shiraz Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Ik had dit weekend een interessant gesprek met een stripwinkeluitbater. Hijzelf is metal liefhebber en twee vrienden van hem ook. Allen lezen ze (utiteraard :-)) strips. Ikzelf en twee collega's luisteren ook naar metal en lezen strips. Strips zouden 'underground' zijn (het is toch een beperkt publiek) en metal is kwa genre eigenlijk ook 'underground'. Veel metalliefhebbers lezen strips was zowat de boodschap/conclusie. Graag jullie mening :-) Quote Link to comment
Spawn999 Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Mmm de connectie metal en horrorfilms kende ik wel, maar strips niet...misschien horror comics(?) Quote Tumblr Link to comment
ghost dawg Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Sinds enkele jaren luister ik terug naar metal en aanverwanten. Als ik comics (dat zijn ook strips) lees vormt die muziek veelal de soundtrack. Beiden heb ik eigenlijk nooit als underground ervaren. Ik weet wel dat er daar andere meningen over bestaan. De meer mainstream zaken interesseren me sowieso minder. Misschien daarom dat ik comics/metal niet echt als underground ervaar. Wat voor sommigen underground is, is dan voor anderen mainstream zeker. Ik ben daar niet zo mee bezig. Ik lees/luister naar wat me interesseert. Quote DRAW THE MAP FIRE FROM SPARK Link to comment
ghost dawg Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Ja, als je de muziek-topic erbij neemt is dat misschien deels wel zo. Maar andere genres komen toch ook aan bod. Quote DRAW THE MAP FIRE FROM SPARK Link to comment
shiraz Posted January 18, 2016 Author Share Posted January 18, 2016 ok underground was misschien niet het goeie woord, maar het staat tussen quotes ;-) Quote Link to comment
Gilles Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Ik luisterde vroeger voornamelijk metal en rock. Het is niet de eerste keer trouwens dat ik dergelijke opmerking hoor, toen ik voor Brainfreeze schreef had ik het samen met de (toenmalige) andere redactieleden over muziek. Bleek dat Timaeus toen de uitzondering was die voornamelijk techno, drum'n bass en van die dingen beluisterde. Quote Link to comment
ghost dawg Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Het stond idd tussen aanhalingstekens. Quote DRAW THE MAP FIRE FROM SPARK Link to comment
TomP Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Hangt er van af welk genre je leest denk ik. Ik kan me moeilijk inbeelden dat er veel Black metal liefhebbers Sus & Wis lezen ^^ Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Dat klopt wel grotendeels. Toch redelijk wat mensen die ik in de afgelopen jaren veel zie op metal en hardcore optredens zijn bekend met strips en lezen die. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Hangt er van af welk genre je leest denk ik. Ik kan me moeilijk inbeelden dat er veel Black metal liefhebbers Sus & Wis lezen ^^ Odoric. Quote Link to comment
Waldorf Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Er is geen mainstream meer, en daardoor is er geen underground meer. De hele muziekscene is versnipperd. Voorts vind ik metal over het algemeen niet erg boeiend. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
retep Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Strips underground ?? Al die mensen die braaf hun integrales lezen bij een snorrende kachel. Al die goedbedoelenden die koppig trachten alle diepe lagen van hun krabbelstrips te ontwaren ? Quote Link to comment
Spawn999 Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Neh geen strips eerder independed horror comics, zoals bijvoorbeeld Faust of zo. Geen euro strips, althans dat denk ik... Quote Tumblr Link to comment
retep Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Ha, dat is smaakvol weergegeven ! Quote Link to comment
Waldorf Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Het is belachelijk, zei het wijveke, en ze legde zich te schreien op het plankier. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Spawn999 Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Ja leuk voor in de trein s' ochtends als iemand tegenover je zijn boterham probeert te eten Quote Tumblr Link to comment
Waldorf Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Ja leuk voor in de trein s' ochtends als iemand tegenover je zijn boterham probeert te eten En lees je ook wel eens iets voor jezelf, of doe je het enkel om andere mensen de eetlust te ontnemen? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Spawn999 Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Beide, ik heb een hekel aan etende mensen in de trein. Quote Tumblr Link to comment
retep Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Als Spawn iemand ziet eten in de trein zoekt hij snel een relevant gifje op zijn laptopje en laat het de etert zien. Quote Link to comment
Waldorf Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Dat zal ze leren! Wat denken ze wel, eten van zodra ze honger hebben... Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
retep Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Ik moet altijd zo lachen om die vrouwen in de trein die een ontbijt van rechtsgedraaide yohurt met fruit en havervlokken weglepelen met een een gezicht van: kijk mij nu eens verantwoord en gezond eten. Quote Link to comment
Spawn999 Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Als Spawn iemand ziet eten in de trein zoekt hij snel een relevant gifje op zijn laptopje en laat het de etert zien. Quote Tumblr Link to comment
Spawn999 Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Ik moet altijd zo lachen om die vrouwen in de trein die een ontbijt van rechtsgedraaide yohurt met fruit en havervlokken weglepelen met een een gezicht van: kijk mij nu eens verantwoord en gezond eten. Oja die zijn erg, maar ook die met pindakaas en eiersalade op hun boterham.... Ontbijten doe je thuis!! Quote Tumblr Link to comment
shiraz Posted January 19, 2016 Author Share Posted January 19, 2016 Hangt er van af welk genre je leest denk ik. Ik kan me moeilijk inbeelden dat er veel Black metal liefhebbers Sus & Wis lezen ^^ :-) een poll Quote Link to comment
Tuizentfloot Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Hangt er van af welk genre je leest denk ik. Ik kan me moeilijk inbeelden dat er veel Black metal liefhebbers Sus & Wis lezen ^^ Suske en Wiske zit nochtans vol metal: De ijzeren schelvis, De koperen knullen, De bronzen sleutel, De blikken blutser, De tikkende tinkan,... De zwarte madam lijkt me dan weer meer gothic. Quote Link to comment
ghost dawg Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Quote DRAW THE MAP FIRE FROM SPARK Link to comment
nobody Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Sinds enkele jaren luister ik ook weer naar metal. Maar niet alleen naar metal. Maar ik denk niet dat er onder striplezers meer metalheads zijn, dan onder (euh) niet-striplezers (?), procentueel gezien. toch? Quote Link to comment
Yncke Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Maar ik denk niet dat er onder striplezers meer metalheads zijn, dan onder (euh) niet-striplezers (?), procentueel gezien. toch?Ik denk 't ook niet. Onder mijn striplezende kennisen en vrienden zijn de muzieksmaken heel divers en ken ik er maar eentje die naar metal luistert. Quote yncke.be Link to comment
nobody Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Deze week zit ik weer helemaal in mijn Blue Note 70s funk & jazz fusion mode Quote Link to comment
Spawn999 Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Ojee dat klinkt vervelend, ik hoop dat het snel overgaat Quote Tumblr Link to comment
nobody Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Helemààl niet vervelend Quote Link to comment
Recommended Posts