijn toegevoegd, aangepast en weggelaten, het geheugen op de proef stellend, de oude soft covers ook maar weer eens ter hand nemen. De kwaliteit van de binding is inderdaad niet zo best, behoedzaam lezen anders lazert het papierwerk uit zijn voegen, die zwarte randen heb ik ook nooit zo goed begrepen. Wel handig om ideale vinger en duim afdrukken te maken in verband met diefstal. Quote Link to comment
De gekke striplezer Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 10 hours ago, bouncer said: die zwarte randen heb ik ook nooit zo goed begrepen. Zwarte humor Quote -------------------------- Niets staat in de weg! Link to comment
bouncer Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 Toch blijft het een top serie, hoe Yann en Conrad al deze bouwsteentjes van humor, karakter building, absurde ideeën en plotwendingen tot een snel en afwisselend geheel weten te fabriceren blijft knap. Quote Link to comment
Recommended Posts