Ga naar inhoud

Belgische Caitlyn


Gast Ben

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

In showbiz in de VS zie ik het steeds vaker bijvoorbeeld Laurence Wachowski

 -> Lana Wachowski, Andrew Wachowski -> Lilly Wachowski, Keith Caputo -> Mina Caputo.

Allebei dan nog...ik dacht dat het enkel maar eentje van de broers was...

 

Ik zou graag eens weten wat er precies is dat zorgt voor die drang tot omvorming. Want zoiets doe je niet zomaar.

Link naar reactie

Ja dat viel me ook al op, dat er in Utrecht alleen maar (stuk voor stuk) smeerlappen wonen. Ze houden met zijn 235000en tweewekelijks een antisemitische bijeenkomst in de Galgenwaard. Gelukkig zijn mrs en mr Retep import dus we staan nog aan de goede kant. Overigens komen al die mensen echt niet naar de amsterdamse musea hoor Ben:

 

one-does-not-simply-travel-to-amsterdam.

Link naar reactie

Spawn, je valt in herhaling met uw gifs en afbeeldingen en dat neem ik u ten zeerste kwalijk!  :e012:

 

 

That being said, ik ken ook niet veel transgender mensen maar heb recent met iemand gewerkt die zich in een verkeerd lichaam geboren voelt en graag een vrouw zou willen worden. Ik vind genderrollen en hoe een maatschappij naar geslacht en seksualiteit kijkt wel boeiend (en vaak ook wel frustrerend).

Wat ik me afvraag, er zitten hier veel mannen die van een oudere generatie zijn (dan mij, ik noem jullie geen oude zakken, toch ni allemaal :v), heeft er niemand onder jullie moeite gehad met comfortabel zijn in uw eigen identiteit, lichaam en geslacht?

Soms stoor hoe mensen toch traditionele en conventionele manieren van leven verwachten en neerkijken op anderen. Mensen onder jullie vinden het al vreemd als een man meer flamboyant is en bvb felle kleuren draagt. Het lijkt me vaak dat alles beter zou zijn als er geen labels geplakt zouden moeten worden omdat alles dan zo definitief lijkt. Moet geslacht bvb persé binair zijn? Maar mijn ex-collega, waar ik het eerder over had, wees me erop dat hij sommige labels net wel positief vind. Als hij voor een operatie zou gaan wil hij net dat het geslacht heel duidelijk is, dat er geen twijfel is wie vrouw is en hoe vrouwen er uit zouden zien (enfin, kort verwoord). Hoewel heel dit psychologisch zeer moeilijk is, weet hij wel duidelijk dat hij in een verkeerd lichaam geboren is en gewoon vrouw wil zijn.

Link naar reactie

Spawn, je valt in herhaling met uw gifs en afbeeldingen en dat neem ik u ten zeerste kwalijk!  :e012:

 

 

That being said, ik ken ook niet veel transgender mensen maar heb recent met iemand gewerkt die zich in een verkeerd lichaam geboren voelt en graag een vrouw zou willen worden. Ik vind genderrollen en hoe een maatschappij naar geslacht en seksualiteit kijkt wel boeiend (en vaak ook wel frustrerend).

Wat ik me afvraag, er zitten hier veel mannen die van een oudere generatie zijn (dan mij, ik noem jullie geen oude zakken, toch ni allemaal :v), heeft er niemand onder jullie moeite gehad met comfortabel zijn in uw eigen identiteit, lichaam en geslacht?

Soms stoor hoe mensen toch traditionele en conventionele manieren van leven verwachten en neerkijken op anderen. Mensen onder jullie vinden het al vreemd als een man meer flamboyant is en bvb felle kleuren draagt. Het lijkt me vaak dat alles beter zou zijn als er geen labels geplakt zouden moeten worden omdat alles dan zo definitief lijkt. Moet geslacht bvb persé binair zijn? Maar mijn ex-collega, waar ik het eerder over had, wees me erop dat hij sommige labels net wel positief vind. Als hij voor een operatie zou gaan wil hij net dat het geslacht heel duidelijk is, dat er geen twijfel is wie vrouw is en hoe vrouwen er uit zouden zien (enfin, kort verwoord). Hoewel heel dit psychologisch zeer moeilijk is, weet hij wel duidelijk dat hij in een verkeerd lichaam geboren is en gewoon vrouw wil zijn.

