Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (7)] Plaatje 23 Vs. Plaatje 21


nobody

  

49 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaajte vind jij het 'beste'?

    • A
      12
    • B
      37


Recommended Posts

Tweede ronde. 

 

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn keuze verdedigen        :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

 

A:

post-4-0-74952200-1450522830.jpg

"Een nachtmerrie met een boodschap."

Roth

 

 

 

B: 

post-4-0-19902300-1450548768.jpg

Uit "De terugkeer van Cromwell Stone"

Aaltomuoto

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik kies voor A! dus stem ik uiteraard B... :D

 

Wat een vakmanschap - akkoord: niet in 1 oogopslag te vatte, maar wel een plaat waar je even lang kan naar kijken als naar het gemiddelde volledige doorsnee stripverhaa. Eentje voor het museum dus! ;)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Ah, m'n tweede plaatje. Ook nu even kort m'n keuze voor deze prent verdedigen. Ik wist al vrij vlug dat ik iets van Michetz wou in deze wedstrijd. Veel komt hij hier (op de reep) niet aan bod en hij brengt eigenlijk ook niet al te veel uit, maar de man kan geweldig mooi tekenen. De prent komt uit album nr. 1 van de Kogaratsu reeks, De Bloedlotus. De samurai in de prent, verschijnt in een nachtmerrie. Hij heeft seppuku gepleegd en is dus eigenlijk zo dood als een pier. Maar in de nachtmerrie brengt hij een boodschap over aan de dromer, z'n broer. Door de man helemaal in het blauw te kleuren, geeft Michetz aan dat het eigenlijk een lijk betreft. Maar het bloed is knalrood en de damp komt nog uit de buikholte, alsof de daad nog maar net voltrokken is. De tegenstelling die een nachtmerrie soms zo echt maakt (ken je dat, gaan lopen maar plots lijkt alles zo traag te gaan?). En dan toont hij nog eens een handvol van z'n eigen ingewanden.... Je zou voor minder schreeuwend wakker worden als dit in je droom verschijnt. De kaarsrechte houding duidt op de fierheid die zo kenmerkend is voor de samurai en toch tekent hij alles met mooie, natuurlijke, vloeiende lijnen. De lichtinval vind ik ook zo prachtig. En dan is er toch een beetje misterie. Is die buikholte nu echt slecht ingekleurd? Is dat een onoplettendheid, een fout? Of wil hij net een soort leegte beklemtonen? Ik vind dat fascinerend. Btw, nog iemand die die inkleuring nostalgisch vind? Die kleuren kom je toch niet meer tegen in de huidige strips?

 

Ik heb altijd wel een fascinatie gehad voor middeleeuws Japan. Kogaratsu heeft daar veel mee te maken. Daar blijf ik Michetz eeuwig dankbaar voor.

 

Jammer voor A., ik ben een een grote fan, maar prentje B kan dit keer niet op m'n trouwe stem rekenen. Bansai!

Link naar reactie

Ik vind B ook zielloos. Maar bij A stoor ik mij aan dat gat in die buik. Dat is slecht gedaan. Alsof we er doorheen kijken tegen de muur aan. Dus toch maar B dan.

 

B is helemaal niet zielloos. Kijk maar eens naar zijn gezicht en zijn pose.  Schrikken! 

 

en: klikken op die plaat! 

Link naar reactie

B is helemaal niet zielloos. Kijk maar eens naar zijn gezicht en zijn pose.  Schrikken! 

 

en: klikken op die plaat!

 

Ik bedoel dat de techniek de emotie in de weg staat. Het is "dood getekend". Nou ja, voor mij dan toch. Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand anders dit prachtig vindt. Mij raakt het niet.

marcelherms.nl

Link naar reactie

Ik heb B gestemd, maar ik volg Dr. Benway wel. Andreas is technisch heel creatief. Er is niemand die zo experimenteert met de vorm van de strip. Ik mag er graag naar kijken, het is fascinerend, maar het is ook koud en emotieloos. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik heb daar niks mee van doen, hoor. :)

Tja, zoals het er naar uit ziet gaat B toch wel winnen. Maar ja als A-dept is het eigenlijk hoogverraad. dat besef ik mij. Evengoed ik heb al in ronde één op allebei de Cap platen gestemd dus ik ben niet helemaal een overloper. Jammer trouwens dat er niks bij zit uit Rork of Arq want die twee reeksen hebben hele mooie A-platen erin zitten.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...