Ga naar inhoud

[Derde Ronde (4)] Plaatje 21 Vs. Plaatje 17


nobody

  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      27
    • B
      25


Recommended Posts

Derde ronde.

 

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

post-4-0-19902300-1450548768.jpg

Uit "De terugkeer van Cromwell Stone"

Aaltomuoto

 

 

B:

post-4-0-50484500-1450523457.jpg

"Geen rasterlijntjes dus het telt als één plaatje! :D

Een plaatje uit één van de beste stripreeksen ooit gemaakt."

Chimichanga

Link naar reactie

Dan kijkt men niet goed. 

 

Dat zou niet nodig moeten zijn. De emotie moet spontaan en direct door de tekening worden overgebracht, zonder dat de lezer er veel energie in hoeft te stoppen.

 

Daarom ook mijn keuze voor B. A is een fraai geconstrueerde tekening, waar enorm veel werk in gestoken zal zijn. B daarentegen lijkt veel simpeler, maar ik wordt er wel meteen vrolijk van en zie de figuren voor m'n ogen tot leven komen en dansen. 

Link naar reactie

Tuurlijk moet je kijken. Je ziet op A's tekening direct de emotie. Ik bedoel niet dat je de tekening moet bestuderen of ontleden. Gewoon dat men niet goed kijkt.

 

Ik wil soms nog iets anders van mijn strips, dan er alleen direct vrolijk van worden.

 

Maar het is wel nodeloos ingewikkeld gemaakt. Als ik naar Andreas kijk dan is het hem toch vooral te doen om mooie/spectaculaire tekeningen te maken.

Schuiten is ook zo iemand die enorm veel werk maakt van tekeningen. Maar bij hem zijn die tekeningen belangrijk voor het verhaal.

Link naar reactie

Niet makkelijk want grote fan van A. én van C&H. Ik zie wel degelijk een zekere emotie in prent A. (angst en verwondering), maar je kan er idd niet rond dat A. soms z'n tekeningen grotesker maakt dan nodig. Dan is het de eenvoud en het pure plezier die het wint vandaag. B dus.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...