Ik val waarschijnlijk in de categorie ouwe zak en kan me qua lichaam niet iets anders voorstellen dan mannelijk.

 

Homo's kan ik begrijpen, elk z'n voorkeur, maar om dan effectief je geslacht te veranderen vind ik moeilijk te bevatten, zeker omdat het ook niet perfect hetzelfde zal zijn. Maar die mensen zijn volwassen dus als ze mentaal geen al te grote problemen hebben dan moeten ze er vooral voor gaan, de medische wetenschap maakt het allemaal mogelijk en dit is maar 1 van de vele ethische vragen die we voorgeschoteld krijgen. Je hebt nog euthanasie, klonen, kweken buiten de baarmoeder, genetisch manipuleren, genderkeuze, geslachtsverandering bij de foetus enz enz.

 

Hoe denk jij als vrouw er over dat bij bepaalde kracht-sport-takken nauwelijks nog vrouwen als vrouw geboren aan de bak zullen komen?

Link naar reactie

Ik betwijfel dat er ooit iemand gaat zijn die van geslacht verandert persé om sport bij een vrouwenclub sport uit te oefenen dus op zich heb ik er geen probleem mee. Maar ik doe zelf niet aan een competitieve sport (of sporten in het algemeen ma bon :ph34r:) dus dat is een kwestie die ik liever overlaat aan mensen die wel meer in de sportwereld bezig zijn. Het is wel een feit dat mannen andere spieren en andere vetopstapeling hebben dus er zullen altijd (of misschien niet altijd, wie weet) wel dingen zijn die ze niet kunnen veranderen maar ik weet ook niet in hoeverre de vrouwelijke hormonenkuur die ze nemen een impact heeft op alles.

Link naar reactie

Spawn, je valt in herhaling met uw gifs en afbeeldingen en dat neem ik u ten zeerste kwalijk!  :e012:

 

 

.

Wat ik me afvraag, er zitten hier veel mannen die van een oudere generatie zijn (dan mij, ik noem jullie geen oude zakken, toch ni allemaal :v), heeft er niemand onder jullie moeite gehad met comfortabel zijn in uw eigen identiteit, lichaam en geslacht?

Soms stoor hoe mensen toch traditionele en conventionele manieren van leven verwachten en neerkijken op anderen. Mensen onder jullie vinden het al vreemd als een man meer flamboyant is en bvb felle kleuren draagt. Het lijkt me vaak dat alles beter zou zijn als er geen labels geplakt zouden moeten worden omdat alles dan zo definitief lijkt. Moet geslacht bvb persé binair zijn? Maar mijn ex-collega, waar ik het eerder over had, wees me erop dat hij sommige labels net wel positief vind. Als hij voor een operatie zou gaan wil hij net dat het geslacht heel duidelijk is, dat er geen twijfel is wie vrouw is en hoe vrouwen er uit zouden zien (enfin, kort verwoord). Hoewel heel dit psychologisch zeer moeilijk is, weet hij wel duidelijk dat hij in een verkeerd lichaam geboren is en gewoon vrouw wil zijn.

 

Wat een subtiele frame is dat. Mannen van een oudere generatie (die nog net niet allemaal direct ouwe lul zijn) verworden in een alinea mensen als jullie. Mensen als ik hebben totaal geen moeite met transgenders of lieden die zich flamboyant of kleurig kleden. Juist onder de voornoemde groep van ouwe lullen is het dagen van kleurige broeken tegenwoordig schering en inslag.  

Link naar reactie

Wat een subtiele frame is dat. Mannen van een oudere generatie (die nog net niet allemaal direct ouwe lul zijn) verworden in een alinea mensen als jullie. Mensen als ik hebben totaal geen moeite met transgenders of lieden die zich flamboyant of kleurig kleden. Juist onder de voornoemde groep van ouwe lullen is het dagen van kleurige broeken tegenwoordig schering en inslag.

 

Zelfs graaf Leopold Lippens draagt rode broeken ;)
Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Umm ik weet er niet zoveel vanaf en kom mensen die van geslacht veranderen ook niet vaak tegen.

Maar goed als je in een grot of op een bergtop hebt geleefd afgelegen dan kom je misschien tot de conclusie dat het in de genen zit. Dat is dus onzin (o jee ik praat weer niet mee)

Het is een kwestie van in het verkeerde lichaam geboren zijn. Meer niet. Homo zijn zit ook niet in je genen. En nee heren er is ook geen genezing voor. Diepe zucht over zoveel ontwetenheid.

