nobody Geplaatst: 26 januari 2016 Geplaatst: 26 januari 2016 Derde ronde. Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A: Uit "De terugkeer van Cromwell Stone" Aaltomuoto B: "Geen rasterlijntjes dus het telt als één plaatje! Een plaatje uit één van de beste stripreeksen ooit gemaakt." Chimichanga
Rik Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 Als echte Andreasfan stem ik natuurlijk voor Calvin en Hobbes Omnia mutantur nihil interit
nobody Geplaatst: 30 januari 2016 Auteur Geplaatst: 30 januari 2016 Straks is de finale C&H vs C&H het zal een halve finale zijn...
Diogenes Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 Tja als het tussen die twee gaat stem ik toch ook maar eens op A. Denk ik om te bewijzen dat ik ben?
Suske Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 B vind ik het mooiste, alhoewel het een beetje afgekeken is van de scene uit Jungle book waar Mowgli en Baloo met elkaar dansen. Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
Dr. Benway Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 Geen seconde getwijfeld: B marcelherms.nl
Tweetie Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 B natuurlijk. De ander is knap geconstrueerd, maar bij B spat het plezier en de beweging er van af. Bij de ander blijf ik als buitenstaander kijken, maar hier word ik op de een of andere manier meteen in getrokken.
nobody Geplaatst: 30 januari 2016 Auteur Geplaatst: 30 januari 2016 Ja, en niet gevoelloos. Ik weet niet waarom men dat altijd denkt.
Jefke15 Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 A heerlijke plaat, heel knap getekend (maar dat is het altijd bij Andreas)!
Tweetie Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 Ja, en niet gevoelloos. Ik weet niet waarom men dat altijd denkt. Omdat men het zo wel voelt.
Tweetie Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Dan kijkt men niet goed. Dat zou niet nodig moeten zijn. De emotie moet spontaan en direct door de tekening worden overgebracht, zonder dat de lezer er veel energie in hoeft te stoppen. Daarom ook mijn keuze voor B. A is een fraai geconstrueerde tekening, waar enorm veel werk in gestoken zal zijn. B daarentegen lijkt veel simpeler, maar ik wordt er wel meteen vrolijk van en zie de figuren voor m'n ogen tot leven komen en dansen.
nobody Geplaatst: 31 januari 2016 Auteur Geplaatst: 31 januari 2016 Tuurlijk moet je kijken. Je ziet op A's tekening direct de emotie. Ik bedoel niet dat je de tekening moet bestuderen of ontleden. Gewoon dat men niet goed kijkt. Ik wil soms nog iets anders van mijn strips, dan er alleen direct vrolijk van worden.
Zwendel Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Tuurlijk moet je kijken. Je ziet op A's tekening direct de emotie. Ik bedoel niet dat je de tekening moet bestuderen of ontleden. Gewoon dat men niet goed kijkt. Ik wil soms nog iets anders van mijn strips, dan er alleen direct vrolijk van worden. Maar het is wel nodeloos ingewikkeld gemaakt. Als ik naar Andreas kijk dan is het hem toch vooral te doen om mooie/spectaculaire tekeningen te maken.Schuiten is ook zo iemand die enorm veel werk maakt van tekeningen. Maar bij hem zijn die tekeningen belangrijk voor het verhaal.
nobody Geplaatst: 31 januari 2016 Auteur Geplaatst: 31 januari 2016 Iedere tekening die Andreas maakt, is belangrijk voor het verhaal.
Zwendel Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Iedere tekening die Andreas maakt, is belangrijk voor het verhaal. Maar de extravaganzas van die tekeningen niet.
nobody Geplaatst: 31 januari 2016 Auteur Geplaatst: 31 januari 2016 Dat is expres omda gij da nie zou verstaan
Zwendel Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Gelukkig dat ik Bill Watterson nog heb die op mijn niveau wil tekenen
Tweetie Geplaatst: 31 januari 2016 Geplaatst: 31 januari 2016 Gelukkig dat ik Bill Watterson nog heb die op mijn niveau wil tekenen Gelukkig worden er ook strips voor eenvoudige mensen zoals jij en ik gemaakt
JJL Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 A knap getekend, maar doet me niets. B swingend en vrolijk, maakt me blij. Calvin & Hobbes to the finals!!
Waldorf Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Calvin & Hobbes. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Roht Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Niet makkelijk want grote fan van A. én van C&H. Ik zie wel degelijk een zekere emotie in prent A. (angst en verwondering), maar je kan er idd niet rond dat A. soms z'n tekeningen grotesker maakt dan nodig. Dan is het de eenvoud en het pure plezier die het wint vandaag. B dus.
Daan Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Tsja, zet ik ook hier de stand gelijk, zonder voorkennis, heus! Het andere Calvin & Hobbes plaatje vind ik ontroerender dan deze en ach, je moet Andreas toch ook wat gunnen?
Tweetie Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 Tsja, zet ik ook hier de stand gelijk, zonder voorkennis, heus! Als jij nu je stem weer terug verandert, dan staat het weer gelijk....
Recommended Posts