Zeg amice, omdat ik vermoedens heb uitgesproken dat het misschien een genetische oorzaak kan zijn wil helemaal niet zeggen dat er daar een waardeoordeel of een morele schuld aan vast zit. Zoiets heb ik dan ook helemaal niet beweerd en dat ben ik ook niet van plan.

 

Er is trouwens niets verkeerds aan om te beweren dat een transgender persoon genetisch brute pech heeft gehad met zijn/haar geslacht en identiteit die gevormd word gedurende de levensloop. Da's gewoon hetzelfde als iemand die verlamd ter wereld kwam. Of blind geboren werd. Niemand heeft daar schuld aan. Gelukkig is de medische wetenschap al zo ver gevorderd dat dergelijke personen operatief behandeld kunnen worden.

 

En vooraleer je gaat beweren dat ik waarschijnlijk vind dat homo's maar moeten geopereerd worden, neen. Homo's hebben geen afwijking. Hun geaardheid is gewoon wat het is, aantrekking tot iemand van hetzelfde geslacht. Die mensen hebben dan ook helemaal geen lichamelijke klachten of hinder tijdens hun levensloop ( tenzij van conserven, moslims en paleokatholieken), dus is er helemaal geen nood aan wijzigingen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

En verder verandert iedereen die het maar wil van lichaam, kloont hij of zij er maar op los, uploadt het brein naar externe dragers zoveel als de eigenaars van dat lichaam/bewustzijn maar willen, voor zover dat allemaal mogelijk is op technologisch vlak.

Link naar reactie

Wat een subtiele frame is dat. Mannen van een oudere generatie (die nog net niet allemaal direct ouwe lul zijn) verworden in een alinea mensen als jullie. Mensen als ik hebben totaal geen moeite met transgenders of lieden die zich flamboyant of kleurig kleden. Juist onder de voornoemde groep van ouwe lullen is het dagen van kleurige broeken tegenwoordig schering en inslag.  

 

Ik wil maar zeggen dat in, god weet welke topic het was, eens aan bod kwam en dat er mensen op de reep ("mensen onder jullie") het heel erg dwaas vonden hoe sommige mensen zich kleden. Daarmee bedoelde ik niet dat iedereen die wat ouder is hier diezelfde mening had. De 2 eerste zinnen van de laatste alinea staan er wat vreemd bij omdat ik eerst een langere tekst had geschreven maar het stuk er uiteindelijk toch had uitgelaten en die 2 zinnen hadden er niet meer goed. 

Ik vraag me gewoon af of jullie naast de typische zoektocht naar een identiteit die de gemiddelde tiener doorgaat ook vragen had rond geslacht en seksualiteit.  Ik dacht dat het niet zo vreemd was dat je uw eigen seksualiteit en geslacht in vraag stelt (niet dat ik ooit dacht dat ik transgender zou zijn ofzo, ik was gewoon een zeer awkward tiener). Aangezien de meeste repers 30+ mannen zijn en waarschijnlijk dus hun tienerjaren anders beleefd hebben dan mij vroeg ik me af of zij dat ook op een bepaald moment in vraag stellen of niet. Daarmee bedoel ik dus niet of je comfortabel bent rond transgenders in het algemeen maar of ge uzelf altijd goed in uw vel hebt gevoeld ivm uw eigen geslacht enz.

Ik bedoelde dus voor degene die flamboyante mensen al vreemd vinden, of voornamelijk zij zich ooit heel oncomfortabel hebben gevoeld bij hun eigen lichaam op dat vlak of eerder een gevoel hebben dat het leven zo in elkaar zit en je niet moet twijfelen.

Link naar reactie

Ik wil maar zeggen dat in, god weet welke topic het was, eens aan bod kwam en dat er mensen op de reep ("mensen onder jullie") het heel erg dwaas vonden hoe sommige mensen zich kleden. Daarmee bedoelde ik niet dat iedereen die wat ouder is hier diezelfde mening had. De 2 eerste zinnen van de laatste alinea staan er wat vreemd bij omdat ik eerst een langere tekst had geschreven maar het stuk er uiteindelijk toch had uitgelaten en die 2 zinnen hadden er niet meer goed. 

Ik vraag me gewoon af of jullie naast de typische zoektocht naar een identiteit die de gemiddelde tiener doorgaat ook vragen had rond geslacht en seksualiteit.  Ik dacht dat het niet zo vreemd was dat je uw eigen seksualiteit en geslacht in vraag stelt (niet dat ik ooit dacht dat ik transgender zou zijn ofzo, ik was gewoon een zeer awkward tiener). Aangezien de meeste repers 30+ mannen zijn en waarschijnlijk dus hun tienerjaren anders beleefd hebben dan mij vroeg ik me af of zij dat ook op een bepaald moment in vraag stellen of niet. Daarmee bedoel ik dus niet of je comfortabel bent rond transgenders in het algemeen maar of ge uzelf altijd goed in uw vel hebt gevoeld ivm uw eigen geslacht enz.

Ik bedoelde dus voor degene die flamboyante mensen al vreemd vinden, of voornamelijk zij zich ooit heel oncomfortabel hebben gevoeld bij hun eigen lichaam op dat vlak of eerder een gevoel hebben dat het leven zo in elkaar zit en je niet moet twijfelen.

 

Het antwoord is nee. Een vriend van mij is wel vrij laat (20 jaar) uit de kast gekomen terwijl iedereen wist dattie homo was/is. Wat is trouwens speciaal aan een awkward tiener ? Volgens mij zijn alle pubers awkward....

Link naar reactie

Welja, ik denk dat de meeste zich wel raar vinden op die leeftijd maar niet iedereen beseft dat dat uiteindelijk normaal is als tiener, enfin, ik had dat besef in ieder geval niet. Daarom dat ik nieuwsgierig was of de meeste op die leeftijd hun ook afvroegen of ze wel in het juiste lichaam geboren zijn (nogmaals, daarmee bedoel ik niet dat je specifiek het gevoel had dat je transgender bent)

Link naar reactie

Alleen al het idee dat het genetisch is is te bezopen voor woorden. Dus bij zijn ouders etc zitten dus ook transgenders? Genetisch brute pech? Hoe verzin je het? Hetzelfde als verlamd of blind geboren worden? Hoe smakeloos kan je worden hier? O ik vergat even je opmerking over de dood van Cruijff en dat die volgens jou misschien wel op Zaventem was. Dat was nog iets meer smakeloos. Maar dat was humor volgens jou en ik had dat niet. Lachen joh longkanker en langzaam wegteren en uiteindelijk stikken. Of nog meer lachen gedood worden door een fragmentatiebom op het vliegveld en het dagen kost om je te laten indentificeren omdat je gezicht weg is of je ligt in stukken bezaaid over de vloer. Leuk man dat is humor!! En ik reageer zuur volgens ene Martin hier. Ik noem het smakeloos jullie humor. Maar ja zo'n beetje elk topic hier wordt gekaapt door de veelposters hier. Maar ja jij bent expert, nee hoor het is genetisch en ze hebben geen lichamelijke klachten. Heb je een medische graad ofzo?

Ben, je start deze topic om wat te grappen over een transgender atleet (je eigen woorden) en dan begin je zo te reageren, je moet toch zelf wel inzien dat dit belachelijk is.

Link naar reactie

Welja, ik denk dat de meeste zich wel raar vinden op die leeftijd maar niet iedereen beseft dat dat uiteindelijk normaal is als tiener, enfin, ik had dat besef in ieder geval niet. Daarom dat ik nieuwsgierig was of de meeste op die leeftijd hun ook afvroegen of ze wel in het juiste lichaam geboren zijn (nogmaals, daarmee bedoel ik niet dat je specifiek het gevoel had dat je transgender bent)

Ik heb mij als puber veel afgevraagd, maar dat niet.

 

Voor de rest is het ieder zijn eigen leven. Het enige wat ik een beetje griezelig vind is dat je in je laat snijden tijdens zo een transformatie, maar als dat je geluk ten goede komt, het zij zo.

 

En ook die aandacht de laatste tijd voor transgenders in de media. Dat is toch weer hoofdzakelijk voyeurisme en sensatieucht.

Link naar reactie

Ben, je start deze topic om wat te grappen over een transgender atleet (je eigen woorden) en dan begin je zo te reageren, je moet toch zelf wel inzien dat dit belachelijk is.

Ach, Ben is een humorist. Hij vergeet alleen maar zijn lachende mannekes naast zijn opmerkingen te zetten. ( hoop ik)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...